+++ ENSIKOT viikoilla 35 ja 36 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Ensimmäinen ivf-hoito aloitetaan 08/07. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Aqua80
[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80
Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Ikä: molemmat 29
Yritys aloitettu: 09/05
Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]hapö2
[color=CD1076]Ikä: molemmat -78
Kotipaikka: pääkaupunkiseutu
Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.
Hoito: inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.
[color=FF69B4]hellikki
[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.
Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
[color=FF69B4]hyntty-
[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23
Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla
Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 08/05. " Tositoimiin" ryhdyttiin
02/06. Terolut aloitettu 05/06. Clomeja neljän kierron verran keväällä 07. Simpat priimakamaa. 08/07 pääsen itse tutkimuksiin.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.
[color=FF69B4]käärö
[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27
Kotipaikka: Pohjois-suomi
Yritys aloitettu 06/04
Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki. Miehen simppatestin tulos normaali.
[color=FF69B4]mamabear
[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v
Mistä: Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: 2/05
Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)
Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen. 2. ICSI 10/07.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.
[color=FF69B4] Menina76
[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76
Yritystä takana: Elokuusta 2003
Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).
Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.
[color=FF69B4]Mushu
[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79
kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu 07/05
hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.
[color=FF69B4]nellamaija
[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74
Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea
Yritystä takana: maaliskuusta -06
Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07
[color=FF69B4]Nuutti77
[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77
Asuinpaikka: Yhdysvallat
Yritysta:06/06
tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.
[color=FF69B4]Oon@77
[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37
Pillerit jätetty pois 12/04
Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]s-k-
[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi
Kotipaikka: Oulun seutu
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)
[color=FF69B4]tuutimari
[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.
Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.
Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]20_vilmiina_05
[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07
[color=CD1076]Tuiskutiusku
[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa
[color=CD1076]-piggeliina
[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v
Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001
Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.
[color=CD1076]Vannis
[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]
[color=CD1076]Juliaana-82[/color]
[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78
Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan
Yritys aloitettu 04/06
Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]
[color=CD1076]Naksu[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampere
Yritys aloitettu: 09/2005
Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa!
[color=CD1076]-ninnuli1-[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.
[color=CD1076]YksityinenAsia[/color]
[color=FF69B4]Ikä: Minä -71 ja mies -69
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07
Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07
Kommentit (125)
Kissojen kanssa kirjottamisessa on riskinsä. Karvaiset pikkutassut auttoivat jälleen tekstin käsittelyssä, Kuten kaikki edellisen viestin lopusta huomaavat ; )
Ihania palleroita ovat silti. onneks eivät ton pahemmin sotkeneet konetta.
T:mushu ja katit
Miten tämä elämä voi olla näin julmaa... Suuri lohtuhalaus Naksulle.
-Keiju
Sanat eivät riitä kertomaan, kuinka pahoillani olen...
Voimia teille suureen suruun ja enkeleitä olkapäillenne!
-kyynelten läpi, marge-
Kyllä kaikki tuntuu taas niin epäreilulta ja uskomattomalta¿Vetää sanattomaksi ja todella surulliseksi Naksun ja miehen enkelivauva. Aina sanotaan, että kaikella on tarkoitus ja että asioilla on tapana järjestyä, mutta mikä tarkoitus tällä on? Eikö tässä lapsettomuudessa ole jo saatu kasvaa tarpeeksi, että ei enää tarvitsisi? Ja kuka sitä jaksaa aina vaan kasvaa! Voimia sinne...<3
Desen kuulumisia luin hymyssä suin¿Ajatella, että teidän lapsi saattaa olla jo tuolla jossain ;)
Menina, pahoittelut negasta! *halirutistuksia*
Mukava kuitenkin kuulla että työpaikalla pomo suhtautuu hyvin, tosin taustalla varmasti auttaa omakohtaiset kokemukset! Olispa kaikille yhtä ymmärtävät pomot!
Miten Hapöllä menee? Joko aikataulu selvisi ultrassa? Entäpä flunssa?
Mushu, tikkailla jo puolessavälissä =) Kylläpä miehesi on viitseliäs, mutta miksei sitä tekisi, jotta asiat saadaan rullaamaan. Siitä ph:sta mulla ei ole kyllä mitään tietoa, josko lääkäri kertoilisi¿
Keiju, hyvä että putket on auki¿Harmi, että sattui! Täällä jännäsin tutkimustasi, kun minulla se edessä, saapi nähdä kuinka sattuu. Onko se verrattavissa menkkakipuun? Pitää napata tosiaan kunnolla troppia, ettei satu :)
Yksis, kuinka pakkailu on sujunut? Uskomattoman kokoisia asunnot siellä meren takana, vaikka tosiaan paikalliseen makuun pieni tuo teidän iso¿Onneksi muuttomiehet kantaa laatikot, että et sitten kantele mitään liian painavaa =)
Buumi, kyllä taisitte hyvin hyödyntää päivät ;) Mitäs muuten pidit Dexteristä?
Killa, kyllä täällä lukijoita löytyy ja kuuntelevia korvia =) Tottahan se on, että tulee murehdittua asioita paljon etukäteen, kyse on kuitenkin omasta kropasta. Ja kaiken sen pienen lahjan eteen tekisi. Mutta, niin kuin kirjoitit, nyt toivotaan parasta tulosta tästä inssistä ja sitten, jos/kun aika on, niin miettiä tulevia hoitoja ja sitä nesteen poistoa¿
Halit vielä Nuutille, toivotaan täsmätykityksen tuottaneen tulosta,
ja Brookelle piikittelyyn tsemppiä!
Aika hulina viikko ollut ja mielikin on ollut yhtä vuoristorataa...Tuntuu niin pahalta Naksun ja miehen puolesta. Pää on aika tyhjä.
Alkuviikosta kävin tapaamassa äippäpolilla ystävääni, joka on vuodelevossa supistelujen takia. Vauvan tulisi kasvaa vielä jonkin verran, mutta mitään välitöntä vaaraa ei onneksi ole. Siellä vietetty kaksituntinen oli kyllä aika rankkaa...On tullut sitten piiskattua itseä tuolla lenkillä, jotta pahaolo tulisi edes jotenkin pois! Eilen oli jo ihan mukava olo, kyllä kaikki kai järjestyy...;)
Haleja kaikille teille, ihanuudet!
-marge-
Yhtä sanaton olen kuin muutkin sinun surullisen viestisi äärellä.
Vaikeaa on uskoa todeksi, että kaikki kääntyi yhtäkkiä aivan nurinpäin.
Kirjoitit kauniisti enkelivauvastanne, onneksi sinulla on hänestä kaunis ja ihan oikea muisto.
Paljon voimia teille molemmille ja lämpöisiä haleja. Pidä huolta itsestäsi ja kun et jaksa anna miehesi pitää sinusta huolta. *halaa*
nella
Ps. ollaan kaikki täällä sinua varten!
Ei voi olla totta!=) Tää on niin väärin, kyyneleet tuli silmiin kun luin viestisi. Paljon voimia ja ISO halaus sinulle ja miehellesi, en voi edes kuvitella miltä teistä tuntuu *halaa ja rutistaa lujasti*.
Aurora
Mulla on pahoja vaikeuksia päästä nettiin, toivottavasti saan tämän nyt lähtemään...
Naksu-rakas! Olen niin pahoillani, että mitkään sanat eivät riitä kuvailemaan ja lohduttavia sanoja on vaikea löytää! Olet kuitenkin mun ajatuksissa koko ajan! Me ollaan sun kanssa kuljettu yhdessä niin pitkä matka ja sulle, jos kelle, olisin sen onnen suonut että tämä vauva olisi saanut syntyä ajallaan!
Killa
Käärölle varovaiset onnittelut haamuviivasta, sillä onhan haaleakin viiva plussa! Toivottavasti se vielä vahvistuukin!
Tosiaan meillä ei nyt netti toimi, koitan tässä siipeillä naapurin salaamattomassa verkossa joka tosin katoaa jatkuvasti. Menee varmaan muutama arkipäivä, että saanut yhteydet taas pelaamaan, joten jos en töistä ehdi palstailemaan olen aika pimennossa.
Huiskutukset siihen asti, kun taas pääsen paikalle!
Killa
Naksun puolesta. Miten elämä voikin olla näin julmaa? Toivoisin, että osaisin Naksu sanoa sulle/teille jotain, joka edes vähän lohduttaisi. Mutta eipä taida kenelläkään olla sellaisia sanoja varastossa. Olen niin pahoillani puolestanne. En tietystikään soisi tällaista tapahtuvan kenellekään, mutta lapsettomuudesta kärsivien kohdalla tämä tuntuu vielä epäoikeudenmukaisemmalta. Jaksamista suuressa surussanne! Täällä on ystäviä lohduttamassa, kun tulee se aika, että jaksat olla yhteydessä.
~dese
sanat eivät riitä... ;( joten tarjoan vain lämmintä halausta. VOIMIA sinulle ja miehellesi suuressa surussa.
Enskatoverisi Aqua
leijona85
ikä:minä 22v ja mies 27v
yrittäminen aloitettu heinäkuussa 2006, tutkimuksiin siirryttiin nyt kesällä ja viime viikolla selvisi ettei miehen siittiöt tule ollenkaan ulos..syytä tähän ei tiedetä. ensi viikolla lääkäriaika jolloin toivottavasti saadaan jotain selville....kauan ollaan jo lasta kaivattu perheeseen.nyt jännittää...minusta ei tutkimuksissa löytynyt mitään vikaa...
Sanat ei riitä kertomaan....
Voimia sinne kovasti halausten kera....
Tällaista tilannetta ei toivo kenellekkään!!
Itse saman kokeneena tiedän miltä susta/teistä tuntuu...surkaa surunne rauhassa pois ja puhukaa sellaisille ihmisille kenelle pystyy puhumaan!!
Tähän tilanteeseen ei auta kuin aika, vaikkakin erittäin hitaasti...
-ninnuli-
Tänä aamuna tein sitten Acon 10 testin ja siihen piirtyi kaksi kaunista viivaa melkein samantien, eihän se tulosviiva ollut yhtä räikeä kuin kontrolli, mutta huomattavasti vahvempi kuin eilen aamuinen. Olo on epätodellinen, kuinka meille? miten nyt, kun tätä taivalta on tarvottu jo reilut kolme vuotta, ilman minkäänlaista kunnon piinaa tai yhen yhtäkään haamua tai plussaa. Nytkään en kerenny piinaileen ku yhen illan koska ajatukset oli jo ens kierron inssissä.
Tosin varovasti eteenpäin on niin surullinen olo Naksun ja hänen miehensä puolesta, että ei jotenkaan osaa omasta onnesta kunnolla nyt nauttia toisen murheen ja surun alla. Halauksia ja voimia!
käärö rv4+1
Olen niin kovin pahoillani!!!! Tuntuu todella pahalta teidän puolesta, tää on niin epäreilua! Kun luin viestisi, tuli aivan fyysisesti paha olo, kun oma toukokuinen keskenmeno ja kaikki siihen liittyvät tunteet nousi pintaan. Itkusta ei meinaa tulla loppua... On niin väärin, että vauva oli aivan täydellinen ja niin kaunis, mutta sydän ei vain lyönyt. Olen kokenut ihan saman, mutta silti en uskalla väittää, että tietäisin, miltä susta tuntuu. Mua jotenkin jopa loukkaa se, jos joku niin väittää. Kun kukaan ei voi täysin ymmärtää sitä eikä sanoa, miten pitäisi suhtautua oman vauvan menetykseen ja siihen kun hetkessä unelma katoaa...
Toivoisin, että osaisin tukea ja lohduttaa paremmin, mutta olo tuntuu niin voimattomalta. Itse en ole halunnut puhua keskenmenosta muiden kuin mieheni kanssa, kun olen jotenkin pahoittanut mieleni muiden ihmisten kommenteista, vaikka pohjimmiltani tiedänkin, että kaikki ovat tarkoittaneet vain hyvä... Ja sitten taas monet ovat sitä mieltä, että juuri keskenmenosta puhuminen helpottaa. Toivottavasti löydät tavan, jolla parhaiten saat lohtua suureen suruunne! Lähetän sinulle ja miehellesi paljon voimia!
