Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 35 ja 36 +++

26.08.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Ensimmäinen ivf-hoito aloitetaan 08/07. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Aqua80

[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin

02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.

[color=FF69B4]mamabear

[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.

[color=FF69B4] Menina76

[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).

Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.

[color=FF69B4]Mushu

[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.

[color=FF69B4]nellamaija

[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

[color=FF69B4]Nuutti77

[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.

[color=FF69B4]Oon@77

[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]20_vilmiina_05

[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

[color=CD1076]-piggeliina

[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Juliaana-82[/color]

[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Naksu[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa!

[color=CD1076]-ninnuli1-[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=CD1076]YksityinenAsia[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja huonoja uutisia täällä: tänään kontrolliultrassa löytyi hieno 19mm kokoinen munis ja yllättäen myös toinen pienempi (olikohan 15 vai 16mm?). Molemmat oikealla puolella. Selvisi, että klinikka onkin poikkeuksellisesti kiinni lauantaina, joten vaihtoehtoina oli ajoitettu yhdyntä tai inssi huomenna.

No minä valitsin tietysti inssin! Olen vaan vähän hämilläni saamistani ohjeista, sillä lääkäri sanoi, että kun ovistesti ei vielä ole tullut positiiviseksi, tehdään " lauantai-ohjeiden" mukaan eli pistän vielä tänään Puregonin, jotta munikset vielä kasvaa. Huomenaamuna tikutan ovista, mutta oli plussaa tai ei, niin pistän Pregnylin ja sitten saman tien on inssi! Olen vähän hämilläni näistä ohjeista, mutta päätin tällä kertaa tehdä niin kuin lääkäri määrää, enkä ottaa ohjia omiin käsiini! ;)

No sitten ne huonot uutiset: viimeksi ultrassa lääkäri mainitsi siitä nesteestä vasemmassa munasarjassa. No sitä oli edelleen eli ei siis ollut mikään suolenmutka, vaan ihan oikeasti nestettä. Huonoa asiassa on se, että vasen puoli on mun " parempi puoli" , koska aukiolotutkimuksessa se oli varmasti auki, kun oikealla oli hieman epäselvyyttä. Lisäksi sanoi, että jos nyt tämä inssi ei tuo tulosta, on seuraava hoito IVF, mutta sitä ennen on tehtävä laparoskopia, jossa tuota vasenta puolta on jotenkin " putsattava" . Tuo neste nimittäin voi olla jotain tulehdusnestettäkin, jota voi vuotaa kohtuun ja se saattaa estää alkion kiinnittymisen! :( Vähän surkeana tuosta olen, mutta eipä tässä auta nyt muu kuin katsoa mitä tuleman pitää.

Keiju: hienoa että siellä oli putket auki! :) Toivotaan, että auttaisi ja raskaus alkaisi, " kuin itsestään" ! ;)

Mushu: voi kurjuuttua! odottavan aika on NIIN pitkä! Toivottavasti tulokset tulisi pian!

Aftis: voi vitsit sulla on siellä hienno kyytiläinen! Mä peukutan täysillä, että se saa napattua kunnon otteen ja kestää kyydissä seuraavat 9kk!

Menina: voi että, älä nyt vielä luovu toivosta!

Nyt on taas pakko juosta, joten halit vielä kaikille muillekin, ainakin Nella, Hapö, Dese, Nuutti, Buumi ja Brooke on pistäytyneet viime päivinä!

Killa

Vierailija
22/125 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aftikselle ihan alkuun lämpimät onnittelut hyvin mennestä siirrosta! Nyt vaan peukut pystyyn ja toivotaan parasta... bdbdbdbdbd

Brookellekin huiskutuksia ja onnea tulevaan hoitoon ¿ tai siis täydessä vauhdissahan se jo on ;)

Killalle jätti hali *halaa* kurjia uutisia, mutta toivottavasti kaikki osoittautuu vain pelkäksi säikähdykseksi... nyt vaan ensin inssiin ja sitten vielä Nuutin sanoin täsmätykitykset perään ja sitten toivotaan parasta... (eikä pelätä yhtään sitä pahinta) ;)

Deselle heti alkuun hali *halaa* Kuulosta ihanalta, että olette siirtymässä asiassa eteenpäin ja teillä on katseet nyt suunnattuna adoptiota kohden... kaikkea hyvää sille polulle ja jaksamista siihen pitkään odotukseen joka teillä on edessä, mutta varmasti se on sen vaivan arvoista :)

Nuutille vilkutuksia *vilkuttaa* miten teidän täsmätykitykset on sujuneet? Nyt vaan fingers crossed, että tärppää... ;)

Buumikin on päässyt piinailuvaiheeseen... plussa säteitä siis sinnekin... toivotaan, että totuus löytyisi kaurapuuron sijaan lugeista ;)

Voi Menina *halaa*, älä vielä heitä kirvestä kaivoon... katso nyt tämä polunpätkä ensin loppuun... ja onhan teillä siellä pakkasessa hurjasti tavaraa... pidätte vaikka vähän taukoa ja selvittelette parisuhdetta ennen seuraavaa askelta jos siltä tuntuu ja menette vasta sitten siihen PAS:iin (jos sille nyt edes on tarvetta...)

Mitenkäs hapön hoito etenee? Ethän vaan sitä flunssaa napannut?

Nellamaijakin oli piipahtanut ja tunnut onneksi olevan ihan positiivisella mielellä ¿ hienoa, siitä on hyvä ponnistaa ja kuten itsekin totesit niin sieltä perästä tullaan... :)

Voi Mushu rakas, kyllä ne simppavastaukset sieltä postilaatikosta vielä kolahtavat... odottavan aika vaan on nii-iiiiiin pitkä :( Täältä kuitenkin nakkaan ne tikkaat sulle, jotta pääset sieltä kaivosta ylös...

Keijulle onnittelut hyvin menneestä aukiolotutkimuksesta! Jippii... aukihan ne tuubat oli :)

Täältä lähettelen vilkutuksia ja huiskutuksia ja rutkasti plussasäteitä ihan kaikille Enskoille... kovasti me Naksun ja Killen kanssa odotetaan teitä tuolla plussanneissa lapsettomissa (laitettiin oikein enskapinokin pystyyn) ...eli tulkaahan kaikki rakkaat pian perässä :)

ON: Täällä ollaan keskellä muuttoa ja yritetään ottaa tosi, tosi varovasti... eka ultra on viikon päästä torstaina ja kyllä hirvittää ¿ näin viime yönä unta, että kesken meni ja verta oli valtavasti, enkä edes osannut itkeä ¿ totesin vaan ettei meille nyt tulekaan vauvaa... jäi kyllä moisesta unesta vähän tukala olo. Onneksi oli kuitenkin vaan unta :) Eka lääkäri on varattuna 26.9 ¿ toivottavasti päästään sinne saakka...

T.Yksis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhheijaa, olipas päivä! Hyvästä " en stressaa enää" päätöksestä huolimatta työpäivä venähti ikävästi, nyt tuntuu että käyn ihan ylikierroksilla. No, eiköhän olo tästä tasoitu.

Voi Menina, toivottavasti siellä fiilikset kohenevat *lähettää isosti voimia* Enpä osaa sanoa mitään tuohon kilpirauhasen vajaatoimintaan, itse kyllä varmaan kysyisin asiaa seuraavalla lääkärikäynnillä, sittenpä asiaan saa ainakin hieman lisäselvyyttä.

Häpö sai tietsikkaongelmien jälkeen viestin palstalle, jee :) Mullakin on pari kerta käynyt niin, että olen runoillut vaikka mitä ja kun yritän tallentaa viestiä rakkine herjaa ja pahimmassa tapauksessa hävittää kaiken. Sen takia teenkin aika usein nykyisin niin, että ennenkuin painan OK:ta, valitsen kaiken tekstin ja otan Copy - jos masiina temppuilee voin sitten vaan painaa Paste enkä menetä mitään.

Toivottavasti selvisit pelkällä säikähdyksellä, etkä saanut syysyflunssaa!

Vilkutukset Nellamaijalle o/ Kiva kun palasit pimennosta ;-)

Aftiksella on nyt siis onnistunut siirto takana, hienoa!! Kyllä se kuule vaan on lääkäriä uskottava että priimayksilö siirrettiin, ei se turhia olisi kehuskellut. Nyt sitten vaan piinailemaan! Täältä iso satsi plussapölyä *puuh, puuh, puuh*

Mushu odottelee testituloksia. Toivotaan nyt että pamahtaisivat postilaatikkoon alta aikayksikön!

Hienoa Keiju, siellä röörit on auki! Harmi vaan, että oli tukalan puoleinen kokemus. Ja nyt kun paikat on putsattu niin toivotaan että plussakin pamahtaisi plakkariin :)

Killa: no jopas, siellä tulikin sitten inssi nopeammin kuin oli odotettavissa. Hienoa, että se voidaan fiksata noin nopsan kaavan mukaan! Huh, toivotaan että se neste ei tarkoita mitään tulehdusta. Mutta älä vielä turhia murehdi, keskitä vaan kaikki tarmo tulevaan inssiin!

YA: Multa on mennyt ihan ohi koko muuttoasia, löysittekö siis uuden talon? Hui minkä unen näit! Hyvin siellä kuitenkin on pullat uunissa ja eka lääkärikäynti on nopeammin kuin uskotkaan :)

ON: Täällä menikin sitten alkuviikon pupuilut päin p:tä :( Mies tuli maanantaina kotiin kalpeana kuin lakana ja halusi huilata hetken ennen tositoimia, mutta sängyn pohjalle se reppana jäi - mitä nyt juoksi välillä vessaan täystyhjennykselle. Niin tyypillistä, niin tyypillistä...

Lääkäri oli merkinnyt pupuilua la (Pregnylin pistospäivä), su ja ma ja ehdittiinhän me kahtena päivänä toimia, joten luulisi ettei nyt ihan hukkaan mennyt tämä yritys. Vatsan turvotuksesta päättelin, että ovis olisi ollut maanantaina - eikös ne lauantain/sunnuntain simpat nyt jonkin aikaa elä...?

Vilkutukset myös muille enskoille, kohta pitää siirtyä telkan eteen kun sieltä tulee se paljon kehuttu Dexter.

-Buumi

Vierailija
24/125 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...päädyttiin sitten kuiteskin vuokraamaan, lue: ei ollut meistä sitoutumaan jättilainaan... Mutta ihana talo löydettiin hyvältä alueelta (paremmalta kuin mistä olis ollut varaa ostaa). Talo on vasta rempattu eli käytännössä katsoen uusi sisältä. Pienihän se on paikallisen mittapuun mukaan, mutta suomalaisittain ihan mukiin menevän kokoinen (n.150m2)... kolme makkaria, kaks kylppäriä, vessa alhaalla erikseen, keittiö, ruokasali, olohuone ja ns. family room... syyskuun jälkipuoliskolla on sitten muutto, mutta kun ollaan tässä välissä kahdeksan päivää reissussa on pakko alkaa jo pakkaamaan... onneksi muuttomiehet tulee kyllä sitten kantamaan tän kaiken tavaran.

Kyllähän ne la/su simpat siellä hyvinkin muutaman päivän pärjäilevät eli ei peli ole mitenkään menetetty vaikka mies sänkyyn kaatuikin... toivottavsti voi jo paremmin ja toivottavasti et itse saa samaa pöpöä!

T.Yksis

Vierailija
25/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksis: ihania muuttosuunnitelmia! :) Mäkin haluaisin muuttaa, mutta katellaan nyt miten nää hoidot menee. Tuntuu, ettei nyt jaksa kahta stressiä samaan aikaan. Niin ja jaksamista muuttoon, joka on aina rankkaa vaikka joku muu kantaisikin tavarat...

Buumi: eiköhän siellä simpat sattuneet ihan sopivasti eli nyt vaan täydet peukutukset siihen suuntaan plussan puolesta! *bd*

Sitten tuohon kipeään omaan napaan (mulla tukee Pregnyl aina ihan hirveän kipeän paukaman navan alle pistokohtaan): tänä aamuna ei vieläkään ovistestissä plussaa, mutta lääkärin ohjeen mukaan pistin Pregnylin. Inssi oli sit aika pian tämän jälkeen, joten munikset oli siellä vielä ihan paikoillaan (toivottavasti ehtivät kuitenkin sieltä lähteä liikkeelle ennen kuin simpat menehtyy). Yksi siis iso löytyi edelleen ja toinen vähän pienempi. Lääkäri kovasti kyseli, että ollaanko valmiit kaksosraskausriskiin ja sanoi, ettei sitten halua että tuodaan yksi vauva hänelle... ;) Tuo toinen munis oli kyllä kuulemma sen verran pienempi, että voi olla ettei ehdi mukaan tähän hommaan.

Lääkäri ei kyllä ollut ihan kamalan positiivinen tämä hoidon onnistumisen suhteen. Enemmänkin jo suunnitteli jatkoja eli tosiaan jos nyt ei onnista, niin sit pitää mennä käymään tarkistuttamassa sen nesteen tilanne ja jos se siellä vielä on, niin laittaa lähetteen laparoskopiaan. Neste pitää kuulemma putsata sieltä pois ennen IVF:ää, sillä voi tosissaan haitata kiinnittymistä ja muuta konstia ei ole, kuin tuo tähystys.

No, koitan tuota olla nyt murehtimatta etukäteen, vaan vasta sitten kun se aika on. Saa nähdä miten onnistuu! Joka tapauksessa tuntuu jotenkin surulliseltakin, että meidän inssit oli nyt sitten tässä. Toisaalta toimenpide oli taas aika kivulias (mun kohdunsuu kuulemma tosi tiukka), muttei sentään niin kamalaa, kuin viimeksi!

No niin, tulipa taas vuodatettua itsekkäästi, mutta tää on vaan niin terapeuttista tämä kirjoittaminen, että vaikka kukaan ei lukisi, niin tuntuu jo paremmalta! :)

Killa

Vierailija
26/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILLA kyllä täällä ainakin on yksi joka lukee aina kaikkien jutut! Ja tämä on todella maailman parasta terapiaa!

Harmi ettei teidän inssi mennyt ihan nappiin, mutta eihän Yksikselläkään mennyt ja silti tulos oli mitä mainioin. Ehkä sinä pistät vielä paremmaksi ja alat odottaa niitä kaksosia!

Mä en itse olisi mitenkään kauhuissani vaikka tulisi kaksoset. Meidän suvussa on muutenkin paljon kaksosia, eikä kenelläkään ole ollut mitään ongelmia niiden odotuksessa. Meidän suku on kyllä muutenkin (ainakin äidin puolelta) tosi hyvin sikiävää - en tiedä mikä ihmeen oikku minä sitten olen?

Eli annan kyllä siirtää itselleni 2 alkiota, jos lääkäri sellaista ehdottaa. Jos siis nyt joskus 2 alkiota edes saataisiin, viimeksihän saatiin vain yksi kunnollinen.

Mulla on nyt takana 3 Gonal-pistosta ja hiukan jo mahassa juilii. Kai sinne sitten jotain muniksia on kasvamassa, hyvä! Mullakin tulí viimeksi siitä Pregnylistä tosi kipeä jälki mahaan, vähän kauhulla odotan sitä. Samoin punktio ja jopa alkion siirtokin olivat mulla kivuliaita, vaikka useimmilla ne ei kai tunnu oikein missään. Mutta eihän se auta kuin kestää. En mä kyllä nukutustakaan halua, vaikka lääkäri sitäkin tarjosi. Sitä paitsi sehän maksaisi varmaan sitten vielä lisää tähän muutenkin kalliiseen touhuun.

KEIJUko oli ollut aukiolotutkimuksessa, hyvä että kaikki oli kunnossa! Mulle ei tuota tutkimusta tehty ollenkaan. Aika oli siihen jo kerran varattuna, mutta sitten meihen simppatestin tulokset ehtivät tulla ja niistä selvisi että meidän tie vie suoraan ICSI-hoitoon. Ja IVF/ICSI hoidoissahan tuolla aukiololla ei mitään merkitystä.

YKSIS onnea uuteen kotiin! Minä kun olen tällainen " maajussin morsian" niin me asumme miehen kotitilalla ja sieltä ei ole tarkoitus lähteä muuten kuin " jalat edellä" . Eli jos ei meille eroa tule niin varmaankin asustellaan tuolla loppuelämämme. Mulle se kyllä sopii, sillä olen aina halunnut asua maalla ja sinkku-aikoina tuli nähtyä Suomea ja maailmaan ihan riittävästi.

Meidän talo ei ole mitenkään iso eikä hieno, mutta muuten pihapiiri ja ympäristö on aivan ihanat. Jos joskus rikastun (tai siis tällä hetkellä voisi sanoa: lakkaan köyhtymästä) niin haluaisin hankkia vielä kesämökin jostain rannalta.

Noh, tulipas nyt omien asioiden jaarittelua, sorry etten nyt kommentoinut kaikkien muiden juttuihin. Mukavaa viikonloppua ja aurinkoa teille kaikille!

Brooke (kp 6)

Vierailija
27/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, anteeksi mutta en nyt ehdi oikein muuta kirjoittelemaan kuin omat kuulumiset (takana kaks päivää koulutuksessa ja poissa netin äärestä, ja nytkin on kova kiire kotiin...)

Ihan tyylipuhdas nega tuli verikokeesta, ei edes kiinnittymisen yritystä :( multa otettiin samalla ne kilpirauhas-arvot, niiden tulokset saan vasta parin viikon päästä. Täytyy nyt pitää ainaskin yks välikierto ennen PASia että kroppa palautuu. Aion pyytää sitä ennen että multa tutkittais myös veren tukostaipumus.

Vituttaa, vaikka tiesinkin jo että nega sieltä tulee. Tuntuu aika epätoivoiselta tää touhu just nyt.

Hyvät viikonloput :) Ja kiitos kaikille lämpimästä tuesta!

Vierailija
28/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, taas viikonloppu! Tämä viikko menikin melkein huomaamatta, varsinkin loppuviikko oli aika hulinaa.

YA: Kuulostaa kivalta tuo vuokraamanne talo. Muistakin sitten ettet rehki liikoja muutto- ja pakkaamispuuhissa, toimi mieluummin virallisena valvojana ja anna miehen rehkiä ;-)

Killalla on nyt sitten inssi takana. Tosiaan hyvä, että onnistui hieman lyhyemmälläkin aikataululla - varmasti tehokkaampaa kuin ajoitettu pupuilu. Tai ainakin näin olen itse mietiskelyt jo pitkään kun me vaan ollaan jämähdetty tälle pupuilu-asteelle eikä inssistä ole ollut tietoakaan. Isot plussapöllytykset sinne, kaksosethan kuulostaisi ihan asialta :)

Brookellakin siellä piikitykset edistyvät! Ehkä tyhmä kysymys, mutta onko tuo Gonal muuten lääke, jota käytetään varta vasten punktio-kuvioissa? Eroaako se esim jotenkin Menopurista ja Puregonista?

Samperin samperi, voimia ja lohtuhali sinne Menina *rutistaa kovaa*. Tosi harmi että yritys meni puihin :(

Täällä ruvetaan nyt pakkaamaan laukkuja huomista varten. Lähdetään aamupäivästä kavereitten mökille Turun suuntaan. Tiedossa railakkaat rapujuhlat :)

Ihanaa viikonloppua kaikille Enskoille, olette tärkeitä!

-Buumi

Vierailija
29/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killalle peukkuja, että tärähtää plussa kehiin ja parhaassa tapauksessa kaksi;)!

Sitten ei tarvitsisi huolehtia skopioista eikä muista.

On se kumma, kuinka usein sattuu jotakin pienempää ja isompaa vastoinkäymistä näiden hoitojen kanssa ja aikatauluissa ja kaikessa. Joutuu stressaamaan ylimääräisiä, kun voimavarat on viritetty äärimmilleen muutenkin. Mutta otat nyt sen plussan, jooko!

Aftis: Jännittävät paikat sinulla, plussapeukutusta sinnekin ja pitävät tarrasukat pienelle valioyksilölle, että pysyy matkassa heti alkumetreiltä!

Menina: Voimia sinne ja lämpimiä haleja!

Buumi: Mukavia rapupirskeitä! Toivottavasti on sitkeitä simppoja, ja onhan ne! bdbdbd

Brooke: Kasvattelehan hyvä munis saalis! Ihanalta kuulostaa teidän maalaismaisemat ja mökkiunelmat!

Yksis: Onnea uuteen kotiin! Ja voimia muuttohässäkkään! Joko sitä uskaltaa vauvan huoneen sisustamisesta haaveilla?

Keijulla on tuubat auki! Hieno homma! Taas yksi asia eteenpäin!

Mushu: Voimia tulosten odotteluun. Joskus kaikki tuntuu matelevan etanan vauhdilla näissä kuvioissa!

Mukavaa viikonloppua itse kullekin!

Missäs VihervaaranAnna on?

nella

Vierailija
30/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, inssi on nyt sitten takanapäin... älä murehdi vielä sillä kuten Brooke jo muistuttikin ei meillekään juuri toivoa annettu vaan käskettiin jo inssissä varata uus suunnittelukäynti ja kuinkas sitten kävikään ;) Ja teillähän on vielä tuplienkin mahdollisuus eli nyt vaan peukut pystyyn ja toivotaan parasta... bdbdbdbdbd

Meninalle iso rutistus *halaa*, kurjaa että sieltä tuli sitten nega... ymmärrän kyllä että on siipi maassa... ja me kaikki kun niin toivottiin... nyt suret ensin rauhassa ja lepäät ja sitten vaan häntä pystyyn ja PAS:iin... avatkaa miehen kanssa vaikka pullo viiniä ja yrittäkää unohtaa koko juttu edes yhdeksi illaksi!

Toivottavasti Brooken hoito olisi tällä kertaa helpompi (kivuttomampi) kuin edellisellä kerralla ja toivottavasti myös lopputulos on suotuisampi :) Ihanaltahan tuo teidän maalaisidylli kuulostaa, itsekin olen monesti ajatellut että voisin hyvin asua maalla ja kasvattaa vuohia tai lampaita, mutta mies kun sattuu olemaan tuollainen cityihminen niin omakotitalo suburbiassa on sopiva kompromissi.

Buumilla on rapujuhlat tiedossa ¿ nyt käy kyllä kateeksi...

Ultraan on enää vajaa viikko... painajaisia keskenmenosta näen joka yö ja yritän itselleni sitten todistella ettei mitään enne unia ole olemassakaan :( Yhdelle ystävälle olen täällä kertonut... hän on lääkäri ja itsekin kokenut keskenmenon eli tietää hyvin ettei vielä voi kauheesti hehkuttaa...

Hyviä viikonloppuja kaikille!

T.Yksis

Vierailija
31/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...keskiviikkona: meidän vauva on kuollut. Neuvolassa ei saatu sydänääniä kuuluviin ja mentiin Taysiin, jossa lääkäri katsoi ultralla. Sydän ei enää lyö... Kaikki muu on kunnossa, vauva on maailman kaunein näky, nöpönenä ja suloisimmat kasvot - mutta sydän ei lyö. " Ei!!!!!" oli mielessä ensimmäisenä, mies lyhistyi mun masun päälle itkien ja huusin hysteerisenä. Tämä suru on jotain niin käsittämätöntä, sitä ei voi sanoin kuvata, joten en edes yritä...

Eilen sain ensimmäisen lääkkeen, jonka pitäisi valmistella tulevaan, huomenna menemme osastolle ja käynnistetään Cytotecilla... Vielä siis hetken saamme pitää pienen kanssamme, sitten hänet viedään meiltä pois.

Naksu, K ja pieni enkelivauva

Vierailija
32/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin hirmuisen pahoillani vuoksenne!!! Ihan itseä kylmäsi kun luin kirjoitustasi.. En voi edes kuvitella miltä teistä tuntuu enkä oikein osaa sanoa muuta kuin että olen niiiiiin surullinen!!! Tuota ei soisi kenellekään..:(

-Tuittu-

Vierailija
33/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pahoillani puolestanne, ihan itku tuli kun luin viestisi!

Voimia teille molemmille oikein paljon.

On ihan sanaton olo, mutta myötäelän mukana!

käärö

Vierailija
34/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu rakas!! Ei, ei ei....ei noin saa tapahtua =( Kun kaiken piti olla niin hyvin ja kuinka iloisia te olitte ja kuinka iloisia me kaikki oltiin teidän puolesta! Voih, mun tulee nyt kyllä itku. Maailman isoin halaus täältä pohjanmaalta, sekä minulta että mieheltä.

Onneksi ehdin kommentoida teidän muiden juttuja ennen kun luin Naksun kirjoituksen.....olis tainnu jäädä kirjoittelut sikseen. Huoh....mutta tässä teille muillekin siis...

Mushulle tsemppiä ja aputikkaita uuteen nousuun!! Kyllä tuollainen odottelu on sitten turhauttavaa. Koetahan olla kovin muksimatta sitä ukkokultaas =)

Keiju ¿ jee. Torvet on auki. Sepä hyvä uutinen. Harmi että otti kipeää, mutta mitäpä me ei kestettäisi jos vain se oma nyytti saatais!

Killa ¿ aika jänniä ohjeita sait...mutta...kyllä mä luottaisin että ne tietää siellä mitä tekevät =) Eli ole huoletta vain =) Pesun jälkeenhän siellä on vain niitä parhaita uimareitakin eli kyllä ne sun munikset (tai munis) kyytiin ehtii. Ja katsos miten kävi Yksiksellekin, joka oli ihan varma että ajoitus meni pieleen ja oli jo menossa ohjeistaan lääkäriä seuraavalla käynnillä =) Harmi vain se neste siellä munasarjassa. Toivottavasti lisätutkimuksilla kaikki saadaan kuntoon. Mä vähän pelkään itse kans sitä, että jos joskus onkin ollut joku tulehdus tietämättäni, mutta eiköhän ne tuohon sulle hyvät lääkkeet anna jos sieltä jotain löytyy. *Halaa*

Yksis ¿ älähän liikaa rehki muuttopuuhissa!!

Buumi ¿ harmi että mies sairastui juuri ¿kriittisellä¿ hetkellä. Mutta onneksi peitotkin ehti jo vähän heilua ennen sitä =)

Oli ollut puhetta siitä siirretäänkö yksi vai kaksi alkiota. Minä en ollut aiemmin hoksannutkaan, että siitä yhdestäkinhän voi vielä tulla kaksi ja kahdesta neljä jne. Tästä siis johtuu joskus ne kolmos, nelos yms. raskaudet. Kysyttiin sitä meidän lääkäriltä ja hän sanoi, että hänen hoidettavilleen sellainen tapahtuu kerran vuodessa ja että tänä vuonna on jo kerran tapahtunut =), että tilastollisesti ei enää tapahdu (Heh).

Brookelle munisten kasvattelu-tuulia!! *Puff*

Menina - *iso halaus* täältä. Harmi juttu. Tätiäkö ei vielä näy?

ON: ei tuntemuksia ei mitään. Pelkkää odottelua.

Kiitos kaikille mahtavasta myötäelämisestä =) Teihin sitä voi aina luottaa, ylä- tai alamäessä =)

Afternoon pp4

Vierailija
35/125 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyynelet täälläkin on silmissä, kunpa osaisinkin lohduttaa, vaan ei ole sanoja tähän tilanteeseen... *halaa isosti* ...eikä ne sanat mitään auttaiskaan...

Suuressa surussa ei ole sanoja, olen niin, niin, kovin pahoillani.

Yksis

Vierailija
36/125 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla sydanta kylmaa sun uutiset...ma olen ihan hirvittavan pahoillani ettei teidan enkeli ollut viela valmis tulemaan maailmaan.

haleja!

nuutti

Vierailija
37/125 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksun uutisten jälkeen tuntuu inhottavalta kysellä tälläistä, mutta mitä mieltä olette testistä nimeltään Pregent Pen? oon sen joskus muistaakseni tilannu netistä, kahen pakkaus ja toinen oli tuolla laatikossa. No tänä aamuna testasin ja siihen tuli haalea toinen viiva..sen näimme molemmat, mutta se tosiaan on haaleampi kuin kontrolli, uskoako vaiko eikö? tänää ois menkkojen pitäny alkaa ja rupesin torstaina epäileen asiaa kun sitä tavanomaista tuhruttelua ei näkyny ja tissit/nännit ei ole kipeytyneet ja sitten menkat ei oo alkanu, kipujakin tosi vähä pari kourasua vaan. Täytyy mennä apteekkiin ja ostaa toinen testi ja tehä aamulla, mutta jos teistä joku on tuolla joskus testannu ni onko siinä viivanpaikkaa? vaikka siinä kyllä mulla on selvästi punaista väriä ei oo " läpinäkyvä" .

Edelleen halaan kovasti Naksua, voimia kovasti!

Killa toivotaan kovasti, ettei sun tartte miettiä enää muita hoitoja vaan nappaat sen plussan tästä inssistä Yksiksen tavoin " pieleen" menneestä hoidosta.

Anteeks nyt omanapaisuus, mutta pakko mennä yrittään saaha vielä unta ennen ku pitää töihin herätä.

Vilkutuksia kaikille ja peukutuksia piinailijoille!!!

Vierailija
38/125 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea piipahdus koneella aamukahvin yhteydessä ennen autoon hyppäämistä.

Ei, ei, ei...ei siinä noin pitänyt käydä :( Super halaukset sinne sekä sinulle Naksu, että miehellesi. En edes löydä sanoja millä lohduttaa, tuli täälläkin tippa silmään ja mieli valahti lattiarakoon. Yritän parhaani mukaan lähetellä lohtusäteitä ja voimia teille kummallekin.

Käärö: eipä ole tuttu testi, mutta lupaavaltahan tuo kuulostaa! Jos toista testiä olet menossa ostamaan, niin mulle ainakin kaveri kerran suositteli Aconin testiä, on kuulemma herkkä ja luotettava.

-Buumi

Vierailija
39/125 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos. Kävin vähän googlettaan tuota testiä ja se on sama kuin pregent stic, mutta tuo on sellanen " kynän muotonen" ei liuskatesti. Juu täytyy tästä häippästä tuonne apteekkiin ennen töihin menoa ja ostaa joko acon tai sitten apteekin oma.

palailen kertomaan mitä tuleman piti huomenissa..

Vierailija
40/125 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurjia uutisia täällä oli. NAKSU, ei voi edes kuvitella miten hirveä tilanne teillä on ollut, minullakin ihan kylmät väreet meni kun luin kirjoituksesi. Tuollaista ei kyllä kenenkään pitäisi joutua kokemaan!

Pahoittelut MENINAlle negasta. Onneksi teillä kuitenkin on alkioita pakkasessa, ettei koko hommaa tarvitse aloittaa alusta. Kuinka kovasti toivonkaan että meilläkin tällä kertaa saataisiin edes jotain pakkaseen.

BUUMI en kyllä osaa sanoa miten nuo lääkkeet eroaa toisistaan. Eiköhän ne ole periaatteessa kuitenkin samaa kamaa. Muistelen lukeneen, että joillakin olisi myös IVF/ICSI hoidoissa käytetty noita muitakin lääkkeitä. Ehkä eri lääkäreillä on omat ¿suosikkilääkkeensä¿ tai miten sitten lieneekään? Eno le kysynyt, miksi minulla on juuri tuo Gonal. Annostus mulla on hieman normaalia isompi mun kohonneen FSH-hormonin takia.

YKSIS onneksi teillä on kaikki edelleen hyvin, nyt vaan hirmuisesti niitä tarrasukkia!!

MUSHUlle tesemppiä, odotteleminen on aina rasittavaa mutta siihen on pakko tottua näissä asioissa, valitettavasti¿

AFTIS tsemppiä piinailuun! Ja apua, tuota mä en ole tiennyt että kahdesta alkiosta voi tulla vaikka neljä! Se alkaisi olla jo vähän liikaa¿! Jossain ulkomailla taidetaan tehdä näitä hoitoja vielä jotenkin eri tavalla kuin Suomessa, kun aika usein saa lukea lehdistä että joku on saanut kuutoset tai enemmänkin. Se ei kai sentään voi näillä meidän hoidoilla olla mahdollista.

KÄÄRÖllähän on jännät paikat! Tulehan sitten kertomaan miten kävi!

VIHERVAARAN ANNAa minäkin olen kaipaillut ja samoin JESSICAa. Huhuu, tulkaahan antamaan edes joku elonmerkki!

Brooke (kp 7, viides piikityspäivä menossa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän