Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5v. tissillä yötä päivää, mitä teen? Olen EPÄTOIVOINEN

Vierailija
01.10.2012 |

Tilanne on siis em.lainen. Taapero on tissillä KOKO yön ja haluaa päivälläkin tissiä ihan koko ajan. En kestä enää. Lisäksi saa ulkona raivokohtauksia, kun en anna tissiä kadulla, jne. Eilen istuttiin penkillä puoli tuntia, kun lapsi huusi, eikä suostunut pyörään istumaan.

Mitä voin tehdä? Älkää sanoko, että olisi pitänyt vierottaa aikaisemmin, olen yrittänyt vierotusta monta kertaa, mutta aina laihoin tuloksin: joko lapsi on sairastunut, joku matka on sekoittanut asian, tai sitten lapsi vaan on lakannut syömästä moneksi päiväksi ja huutanut niin paljon (lue: useita päiviä ja öitä), etten lopulta muun perheen mielenterveyden vuoksi ole voinut jatkaa vieroitusta.

Miten te menettelisitte? Pitäisikö mennä jo psykologille tms.? Esim. nuo raivokohtaukset ulkona on tulleet nyt ihan päivittäisiksi, en kestä enää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siis jätetty lasta yksin itkemään, jos joku aikoo siitä sanoa.

ap

Kuolevan Chicagon nään.

Vierailija
22/28 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni siitä yöstä vaikenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä yötä saa en mielestäin.

Vierailija
24/28 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis jätetty lasta yksin itkemään, jos joku aikoo siitä sanoa.

ap

Kuolevan Chicagon nään.

14 vuotta vanha aloitus, idiootti.

Vierailija
25/28 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mutta vinkki silti: laittakaa sinappia nännin alueelle. Kerran kun vauva/lapsi maistaa sen, ei enää halua tissille. Toimi kaikkien lasteni kohdalla. 

Vierailija
26/28 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni siitä yöstä vaikenee.

Oletko saanut nukuttua?

Vierailija
27/28 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksivuotiaan vieroitus aloitettu tällä viikolla niin että saa maitoa enää nukuttamisen yhteydessä ja yöllä jos herää, sekä kylvyn yhteydessä. Kylvyn yhteydessä sen takia että jos taapero näkee mun paljaat rinnat alkaa vaatimaan maitoa eikä pesusta tule mitään.

Ensimmäisenä päivänä sai elämänsä pahimman hepulin kun tajusi että maitoa ei heru. Itki, huusi, heitteli tavaroita, repi paitaa kun yritin rauhoittaa sylissä. Raivari kesti melkein tunnin. Sen jälkeen ei ole tullut raivareita, mutta lohdutonta itkua ja surua. Nyt neljäs päivä takana eikä ole pyytänyt maitoa kuin kerran. Se oli varmasti lohdun hakemista sillä olin ollut poissa kotoa (mihin taaperolle ihan arkipäivää.

Sen sijaan yöt on ollut tosi repaleisia. Meillä kun oli jo öiden suhteen tilanne että nukkui tyytyväisesti johonkin aamu viiteen asti jolloin hörppäsi maitoa ja jatkoi unia. Nyt kun päivällä ei saa maitoa, yöllä hakeutuu rinnalle tiheään ja jopa näkee unia joissa pyytää tissimaitoa.

Meillä vieroittaminen on myös ollut harkinnassa pitkään koska olen pelännyt miten itse jaksan kaikkea itkua/parkua. En koe vieroitusta siinä mielessä tarpeellisena että kokisin sen raskaana, päin vastoin se on helppo keino rauhoittaa lasta esim kun muksahtaa nurin ym. Mua on alkanut kiusata ihmisten tuijotus kun imetän taaperoa, eli tavallaan olen päätynyt tähän ratkaisuun ryhmäpaineesta. Toinen merkittävä syy on se että kun taapero saa paljon rintamaitoa ei nuo oikeat ruoat tunnu maistuvan.

Aikaisemmat yritykset lopettaa tissuttelu ehkä epäonnistuneet sen takia että lapsen verensokeri päässyt liian alhaiseksi ja siitäkin syystä raivareita. Nyt olen pyrkinyt säännöllisiin ruoka-aikoihin. Ruoka alkanutkin ihan erilailla maistumaan. Ensimmäiset päivät kyllä kiukkusi ruokapöydässä.

Tsemppiä sulle.

Älä nyt ainakaan sosiaalisten paineiden vuoksi luovu rintaruokinnasta! Eri asia toki, jos se pahoin pilaa yöunet tai muuten kuormittaa. Monessa kulttuurissa on imetetty todella pitkään. Tee ratkaisut vain oma ja lapsesi hyvinvointi edellä! Muut sanokoot mitä hyvänsä. Muista, että aina on soraääniä ja yksittäisiä tuomitsijoita, ja somessa nyt tuomitaan mistä vain. 

Vierailija
28/28 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviketta pulloon ja ruokit sillä. Tuo sinappia nänniin on ihan toimiva keino myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi