Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko itse iltatähti? Millaisia ajatuksia?

Vierailija
12.10.2012 |

Oletko ollut lapsuudenperheesi iltatähti?

Millaisia ajatuksia lapsuudesta jäi?

Miten koit ikäeron sisaruksiin jne?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvät kokemukset on. Vanhemmat oli hyväkuntoisia ja jaksavia.

Vanhempia sisaruksia on yksi, siinä ikä vaikutti niin, että oikeastaan vasta sitten, kun olin yläasteiässä, aloimme viettää aikaa yhdessä.

Musta kehittyi sellainen, että en tykkää hälinästä, viihdyn hyvin yksin.Puoliso on iltatähti myös, samoin parhaat ystävät..Monet oman ikäiset tuntuu sellaisilta, et heiltä puuttuu pitkä ajallinen muisti eikä oo sellasta aikaan liittyvää syvyyttä ajattelussa.

Itsekin oon halunnut lapsen vasta vanhempana enkä yhtä enempää, lapsiperhehärdellit ei yhtään sopisi luoteelleni.

Ja oon silleen onnekas, että isä eli vanhaksi ja äiti elää edelleen..Moni ikätoveri menetti nuoremmat  omansa jo varhemmin.

Minkä ikäinen olit kun lapsesi syntyi? 

Kannattaa aina tosiaan miettiä sitä että miltä itsestä tuntuisi olla se " iltatähti".

Mielestäni "iltatähti" on terminä todella kauhea. 

Miksi korostat "vanhaa ikääsi".?

Olihan Presidentti Sauli Niinistö ja Jenni Haukiokin   tuolla periaatteella aika  vanhoja, kun heidän  poikansa Aaro syntyi. 

Sauli Niinistö oli  70-vuotias  ja Jenni Haukio 41-vuotias.

Tuolla periaatteella  Sauli  Niinistön poika Aaro  on iltatähti.

Vierailija
62/64 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempia sisaruksia on yksi, siinä ikä vaikutti niin, että oikeastaan vasta sitten, kun olin yläasteiässä, aloimme viettää aikaa yhdessä.

Musta kehittyi sellainen, että en tykkää hälinästä, viihdyn hyvin yksin.Puoliso on iltatähti myös, samoin parhaat ystävät..Monet oman ikäiset tuntuu sellaisilta, et heiltä puuttuu pitkä ajallinen muisti eikä oo sellasta aikaan liittyvää syvyyttä ajattelussa.

Itsekin oon halunnut lapsen vasta vanhempana enkä yhtä enempää, lapsiperhehärdellit ei yhtään sopisi luoteelleni.

Ja oon silleen onnekas, että isä eli vanhaksi ja äiti elää edelleen..Moni ikätoveri menetti nuoremmat  omansa jo varhemmin.

Lisäänpä vielä, että on ollut kiinnostavaa lukea, miten eri tavoin joku muu on kokenut samankaltaiset asiat kuin itse. Et ne asiat, mitkä oon kokenut myönteiseksi, on ollut jollekin toiselle rasite.

Kuten vaikka "eri-ikäisyys" oman ikäisten kanssa on ollut mulle positiivista erilaisuutta ja sen yhteyden kokemuksen olen sitten löytynyt ystävien ja puolison kanssa, joilla myös vanhat vanhemmat..-sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olit kun lapsesi syntyi? 

44 olin. Ja käytin tota iltatähti- sanaa, koska se nyt on mitä aloituksessa käytettiin(itse en sitä arjessa käytä). 

Vierailija
64/64 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltatähti on terminä todella kauhea ja helvetillinen. 

Toivottavasti perheessä "iltatähtiä" olisi kaksi, jotta noista kaksosista olisi vertaistukea toisilleen.

Minusta se on kaunis sana.