en päästä miestä synnytykseen
MItäs mieltä olette siitä jos evään mieheltäni synnytykseen pääsyn? Olen 39 viikolla raskaana ja mies tuli kotiin puoli neljältä ja humalassa. Ja onhan noita humalatiloja ollut muitakin mutta kun kerrankin pyysin ja sovittiin että tulee kotiin yhdeltätoista saunaillan jälkeen mutta ei...syynä pyyntöön oli että mulla on sellainen vika että en saa nukuttua ennenkuin mies tulee humalareissuilta kotiin ja seuraavana päivänä meillä oli juhlat johon olisi pitänyt jaksaa tehdä järjestelyjä sekä itsekin vielä juhlia.
Tää ei ole eka synnytys ja musta vaan on niin että koska mies tietää kyllä että humalassa ei synnytykseen pääse mukaan mutta kun kerran ottaa riskin että lähtee alkon perään niin miksipä mun pitäis häntä sinne päästää mukaan sitten kun tosiaan lähtö tulee. Jotenkin muutenkin haluaisin kokea synnytyksen yksin niin ei tarvitsis hermoilla sitä miestä siinä samalla että miten hän selviää hommasta...
MUt olenko siis ihan kusipää jos vaan totean että hoidan homman ihan yksin?
Kommentit (6)
joten vastaan vaan miltä minusta tuntuisi. Kyllä minusta on oikeus myös evätä sinne pääsy. sinulla ei kuitenkaan ole ensimmäinen synnytyskään niin " tiedät" mitä tapahtuu etkä ehkä siksi tarvitse tukijaa. Minä varmaan olisin myös yhtä jyrkkä. olet kuitenkin hänelle sanonut ehdot ja jos ei niitä pysty noudattamaan niin olkoon sitten. muutenkin raskausaikana on tosi herkkä. Päätät miten vaan niin minusta teet ihan oikein.
Meillä evättiin esikoisemme ristiäisistä mieheni isän tuleminen kun olivat uuden tyttöystävänsä kanssa ryypänneet jo pari päivää ennen juhlaa. Heille oli ilmoitettu että voivat tulla jos ovat olleet selvänä edes muutoman päivän. Eivät sitten voineet olla ja soitimme ettemme tule heitä hakemaan ristiäisiin. tiesivät siis ehdot. Suutuivat tietysti mutta eivätpähän pilanneet juhlia. Etenkin kun anoppi tuli kuitenkin sinne niin eivät olleet kommentoimassa hänelle mitään juovuspäissään.
Miten muuten jaksat miehesi kanssa? siis teillä on jo ennestään lapsia niin miten jaksat hoitaa kotia ja kaiken jos isä vaan ryyppää?
Olen vähän samaa mieltä yo. kanssa, että asioita ei pidä sekoittaa toisiinsa. Miehelle känninsä sallittakoon, vaikka itse olisikin mahan ja lasten kanssa jumissa (toki sitten tulevaisuudessa niin että molemmilla on siihen halutessaan yhtäläinen mahdollisuus). Eli sen takia, että on tapana jäädä radan varrelle sovittua pidempään, ei sinänsä oikeuta mielestäni kiistää lapsen isältä oikeutta tulla synnytykseen. Mutta mutta... voisithan kai sanoa - kun raskaus on noin pitkälläkin- että olisi sulle tärkeää ja rauhoittavaa, jos voisitte nyt raskauden loppuajan olla kahdestaan rauhassa kotona ja valmistautua synnytykseen ja sitten kun hetki koittaa, mies olisi varmasti selväpäisenä paikalla. Kyllä mä ainakin omalta puolisoltani toivoisin, että sen verran löytyisi sitä henk. koht. kiinnostustakin ja vastuunottoa, että pari baari-iltaa voisi noin ison yhteisen asian takia jättää kiertämättä.
olettaa, että miehen pitää päästä synnytyssaliin oli mikä oli. Minun mielestä se on miehelle etuoikeus ja miehen pitää pystyä toimimaan tukihenkilönä, ettei synnyttävällä äidillä ole vielä yhtä murhetta lisää harteilla. Minulla on kolmannen laskettuaika helmikuun puolivälin jälkeen ja nyt jo miehen suunnitellessa tammikuun lopun työkeikkoja, hän kysyy myös minun mielipidettäni.
Jos meillä ukko olisi noilla viikoilla viinan perään ja vielä rikkoisi " ulkoiluluvan" niin kyllä hän tietäisi, että saisi aikansa viettää kotona, eikä mukana synnytyksessä. Eli minäkään en ottaisi miestäni synnytykseen, jos ei pystyisi sopimusta pitämään.
Heltu
Eli odotellaan ensimmäistä lasta syntyväksi lokakuun lopulla, ja olen ilmoittanut, että vähintään kolme edellistä viikonloppua ennen laskettua aikaa ukko saa olla selvinpäin tai ei kunnian kukko laula. Saanut tähän mennessä aika vapaasti kavereidensa kanssa mennä, nyt hiukan alkanut rauhoittumaan, onneksi =) Alkuraskauden mennä viiletti kuin teini... ajatuksella kohta ei sitten mennä..
Oli vähän aluksi nyrpeänä, kun löin kovat ehdot pöytään, mutta ilmoitin tiukkaan sävyyn, että jos ryypyllä on kun synnytys käynnistyy, niin ikinä en anteeksi anna. Ja täytyyhän miehillä sen verran selkärankaa olla, onhan naisetkin tämän yhdeksän kuukautta hyvin siivosti, niin miksei miehetkin sitten muutaman viikon. Kaiken lisäksi saa sitten viettää kavereiden kanssa niitä varpajaisia, kunhan kotiudutaan..
Että näin meillä =)
Pepiliina 31+5
Mä en oleta, että miehen automaattisesti täytyisi päästä synnytykseen tai että miehen olisi pakko mennä, jos äiti niin haluaa. Kukin pari sopikoon asiat tavallaan.
Peräänkuulutin sitä, että onko oikeasti kyse siitä, ettei AP halua miestä synnytykseen vai käytetäänkö asiaa kostona. Jos on sovittu, ettei synnytyksen lähestyessä kännäillä ja mies tämän sopimuksen rikkoo, tuntien seuraukset, asia on sitten selvä. Jotkut miehet ovat sellaisia, ettei heille asiaa tarvitse erikseen selittää ja vaatia lupauksia, jotkut näemmä eivät ole.
Mä toisaalta ymmärrän, jos joku ei halua miestä mukaan synnytykseen (vaikka oma mieheni on ollut molemmissa synnytyksissäni mukana), mutta kysypäs nyt itseltäsi, mikä on todellinen syy evätä miehen pääsy synnytykseen.
Pelkäätkö, että saat olla synnytyksessä vahtimassa miestä, ettei se tekisi mitään typerää? Jos näin on, asiasta voinee etukäteen keskustella ja antaa aikuisen (?) miehen ottaa itse vastuu tekemisistään. Vai haluatko kostaa miehen humalareissut kieltämällä pääsyn synnytykseen? Mun mielipiteeni on, ettei tuollaista asiaa saisi käyttää aseena, kiristykseen.