Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko valmis karsimaan kotikuntasi palveluita tai nostamaan kunnallisveroasi, jotta sairaanhoitajat saisivat haluamansa palkankorotuksen?

Vierailija
23.08.2007 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovutaan urheilusta, kulttuurista, subjektiivisesta päivähoidosta, jne, jotta hoitsut saavat lisää liksaa!! Käsittämätöntä!

Vierailija
22/27 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäähän siinä olla jokin suhde.

Ja jos motivaatio on rahasta kiinni, niin heikkoa on.

Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että hoitaja on jonkin muunmaalainen. Onhan lääkäreitä, eikä mulla ainakaan ole kuin parempia kokemuksia heistä - parempia kuin suomalaisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaiset sairaanhoitajat vähenevät entisestään ja heistäkin iso osa lähtee Britteihin tai Norjaan missä palkka on kovempi. Ja meidän sairaaloissa työskentelee sitten niitä, joita ei oteta Britteihin, ensin virolaisia ja venäläisiä, sitten ehkä valkovenäläisiä ja turkkilaisia. Mun mielestä Suomen pitäisi itse kouluttaa ja turvata sairaanhoidon ja opetusalan ammattilaiset eikä ajatella että otetaan mistä halvimmalla saadaan. Vierastyövoima on ihan Ok, mutta ei sen varaan pidä täysin laskea, etenkään jos omasta maastakin ehkä löytyisi työntekijöitä kun vaan palkka olisi vähän parempi.

Toki koulutuksen ja palkan välillä pitää jokin suhde olla, mutta sen suhteen pitäisi olla sama kaikille, ja kyllä kysyntä ja työn laatukin palkkaukseen vaikuttaa. Eikä kutsumustyötäkään ole tarkoitus tehdä vain työn ilosta, ei etenkään kun se työ on muiden auttamista.

Vierailija:

pitäähän siinä olla jokin suhde.

Ja jos motivaatio on rahasta kiinni, niin heikkoa on.

Eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että hoitaja on jonkin muunmaalainen. Onhan lääkäreitä, eikä mulla ainakaan ole kuin parempia kokemuksia heistä - parempia kuin suomalaisista.

Vierailija
24/27 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sh-ystäväni oli kolme vuotta Briteissä eikä käteen jäänyt mitään, vaikka oli niin hyvä palkka...

Vierailija
25/27 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, ei ole mitään sitä vastaan, että hoitaja on muualta. Riittää että on ammattitaitoinen ja mulla on kyllä esimerkiksi venäläisistä ja puolalaisista lääkäreistä jäänyt paljon ammattitaitoisempi kuva kuin suomalaisista.

31

Vierailija
26/27 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se vaan pahenee. Ei mulla mitään tilastoa ole tästä esittää, mutta tämän käsityksen olen saanut.

Kysehän on arvoista pohjimmiltaan. Minusta meidän pitää itse kouluttaa ja palkkauksella varmistaa laadukkaan hoidon ja opetuksen saanti julkisella puolella. Tietenkin otetaan vastaan maahan muuttavia koulutettuja ammattailaisiakin, ja minullakin on heistä pääsääntöisesti vain hyviä kokemuksia, mutta ei heidän varaansa pitäisi minusta julkisia palveluita laskea. Ehkä olen naiivi ja vanhanaikainen, mutta en näe globaaliutta ihan noin positiivisesti kaikissa yhteyksissä.

32

Vierailija
27/27 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vaadittaisiinko kaikilta hoitajilta kirjallinen sitoumus jäädä Suomeen vastineeksi palkankorotukseksi?

Ja nuo työvoiman liikkuvuusasiathan päätetään EU:ssa. Ei niillä täällä mitään voi, jos säädöksiä muutetaan.