Olisiko väärät perusteet mennä naimisiin?
Minulla ja miehellä tulee ensi viikolla 10v yhdessä oloa täyteen. Ajattelin rohkaista mieleni ja kosia miestä :)
Mutta nyt olenkin alkanut jo epäröimään.
Ollaan oltu yhdessä jo niin kauan, että ei tässä tunteet kovinkaan enää leisku. Ei ainakaan positiivisessa mielessä. Lapsia on 3 ja erota ei ainakaan olisi tarkoitus, vaikka rakkautta ei niin enää olekaan.
Ja koska olen aina haaveillut naimisiin menosta (ei välttämättä mistään isoista häistä) niin kai se on tämän miehen kanssa naimisiin päästävä jos aikoo naimisiin ikinä päästä. :)
En ole edes ihan varma miksi haluaisin miehen kanssa naimisiin. Haluaisin ainakin saman sukunimen, kuin miehellä ja lapsilla on.
Mies ei pidä naimisiin menoa ollenkaan tärkeänä. On siitä jonkin verran puhuttu aikoja sitten ja kihloissakin ollaan oltu 8v. Kihloihin meno oli miehelle enemmänkin sitoutumisen merkki kuin lupaus avioliittoon.
Eihän se arki avioliiton myötä miksikään muuttuisi, mutta olisi silti minulle tärkeää.
Kommentit (5)
Ehdota miehellesi maistraattivihkimistä.
että kun on pieniä lapsia rakkaus miestä kohtaa muuttuu ja ehkä tulee tasasen paksuksi arjen pyörittämiseksi.
Mutta uskon, että lasten kanssa miehen kanssa yhdessä vietetty aika lisääntyy
ja tunteet heräävät taas uuteen eloon.
Kuulostaa sille, että olette jo pitkään olleet avioliiton tapaisesti sitoutuneita. Ainut mikä teiltä puuttuu on avioliiton antama juridinen suoja - oikeudet ja velvollisuudet. Itse pidän avopareja hivenen hassuina, kun kuitenkin suurimmalle osalle ihmisistä se avioliitto takaa monta hyvää asiaa. Itse menisin aina naimisiin, jos jonkun miehenretaleen kanssa suostun saman katon jakamaan - ihan vain siitä syystä, että minusta on järjetöntä kieltäytyä esim. taloudellista eduista jotka avioliitto tuo tullessaan. Minulla ainakin se rakkaus on ollut oltava jo silloin kun saman katon alle on muutettu ja lapsia hankittu.
oltu yhdessä päivälleen se 10 v ja kihloissa 8v. Silloin oli jo yhteinen 1v lapsikin.
Pidettiin miniatyyrihäät, me kaksin maistraatissa.
Ehdota halpoja, helppoja häitä. Jostain se kertoo, jos miehesi ei haluaisi naimisiin kanssasi, kun kerran lapsiakin on.