+++ ENSIKOT viikoilla 35 ja 36 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Ensimmäinen ivf-hoito aloitetaan 08/07. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Aqua80
[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Ikä: molemmat 29
Yritys aloitettu: 09/05
Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin
02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.
[color=FF69B4]mamabear
[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v
Mistä: Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: 2/05
Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)
Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.
[color=FF69B4] Menina76
[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76
Yritystä takana: Elokuusta 2003
Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).
Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.
[color=FF69B4]Mushu
[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.
[color=FF69B4]nellamaija
[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
[color=FF69B4]Nuutti77
[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77
Asuinpaikka: Yhdysvallat
Yritysta:06/06
tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.
[color=FF69B4]Oon@77
[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]20_vilmiina_05
[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
[color=CD1076]-piggeliina
[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=CD1076]Vannis
[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]
[color=CD1076]Juliaana-82[/color]
[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]
[color=CD1076]Naksu[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa!
[color=CD1076]-ninnuli1-[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=CD1076]YksityinenAsia[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07
Kommentit (125)
Tervehdys taas pitkästä aikaa. Jotenkin päivät vaan kuluvat kauhealla vauhdilla. Hyvä, että perässä pysyy.
Naksu, en tiedä luetko vielä näitä viestejä, mutta haluan kuitenkin kertoa, että olet ollut mielessäni usein. Mun pieneen päähän ei vaan mahdu ajatus siitä, että jotain tällaista voi tapahtua. Toivottavasti jaksatte tukea toinen toistanne tässä surussa. Olet tärkeä ja toivon, että vointisi paranee ajan myötä!
Täällä hoidot sen kun etenee yhdellä jos toisella. Tuutimari taitaa olla tässä vaiheessa pisimmällä. Ymmärrän kyllä, että testaamista panttaat. Niin olen itsekin tehnyt, koska en vaan kestä katsella sitä testitikkua, josta jää aina puuttumaan se olennainen osa. Me täällä sua kyllä tsempataan ja tietysti odotellaan mukavia uutisia. Peukut on viritetty jo pystyyn.
Kaikille muille yhteiset peukutukset! Hyviä follisaaliita olette saaneet, toivottavasti jatkossakin saadaan hyviä uutisia. Jospa ensi keväänä ja kesällä syntyisi oikein paljon enskavauvoja.
Yritän jossain välissä ehtiä lukemaan viestinne ihan ajatuksella, jospa sitten olisi jotain järkevää sanottavaakin. Huiskutukset kaikille! \o/
ONapaan ei ihmeempää. Ovista tikuttelen lähinnä sen takia, että tietäisin tädin aikataulun. On nimittäin luvassa pieni ulkomaankeikka kolmen viikon kuluttua ja juuri sillä viikolla on sitten tädin oletettu saapumisaika. Jos ovis yllättäisi samaan tapaan kuin edellisellä kierroksella ja pärähtäisi tikkuun jo kp14 (huomenna), niin sitten matka hoituisi ok. Nyt kaipailen kyllä pieniä kikkakolmosia kehiin. Jos ovis tuleekin normaalin aikataulun mukaan (ties koska) ja menkat alkaisivat sitten juuri pahaan aikaan matkaa ajatellen, niin voisinko yrittää lugeilla pitkittää loppukiertoa. Jos vaan popsisin lugeja matkan yli, niin eikös niiden nappuloiden pitäisi pitää täti loitolla. Nolottaa kysellä tällaista¿
Mukavaa viikon jatkoa! Huomenna on jo perjantai, jippiiiiii!!!
~dese
Tuutimari, vieläkö piinailet vai joko olet rohjennut testata? Plussatuulia kovasti bd
Ja Yksis, miten ultrassa meni? Toivottavasti kaikki on kunnossa ja pääsitte kuulemaan kunnon diskojumputusta :)
Hapölla hieno munissaalis ja uimareitakin koko maajoukkueen verran, loistavaa! Peukut on pystyssä, että mahdollisimman monta hedelmöittyy. Ja sitten vaan siirtoa odottelemaan...
Brooke kasvattelee kans kunnon saalista. Tsempit maanantain punktioon.
Dese kyselee vaikeita; en osaa auttaa, mutta itselläni luget eivät loppujenlopuksi juurikaan pidentäneet kiertoa.
...Ja tädistä puheenollen, kyllä se nyt uhkaavasti näyttää tännekin taas kaartavan :( Pientä tuhruttelua havaittavissa, joten vaikka periaatteessa toivoa vielä on, niin jotenkin itsensä kiusaamiselta tämä tuntuu. Kuten Meninakin totesi, olisi ihanaa, että edes tietäisi missä vika -nytkin kaiken piti olla mallillaan inssin osalta, mutta tulos on _taas_ tämä. Plääh!
