Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~3-kuumeilijoiden vko 43~~~

20.10.2008 |

Mukavaa uutta vkoa!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkun aikaa lueskellut listaanne, mutta vasta nyt tuntuu siltä että uskallan ilmoittautua mukaan.

Olen 31 vuotias, 9/04 syntyneet tytön ja 4/06 syntyneen pojan äiti. Olemme jonkun aikaa mieheni kanssa miettineet josko se kolmas pitäisi tehdä.. Elämä on ollut tosi rankaa näiden kahdenkin vilpertin kanssa ja nyt alkaa jo pikkuhiljaa helpottamaan - miksi siis "hankaloittaa" elämää taas? Se vaan on uskomatonta tämä äitiys vietti! Ymmärrän siis kyllä oikein hyvin heidän kannan, jotka päättivät jättää vauvailut tältä erää. Itse kallistuin vauvan puolelle, koska haluan saada lapseni alle 35 vuotiaana ja en haluaisi kuvitella , että se vaihe elämästäni olisi ohitse, jolloin vielä teen vauvoja. Minusta tuntuu että loppu elämän alkaa siitä, kun ei enää tee lapsia.

Kierukka minulta napattiin maanantaina, aivan ex tempore kun olin gynekologilla alavatsakipujen takia. Gynekologi oli tuttu ja minulla oli jo housut takaisin jalassa kun päätikin pyytää poistamaan kierukan! Kotona sitten tuumasin miehelle että tästä lähtien sisäänkäynti omalla vastuulla ^_^. (Ihan siis on hengessä mukana)

Paras ajankohta olisi jos tulisin vasta joulukuussa raskaaksi. Mutta kuten kokemus kertoo, nämä vauvathan eivät tule tilauksesta. Kaksi edellistä on saanut alkunsa tosi helposti (Kierto 3 ja kierto-1) mutta eihän sitä ikinä tiedä kun ikääkin on lisää ja eihän sitä enää mikään priima ole elimistönsäkään puolesta.

Onpa sekavaa tekstiä, mutta kun jännittää taas olla mukana näissä kuvioissa!

Vierailija
22/30 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittellut harakkahuttu tädin saapumisesta! :( Tsemppiä seuraavaan kiertoon!

Omaa napaa sen verran, että taitaa olla meikäläisen hormoonit muuttuneet aika tavalla... Viime yönä hikoilin armottomasti. :/ Mulla kesästä asti ollut noin aina muutamaa päivää ennen menkkoja. Aikaiset vaihdevuodet tulossa? Ja menkat lyhentyneet ja eivät ole niin runsaat (mutta kiertopäivät vielä ok). Onkohan tässä hedelmällinen enää ollenkaan? Ensi vuonna täytän 35v., joten nämä mietelmät ovat varmaan aiheellisia. No tällaista jorinaa tänään...

Alavatsa on ainakin ihan turvoksissa tällä hetkellä ja vähän jomottelee.

Sunnuntaita! :) Pieni syysmyrsky tänään ulkona...

kp 23/26-30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa huomata, että joillakin teistä on tärpännyt. Ja sitten näyttää olevan niitäkin, joiden mieli on hiljalleen muuttunut lapsenteon suhteen. Onnea myös heille!

Minulla kuumeilu jatkuu ja vaikken aktiivisesti ole ottanut osaa keskusteluihin, olen käynyt aina kurkkimassa kuulumisia.

Meillä on vielä n. pari kuukautta yritystaukoa edessä. Keskenmeno surettaa pikkuisen vieläkin. Ihme juttu, sillä en yleensä reagoi kovin voimakkaasti asioihin, joiden tiedän kuuluvan "normaaliin elämään".

Toivottavasti ootte kaikki paksuina siinä vaiheessa kun alan taas yrittämään :D

Vierailija
24/30 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille.

Keli on kurja ja piinailu jatkuu. Välillä aina ajattelen, että jos tällä kertaa olisi onnistunut ja välillä muistan muistuttaa itseäni, että ei kuitenkaan ole. Olo on aivan samanlainen kuin aina ennen menkkoja. Rinnat kipeät ja vatsaa jo juilii. Tuntemuksista päätellen menkat alkaa aivan varmasti seuraavan viikon kuluessa. Noh joku hölmö optimisti kai sisälläni asuu, kun kaikesta huolimatta kuitenkin pää höyryää vauva-ajatuksia. Mietin jo vaunuja, äitiyslomaa, äitityspäivärahan suuruutta, miten kertoa töissä ja koska, miten selvitä työjutuista, joissa pitää kieltäytyä kuohuviinilasillisesta tms., miten kertoa lapsille, koska on ultria, milloin kertoa muille, koskahan tuntuisi liikkeitä, mihin laittaa vauvansänky entä myöhemmin taaperon, onkohan se tyttö vai poika, mitkä olisi hyviä nimiä jne. Kaikki nämä ehtisi kyllä miettiä myöhemminkin, ei niitä joka kiertoon tarvitsisi erikseen pohtia :)

Ensi viikko taitaa olla monella muullakin jännittävä. Saisi niitä plussia vähän reippaammalla tahdilla tähänkin pinoon tulla. Toivotaan siis sitä.

MammaMia kp 24 / 27-33, yk 4

Vierailija
25/30 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluja, paoitteluja ja tsemppiä sekä kärsivällisyyttä tasapuoliesti niitä tarvitseville.

Mä ite tartisin nyt ihmeen. Koko aamun vatvonut, että mitäköhän tässä nyt tekis kun jääkaapissa on valo, pakastin on tyhjä ja rahaa saa vasta viimeinen päivä. Sukulaisia ei asu lähimaillakaan eikä niistä muutenkaan olisi apua. Mitään turhaa ei ole, mistä voisi yrittää luopua. Tai no, on mulla huutonetissä ollu pari juttua kaupan muutaman päivän, mutta eihän sielläkään mitään tapahdu...* Siis oikeasti, miten pärjää viisi päivää ilman ruokaa ja rahaa? *

Varsinaiseen asiaan: Mulla alkaa piinaviikko näemmä, kun nyt on kp21/28-30. Saa nähdä, mite käy... Tällä hetkellä Aasi Ihaan mielenlaadulla v arustettuna sanoisin, että vieläkään ei ole tärpännyt. Katsotaan sitä sitten viikon päästä.

Vierailija
26/30 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Meikäläinen palailee jossain vaiheessa tänne kuumeilupuolelle. Nyt lähinnä taustalla... Olin aiemmin kuumeilemassa toukokuisissa ja ehdin olla odotuspuolellakin jonkin aikaa toukokuisissa. Ikävästi kuitenkin kävi ja keskenmenon lääkkeellisessä tyhjennyksessä tuli käytyä viime torstaina. Nyt on olo todellakin tyhjä!

Haaveissa olisi kuitenkin se pikkukolmonen vuodelle 2009, ikää mulla on kuitenkin jo 38, eli varmaan tärppääminen vaikeutuu vaikeutumistaan. Kaikki kolme raskauttani ovat saaneet alkunsa YK1-YK2... Viimeksi plussasin vasta kp43 (norm kierto n.30pvää). Että silleen.

Terkuin ramona70 vuodon loppumista odotellessa ja kuukautisten alkamista jännäämässä...

Vierailija
27/30 |
26.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vauvakuumeeni onkin minulla aika tuore tapaus, mieheni sensijaan potenut jo pidemmän aikaa. Aiemmat tytöt siis 04 ja 05.

Mum kp 6/29-35 yk1

Vierailija
28/30 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sinulle vähän ruokavinkkejä:

Jos kaapissa sattuu olemaan makaroonia tai spagettia ja tonnikalaa + tomaattimurskaa/-pyrettä, niin siitä saa mainiota tonnikalapastaa. Tai sitten makaroonia ja pakastevihanneksia. Ei varmaan kovin hyvää, mutta menettelee. Minä pidän keittiön kaapissa aina varulta tomaattimurskaa, säilykeherkkusieniä ja hernekeittoa. Halvin hernekeittohan ei maksa kun 69 cent. Sitten voi tehdä itse sämpylöitä ja laittaa niihin vaikka kaurapuurohiutaleita sekaan. Minun kaverini joutui kerran syömään pelkkää puuroa kun rahat olivat loppu, mutta ei taida sekään kovin kauan maistua.

Ja sitten jos on perunoita, niin keittää niitä ja tehdä ruskeaa kastiketta (jauhoa, sipulia + vettä ja mausteita (lihaliemikuutio)). Perunoista saa myös lohkoperunoita ensin paistamalla niitä vähän aikaa ja sitten laittamalla uuniin n. 15 min. Sitten jotain muuta lohkoperunoiden lisäksi, esim. kalapuikkoja (nekään ei maksa paljon). Ja sitten jos haluaa ettei kalapuikot ole niin kuivia, niin siihen kermaviiliä missä on mausteita. Ja täll'ä hetkllä on jossain kaupassa ainakin tarjous, että saa 4 pussia makaroonia 1 eurolla.

Tässä oli nyt jotain mitä tuli nyt tässä äkkiä mieleen. Auttoiko yhtään? :)

Vierailija
29/30 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa mukaan. :) Toivottavasti tärppäisi pian. bdbdbd!

Vierailija
30/30 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti: Kiitos vinkeistä, m utta tähän hätään nekään eivät auta, koska meiltä on ihan kaikki ihan loppu. Jääkaapissa on ruokaöljyä ja sinappia, pakastimessa jääpaloja ja kuivakaapissa sokeria, teetä ja suodatinpusseja.

Ja rahaa todellakaan ei ole yhtään, ei myöskään tyhjiä pulloja.

Toivotonta...