~~~3-kuumeilijoiden vko 43~~~
Kommentit (30)
Taas sitä alkaa uusi viikko. Vielä ei mennä piinaviikoilla vaan vasta ovulaatiosta haaveillaan. Pihlajankukkalla ainakin oli selkeät ovistunnot, toivottavasti tärppäsi. Väsymystä tuntuu valittelevan yksi jos toinenkin. Lieneekö se nämä syksyn pimeät. Itsellä sen sijaan olo on sangen pirteä. Mukavaa vaihteeksi. Ehkä se johtuu siitä, että pojat ovat nukkuneet viime yöt jotensakin hyvin. Meillä on ollut takana pitempi risaisempien unien ajanjakso, kun kumpaakin poikaa on vaivannut yöllinen yskä. Minulla menee tuo kuuppa aika herkästi sekaisin jos joudun monta kertaa yössä heräilemään. Unettomuuskin saattaa alkaa vaivaamaan keskellä yötä, jos liian kauan joutuu valvomaan. Sitten kyllä väsyttää päivällä. Onkohan tässä vauvahaaveillussa mitään järkeä kun nuo valvomiset eivät oikein sovi ;) .
Irmeli kp 10/25-29 yk 3
Laitoin sitten jossakin mielenhäiriössä toisella palstalla käyttämi nimimerkin tuonne viestin perään. Lieneekö tuo kuuppa kuitenkaan ihan täysillä käy.
Uusi yritys:
Armi09 kp 10/25-29 yk 3 :D
Hyvää alkanutta viikkoa! :)
Täällä edelleen flunssan kourissa. Eiliset puuhat jäivät eilen väliin kun en jaksanut. Tänään tuli vielä vahvempi viiva ovistikkuun, joten olisko ollut mahiksia vielä..? Tosin ovislimoja ei ole enää ollenkaan (sori limajutut), joten luulen, että ovis tapahtui puolen päivän aikaan. Tuntemukset olivat ainakin sellaiset. Jomotti enimmäkseen oikeaa puolta ja oli aluksi kirvelevää kipu ja sitten kipua oli oikeassa lonkassakin. Ja sitten kipu siirtyi vasemmalle puolelle jossain vaiheessa ja hävisi. Mahdollisuuksista en taas tiedä, kun kunnon puuhailu oli kp 13, eli neljä päivää olisi pitänyt simppojen odottaa. No, sitten vaan täytyy siirtyä
piinailemaan.
Pihalajankukka: kuulostaisi sinullakin siltä, että ovis olisi ollut. Tsemppiä! =)
Kp 17/26-30 (kylläpäs ovis tapahtui myöhään)
Piti vielä kirjoittaa, että minäkin olen miettinyt tuota kuukpin ostamista ja koittamista, kun minä inhoan noita siteitä ja ne hiostaa sitten yöllä. Ja tampooneitakaan ei ole kiva käyttää. Hmmm, täytyypä ihan oikeasti ostaa ja kokeilla. Kunhan tässä taas saisi vaan aikaiseksi. :)
Mä kuumeilin teidän kanssanne tossa loppukesästä ja alkusyksystä ja vielä oikeestaan viime kuussakin hiukan...mutta nyt on asiat kääntyneet täysin eri suuntaan ja mä sanon kaikille heippa ja oikein hyvää jatkoa!
Mä asennutinkin viime viikolla kierukan ja päätettiin, että meille riittää kaksi lasta! Mä olen ollut ihna sekaisin, jotain 3-kympin kriisiä tai jotain. Ymmärsin pitkän pohdiskelun jälkeen, että en mä uutta vauvaa halua vaan jotakin MUUTOSTA elämääni. Siispä pyrinkin nyt opiskelemaan ja etsin sitä kautta uuden suunnan.
Meillä oli iso kriisi miehen kanssa ja hän sai oikeastaan silmäni avautumaan...vauva ei ole keino päästä pois tylsästä työstä ja kyllästymisestä elämään eikä varsinkaan auta parisuhdeongelmiin. Päinvastoin.
Niimpä nauti nyt näistä kahdesta pienestä kullannupusta, joita rakastan yli kaiken, mutta joissa niissäkin on hommaa ihan riittämiin. Iltatähden aika tulee sitten joskus jos tulee.
On ihanan helpottunut olo!
elinana78, kp mitä lie!:)
Eilenkin tuli vielä vahvempi viiva ovistestiin, kun siis sunnuntainakin tuli. Mutta eilen ei olisi enää ehtinyt, kun silloin omien tuntemuksien mukaan luultavasti tapahtui ovulaatio. Kyllä on pää jumissa tämän flunssan takia. :/
elinana78: Hyvää jatkoa sinulle ja toivon, että löydät udden suunnan elämällesi. Välillä huomaakin ettei joku päätös ollutkaan se oikea. Ja toivottavasti kriisinne selviää miehen kanssa. Onnea sinulle jatkoon! :)
kp 18/26-30, yk 15 (?) *flunssassa*
Olen yrittänyt pitää mielen erittäin tyynenä tään piinailun osalta. Ja minkäänlaisia raskauteen viittaavia oireita ei tosiaan ole ollut. Nyt rupeaa pakosti ajatukset vähän harhailemaan, onhan joskus mennyt ylikin (vaikka harvoin) max on kyllä tuo 31kp
Ihan hiukkasen oli sunnuntaina ruskeaa valkovuotoa, joten luultastihan se täti sieltä kumminkin taas pörhältää.
Mutta silti.....
harakkahuttu
kp 28/28 yk 15
Kiitos kaikille myötätunnosta ja tsempeistä :) Ja MammaMia tuolla vanhassa ketjussa laittoi hyviä ajatuksia, että eihän tämä ehkä kuitenkaan/toivottavasti tarkoita etten koskaan enää ovuloisi, jos nyt tällä kierrolla jääkin pois. Eli _ehkä hieman_ oli marttyyriasennetta edellisessä viestissä, jotenkin vaan kaikki kärjistyi silloin aamuyön hämärinä tunteina...
Kp on nyt 27 enkä paljon toivoa tälle kierrokselle laske. Testiviivaa on noissa ovistikuissa vähän näkynyt joka kerta, pari viikkoa ihan himmeää ja eilen oli melkein kontrolliviivan vahvuinen, mutta sen pitäisi mukana olleiden ohjeiden mukaan olla vahvempi kun testiviiva. Eilen myös vähän nipisteli alavatsaa, mutta en voi millään uskoa että olisi ovista *nyt* sitten tulossa... katsotaan, jossei mitään näy kp40 mennessä niin tulihan tuossa ovis-tikkupaketin mukana pari raskaus-testiä, joilla voi sitten kokeilla..
Lääkäriin menoa en ole ainakaan vielä miettinyt, tarkoitus kun oli vähän kohtalon antaa päättää että saammeko vielä lisää lapsia vai emme.. mies ei vieläkään ole 100%:sti mukana projektissa kun taas mulla itsellä kuume senkun kasvaa ja kasvaa.
Ihan kauhean omanapaista tekstiä...anteeksi :S
Elinana78:lle tsemppiä ja hyvää jatkoa tekemänne päätöksen kanssa :)
Yrittäkäähän piinailla stressittömästi, MammaMia, Pihlajankukka ja 2poja@näiti ;)
Bamboelle *halitus*
Harakkahutulle on peukut pystyssä!!!!! Kai nyt parin päivän päästä viimeistään testaat jossei mitään näy?
t. Manna kp27 / 31 (mutta viime kierrot heitelleet välillä 30-38)
Mannaryynille piti kommentoimani. Kirjoittelit noista ovistesteistä. Tein itse viime kierrossa mammaksi ovistestejä. Ohjeessa lukee, että testiviivan tulee olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva. En ikinä saanut aivan yhtä paksua viivaa kuin kontrolliviiva. Kahtena peräkkäisenä päivänä sain melkein yhtä paksun viivan. Olen 99% varma että ovuloin tuolloin toisen päivän iltana. Oli nimittäin limat ja kivut ja säryt yms. todella selkeitä viime kuussa. Ei jäänyt epäselvyyttä mitä kropassa tapahtui. Voisiko olla mitenkään mahdollista, että ovulaatiosi olisi kuitenkin viivästynyt jostakin syystä näin pitkälle. Minulla on kierto yleensä tarkasti hyvin saman pituinen, mutta aina silloin tällöin on käynyt niin, että kierto on ollut yhtäkkiä yli viikonkin tavallista pidempi. Pikkukakkonen sai yllättäen alkunsakin tuollaisen megakierron aikana. Toivottavasti teille voisi käydä samoin.
Armi09 kp12/25-29 yk3
Tulin kiittämään seurasta, oli mukava jakaa fiiliksiä vauvahaaveista, oviksista, piinailusta, ja paljosta muusta. Enemmän taustailin, ja syynä siihen eniten on ehkä meidän tjot-meininki.
Elinana78:n viesti yllätti, sillä meillä ollaan samassa tilanteessa. Päätös on kypsynyt vähitellen, että meille ei ehkä tule kolmatta lasta. Vauva on ollut tervetullut keväästä asti, eikä yrittämällä ole alettu yrittämään. Moni asia sai "projektin" päätymään kriisin poikaseen ja siitä yhteiseen päätökseen, että ehkä vauva ei ole ainakaan juuri nyt ajankohtainen asia. Mun on helpompi tehdä päätös, että ei nyt, kuin ei koskaan, vaikka periaatteessa se onkin melkein sama asia meille.
Uskomattoman isosta asiasta on kuitenkin kyse, eikä päätös ole syntynyt helposti eikä hetkessä. Toisaalta olen helpottunut, toisaalta niin hirmuisen haikea. Pienen pienet vaatteet säilyy vielä varastossa, sillä tuntuisi liian isolta asialta luopua niistä. Pyörin vielä pitkään luopumisen tuskassa, mutta silti päätös tuntuu pääasiassa hyvältä ja vapauttavalta.
Hyvää jatkoa kaikille ja paljon paljon plussatuulia!!
-Ellamia
xxx
Kiitos kaikille onnittelijoille ja hyvää jatkoa. Siirryn varovasti odotuspuolelle. Toivottavasti kaikki halukkaat seuraavat pian perässä!
terv. Kanervankukka rv 5+6
*Harakkahuttu*:n uutisia tulin kurkkimaan, mutta ei ollut täällä vielä mitään...
*Armi09*: Kiitos rohkaisevista sanoista, antoivat toivoa... :)
Heipat *Kanervankukalle*, toivottavasti nähdään vielä jossain vaiheessa odotuspuolella :)
Heippa myös *Ellamialle*, on varmasti helpottavaa että saa päätöksen tehtyä - oli se sitten mihin suuntaan tahansa :)
Tänne ei kuulu kummempaa, pupuiltu ollaan siitä huolimatta ettei ovista ole löytynyt.
tv. Manna kp 28
Kaikille pitkästä aikaan. en ole pariin viikkoon täällä käynyt kun ollut "kiireistä", kaikenlaista pientä puuhattavaa on ollut ettei koneelle ole kerennyt, eikä tää vauva projekti hirveästi ole päässä pyörinyt.
Mulle kävi sit niin et km jälkeen tuli menkat vaikka kovasti oltiin pupuiltu ja aika ahdistunut olo tuli kun täti tuli. olin niin varma et heti olisi tärpännyt. Kai sitä raskaushormoonia oli vielä veressä, et oli oireita tai jotain.
tämä kierto on nyt kiikun kaakun et onko menetetty. pitäis tänään kyllä pupuilla, huomenna on kyllä liian myöhäistä. En kyl haluis kalenteri kädessä ja ovistikku toisessa tätä lasta tehdä, mut ei tästä muuten kyllä mitään tule.
Zemppiä kaikille!
Koitan taasen pyörähtää täällä.
mimosakukka kp 16/28-32
Eli täti saapui paikalle. Vain päivän myöhässä, mutta kun olen säännöllinen kuin kello, ehdin jo vähän mietiskellä että mitäs jos vaikka olis tärpännyt....
Menkat on edelleenkin erilaiset kuin ennen heinäkuista km. Hyytymiä tulee vieläkin.. Täytyy varmaan kysellä HaaHuu puolelta onko muilla vastaavia ongelmia. Ehkä kohdulla menee vaan aikaa toipua kaavinnan jälkeen. Tiedä häntä, mutta taas seuraavaan kiertoon mennään, se onkin sitten yk16
Harakkahuttu
1/28
... piipahdan!
Oli pakko jo testata tänään, kun illalla olis työkaverin läksiäisbileet =)
Että uskaltaako sitä ottaa alkoholia vai. No testasin halpistestillä ja haaamujen haamun sain testiin, ensin ei mitään mut n.15min kuluttua siinä näkyi haamu/viivanpaikka ja nyt kuivuttuaan edelleen haamuista haamuin. En erota edes väriä! Nyt täs vaan pähkäilen tuota iltaa että mitä tehdä???
Oireita oli alkuviikosta jonkin verran, alavatsa jomotus ja rinnat tosi arat. Mutta nyt ei niin arat enää.... en tiedä! Taitaa olla taas vaan toiveajattelua!
Mukavaa viikonloppua!!!!
mp73, yk 22, kp 26/27-31
Kiitos mannaryyni tsempeistä! :)
mp73: Ehkäpä ottaisin vastaavassa tilanteessa jonkin verran alkoholia. Vaikea sanoa... Jos olisi tullut selkeästi väriä, niin sitten en ottaisi. Auttoiko yhtään?
ON: ).(: Täällä varmaan viikon päästä täti tulee taas vierailemaan... Ihan kauhea hiiva on taas ja eilen oli kohdun nipukka tosi alhaalla ja pehmeä. Vähän rusehtavaa vuotoakin (sori) tuli eilen, mutta johtuu varmaan tuosta hiivasta. On kyllä tosi huonot mahikset tulla tässä kierrossa plussa. Ja siitäkin epäilen tädin saapuvan kun kovasti tekee mieli pitsaa ym. sellaista. Ja eilen oli sitten pakko ostaa pitsaa ja syödä. Että näin.
Ja luulen, että mulla on hedelmällisyys laskenut huimasti. Huomasin, että kahdessa kierrossa ei ole tullut paljon ollenkaan ovislimaa jos ei juo greippimehua. Ja kun tässä kierrossa tuli ovisplussa, niin ei ovislimaa ollut juurikaan. Vai oliko tuo hiivatulehdus sekoittanut hormoonit..? Himputti tätä naisen elämää... :/ Mutta sen olen ainakin pannut mernkille, että menkat ovat niukentuneet huomattavasti. Ääh... En viitsisi tutkimuksiinkaan tästä lähteä. No, katsotaan nyt tällä tjto:lla vuoden loppuun ja sitten menee ehkä kevääseen tämä yritys.
Hyvää viikonloppua täältäkin! =)
Kp 21/26-30, yk 15
ja jomottaa vähän, mutta niin oli viimeksikin kun täti saapui. Vähän pessimistin asennetta -ko?? :)
Pdän peukut ja varpaat pystyssä, että haamu vahvistuisi... Sulla on vielä aika varhaiset päivät, että ehkä se siksi on niin haamu!? Mä ehkä sun tilanteessa kävisin apteekista hakemassa jonku herkän testin ja testaisin vielä ennen iltaa sillä. Pitää nyt käydä täällä kurkkimassa, että miten sulle kävi! Jos vaikka pääsis ihan oikeasti onnittelemaan...
Mun on aina välillä pakko käydä katsastamassa, mitä teille mun kans yhtäaikaa kuumeilleille kuuluu! Kerkesinhän itsekin yli 10kk tässä pinossa pyöriä... Terkkuja kaikille tutuille! Toivon, että te kaikki pääsette pian odotus-puolelle...
Mimmi rv.23+5
Kyllä alkaa tuon biisin sanat olla tähän tilanteeseen sopivia.
ON: ovis taisi olla eilen, oli limat ja pahaolo, sekä päänsärky, eli aikas samat oireet kuin viime kierrossa, paitsi tuon ovisvuodon tilalla oli illalla järkyttävä vihlonta oikealla puolella aina kun nousi seisomaan. Eli siirryn ovistelusta nyt piinailuun, kaikista pitsin ja henkisesti rankin vaihe kierrosta.
Hirvistyttävän kauhistuttava väsymys vaivaa, onko sitten syysmasennusta vai heittääkö rauta-arvot taas?! Töihin pitäisi palata 4 kk:n miniäippäloman jälkeen 3 vkon päästä ja pelkkä ajatuskin heräämisestä 5:15 hirvittää. Toivottavasti tärpäisi tästä kierrosta niin selviäisin reilu puolen vuoden työkomennuksella :D
Mannaryyni: Ikävä kuulla tuommoista, toivottavasti lääkärillä olisi tarjota ratkaisua asiaan.
Harakanhuttu: Tuo kuppi on aivan fantastinen keksintö. Ostin sen itse viime kierrossa ja taisin täälläkin kehua. Kyllä se paikallaan pysyy vaikka lantiopohjalihakset eivät priimakunnossa olisikaan. Alipaine ja emättimenlihakset pitävät paikoillaan. Kuukautiset tuon kupin kanssa on kuin elämä ilman kuukautisia, en ikimaalmassa vaihtaisi takaisin entiseen. Suosittelen siis lämpimästi!
Bamboe: Toivottavasti tilanteesi olisi selkiytynyt.
Yleisesti kaikille piinailijoille tsemppiä ja ovistelijoille tärppionnea!
Pihlajankukka yk 2, kp 16/24-31