Nyt ruokaa laittamaan. Vilkutukset kaikille enskoille -ootte parhaita!
-helli
Miten ultra meni? Onhan kaikki hyvin?
Ja hyvaa lomamatkaa...voikun mullakin olis taas loma. Piti lahtea yhteen Workshoppiin Saksaan, mut sit ne meni peruuttamaan koko tapahtuman. Keljua...olisin ehtinyt siina samassa kayda Suomessakin.
Taalla yleison pyynnosta sain otettua luurin kauniiseen kateen ja nyt odottelen etta soittavat tohtorin ohjeita takaisin. Miten se voi olla niin hankalaa puhua ja vaatia omaan terveyteen liityvista asioista. Ma en todellakaan ole mikaan ujo tapaus, mutta aina kaikki tollaset jutut jannittaa ja saa mut tuntemaan ittesi ihan typeraksi.
Yksis, Niin muuten meilla on HMO, mutta tarttee vaan maksaa $20 copay ja 10%coinsurance. Noi verikokeethan ei paljoa maksa onneks.
Uutisia oli monelta jo vaikka kuinka...tuutin tilannetta taalla jannataan.
Mites Killa?
Hellikille halitukset!
Brookelle tsemia punktioon!
Hapo: uskomatonta miten oli simpat lisaantyneet...Siirratteko 1 vai 2 alkiota?
Tasapuolisesti viela kaikille moi ja ++++tuulia!
nuutti
...terveisiä siis ultrasta... siellähän se sydän sytkytti huimaa vauhtia ja kuulemma sydänkäyräkin näytti hyvältä. Oli kyllä aivan maailman ihanin hetki ja se saatiin tietty vielä cd:lle tallennettuna mukaan :) Seuraava ultra on kahden viikon päästä viikolla rv 8+2 ja sen jälkeen siirrytään sitten ns. normaalin raskausseurantaan... Kyllä tämä nyt täytyy vaan uskoa, että totta se on - meille tulee vauva!
Hellille halaus *halaa* älä anna periksi, ennen kuin tätsä on todistettavasti kylässä.
Deselle vilkutuksia, en valitettavasti tuossa luge asiassa osaa avittaa...
Hapölle onnea siirtoon... toivottavasti saatte paljon myös pakkaseen, vaikka eihän sitä tarvita kuin se yksi alkio...
Brookellahan on tulossa huikea saalis! Onnittelut :)
Toivottavasti Menina nuo sun kilpirauhas jutut selviää...
Nuutti, HMO:n ja PPO:n erohan on niitten korvausrakenteessa... PPO:ssa vakuutusyhtiö kiltisti maksaa lääkärille/sairaalalle kaikesta laskutetusta, kun taas HMO:ssa lääkäri/sairaala saa tietyn summan rahaa vuodessa, jonka pitää sitten riittää kaikkien potilaiden hoitoon... näin siis karkea ero, ja siksi siis PPO:ssa lääkärit mieluusti tekee vaikka mitä kokeita ja taas HMO:ssa yrittävät ehkä helpommin odotella ja säästää... olet kuitenkin noihin hoitoihin oikeutettu eli eikun vaatimaan... Kurjaa muuten kun Euroopan reissusi noin meni peruuntumaan :(
Huiskutuksia myös muille... Killalle, Tuutille, Keijulle, Buumille, Nellalle...ja kaikille mainitsemattomille...
T. Onnellinen Yksis rv 6+3
Onnea teille molemmille...varmasti uskomaton fiilis kun nakee pienen sydamen sykkeen!
Kiitos kun selvensit vakuutuksia...meilla tuo PPo:n omavastuu on niin hurja, etten sita mitenkaan pystyisi maksamaan. Ja oikeassa olet, onhan mulla oikeus tutkimuksiin.
Hauskaa lomaa...inkivaaria vaan napaan jos pahaolo yllattaa.
Huomenta muille enskoille...olette ykkosia!!!
nuuts-tuuts
Pitkästä aikaa koitanpa raapustaa jotain teillekin! Ihan orvolta on tuntunut, kun kotona ei ole nettiä ja siihen on niin tottunut! Välillä tosiaan pikaisesti on päässyt pistäytymään naapurin verkon kautta, mutta jos on yrittänyt jotain kirjoittaa, ei ole enää yhteyttä ollutkaan. No nyt pitäisi sitten taas homman toimia!
