Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 35 ja 36 +++

26.08.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Ensimmäinen ivf-hoito aloitetaan 08/07. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Aqua80

[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin

02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.

[color=FF69B4]mamabear

[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.

[color=FF69B4] Menina76

[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).

Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.

[color=FF69B4]Mushu

[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.

[color=FF69B4]nellamaija

[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

[color=FF69B4]Nuutti77

[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.

[color=FF69B4]Oon@77

[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]20_vilmiina_05

[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

[color=CD1076]-piggeliina

[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Juliaana-82[/color]

[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Naksu[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa!

[color=CD1076]-ninnuli1-[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=CD1076]YksityinenAsia[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas kotiuduttu rapukekkereitten jälkeen. Ihan kivat pippalot, olisin tosin mielelläni nukkunut muualla kuin äärimmäisen lämpimässä saunakamarissa, jossa kaiken lisäksi tepasteli jos minkä kokoista hämähäkkiä :-o Mies nukahti (lue:sammui) alta aikayksikön mutta mä en meinannu millään saada unen päästä kiinni kun vahtasin niitä ötököitä. Eli eilinen päivä menikin sitten sohvalla torkkuessa ja toipuessa...

Mahtavia uutisia Käärö!! Superonnittelut sinne plussasta :) Arvasin jo lauantaina kun kyselit testeistä, että ihka oikea plussa se sieltä pärähtää lasiin, jee!

Brooke: hyvä follimäärä sulla siellä! Toivotaan, että se ensi viikon punktio menisi kivuttomammin kuin edellinen nyt kun lääkäri on jo etukäteen hieman tutkinut paikkoja :)

Hienoa Mushu, että olet jo tikkaiden puolivälissä! Ei aikaakaan kun koko matka on kiivetty ja tuntuu taas paremmalta :) Toivotaan nyt, että se teidän lähete on samantien tänään lähtenyt eteenpäin ja rasittavalle odottelulle saadaan stoppi! Ja kisulle terveisiä - ihan kiva että sekin käy emäntänsä lailla kertomassa kuulumisiaan ;-)

Marge: o/ sinne! Hmm, ei se Dexter niin hyvä ollut kuin mitä ehkä odotukset oli, mutta pitää varmaan vielä katsoa muutama jakso että saa kunnolla juonesta kiinni. Se kyllä vaikuttaa aiheeltaan ihan " mun tyyliseltä" sarjalta (miehen mukaan mä tykkään aina kaikista vähän sairaista jännitys/murha yms ohjelmista - tiedä sitten mitä se kertoo musta...).

Killalle myös vilkutukset o/ Toivotaan että ne pirskatin nettiongelmat selviää!

Leijona: tervetuloa mukaan palstailemaan, ihan parhaan porukan kyllä löysit!

Hienoa Keiju, että bongasit oviksen ja pääsit sitä myös hyödyntämään pupuilun merkeissä :) Nyt vaan peukut pystyyn ja piinailemaan!

Meninalla on siellä täti kylässä. Kuulostaa ihan fiksulta hyödyntää tuota täynnä olevaa lääkekattoa - tosin, eipä sinne nyt niin paljoa kustannuksia ehdi kertyä kun lokakuussa tempaiset kertalaakista sen plussan, eikös joo?!

ON: täällä siis edelleenkin piinaillaan, mutta rehellisesti sanottuna kirves möllöttää jo tuolla kaivon pohjalla ja mieli on aika maassa :( Alavatsaa on juilinut sen verran voimakkaasti, että enteilee kyllä kutsumattoman vieraan tuloa keskiviikon paikkeilla. Samperin samperi, tuntuu vaan taas niin turhauttavalta tää koko touhu, ilmeisesti Lugesta ei mun tapauksessa näyttäisi olevan mitään mainittavaa hyötyä. Mutta - piinaillaan nyt muodon vuoksi vielä muutama päivä...

Halaukset myös kaikille muille ihanaisille Enskoille jotka olivat pistäytyneet!

-Buumi

Vierailija
62/125 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä 20 vuotta ja mies 24 vuotta

olen varmaan nuorin täällä, mutta ongelma se on meilläkin.

asutaan tampereella

ja kolme luomu kesken menoa 1,5 vuoden aikana.

keväällä -07 lääkäriin

ja 23.8 oli ensimmäinen aika tays:sissa 6kk odotuksen jälkeen. huomenna seuraava 04.09 ja silloin katsotaan mihin ne siittiöt tuolla matkalla joutuvat =) jännittää ihan hirmusesti.

mitä hoidot kustantavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti Menina, Brooke, Quiero, Dese ja Buumi!

Tämä on kovin uutta ja ihmeellistä, mutta niin pelokasta ja samalla niin ihanaa. Enpä ois pari kuukautta sitten uskonu meiän kohalla käyvän luomuihmettä..

On ihana huomata kuinka te vanhatkin enskat jaksatte meitä käydä täälä moikkaamassa ja kannustamassa, se antaa varmasti monelle voimia ja uskoa!

Keiju: meillähän tämä luomuplussa tuli aukiolotutkimuksen jälkeen, etkös sinä siell just tässä kierrossa käynyt? Joten peukut kovasti pystyssä teille!!!

Menina: toivotaan tosiaan, ettei tarvita kuin seuraava PAS ja sen jälkeen voitte unohtaa lääkekatot ja hoidot ja keskittyä odottamaan pienokaista syliin.

Leijonalle ja peealle tervetuloa joukkoon mukaan!

Brooke: hieno saalishan sieltä on tulossa. Tsemppiä nyt ens viikolle kovasti ja toivottavasti paineen tunne ei kasva sietämättömäksi masussa.

Buumi: kuin sinä oot voinu ummistaa silmäs kaiken maailman mönkiäisten läsnäollessa? muuten teillä taisi olla onnistuneet rapukekkerit.

Ja älä huoli niistä massukivuista, mulla niitä oli ajottain ja on edelleen ja joka kerta on päästävä vessaan. Peukutan teille kovasti, ettei se täti sinne itteesä löydä! Joten koitahan vielä kaivaa se kirves sieltä kaivosta.

Kiitos, en kuitenkaan uskaltanu luottaa pelkästään siihen haaleaan ja vieläkin tekis mieli tehä varmistustesti..

Mutta nyt täytyy mennä unten maille jotta aamulla pääsee ylös.

käärö rv4+3

Vierailija
64/125 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Tämä palasi kesälaitumilta ja ensimmäistä kertaa n. 4 viikkoon luen Enskattarien kuulumisia - ja mitä järkyttävää sainkaan lukea; Voi Naksuliini, olen niin pahoillani *halaa*, ei ole maailma kyllä oikeudenmukainen paikka. En tiedä mitä sanoa muuta kuin toivotan kovasti jaksuja sulle ja miehellesi.

Kaikille muillekin kovasti vilkutuksia, joku oli jo ehtinyt kaipaillakin : ) Ihanaa, että välitätte.

Käärölle onnittelut plussasta! Ainiin, ja Yksikselle tietysti myös! Hieno juttu.

ON erittäin lyhyesti: Pitkän kaavan mukaan pistelty, ja huomenna punktioon. Perjantaina siirto. Ultran mukaan 25 munista odottelee kerääjäänsä. Olo on aikas heikko, ja estradioliarvot huitelivat viime viikolla aika korkealla, ja hoitajan mukaan hypervaara on kohdallani suuri. Yritän kittailla 3-4 litraa nestettä päivässä, niin jospas siitä olisi apua. Palailen paremmalla ajalla.

Tsemppiä teille kaikille ja positiivisia ajatuksia!

Jessica

Vierailija
65/125 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vastailen , kun rupee oleen kiire kouluun. Plääh, iltatunteja.

Käärölle isot onnittelut ja tarrasukkia matkaan.

Brooke: Vau, hyvältä näyttää saalis tällä hetkellä. Vaikka eihän siihen plussaan tietysti tartteta kuin se yksi, niin kyllähän se mieltä kohentaa kun on vähän extramuniksia kasvamassa.

Buumi: Joo¿o kisut on kyllä tosi avuliaita ja nytkin vähän hyperaktiivisia ; ) Kummipoika kävi äitinsä ja isoveljensä kans tos aamulla ja isoveikka pisti meitin kisuille vipinää töppösiin. Että tuntukin ihanalta pidellä lämpöstä vauvelia sylissä. Voi kun me kaikki saatais pian oma nyytti syliimme. *huokaus* Heitän tässä samalla tikkaat sinne sun kaivoon, kun nyt olen ite jo saanut otteen reunakivistä ja tasapainoilen tässä reunuksell ; )

Leijona ja Peea: Tervetuloa vaan mukaan. täältä kyllä saa tukea. meilläkin mies kyseli ihan vakavissaan viikonloppuna, että toimiiko tää palsta oikeesti vertaistukena. Ja kyllä toimii.

Jessica: Siis 25 munista. Mahtava määrä. Kyllä tollasella saaliilla pitäs jo tuloksiakin tulla. Toivotaan vaan et hyperi pysyis nyt pois. bd bd bd

Muillekin terkkuja, huiskutuksia ja peukutuksia

ON: eipä mitään ihmeempiä. ovista ein saanu varmuudella bongattua, kun aina jäi haamuks, mutta peittoja on silti pöllyytelty. Ja onhan se kivaa puuhaa noin muutenkin. Eilen aloin taas popsiin lugeja, joten täti kurvannee tähän suuntaan ens viikon lopulla

PS. hähää, simahtipas katit.

Vierailija
66/125 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia uutisia en ainakaan nettipimennon jälkeen olisi halunnut lukea =(

Naksu: Sanoja ei vain tule ja silmiin pyrkii kyyneleet on se vaan niin väärin. Lämpimiä (((halauksia))) ja kovasti voimia sinulle ja miehellesi surun keskellä.

Käärö: Onneksi sieltä tulee piinailematonta piristystä =) joten valtavasti ONNEA sekä paljon tarratöppösiä matkaan.

Naksun uutiset lamauttivat niin että palaa kommentoimaan muille myöhemmin ++++++puhallusta kaikille!

ON: flunssasta jäljellä vain kaamea nuha. Viime pe oli ultra jossa näkyi kaiken kaikkiaan 33 munarakkulaa joista 16 oli 10-14mm. Saaliista huolimatta olo on ihan normaali oikeastaan vain istuessa farkut hieman ahdistavat vatsan kohdalta! Puregon annosta kuitenkin pienennettiin loppuajaksi100IU:h hyperin uhkan vuoksi. Omat fiilikset eivät usko noin suureen saaliiseen.

Eilen pistin irrotus piikin ja huomenna olisi keräys ja pe siirto jos kaikki menevät hyvin. Meinaa ruveta jännittämään =D

-hapö-

Vierailija
67/125 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Naksu-kulta, olen niin pahoillani teidän puolesta. Tuntuu todella epäoikeudenmukaiselta -kenenkään ei soisi tuota surua kokevan. Iso rutistus ja voimia.

Reissusta on tosiaan tänään kotiuduttu ja kylläpä oli ihanaa :) Tämän voimin jaksaa taas pitkän aikaa. Oli jopa päiviä, jolloin piinailu ei saanut yliotetta ;)

Hiukan huonosti olen ehtinyt viikon aikana kertyneet viestit lukaista, mutta kiva oli lukea Käärön plussasta -onnea ja niitä tarrasukkia pino mukaan!

Piinailusta huolimatta omasta navasta ei kamalasti kommentoitavaa; vaikka on jo pp 12, niin mitään oireita en ole onnistunut kehittämään itselleni. Edes tissit eivät kipeytyneet, joten hyvin maltillisin mielin viikonloppua (ja tätiä) odotellaan.

Nyt pyykkivuoren kimppuun o/

-helli

Vierailija
68/125 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärölle suuren suuret ONNITTELUT plussan johdosta! Aivan mieletön homma ja vielä noin yllättäen nurkan takaa¿Niin se vaan menee, ikinä ei oi olla varma tulevasta! Masuasukille liimaa, tarroja, sukkia ja muita tykötarpeita =)

Leijonalle tervetuloa joukkoon! Täällä on mielettömän ihanaa porukkaa =)

Keiju, meinaankin itseä lääkitä kunnolla, kun musta tuntuu, että minun kohdalla se sattuu. Nyt jännitän ehkä enemmän vielä sitä toimenpidettä. Jospa nyt sitten olisi teidän vuoro. Kävisi kuin Käärölle, kun putket on puhdistettu¿=)

Meninalle lohtuhali tädin tulosta! Nyt vain sitten odottelua, että pääsette eteenpäin. Onneksi kaikkea ei tarvitse aloittaa alusta, vaan siellä pakkasessa köllisi se teidän oma pieni¿

Kiva Brooke kuulla, että siellä kasvattelet noin hienon paljon muniksia¿=) Josko sillä reitin tuntemuksella olisi apuja ja homma olisi kivuttomampi ;)

Buumi, jäin itse katselemaan Dexteriä, kun ukko sitä vahtasi¿Ihan ok, mutta en tiedä jaksanko tiiviisti seurata. Sanoin kans miehelle, että tää on oikea sarja sulle. Myös taipumusta noihin ihme telkkasarjoihin! Niinpä, mitäpä se kertookaan ;) Mikäs sielä on muuten tilanne?

Peealle tervetuloa myös mukaan! Eihän ne ongelmat ikää katso, kaiken ikäisiä siis joukossa. Aluksi (kun hakeuduttiin hoitoihin) ajattelin myös, että meitä ei oteta vakavasti, mutta niinpä vaan hyvää palvelua saimme! Kuinkas lekurikäynti sujui?

Siis mitä mieletöntä, Jessica ja Hapö on kasvatelleet sellaiset saaliit muniksia, ettei tosikaan!!! Uskomatonta¿Jessicalle tsemppiä punktioon ja nesteen juontiin, toivotaan, ettei hyperi kehity¿Ja Hapölla siis sama aikataulu (kun luin paremmin viestisi). Tsempit myös sinne! Jänskään teidän puolesta :D

Hellikille, moikat ja bdbd¿

OmaaYksinäistäNapaa; Täällä aika tylsää...Mies on koulutuksessa ja mulla ei mitään tekemistä! Lähti eilen aamulla ja tulee huomenna myöhään. Välillä tekee ihan hyvää olla itekseen, mutta nyt ei jotenkin innosta. Mahaa juilii ja tätiä odotellaan visiitille. Tulispa pian, saisin sitten tilata ajan aukiolotutkimukseen...Halauksia kaikille!

-marge-

Vierailija
69/125 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettomasti onnea yllatysplussasta Kaarolle...tarrasukkia ja vauvaliimaa gallonakaupalla!

Tervetuloa myos Peea ja Leijona tahan mahtavaan enska jengiin!

Nyt ei oo millaan aikaa kommentoida kaikkia, niin paljon oli uutisia monelta...eli ++++++ piinailijoille! Punktiota odottaville bdbdbd!!!

toivonsa menettaneille tikapuita ja uskoa, toivoa ja onnea!

Kiitos kaikille jotka on jaksanut mua tsemittaa. tasmatykikset on takana, mutta paljon ei piinailuta tai mitaan muutakaan. Saisinpa vaan itsestani aikaiseksi etta soittaisin laakarille ja kysyisin josko ne vois ottaa alkukierron ja loppukierron verikokeet ja paasisin aukiolotutkimukseen. Mutta jotenkin mun on aina niin vaikea vaatia asioita. Arrrrrhg!

Haliukset kaikille...palaan paremmalla ajalla ja mielella!

Nuutti

Vierailija
70/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärö! Ihania uutisia! Oikein paljon onnea plussasta ja ne tarrasukat pienelle matkaan! Hienoa, että elämä heittelee välillä onnellisiakin yllätyksiä!

Kaikille piinailijoille plussatuulia ja paljon voimia hoitojen kanssa. Tässä kuussa on paljon jännitettävää!

Keijulle kanssa oikein extra peukutukset! bdbdbd!

Uudet Ensikot tervetuloa! Hienon palstan olette löytäneet!

On: Ei uutta auringon alla, tämä kierto menee piinailematta, kun sain vti:n ja parhaat ovisajat ovat jo menneet. Vähän hirvittää, kun luulen endon painavan virtsateitä ja altistavan tulehduksille. Onneksi leikkaus lähenee päivä päivältä¿ toisaalta pelottaa, millaisia uutisia leikkauksen jälkeen on luvassa :P Mutta onneksi tämä ja ensiviikko on ihanaa oireetonta aikaa ja on voimia nauttia elämästä.

nella

Vierailija
71/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille yhteisesti! Onnittelut plussanneille ja tsemppiä kaikille muille! Nyt en ehdi kiireeltäni lukemaan kaikkien kuulumisia :(

On: Tänään laitettiin kapseli mahanahkaan jarruksi. Tästä se alkaa pikkuhiljaa. Kuumia aaltoja ja menkkoja odotellessa :D

Vierailija
72/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet omanapaiset punktio kuulumiset eli hengissä selvisin =). Olen nimittäin ¿hieman¿ jännittävää/panikoivaa tyyppiä ja sen kyllä huomasivat lääkärit ja hoitajatkin heti! Itse toimenpide ei paljoakaan tuntunut pientä nipistystä ja paineen tunnetta lähinnä, sain tosin tupla-annokset troppia. Henkilökunnalle kuuluu iso kiitos aivan ihanasta ja huomaavaisesta hoidosta samoin kun miehelle =).

Saaliiksi saatiin se 16 munarakkulaa joka on hyvä saalis, joten hyvillä mielin kohden perjantain siirtoa mennään. Toiveet ovat siis korkealla että perjantaihin on edes se yksi siirrettävää alkio selviytynyt. Punktion jälkeen olo oli ihan hyvä, pää oli tosin melko sekaisin ja jouduinkin hieman pidempään klinikalla pötköttelemään. Nestettä täytyy nauttia paljon (2-3 l) koska hyperin vara on olemassa.

Nyt täytyy ottaa pienet päikkärit¿

-hapö-

Vierailija
73/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessica: mites meni punktio? Hurja määrä sullakin noita rakkuloita oli kasvamassa :) Eikö muuten käykin ihan työstä se juominen! Mulla oli työn ja tuskan takana saada 3 litraa alas...

Hapölla myös oikein hyvä saalis punktiossa :)

Huiskutukset myös muille enskoille!

ON: sain juuri soiton klinikalta että kilpirauhas-arvot oli valmistuneet, ja että ne on " ihan alarajoilla" . Huomenna menen uuteen verikokeeseen. Mä en huomannu tohkeissani kysyä että suuntasko ne vajaa- vai liikatoiminnan puolelle.

En tietenkään toivo että sairastaisin jotain kilpirauhassairautta, mutta tavallaan olen " toiveikas" - oisko tässä vihdoin se syy siihen miksi raskaus ei ala?!?

Että päästiin sitten piinailemaan tälläistä asiaa tällä kertaa!

T. sekavissa fiiliksissä Menina

74/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipimennosta palailen pikavisiitille.

Naksu: ei voi olla! Olen niin pahoillani. Tässä tilanteessa ei sanat riitä, mutta jos yhtään auttaa, olemme kaikki täällä tukenasi. Kovasti voimia sinulle ja miehellesi!

Käärö: hienoa! Onnea plussasta! Näitä yllätyksiä aina kaivataan. :)

+++++++ tuulia kaikille piinailijoille, meitä onkin nyt paljon.

ON: pp14 inssistä ja vuotoa ei ole kuulunut, mutta en kyllä testaakaan... Jotenkin haluan vielä katsella pari päivää, en haluaisi sitten millään pettyä tekemällä negan.... Höh! Mutta te jos ketkä varmasti ymmärrätte!

terv. Tuutimari

Vierailija
75/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on takana pitkä viikonloppu ja edessä ihana loma... perjantaina alkaa kahdenviikon loma ¿ ihanaa!!!! Kesä on tullut tänne vähän loppumetreillä, ei sen puoleen kyllä syyskuussa vielä yleensä ihan hyvät ilmat on, mutta harvemmin kuitenkaan ihan näin hienoa... Säästä ei kuitenkaan ole ihan kauheesti kerinnyt nautiskelemaan täällä muuttolaatikoiden keskellä, mutta pian on kaikki pakattu ja reissusta tultuamme päästään uuteen kotiin :)

Nyt on kyllä tullut niin paljon tekstiä etten millään kerkeä kaikkea kommentoimaan, mutta yritetään...

Ihan alkuun lämpimät onnittelut käärölle ja vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan matkaan... onhan niitä luomuihmeitäkin maailmassa :) ...nyt vaan tulet tuonne plussanneiden lapsettomien enskapinoon...

Naksulle vielä halituksia ja jaksamista... tulet sitten kun jaksat, täällä kaikki sinua odottavat *halaa*

Tervetuloa leijonalle, jaksamista hoitoihin... täältä saat parasta mahdollista vertaistukea taipaleellesi.

Tervetuloa myös peealle, eihän tämä ikää katso ¿ valitettavasti... oliskin ihanaa jos tietäis voivansa välttyä lapsettomuudelta, kun vaan ryhtyis puuhaan nuorella iällä...

Toivottavasti keijun pupuilut tuottavat tulosta, jos vaikka se aukiolotutkimus olis auttanut... :) bdbdbdbd

Meninalle pahoittelut ja halaus *halaa* Onneksi sulla tuntuu olevan katse jo tiukasti kohti tulevaisuutta ja PAS:ia...

Brookellahan oli tulossa huikea saldo muniksia... täällä on peukut pystyssä, että tämä olisi nyt sitten SE kerta... bdbdbdbd

Quierollekin vilkutukset!

Buumi on saanut viettää yönsä vähemmän romanttisessa saunakamarissa kera hämähäkkien, hih :) ...ei saa vielä heittää kirvestä kaivoon, kyllähän alkuraskauteenkin kuuluu nuo alavatsakivut eli älä nyt niitten perusteella vielä luovuta.

Jessikselläkin oli huimat määrät muniksia tulossa... toivottavasti punktio meni hyvin :)

Mushu siellä myös piinailee... toivottavasti tuottaa tulosta! Terveisiä kisuille :)

Hapöllä taitaa olla punktio takanapäin ja siirtoa jo odotellaan... bdbdbdbd

Hellikilläkin on viimeist piinapäivät menossa... nyt vaan nappaat sen plussan ja siirryt kaikkien muiden enskojen kanssa tuonne toiselle puolelle. :)

Margella on aukiolotutkimus edessä... kyllä se hyvin menee, toivotaan että tuubat on auki! Vuokraat vaikka jonkun leffan niin saat muuta ajateltavaa... mulla kun mies on pääsääntöiseti reissussa on mulle muotoutunut ihan omat kuviot ja joskus kun tuo sattuu olemaan pidempään kotona tulee ihan sellainen tunne, että koskas sä nyt taas olitkaan lähdössä, että pääsee taas tekemään omia juttuja...

Nuutille vilkutuksia ja tsemppiä piinapäiviin... ja nyt kyllä otat sen puhelimen kouraan ja soitat sinne lääkäriin... eipä siinä paljoa vaatimista ole, mielelläänhän ne täällä kokeita tekee, kun vakuutusyhtiöltä saa rahaa (oletan ettet ole HMO:ssa). Nyt kirves ylös kaivosta... *halaa*

Nella, koska se sun leikkaus on? Joko olet saanut ajan? Toivottavasti pääset sinne pian ja saatte endon poistettua...

Mamabearillakin on hoito lähtenyt käyntiin... jee!

Toivottavasti kilpirauhaskokeista saadaan vastaus Meninan lapsettomuuteen... se on onneksi hoidettavissa oleva vaiva :)

Tuuti, Tuuti, jospa tämä olisi nyt sitten SE kerta... miten ihmeessä sä maltat olla testaamatta? Kyllähän se nega aina kurjalta tuntuu, tiedetään... mutta, mutta josko se oliskin tällä kertaa plussa... bdbdbdbdbd

(.) Huomenna olis edessä ultra ja kyllä jännittää ja hirvittää ja pelottaa... toivoo niin, niin, niin kovasti että ne sydänäänet löytyy ja kaikki on kunnossa... miehen mielestä on ihan itsestäänselvää että kaikki on hyvin, mutta minähän täällä kiipeilen pitkin seiniä... miestä siis lähinnä pelottaa, että mulle iskee hillitön pahoinvointi reissussa ja loma menee oksentaessa...

T.Yksis rv 6+2

Vierailija
76/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kattomaa kuulumisiasi pitkästä aikaa ja mitä hitsiä saankaan lukea!harmittaa tosi paljon teiän puolesta ja tippa tuli kyllä linssiin!Ei ole sanoja...voimia sulle ja miehellesi!

Ja KÄÄRÖ,onnea tooosiiiiii paljon!!!!!Ja muillekkin plussanneille tietysti!

Killalle,Quulle ja muille tutuille vilkutukset!

-Pepsi ja Samuel ens viikol 1vee

Vierailija
77/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset teille kaikille, Jessica,Mushu, hapö,hellikki, marge, Nuutti, Nellamaija, tuutimari ja Pepsimax!

Jessica: sähän saalista siellä kasvattelet, peukutuksia perjantain siirtoon! menikö punktio hyvin? Muistahan juoda nyt sitten oikein kunnolla.

Mushu: mähän en oo koskaan saanu ovistesteihin plussaa, haamuilua vaan..peukutuksia kovasti ettei tartte tätiä siellä kestitä ens viikolla!!

hapö: no sulla kans siellä on oikee armeija nuita muniksia. peukutuksia kovasti perjantaille! punktio sitten meni kuitenkin ihan hyvin, troppien varassa.

Hellikki: mullahan ei kipeytyneet tissit ollenkaan mitä normaalisti tekevätten, joten peukuttelen täälä teille tosi paljon nyt!!

Vierailija
78/125 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jatketaan sitten uuelleen....

Marge: mä en kerenny jännitteleen paljoo saatika troppaamaan ku ensikäynnillä samalla tutkittiin torvet..mutta mä en ainakaan tuntenu kipua tms. pientä painetta nestettä laitettaessa en mitää muuta. kivuliain oli se härvelin laitto joka aina papakokeessakin laitetaan(se ankannokka).

Nuutti: ei muuta ku luuri kouraan ja soittamaan, niin meilläkin asiat alko eteneen, vaikka mä kuulun kans niihin jotka pitkittää ku ei osaa vaatia, vaikka se kuuluukin jokaisen oikeuksiin.

Nellamaija: tuo vti ei todellakaan oo mikään mukava tauti, siitä oon saanu kärsiä useesti kerran jopa tiputukseen asti ku meni munuaisiin oireettomana..mutta toivotaan ettei se endo siellä oo mitää pahaa tekemässä!

Menina: niin ei sitä toivo sairastavansa mitään, mutta sillain varmaan " helpotus" jos jokin syy on raskautta estämään löytyny, koska tuonkin asian hoito olis hyvä saaha nopeesti eteenpäin ja sitä myötä auttamaan mahollisesti raskautumista! toivottavasti uuet kokeet toisivat parempia tuloksia.

Tuutimari: kuinka olet noin tyyni, mä en päässy kunnolla eis piinaileen ja silti testi poltti kaapissa..peukutuksia oikein olan takaa plussalle!!!!

Yksis seurasin sua jo tuonne toiselle puolelle, vaikkakin vähän varovaisesti..tsemppiä ja peukkuja ultraan!! Ja hyvää lomaa!!

Pepsi: ihana kuulla sustakin, joko se teiän pikkunen on jo vuoden ikäinen!! muistan sut hyvinkin enska pinoista! Mukavaa syksyä teille!

omassanavassa ei oo mitään uutta, nipistyksiä ja vihlasuja silloin tällöin, että joskos siellä tosiaan pikkuinen kasvattelee yksiötään, toivotaan ainakin näin!

käärö rv4+5 (kovin ovat pienet vielä lukemat..)

Vierailija
79/125 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutimarilla onkin jännät paikat :) peukut ja varpaat on täällä pystyssä että täti pysyiskin teiltä poissa... ja ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin että pitkität testin tekoa (itsekin oon monta kertaa siihen " syyllistynyt" ).

Yksikselle oikein hyvää lomaa :) täällä jännätään teidän ultrakuulumisia! Toivottavasti kaikki on hyvällä mallilla.

Hellikki: kun mä viime vuonna plussasin, ei mulla kipeytyneet rinnat vasta kuin pari viikkoa oviksesta - vaikka normaalisti tisut kipeytyy heti oviksen jälkeen. Eli - ihan niinkuin Käärölläkin - tuo kipeytymättömyyshän saattaa olla ihan hyvä merkki!

ON: mulla ilmeisesti kilpirauhasen liikatoimintaa, S-TSH viitearvot Väestöliitolla on 0.6 - 4.2 ja mulla arvo 0.5. Huomenna saan tietää jatkotutkimusten tulokset.

Myös liikatoiminta haittaa raskautumista (" alentaa hedelmällisyyttä" ), mutta ilmesesti vajaatoiminta on vielä pahempi raskautumisen kannalta.

Aika erikoista. Jännittää mitä tästä nyt seuraa, vai seuraako mitään.

Vierailija
80/125 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makoilun ja nesteen juonnin lomasta vähän paremmin kommentoisin muutakin kun omaa napaa. Mutta pakko aloittaa kuitenkin itsekkäästi. Eli olo on hyvä pientä vihlomista vatsassa toisinaan, nesteen nauttiminen on työlästä vaikka olenkin kohtuu hyvä juomaan ; ) Soittivat eilen klinikalta perään että yllätykseksi sinppoja oli määrillisesti paljon enemmän kuin aikaisemmissa näytteissä. Ja ehdottivat että osalle tehtäisiin ivf eli malja- ja osalle icsi eli mikrohedelmöitys!! Tieto tuli niin puuntakaa, etten oikein tiennyt mitä tehdä joten luotettiin lääkärin tälläkertaa. Ivf:ssä on ilmeisesti hitusen parempi raskautumis mahdollisuus koska hedelmöittymin tapa on ns. luonnollisempi. No huomennahan se selviää onko 16:sta muniksesta mitään siirrettävää. Tarkkoja lukuja en muista mutta nyt simppoja oli n.40milj. kun aikaisemmissa vain siinä miljoonan molemmin puolin (pesun jälkeen). Aikaisemmin juuri pesussa tapahtui suurin hävikki (n.20milj.-> n.1 milj.). Jotenkin tuntuu että ei voi pitää paikkansa ja olen kuullut pahasti väärin!! Normaalien määrää en tajunnut kysyä, ennenhän niitä 0%. Ehkä tämä huomenna selviää, joten palaan asiaan.

Tuuti: Rautahermo =), peukut ovat pystyssä että tädin poissaololle on se yksi ja oikea syy bdbdbd.

Hellikki: ++++puhallusta jospa sitten kuitenkin!!

Buumi: Onhan täti pysynyt poissa, peukutusta!

Jessica: Toivottavasti punktio meni hyvin, millainen olo? Täällä on olo ihan hyvä ajoittaista vihlomista ala masussa vain. Minä ainakin panikoin taas aivan turhaan toimenpidettä ja tuo nesteen nauttiminen käy tosiaan työstä! Onnea siirtoon, mennään sitten yhtä matkaa =D

peea ja Leijona tervetuloa huippu joukkoon mukaan turisemaan.

Yksis: Mukavaa lomaa ja onnea uuteen kotiin!

nella: Pahoittelut että endon päälle tuli vielä lisä vaivaa ((halaa))! Tällaiselle lääkäri ¿kammoiselle¿ noista sinun endo hoidoista lukeminenkin aiheuttaa väristyksiä =O, joten tsemppiä oikein kovasti!

Killa: peukut on pystyssä vaikka inssi ei ihan putkeen mennytkään, jopas kävisi niin kuin Yksikselle!!

marge: Kiitos tsempityksestä ja sitä samaa sinne aukiolotutkimukseen!! Kannattaa tosiaan napata särkylääkettä etukäteen, minulle se oli myös melkoisen kivulias kokemus onneksi vain toiselta puolelta.

nuutti: Luuri kauniiseen käteen ja soittoa lääkärille niin homma luiskahtaa taas vähän eteenpäin!

Menina: Toivottavasti selvinneistä kilpirauhasarvoista on vastausta lapsettomuuteen, eihän se tietenkään ole kivaa uutta sairautta ottaa vastaan, tsemppiä!

Naksulle vielä lämpimiä halauksia ja voimia!

Lopuksi vielä vilkutusta ja +++pöllytystä kaikille muillekin ihanaisille enskoille!

-häpö-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan