kauhea kylkikipu??
Olen siis raskaana vkolla 23 ja oikealla alhaalla, umpparin kohdalta, sattuu välillä muutaman minuutin ajan niin helvetisti että ei tosikaan:( kipu laukeaa kun lepään, mutta siihen jää sellanen arka, kipeä kohta. alkaa aina kovan rasituksen jälkeen, teen raskasta hoitotyötä. Esikoisen odotuksessa oli aivan sama juttu, samoilla vkoilla... silloin eka kipukohtaus oli niin kova, että ambulanssilla menin kippurassa tuskissaan huutaen sairaalaan... kaikki tutkittiin, mitään selitystä ei löytynyt...? mitä ihmettä tämä voi olla, onko muilla?? KIITOS:)
Kommentit (3)
Kipu oli niin kauheaa, että todella todella toivon ettei sama uusiudu tämän toisen kanssa. Jouduin silloin kaksinkerroin raahautumaan sairaalaan, jossa antoivat minulle jonkun kipua laukaisevan piikin. Se auttoikin. Kipu aiheutti myös supisteluja, joiden vuoksi minulle annettiin lääkettä joka nopeutti vaivan keuhkojen kehittymistä in case synnytys olisi alkanut. Viikkoja oli 23 tai 24. Lääkärit epäilivät silloin virtsakiviä, mutta en tähän päivään mennessä tiedä mistä kaikki tuo lopulta johtui. En ole hoitotyössä :) mutta tein tuolloin toista fyysisesti raskasta hommaa...lienekö tuo sitten syy?!
Itsekkin oon miettinyt, että liittyisi munuaisiin jotenkin, koska sillon kun se kipu tulee, pissattaa koko ajan ihan hirveesti, mutta sit ei pissa tule kunnolla... ja myös mulla supistelee sillon:(
Nyt kuitenkin ihan ok olo, toivon todella että tämä ei uusiudu.
esikoisen odotusaikana kipua kyljessä. Kipu oli voimakasta ja makasin prenallakin 3 päivää sen takia. oikeastaan mitään syytä ei löytynyt. Munuaiseni ultrattiin ja toisen munuaisen munuaisallas oli vähän laajentunut. Lääkäri epäili että vauva painaa virtsateitä niin että munuaiseen syntyy painetta eikä virtsa pääse kunnolla kulkemaan, mutta ei osannut varmaksi sanoa. Mulla oli myös 2 pissatulehdusta raskausaikana. Kivut loppuivat sitten kun viikkoja tuli enemmän ja vauva oli ylempänä. Hassu sattuma, myös mä olen hoitotyössä.