Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä kuinka vihersalaatin saisi säilymään pidempään hyvänä???

22.08.2007 |

Onko kenelläkään kertoa vinkkejä kuinka vihersalaatin (jäävuorisalaatti, kurkku ja tomatti) saisi säilymään pidempään tuoreena? Tuntuu, että tänään jos salaatin tekee niin seuraavana päivänä siinä on lehdissä jo vähän tummentumia ja kahden päivän kuluttua se tuskin on enää syömäkelpoista.

Meillä on tarjolla salaattia joka päivä ruuan kanssa ja olen huomannut, että jääsalaatti säilyy hyvänä parikin päivää mutta jäävuorisalaatti menee kyllä kahdessa päivässä huonoksi. Olen yrittänyt tehdä salaatin vain puolikkaasta kerästä mutta sitten se toinen puolikas kerkiää tummumaan jo ennenkuin siitä on tekemässä kulhoon salaattia.

Onko kenelläkään vinkkejä salaatin säilytykseen tai miten muuten sen saisi säilymään hyvänä parin päivän ajan??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun salaatti on pilkottu, upotetaan se jääkylmään veteen hetkeksi. Mä olen testannut ja toimii! Pidentää hyvänäpysymisaikaa.

Vierailija
2/6 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko sulle Tupperin tuotteet tuttuja, mutta lämpimästi voisin suositella Tupperin salaattilinkoa ja ufoa. Salaattilingolla saat pestyn salaatin kuivaksi. Tämä vaikuttaa niin makuun kuin säilyvyyteen. Valmis salaatti kannattaa säilyttää ufo-nimisessä astiassa. Siinä on ritilä pohjassa, joten salaatti ei " lillu" nesteessä vaan ylimääräinen neste valuu ritilän alapuolelle ja lisäksi siinä on tiivis kansi. Salaatti pysyy pidempään parempana näiden ansiosta:)

Toki vastaavanlaiset tuotteet joltain muultakin valmistajalta varmasti käy... Itsellä nyt sattuu olemaan kokemusta Tupperin tuotteista:)

Sori jos meni mainonnan puolelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en mä sanonutkaan et sen tarvis olla Tupperin kippo vaan toki vastaavanlainenkin käy kuten kirjoitin;) Mut itse oon kokenut hyväksi sen ritilän pohjassa ettei se salaatti lillu eli pointti oli siinä ritilässä... Mut tää nyt on vaan mun kokemus;)

Vierailija
4/6 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on TOMAATTI, tollo. 

Vierailija
5/6 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vakuumikannellinen salaattikulho, ja siinä kyllä salaatti pystyy kolmekin päivää ihan rapsakkana ja ruskettumatta. Suosittelen. 

Vierailija
6/6 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti ja kurkku syövät toisiansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi