Kertokaapa miksi ensirakkauteni kummittelee ajoittain mielessäni?
Välillä on jaksoja jolloin kuvittelen kokonaan " unohtaneeni" hänet enkä ajattele häntä, elän onnellista elämää perheineni.
Joskus taas tulee kausia jolloin hän pyörii mielessä aivan kamalasti ja vanhat tunteet roihahtaa ja kaipuu ja ikävä. Samoihin aikoihin on yleensä mulla sellainen masennus-alakulojakso kun arki ei kiinnosta ja tahtoisin uppoutua vaan omiin maailmoihini.
Olen nyt 31-vuotias ja tuon ensirakkauden elin 14-19 -vuotiaana eli ei todellakaan ole mikään tuore juttu ;)) Suhteemme oli hyvin omalaatuinen mutta myös oli hyvin kiinteä rakkaussuhde. Erosimme koska arkisilta tavoiltamme ja mieltymyksiltämme olimme kovin erilaisia vaikka toisaalta ajattelimme olevamme sielunkumppanit, syvemmässä mielessä. Se oli sellainen tulinen mutta kovin viaton ensirakkaus.
Nykyisen mieheni kanssa olen ollut jo 8 vuotta ja arki pelaa loistavasti. Meillä on kaksi pikkuista lastakin.
Sen mitä olen jutellut tuon ensirakkauden kanssa niin hän kertoili että hänelle tulee itselleenkin välillä sellaisia kausia että on mua ikävä.
Ja kuitenkin siis moneen kertaan todettiin ensirakkauden kanssa että ei meistä ole elämään yhteistä arkea. Ei tapeltu juurikaan mutta molemmilla oli ihan erilaisensa omat juttunsa.
Nuorempana kuvittelin vielä unohtavani tuon ensirakkauden. Olin siitä varma. Mutta kun kerta toisensa jälkeen on tullut niitä jaksoja että häntä ikävöin ja kaipaan niin en enää edes uskalla ajatella unohtavani kokonaan. Vaikka välillä menee vuosi etten ajattele niin sitten taas saatan rypeä häntä miettien pari viikkoa.
Kommentit (3)
En usko että rakkaushuumasta on romanttisessa mielessä enää kyse mutta onhan niitä tärkeitä ihmisiä menneisyydessä joita kaipaa jos on rankkaa. Jos olitte jollain tapaa sielunkumppanit niin olis varmaan rikkaus molemmille olla edelleen väleissä kaveripohjalla.
TÄYTYNEE REHDISTI MYÖTÄÄ ETTÄ ENSIRAKKAUS TULEE SILLOIN TÄLLÖIN ERITTÄIN VAHVASTI MIELEEN. VAIKKA VÄLIIN SAATTAA MENNÄ JOPA USEITA VUOSIA, ETTEI HÄN MUN MIELESSÄNI PYÖRI. MUTTA SITTEN KUN SE ALKAA, NIIN SEHÄN ON MENOA JA MEININKIÄ. MEINAAN VAAN, ETTÄ SE TUNNE VYÖRY SAATTAA OLLA TODELLA HUIKEA KOKEMUS: ELIKKÄ SILLOIN PALAA MIELEEN NUO KAIKKI PIILOSSA PYSYNEET TUNTEET, JOITA EN ENÄÄ EDES USKONUT KANTAVANI NÄIN VAHVASTI. MINULLE SATTUI (TAAS) NIIN, ETTÄ NÄIN HÄNESTÄ UNTA ENSIN MUUTAMANA YÖNÄ, JA SITTEN RUPESIN SELAAMAAN MEIDÄN YHTEISIÄ VALOKUVIA (JOTA EI EHKÄ OLISI PITÄNYT TEHDÄ!), KOSKA IKÄVÄN TUNNE HÄNTÄ KOHTAAN KASVOI HETKESSÄ SUUNNATTOMIIN MITTASUHTEISIIN! NYT OLEN SIIS RYPENYT JO HYVÄNAIKAA NÄISSÄ KYSEISISSÄ TUNNEKUOHUISSA, JA TILANNE ALKAA JO PIKKUHILJAA TASOITTUMAAN, MUTTA VIELÄ MENEE EHKÄ VIIKKO -TAI KAKAS, ENNENKUIN OLEN TAAS TUKEVASTI TOLPILLANI, JA ELÄMÄ VOITTAA SITTENKIN!
Vois ajatella että elämän kriiseissä ensirakkauden ajattelemisesta sais tavallaan lohtua ja tukea muutokseen.