Maailman epäonnistunein mamma täällä..
Voi kuin osaisi kasvattaa lapset kärsivällisyydellä,hellyydellä ja rakkaudella. Monesti vaan se pinna palaa ainaiseen sisarusten väliseen härnäämiseen,tappeluun,huutoon ja meluun. Sit voimia kysuu viellä 2 kuinen vauva joka on aika itkuinen. Joskus tuntuu ettei voimat riitä siihen mihon niiden pitäisi. Ja kiukku vanhempia lapsia kohtaan nousee liian isoksi. AUTTAKAA,antakaa neuvoja miten jaksaa!!
Kommentit (5)
Aika auttaa, muuttuu helpommaksi kun ne kasvaa. Nyt on vaan kestettävä hammasta purren ; )
et ole yksin, meitä on muitakin, mutta muista " äidit nuo toivossa väkevät, Jumalan näkevät, heille on annetu valta katsella korkeammalta.." vai miten se meni?
Tuo tunne on tuttu varmasti 99,99 %:lle äideistä. :) Itse olen huomannut, että pahin huuto, tappelu ja härdelli syntyy yleensä silloin, kun yrittää itse saada jotain " pakollista" tehtyä. Loppujen lopuksi aika harva juttu on kuitenkaan niin pakollinen, etteikö se voisi odottaa hetken. Eli meillä jos esim. yritän tehdä keittiöhommia ja molemmat lapset huutaa jaloissa ja mätkii toisiaan ym., yritän mahdollisimman usein ihan vaan istua siihen alas lattialle ja hetken touhuta lasten kanssa, pitää sylissä, jutella ym. Usein tilanne rauhoittuu sillä. Ja koita kehua lapsia paljon, kertoa että rakastat, että ovat ihania. Jos pitää torua, tee sekin tyyliin: " Äitiä harmittaa kun teet noin kun äiti tietää että olet tosi fiksu kaveri" jne.
Tsemppiä, kyllä se siitä kun vauva vähän kasvaa ja alkaa nauttia isompien toilailujen seuraamisesta.
Sinäkö? Entäpäs se 13-vuotiaan pojan äiti joka surmasi viisi vauvaansa. Olet aika hyvä äkti, ap!:)
nii-i