Yksis: voi kun ihania uutisia ultrasta! :) Hauskaa, että siitä sai vielä todistusaineistoa kotiinkin. Mä varmaan katselisin sitä CD:tä kaiket päivät! :D
Nuutti: tääl ollaan ja lopussa sitten kuulumisia! Tosi harmi että sun reissu peruuntui! Joko sulle soitettiin sieltä lekurista?
Hellikki: tuhruttelusta ei vielä kannata hermostua, sitähän voi olla vaikka olisikin raskaana! Mä peukutan ihan täysiä sulle, että saisit plussan! bdbdbdbdbdbdbdbdbd
Dese: mullahan luget on aina pitkittäneet kiertoa eli alkaneet vasta pari pv lugejen lopettamisen jälkeen, mutta oon kuitenkin lukenut että joillain menkat alkaa niistä huolimatta. Vähän epäilen, ettei niillä olisi tehoa oikein siirtämään menkkoja, mutta en mä varmaksi sano.
Brooke: hienoja rakkuloita olet kasvatellut! Toivotaan, että tällä kertaa jäisi jotain pakkaseenkin pikkusiskon/veljen varalle, kun nythän hoito tietty tuo plussan! :)
Hapö: hienoja uutisia siis siellä simppojenkin suhteen! Miten siirto meni?
Käärö: no nyt vielä kunnon onnittelut niiden aiempien varovaisten sijaan! :) Kylläpä kävi ihanasti, ettei tarvinnutkaan sitten hoitoja aloittaa! Kovasti onnea matkaan!
Pepsi: huiskutus sinnekin! Johan sulla on iso poika siellä! :)
Jessis: mahtava munissaalis siis sielläkin! Jaksamista tuohon litkimiseen ja lepäilyyn! Toivottavasti ei ole sitä hyperiä! Koskas sulla onkaan se punktio?
Aftis: mitenkä piinailu etenee?!
Tervetuloa uudet Peea ja Leijona!
Naksua kaivataan täälläkin! :( Olet ollut kovasti mun mielessä! Toivottavasti joskus jaksat kertoa kuulumisia! ((((halaus))))
Oma napa: pp 7 menossa eli viikko vielä piinailua jäljellä. Alkuunhan olin tosi pessimistinen homman suhteen, mutta on tässä taas Toivokin alkanut kivuta ylös kaivosta. ;)
Maanantaina aloitin luget ja hieman ihmeissäni olin, kun silloin alkoi jonkinlainen kumma vuoto eli sen ällön lugemössön lisäksi tuli ihan kuin menkkojen aikana vanhoja verihyytymiä ja edelleen vuoto on vähän rusehtavaa. Ajattelin eka, että voi se olla huono merkki, mutta jos se vaikka sitten olikin vain toimenpiteen aiheuttamaa, kun aika tavalla lääkäri sitä katetria joutui survomaan?!
Toinen huonoksi tulkitsemani asia oli inssistä eiliseen asti jatkuneet vatsakivut. Pelkäsin jo, että sain toimenpiteestä jonkun tulehduksen, mutta hiljalleen kivut ovat helpottaneet eikä tänään enää ole mitään.
Toivo tosiaan nosti päätään oikeastaan siksi, että parin päivän ajan on ollut ihan hurjaa lorahtelua. Ekasta inssikierrosta en muista samanlaista, mutta siinä tokassa melkein onnistuneessa muistelen että olisi ollut vastaavaa juuri näihin aikoihin. Toisaalta se voi olla ihan lugejenkin aiheuttamaa, samoin kuin jo tosi aikaisin alkaneet tissikivut. Koitan nyt kuitenkin olla toivomatta liikoja, kun sitä pahempi on se pudotus sitten jos ei tärppää...
Johan tuli pitkästi tuota omaa napaa, mutta on niin paljon kerrottavaa teille! :)
Nyt täytyy jatkaa taas palkkansa ansaitsemista, joten monelle jää kommentoimatta! Huiskutukset kuitenkin ihan kaikille! :)
Killa
Siirto kuulumiset eli yksi nelisoluinen kyytiläinen on nyt sitten matkassa =). Eniten taisi jännittä hyperin mahdollisuutta koska eilen illalla alkoi turvotusta kertyä. Vatsanahka oli kyllä tosi pinkeenä. Muistaakseni vasemmalle puolelle nestettä olikin hieman kertynyt. Onneksi olo oli muuten ihan hyvä, joten pienen emminnän jälkeen lääkäri onneksi totesi että siirto voidaan tehdä. Nyt sitten vain lepäile ja nautin nestettä tosi paljon ja toivon tietysti parasta!
Ton simppa testin tarkemmat tulokset tietysti unohdin kysyä kun oli muuta jännättävää. Mutta 16:sat munarakkulasta kuusi hedelmöitettiin ivf:n mukaan ja niistä ei yksikään selvinnyt!! Lopuille kymmenelle tehtiin icsi toimenpiteet ja niistä viisi oli hyviä nelisoluisia ja muutama huono joita ei pakasteta. Olisihan saldo 16->5 voinut olla parempikin mutta hyvä näinkin ja tietääpähän ettei ivf:ä sovi meille.
Brooke: hienoa saalista kasvattelet peukutusta siirtoon!!
dese: On noista lugeista niin vähän kokemusta etten kyllä neuvoa osaa.
Nuutti: Hienoa että sait soitettua =) Yksi kyytiläinen siirrettiin ja tosiaan tuo simppojen määrä vähän hämmästyttää täytyy kysellä tarkemmin seuraavalla kerralla.
Killa: Peukut on pystyssä että lorahtelu olisi merkki bdbdbd
Vilkutukset vielä kaikille!
-hapö-
Kiva kun KILLAkin oli käynyt ja toivotaan että lorahtelu on hyvä oire!
HAPÖ hienoa että pääsitte siirtoon! Meillä oli ekassa hoidossa sama juttu että osa soluista laitettiin IVF:llä ja osa ICSIllä, ja IVF-soluista ei tullut mitään, yhdessä vain oli ollut jotain pientä hedelmöityksen yritystä ja muissa ei mitään. ICSIllä sen sijaan suurin osa soluista hedelmöittyi. Nyt varmaan tehdään sitten ICSI niin moneen kuin mahdollista.
DESE mulla on vasta yhdeltä kerralta kokeusta Lugeista, eli siitä ainoasta ICSI-hoidostamme. Mulla ainakaan ne ei pidentäneet kiertoa vaan päin vastoin kierto oli muutaman päivän normaalia lyhyempi. Mutta tämä on vissiin tosi yksilöllistä.
Nyt pitää palata töiden kimppuun että saan hommat siihen malliin että voin hyvällä omallatunnolla lomailla ensi viikon!
Brooke
Kuinkahan meidän Naksu jakselee? Lämpimiä ajatuksia ja halauksia täältä sinne.
Käärö ¿ olipas huimia uutisia! Onnea tuhannesti! =)
hellikki ¿ vielä ei saa luovuttaa ennen kuin täti on kokonaan paikalla, eihän! Ja toinen sitkeä sissi tuutimari. Miten te maltattekaan!!
Mushu ¿ tsemppiä tulosten odotteluun!
Keijulle, Nuutille, Nellalle, mamabearille ja margellekin moi! deselle toiveita ettei täti saavu lomaa pilaamaan!!
Tervetuloa mukaan leijona ja peea. Joko teillä selvisi lääkärillä jotain uutta?
Yksis ¿ olipas kiva kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin =) Nyt se on vain elettävä teidänkin todeksi tämä vauva-asia =)
hapö ¿ olipa kiva, ettei punktio sattunut. Omani kun oli aika kivulias. Vaikka toisaalta olen sen jo unohtanut ja uuteenkin mennään jos tarvis on. Henkilökunta on meidänkin klinikalla aivan mahtavaa ja huolehtivaista. Ja siirtokin siis jo takana. Mahtavaa. Nyt sitten vain parkkeeraat soffan nurkkaan ja laitat miehen passaamaan sua =)
Menina ¿ vielä kerran pahoittelut negasta. Pitkittikö sulla luget tädin tuloa? Tuosta kun sanotaan että kahdet menkat pitää olla ennenkuin tehdään pas. Tarkoittaako se että nämä jotka nyt oli + seuraavien yhteydessä aloitetaan jo hoito, vaiko odotellaan nekin ja sitten vasta sitä seuraavien aikana....? Mä en aina pysy mukana näiden ¿kaks kiertoa vai kahdet menkat¿ ¿ jutuissa =)
Buumi ¿ eikai tätiä näkynyt?
Brooke ¿ kuulostaa että on hyvä saalis tulossa. Kun verrataan että mullekin ensin lääkäri meinaili että hyvä jos yksi saadaan =) Ja juu, kyllä meidän lääkäri ainakin vahvisti että yhdestä voi tullakin kaksi, tai joskus (todella harvoin) jopa kolme. Sen takia ehkä pihtailevat sitä kahden alkion siirtoa varsinkin jos ovat huippualkioita.
Mites jessican siirto meni?
Killa ¿ sehän voi olla kiinnittymisvuotoa tms. Hyvä että kivut hellittivät. Nyt pidetään hurjasti peukkuja että tämä on SE kierto =)
ON: jännäksi käy tämä elämä. Menkkaoireet jatkuvat nyt kolmatta päivää. Jokainen vessareissu on kauhistus. Saa nähdä alkaako vuoto tänään tai ensi yönä vai ehdinkö huomenna testata. Ennenkin on kyllä käynyt niin, että kun sen testitikun ottaa esille niin johan hanat aukee. Nyt ei auta kuin piinistellä vielä hetki...minuutti minuutilta mennään =)
Ai niin, piti kysymäni. Löysin kaapista ovistestejä. Osassa näytti olevan päivämäärä 7-2007 ja osassa 10-2007. Voisikohan noita 7-2007 vielä käyttää? Minähän en niitä itse tunnetusti tarvitse kun en ovuloikaan, joten voisin lähettää ne jollekin tarvitsevalle jos kiinnostaa....
t. Afternoon pp11
...karataan mökille pitkästä aikaa, kun ilmakin on (ainakin vielä) näin ihana.
Yksis, aivan ihanaa, että jumputus kuului :) Oikein rentouttavaa lomaa sinnepäin.
Killalla piinapäivät edessä -kovin on lupaavat oireet eli peukut on tanakasti pystyssä. Peukutukset myös muille piinailijoilla: Aftikselle ja Tuutimarille ainakin. *huutelee* Tuutimariiii, mikä tilanne?
Hapölle onnittelut hienosti sujuneesta siirrosta; voi kunpa aarre tarttuisi tiukasti matkaan bd
ON. Kaivon reunalla vielä sinnittelen, tuhruttelukin loppui hetkeksi. Virallisesti tänään on kai pp 15, mutta koska epäilen, että ovis oli vasta inssiä seuraavana päivänä, niin lasken mittariin mieluummin yhden päivän vähemmän. Testannut en ole, enkä viikonloppuna aiokaan -siitä yksinkertaisesta syystä, ettei kotoa löydy testin testiä enkä sellaista taaskaan ehdi ostamaan :/ Maanantai-iltana sitten palaillaan; toivon niin, että meilläkin olisi nyt hyviä uutisia kerrottavana...
Hyvää viikonloppua kaikille o/
hellikki
Täällä taas muutaman päivän nettipimennon jälkeen, tietsikka teki uudemman kerran " temput" eikä toiminut, joten mies joutu viemään sen taas kerran huoltoon. Onneksi ei tarvinnu maksaa mitään, eihän siitä ole kuin muutama viikko kun me viimeksi vietiin kone huoltoon...No, nyt kuitenkin pääsee taas himastakin langoille!
Käärö: vielä kerran ison isosti onnittelut sinne plussasta, kertakaikkiaan ihania uutisia!!
Täytyy kyllä myöntää, etten viime viikonloppuna nukkunut kovinkaan hyvin siellä saunakamarissa - en ole alkuunkaan mikään mökki-ihminen nimenomaan sen takia että pelkään kuollakseni kaikkia ötököitä. Mies on saanut vuosien varrella hävetä monasti kun istutaan vaikka jonkun mökin terassilla syömässä ja mun eteen/viereen on ilmestynyt hämähäkki tms - siinä on kuule lasit ja lautaset lentäny kun eloonjäämisvietti on iskenyt ja olen ponkaissut pöydästä ylös turvallisemmille apajille.
Mushu: kiitos tikkaista, niitä pitkin olen jo kiivennyt ylöspäin, reunakivetykset on jo näköpiirissä. Eli ei ole tättärä vielä kurvannut paikalle vaikka mahaa kramppaa ja juilii säännöllisesti. En kuitenkaan vielä viitsi kammeta itseäni ihan ylös asti - onpahan sitten pienempi pudotus jos piinailut menee pipariksi. Hyvä, että siellä on oltu aktiivisia sänkykamarin puolella, eihän sitä koskaan tiedä josko tärppäis ;-)
Häpö: Kiva kuulla, ettei punktio ollut mikään kamala kokemus! Nyt tsempataan oikein kovasti, että siirretty kyytiläinen pysyy seuraavat 9kk matkassa!!
Hellikki: täällä on peukut pystyssä sun puolesta, toivotaan että saadaan kuulla hyviä uutisia kun taas palaat langoille!
Marge: Täällä siis edelleenkin piinaillaan, eli Luget on mun kohdalla onnistuneesti pidentäneet kiertoa, mikä on tosi hyvä juttu! Yritän ajatella positiivisesti, että vaikka yritys menisikin pieleen niin taas ollaan hieman edistytty viime hoitokerrasta. Maanantaina tulee 2vkoa täyteen oviksesta, eli vielä piinaillaan muutama päivä jos ei kutsumaton vieras ilmaannu kyläilemään ennen sitä...Joko tättärä on muuten löytänyt sinne? Toivotaan että ilmaantuisi paikalle jotta pääset soittelemaan aikaa sinne aukiolotutkimukseen.
Nuutti: hyvä että sait soitettua niistä tutkimuksista, pysy vaan kovana ja pidä oikeuksistasi kiinni! Tosi harmi, että sun Saksan/Suomen matka meni puihin :(
Nellamaija: harmi, että sait vti:n. Se on kyllä niin viheliäinen pöpö ettei ole tosikaan. Mulla ei ole *koputtaa puuta* pitkään aikaan ollut, mutta joku 5v taaksepäin useampikin. En tiedä mikä siinä oli kun tuntui, että yhdestä kun pääsi eroon niin heti pukkasi toista päälle vaikka kuinka yritin kaiken maailman karpalomehuja kiskoa. Onko sulla siis leikkausaika jo lyöty lukkoon?
Menina: Vaikka sitä ei tosiaankaan itselleen mitään sairauksia toivokkaan, niin toisaalta hyvä että niistä kilpirauhakokeista saatiin hieman selvyyttä asioihin. Markkinoillahan on tosi hyviä lääkkeitä olemassa, joten luulisi että kilpirauhasen mahdollisen vaikutuksen raskautumiseen saa suht helposti eliminoitua. Tsempit siis sinne!!
Vilkutukset \o/ myös Mamabearille joka oli käynyt pistäytymässä!
Tuutimari: siellä onkin tosi jännät paikat!! Oletko jo testannut??
YA: kiitos sinnekin tsempeistä, kaivossa tosiaankin vielä ollaan mutta periaatteessa ihan hyvillä mielin. Onhan tämä kierto - meni miten meni - kuitenkin ollut kaikin puolin onnistunein tähän mennessä. Ihania ultrauutisia sulla, vetää väkisinkin naaman hymyyn :) Ajattele - " normaali raskausseuranta" - kuulostaa niin hienolta että VAU!! Meidän Yksis jo siinä vaiheessa :)
Brookellakin siellä hyvä määrä oikean kokoisia rakkuloita! Tsempit maanantain punktioon, tulepa sitten heti kertomaan kuulumisia!
Dese: en valitettavasti osaa Lugeista näin vähäisen (1 krt) kokemuksen perusteella sen kummemmin sanoa, mutta mun tapauksessa siis kierto on tähän mennessä pidentynyt edellisistä kerroista jo 3pvää.
Killalle tsempit piinailuun! Toivotaan, että nuo tuntemukset ovat hyvä merkki *peukuttaa kovasti*
Aftis: sielläkin on jännät paikat. Kuulostaa kovin tutulta tuo " jokainen vessareissu on kauhistus" ...sydän syrjällään täälläkin on käyty huussin puolella viime päivinä. Joku näihin piinailukuviohin perehtymätön pitäisi meitä kaikkia varmaan ihan pervoina - niin tarkkaan ainakin täällä tutkitaan paperi ;-)
En osaa tuohon ovistestiin oikein sanoa, luulisi ettei se nyt parissa kuukaudessa " vanhaksi" menisi.
Nyt suihkuun ja sitten kauppaan. Iltapäivästä tulee kavereita käymään, joten pitää kait niille jotain tarjotakin - nyt jääkaapista ei löydy muuta kuin valoa ;-)
Ihanaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!
-Buumi
Olette kyllä niin ihania, kun jaksatte aina olla kannustamassa ja elämässä mukana hoidon vaiheita!
Heti alkuun ON: kun niin moni oli huhuillut. En vieläkään (!) ole uskaltanut testata (pp17). Olen vain ajatellut, että ovis oli vasta inssin jälkeen ja jos menen liian aikaisin testailemaan, tunnen itseni. Ajattelisin, " että jos se ei sittenkään vain vielä näytä positiivista..." . Jos jaksaisi vielä huomiseen, niin sitten voi olla täysin varma testin tuloksesta.
Naksulle lähettelen edelleen lämpimiä ajatuksia. Tulehan kertomaan kuulumisia sitten taas, kun jaksat.
Yksis: ihania ultrakuulumisia! ONNEA! Varmasti niin sykähdyttävä hetki kuin kerroitkin kuulla, että kaikki hyvin. Oikein nautinnollista lomaa teille, nyt on syytä nauttiakin!
Menina: toivottavasti saat selvyyttä kilpirauhasasiaan. Jos ajattelee positivisesti, että josko auttaisi lapsettomuusasiaan, että saadaan arvot hoidettua kuntoon!
Brookella kuulosti rakkuloiden kasvattelu hyvälle! Onnea roppakaupalla maanantain punktioon!
Dese: Lugeista mulla jonkin verran kokemusta. Mulla pisimmillään siirtäneet vuodon tulemista n.3-4 päivää. Mutta mulla ollutkin aina pieni annos (200mg iltaisin), joten riippuu varmaan annoksestakin.
Hellikki: mun piinailukaveri! Sielläkin panttaillaan testaamista. Sullakin samat ajatukset, että koska ovis vasta inssin jälkeen niin josko sopiva testiaika olisi tosiaan myöhemmin. Tulehan maanantaina kertomaan testituloksesta, mulla peukut täällä sinne asti tiukasti pystyssä! Nautinnollista mökkeilyä!
Nuutti: hienoa, että sait vietyä hoitoasioita eteenpäin! Monesti ensimmäinen askel on vaikein otettavaksi!
Killa: aivan valtavasti peukutuksia sun piinailuun! Toivottavasti tosiaan vuodot ja lorahtelut olisi vain hyviä juttuja!
Häpö: sait hienon kyytiläisen! Loistavaa! Nyt vain kovasti parantavia säteitä, jotta pääset hyvässä kunnossa piinailemaan. Toivottavasti turvotus ei kestä kauan.
Aftiksella piina-aika lopuillaan. Isot tsempitykset ja ++++tuulet sinne! Luulenpa myös ettei ne vanhat ovistestit hetkessä ole tehoaan menettäneet, että eiköhän niille ole jollakin käyttöä.
Buumilla myös piinailut lopuillaan! Äläkä missään nimessä heitä kirvestä ennen kuin tulos selvillä (niin, tiedän että helpommin sanottu kuin tehty...:). Täällä peukut myös sinne suuntaan pystyssä!
Tervetuloa uusille, Peea ja Leijona! Hyvän porukan olette löytäneet, vaikka syy miksi tänne joutuu ei niin mukava olekaan... :)
Vilkutukset myös teille muille!
tuutimari
Kääröltä piti kysyä, että joko ultra-ajan olette varailleet? Entäs onkos sulle mitään raskausoireita ilmaantunut (täällä yksi piinailija niitä kovasti yrittää pongailla, toistaiseksi onnistumatta... :)?
Ja nyt lopettelen tältä päivältä, aurinkoinen ilma houkuttelee ulkoilemaan! :)
tuutimari
Joopa joo, Toivohan se siis taas tipahti sinne kaivon pohjalle ja Uskoa ei oon enää aikoihin näkynyt, lienee muuttanut maasta.... Vitsit, että on ollut huono päivä! Pitkästä aikaa oikein kunnon ahdistukset päällä, aamusta asti olen ulvonut tätä lapsettomuuden surkeutta! :´( Mies parka on ihan pois tolaltaan, kun ei sen lohduttelut että " kyllä sä vielä raskaaksi tulet" auta yhtään. Huusin vaan, että eipä hänkään voi sitä mulle luvata, kun ei kukaan lääkärikään voi. No rauhoituinhan mä sitten vähän ja saatiin jopa juteltua aiheesta ja selvisi, että mies ei tiennyt, että hoitojenkaan avulla 100% lapsettomista pareista ei lasta saa! No nyt koitan saada silmien kohdalla olevia tomaatteja vähän asettumaan, kun pitäisi lähteä ihailemaan päivän ikäistä vauvaa laitokselle... :/
Hellikki ja Tuuti: miten ihmeessä te maltatte olla testaamatta?! Ottakaas nyt ne plussat molemmat, niin täälläkin toivo saattaisi taas nousta! bdbd
Aftis: sulle kanssa se plussa NYT! Eiköhän nuo testit ole vielä ihan käyttökelpoisia. Itse en vielä tiedä jaksanko jatkossa testailla enää, joten jos joku muu ne haluaa niin voinee hihkaista!
Hapö: hieno kyytilläinenhän se sulla siellä! :) Jaksuja piinailuun ja plussaonnea! ++++++
Buumille ja Brookellekin huiskutukset! o/
Jotkut tuolla aiemmin puhui Dexteristä: mä tykkäsin sarjasta tosi paljon (katoin keväällä Canal+:lta). Pari ekaa jaksoa katoin lähinnä miehen mieliksi, mutta sitten jäin ihan koukkuun! :)
No niin, kiva taas kun sai kirjoitella! On heti parempi mieli! :)
Killa pp 8
Ps. Kylläpä muuten ärsyttää tuo yläreunan mainoskin tänään tavallista enemmän ja ne lasten äänet siinä! :S
Mutta se on PLUSSA!! Mun eka ja ihka ensimmäinen laatuaan. Aamulla heräsin jo neljältä tekemään ensimmäiset testit (huomaa monikko =) ja sain tietysti vain haamun molempiin. Ei siis auttanut kuin hypätä autoon ja painella lähimpään laboratorioon veritestiin. Ystävällinen täti sanoi, että puoli tuntia menee ja kun soitin, niin nauraen se sanoi että ¿ihan selvä plussa¿!! Sekaisin ollaan oltu miehen kanssa siitä lähtien =) Tiedän, että mitä vain voi vielä sattua, mutta että tähänkin asti ollaan päästy niin on uskomatonta. Ja ilman teidän kaikkien tukea se olisi ollut huomattavasti vaikeampaa. Kiitos siis kuuluu teille rakkaat siskot!! Olette uskoneet onnistumiseen vaikka oma usko onkin usein ollut koetuksella!
hellikki, tuutimari ja Buumi - sitkeitä sissejä olette testaamisen kanssa!! Minähän ryntäsin tekemään sen heti ensimmäisellä mahdollisella hetkellä =) Vaikka tiedän, että romahdushan se nega olisi ollut.
Killa ¿ tiedän niin tuon tunteen kun sinne kaivoon putoaa. Viimeksi torstaina vedin sellaiset pultit täällä kanssa, että mies oli aivan helisemässä. Mitä enemmän se lohdutteli, sen enemmän mua itketti ja oli paha olla. *haleja* sinne ja uskoa huomiseen! Ei oo montaa piinapäivää enää sullakaan niin saat testata.
Kaikille kiitokset mahtavista tsempityksistä ja myötäelämisestä. Näin mennään nyt ja uskotaan ainakin hetkellisesti taas tulevaisuuteen. Heikolla pohjallahan tässä vielä ollaan, mutta jospa se tästä vielä vahvistuisi se uskokin =)
Olette parhaita.
t. Afternoon (ihan sekaisin =)
Voi Aftis!!! Tulin pikaisesti laskuja makselemaan ja tsekkasin samalla palstalle tulleet viestit ja mitä, mitä, MITÄ uutisia täällä olikaan :-) Aivan ihanaa!!! Suuren suuret onnittelut sinne - ja tietty tarrasukkia, liimoja yms yms muuta mahdollisen tahmeaa ;-) Nauttikaa nyt oikein suuresti uutisen tuomasta onnen tunteesta!
-Buumi joka hymyilee niin että naama meinaa ratketa
Aivan ihania uutisia! Nyt nautitte tästä hetkestä, tulevia on turha murehtia. Olette niin odottaneet ja ansainneet tämän hetken! :)
Niin iloinen puolestanne,
tuutimari
Ihania uutisia löysin kun kävin vaklaamassa piinailijoiden kuulumisia! Oikein paljon onnea ja hirveästi tarrasukkia mukaan taipaleelle!
Myös käärölle onnittelut samalla kertaa!
Ja Killalle tsemppiä, enää muutama päivä piinailtavana, nyt olisi hyvä samalla kertaa ottaa pinoon toinenkin plussa!
Bianco rv 33
Tulin vaan ihan pikaisesti vielä viimeisen kerran vilkaisemaan tänne ennen kuin lähdetään huomenna ja kyllähän se taas kannatti!
Onnea Aftis!!!! Nyt vaan tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan matkaan... ja paljon onnellisia ajatuksia :) Mahtavia uutisia!!!!
T.Yksis rv6+5
Täältäkin vain pikainen omanapa tiedotus, olen töissä ja pitäis rynnätä palaveriin.
Tänään oli toinen ultra ja tilanne näytti entistä paremmalta: nyt näkyi ainakin 11 rakkulaa jotka on tarpeeksi isoja, ja pienempiä vielä lisäksi. Punktio varmistui maanantaiksi. Olo on edelleen ihan OK.
Palailen paremmalla ajalla!
Brooke