matto vetäistiin jalkojen alta,vuokra nousee 120e/kk
Kommentit (85)
Mä en *todellakaan* hehkuttanut mun toimeentuloa! Päin vastoin, kerroin, miten emme kulje muotikuteissa, autoa ei voi edes haaveilla hankkivansa jne. - ja käyn sentään töissä. Edelleenkin sanon, että mun näkökulmasta espoolaisessa rivarissa asuva autollinen perhe ON vähintäänkin hyvin toimeentulevia! Ja jos tosiaan olette talkkari-hoitsuperhe, jonka äiti on hoitovapaalla, niin ihmettelen, ettette saa muka as.tukea. No, eipä se juuri kiinnostakaan. Itse en todellakaan ole hehkuttanut toimeentuloani ja voin vakuuttaa, ettei mun elämäni ole mitenkään erityisen helppoa, vaikka "elareita" saankin. Ilman niitä emme söisi. Lapsilla esim. ei ole toimivia fillareita, jotka on aika perusjuttu keskivertolapselle. Emmekä tosiaan harrasta mitään... Paitsi lautapelejä kotona... On ollut vähän niinkuin pakko asettaa taloudessa perustoimeentulo etusijalle. Ja vieläkin huomautan, että yh:lle 70 euron vuokrankorotus on henk.koht. talouteen suhteutettuna SUUREMPI kuin teillä = jaettuna per nuppi. Mutta en todellakaan tule mitenkään erityisen hyvin toimeen - mutta tulen kuitenkin, se on pääasia. Entisessä työssäni palkan suhteen olimme jopa virallisen köyhyysrajan alapuolella.
Mitä sinun valintoihisi tulee olla hoitovapaalla jne., niin niitä on minusta turha kenenkään muun lähteä arvostelemaan. Tuskin elämä erityislapsenkaan kanssa on helppoa. Ja kyllä, kertakorotuksena 120 e ON paljon, sitä ei kai kukaan kiistä?! Mutta kommenttisi siitä, että sen vuoksi pitää muuttaa on vähintäänkin liioiteltu... Ja edelleenkin kehotan suhteuttamaan asioita ja panemaan ne tärkeysjärjestykseen.
Ja sille, joka väitti, että kaupungilta saa lapsiperhe asunnon tuosta vaan, ei pidä paikkaansa! Olen itse ollut myös asunnottomana lasteni kanssa ilman omaa syytä ja KAUAN odotimme asuntoa, 3/4 vuotta. Joten puhuit vastoin parempaa tietoasi. Lisäksi kaupungilla yleensä asunnon irtisanominen pelkän 70 e:n (tai 120:n) vuokrankorotuksen takia pudottaa hakijan jonon häntäpäähän - kyseinen ihminen on tällöin tehnyt itsensä tahallisesti asunnottomaksi.
Mua kuitenkin hämmästyttää, että onko ihan yleistäkin, että ihmisten talous on niin tiukkaan mitoitettu, että satasen korotus kuukausimenoissa aikaan saa katastrofin (siis esim. ap:n tapauksessa pakkomuuttu jne.)
Mitä tällaiset ihmiset / perheet tekee jos esim. joku tärkeä kodinkone hajoaa yllättäin? Tai joku perheessä joutuu sairaalaan? Työttömäksi? Tulee yllättäviä lääkekuluja?
Asuminen yms. asiat pitää mitoittaa tulojen mukaan siten, että joustoa taloudessa löytyy yllättäviä tilanteita varten.
ei siitä sen enempää ja hänellä on hyvät vakuutukset niinkuin meidän muillakin lapsilla,sairaskulut hoidetaan sitä kautta. Toki ne vakuutusmaksut tuntuvat myös. Mieheni on ollut pitkään sairauslomalla sattuneet työtapaturman vuoksi eli sekin on koettu,aivoruhjeen sai,että ei ihan pikkujuttu. Hoitsuna mua ei työttömyys pelota,työtä on tarjolla kyllä. Kodinkoneita hajoaa aina silloin tällöin ja ne kyllä uusitaan. Nyt on just autonkorjaus menossa ja siihen menee lähes 500e! sekin raha löytyy samaten se vuokrankorotusraha,mutta kun on aina ns. ylimääräisiä kuluja niin ei tosiaan olisi enään halunnut 120e korotusta vuokraan,sillekin rahalle olisi muuta käyttöä.
Murkku "pelaa SM-tasolla ja on lahjakas" ja imee mutsin ja faijan kuiviin. Näitä tämä maa on totta tosiaan pullollaan... Ja kaikki ne ovat ÄLYTTÖMÄN lahjakkaita. Näitä on tuttavapiiri pullollaan... Voi elämän kevät. Että mieluummin muutetaan pienempään ja vaihdetaan "erkkalapsen" koulut sun muut kuin pannaan suu säkkiä myöden?! Käsittämätöntä. Jos olet vieläpä hoitsu, käsität kai, että noin tiukka talous vaatii vain sen, että joku joutuu vaikkapa työtapaturmaan ja on muutaman viikon geimeistä veks - tulee sairaalalaskut vielä päälle... No, sitten voi tietty mennä sossuun. Onneksi elämme kaikesta huolimatta hyvinvointivaltiossa. Vielä.