Valitettavasti en muista lähdettä, mutta toukokuussa löysin jostain yhden lyhyen tekstinpätkän. Kirjoitin sen ylös, ja jotenkin olen saanut siitä lohtua vaikeimpina aikoina. Kirjoitan sen nyt tähän toivoen, että siitä on lohtua myös sinulle:
" Itke. Kyyneleesi ovat rakkaudenosoitus. Rakkauden kyyneleet parantavat."
Enska-ystäväsi -Q-
[color=olive]Huomenta kaikille. Viikonloppuna en ehtinyt niin lukea pinoa. Nyt sitten heti työviikon aluksi täältä töistä piti katsastaa tunnelmat.
Naksua on kaikki tukeneet. Ihana huomata, että täällä oikeasti välitetään. Naksulle ja miehelle voimia.
Marge: sattui kyllä paljon enemmän kuin menkkakivut. Ota ihmeessä kunnolla särkylääkettä ja muista, ettei toisilla tunnu oikein miltään. Rohkeasti vaan. Ja se kipukin kestää vain hetken ja nyt jo unohtunut. :)
ON: Lauantaina (kp 15) bongasin hienon plussan ovistestiin. Mies oli tietysti silloin reissussa, mutta pe ja su kyllä pupuiltiin. Ja tänään koitan vielä saada miehen houkuteltua vällyjen väliin. Hyvä mieli plussasta, koska olen vähän epäillyt, että ovuloinko lainkaan.
Reipasta viikkoa kaikille,
Keiju[/color]
IsotIsot pahoittelut Naksulle - niin kamalan surullista ja epäreilua. Hurjasti voimia teille, koittakaa jaksella.
Keiju, harmi että aukiolotutkimus ei ollu ihan piece of cake - mutta pääasiahan on että siltä osalta oli kaikki kunnossa :)
Yksis: onnea uuteen kotiin :) kuulostaa näin helsinkiläisittäin / suomalaisittain ajateltuna ihan luksukselta tuo teidän uusi koti!
Käärölle onnittelut! Ei muuta kuin pitävät tarrasukat matkaan :)
ON: nyt on jo parempi mieli. Ja Naksun kohtalo antaa vähän perspektiiviä tähänkin asiaan...
Täti kurvas kylään perjantaina iltasella. Se tuntuu ihan positiiviselta että paljon on tavaraa pakkasessa, täytyy vaan toivoa että edes joku niistä kestää sulatuksen ja jaksaa vauvaksi asti. Kahdet menkat täytyy tässä välissä odotella, eli näillä näkymin lokakussa päästään 1. PASiin. Niin monta PASia tehdään tänä vuonna kun vaan ehtii, ihan jo senkin takia että on toi Kelan lääkemaksukatto täynnä - eli ainakin muutaman pennosen säästäisi noissa lääkekuluissa. Tietysti toivomme että tartteis tehdä vaan yksi ainoa PAS :)
Täytyy lopetella taas lyhyeen, työkiireet painaa päälle...
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille,
t.Menina
Jotenkin ei tee mieli edes kirjoitella omia kuulumisia kun on niin paha olla Naksun uutisten takia. Ihanasti kyllä ihmiset täällä tukevat toisiaan. Sanoja on vaikea löytää mutta lähetän paljon lämpimiä ajatuksia ja voimia Naksulle ja miehelle. Palaathan sitten taas joukkoomme kun pahin suru helpottaa ja jaksat taas katsoa eteenpäin.
KÄÄRÖlle sen sijaan oli tapahtunut ihana yllätys! Onnea ja tarrasukkia matkaan!
Uusi enskakin oli ilmoittautunut joukkoon, tervetuloa LEIJONA!
Vielä ne omat kuulumiset. Aamu alkoi ultrassa käynnillä. Löytyi 9 kpl sen kokoisia follikkeleita (10-14 mm) jotka varmasti ehtivät mukaan. Lisäksi muutama pienempi. Määrä on hieman isompi kuin edellisessä hodiossa, eli toiveet nousi ihan hiukan. Kohdun limakalvo oli oikein hyvä. Lisäksi lääkäri tutkaili jollain instrumenteilla mun kohdunkaulaa. Ekassa hoidossa alkion siirto oli todella hankala ja kivulias, kun kohdunkaulassa on joku mutka ja sitten vielä jotain rauhasia (?) juuri siinä mutkan kohdalla eli todella ahdas paikka. Jospa siirto tällä kerralla sujuisi sitten helpommin, kun " reitti" on lääkärille tuttu.
Torstaina on seuraava ultra. Punktio on todennäköisesti ensi maanantaina tai tiistaina ja siirto (jos siihen siis päästään) sitten 3 päivää myöhemmin.
Nyt siis vain odotellaan. Olo on vielä ihan OK, pientä painon tunnetta on mahassa mutta ei mitään kipua.
Hyvää viikon alkua kaikille!
Brooke
Eilen olin niin mykistynyt Naksun surullisista uutisista, että en pystynyt muuta kirjoittamaan.
Mutta toki haluan sydämellisesti onnitella kääröä plussasta! Ihana juttu! Onnellista odotusaikaa!
-Q-
Ihanaa, että niitä hyviäkin uutisia saatiin tämän surun ja murheen keskelle. Onnittelut siis Käärö tästä yllätysplussasta. Niin se elämä vaan heittelee, onneksi välillä mukavallakin tavalla. Nyt vaan kaikkea hyvää tuleville päiville, viikoille ja kuukausille.
Huiskutukset kaikille muillekin!
~dese
Voi Naksu! *halaa* *halaa* ja *HALAA*
Killa: Toivotaan et nyt sitten nappaat sen plussan, eikä tulevia tarvis edes murehtia. bd bd bd
Menina: *halaus* ja otatte ihan rauhassa , rentoudutte ja keräätte voimia pas:in
Aftis: sinnepäin TOSI paljon tarrasukkia, et pikkunen jaksais mukana
Boomi: Hei, älä vielä heitä kirvestä kaivoon, saatikka uskoa ja toivoa. Täältä lähtee plussasäteitä sinne päin <3 + + + + +
Yksis: tarrasukkia sinnekin päin. Nuo teijän muutto uutiset kuulosti tosi jänniltä. Nyt vaan hankkiudut eroon kaikesta turhasta ja nautit siitä ihanuudesta et joku muu kantaa kamppeet sisään.. Voi kun meilläkin olisi silloin kun muutettiin ollut ulkopuolisia kantajia ja valmiiksi rempattu talo. *huokaa* Me ollaan ny asusteltu puoltoista vuotta kivassa remontti yksiössä (n.200m2). Ja remontti ei edisty kovin kummosta vauhtia ; )
Vähän olen sokissa tuosta Naksu uutisesta, joten nyt taitaa kommentointi jäädä taas tähän.
Kiitoksia kaikille tsemppauksesta ja tikkaista. Jossain tikkaitten puolivälissä sitä roikutaan. Mutta se on pakko sanoa että on mulla vaan ihana mies. Se ihan ite selvitteli tulosten tilannetta ja kävi vielä hakemassakin ne. Niin että lääkäri saa ne maanantaina pöydälleen ja toivottavasti lähete lähtis eteenpäin jo alkuviikosta. Vähän ne tulokset huolettaa kun normaaleita siittiöitä ei ollut kun 23% ja päästään vialla olevia olikin sitten 70%, loput siltä välitä, mutta liikkuvuus oli sentään hyvä. Mies rupes ihmetteleen kun ph oli yläkantissa. Osaako joku sanoo mistä vois johtua ja mitä käytännössä merkitsee? No eipä auta kun odotella. lausunnon mukaan raskautuminen kait olisi mahdollista näinkin, 39% mahku vuoden ja 52% kahden vuoden sisällä. Mutta nehän ei ota mun vikoja ollenkaan huomioon siinä todennäköisyyksiä laskiessaan, joten musta todennäköisyys on paljon huonompi.
Sehän tässä rassaa kun olen tällänen hätähousu, jolla kaiken tarttis tapahtua heti, mieluiten eilen. Ja siksi tämä odottelu on NIIN vaikeata. Pakko vaan yrittää jaksaa, malttaa ja keskittyä oviksen metsästykseen. Mutta kun ei siitäkään ole varmuutta ovuloinko ollenkaan. *huokaus*
Huiskutuksia kaikille, niillekin joita en nyt erikseen maininnut. Olette ihania!!
T:mushu (kp14)
Killa: