Huonoja 30-vuotislahjoja, mitä mieltä näistä?
Vietin tässä pari viikkoa taaksepäin ystäväni kanssa yhteisiä kolmekymppisiä. Molemmat oli kutsuneet omia ja myös yhteisiä ystäviä. Tarjolla oli kaikenlaisia herkkuja ja boolia ym. juotavia yllinkyllin.
Lahjaksi sain tiimarin korissa 2tiimarin halpismukia yhdeltä kaverilta. Toiselta sukat ja 2mukia, euron kpl. Kolmannelta viinipullon ja ruusukimpun(ihanaa!) ja muutamalta kaverilta kortin ja 20e yhteislahjana. Kukaan näistä kavereista ei ole mitenkään huonosti toimeentuleva, vaan kaikki ihan töissäkäyviä ihmisiä. Itse en kehtaisi millään viedä tuollaisia lahjoja. Vai olenko täysin kiittämätön tapaus?
Mainittakoon nyt vielä, että vaikka juhlat oli yhteiset, kukaan ystäväni vieraista ei minua onnitellut, vaikka toki tiesivät, että molemmilla oli synttärit.
Vähän jäi kurja olo, vaikka muuten bileet olivatkin onnistuneet ja jatkuivat aamuun asti.
Kommentit (35)
Vierailija:
ja laittaa tarjoilut sen takia, että sais hienoja ja kalliita lahjoja, lapsellista! Mää järjestän juhlia ja hemmottelen ihmisiä herkuilla sen takia, että se on musta kivaa ja on kiva kun paljon läheisiä paikalla. Onhan toki kiva, jos varsinkin lasta muistetaan pienellä paketilla syntymäpäpäivänä, mutta ei se mikään itseisarvo ole, ajatus tärkein.
Mutta mun mielestä on moukkamaista mennä juhliin vieraaksi ilman lahjaa. Ja noi mukit ym. kuulostaa ihan sellaisilta lahjoilta, mitä itse on yläasteikäisenä antanut kavereille.
Jos oikeasti ei ole varaa laittaa lahjaan enempää kuin 1-2 euroa, niin olisin ostanut vaikka yhden yksittäisen ruusun. Ja mikäli rahaa on enemmän käytössä, niin se yksittäinen kukka käy sille tuntemattomalle osapuolelle ja omalle kaverille vaikka isompi kimppu ja viinipullo, jos ei tavaralahjaa halua viedä (tai ei keksi sopivaa).
Mutta olen samaa mieltä. Saamasi lahjat ovat tökeröjä. HIUKAN sentään sopii vaivaa nähdä lahjojen suhteen ja ei tulisi mieleenkään viedä kenellekään muutaman euroan halpismukeja (hintalaput pohjassa) JOS siis tulotaso on hyvä. Työttömältä yh-äidiltä en ihmettelisi moisia, mutta siis hyvätuloiselta ihmiseltä tuo lähenee jo vittuilua.
ja ihan oikeasti musta on mautonta tuoda juhliin esim. viiden henkilön kimppalahjana kirja, jonka saa kaupasta kympillä, tai halvinta viiniä neljän henkilön yhteislahjana. Varsinkin kun rahasta ei ole pulaa.
Törkeämpää minusta on itkeä jotain lahjoja av:palstalla. Ja muka 30v..höh
Esim vitosella saa Tiimarin mukeja tai ruusukimpun. Kympillä saa huonon t-paidan tai viinipullon. Jos ei ole paljoa rahaa, mikä on tietty ihan ok ja se on lahjansaajankin ymmärrettävä, mutta minusta kukat on aina hieno tapa muistaa ja viinipullo tulee joskus juotua.
Kukapa nyt tuollaisista kehtaa ystävilleen suuttua, mutta näin anonyymisti voi aina purkaa mieltään. Sitä paitsi, tää on periaatteellisella tasollakin ihan ok aihe: mitä sopii viedä lahjaksi ja mitä ei.
Me mentiin kollegan tupareihin ja ostettiin kimppaan 65 E lahjakortti ja tarjoilu oli nyyttäriperiaatteella. Ja oli tosi mukavat pirskeet.
Ei varmaan kovin paljon maksaneet, mutta olivat kivoja lahjoja.
Mä sain häälahjaksi sellaisen runokirjan, missä oli mietteitä parisuhteesta.
Olis pitänyt heti tänne kirjoittaa ja haukkua veljeni perheineen, jotka toi sen.
Vierailija:
Olis pitänyt heti tänne kirjoittaa ja haukkua veljeni perheineen, jotka toi sen.
Vierailija:
Ei, kyll mää ny meen soittaan veljelle ja käyn haukkuun sen.
ja laittaa tarjoilut sen takia, että sais hienoja ja kalliita lahjoja, lapsellista! Mää järjestän juhlia ja hemmottelen ihmisiä herkuilla sen takia, että se on musta kivaa ja on kiva kun paljon läheisiä paikalla. Onhan toki kiva, jos varsinkin lasta muistetaan pienellä paketilla syntymäpäpäivänä, mutta ei se mikään itseisarvo ole, ajatus tärkein.