Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, jotka ei suhtautuisi romaneihin ennakkoluuloisesti?

Vierailija
21.08.2007 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkia tummaihoisia yms. maahanmuuttajia kohtaan ollaan tosi suvaitsevaisia jne. Ja sitten kuitenkin koetaan ennakkoluuloja mustalaisia kohtaan. Miksi on paljon muodikkaampaa puolustella maahanmuuttajia asenteella " ei ne kaikki oo samanalaisia" , jos joku niistä tekee jotain tyhmää.

Vierailija
2/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tappelin uskovaisen siskonikin kanssa siitä että saako uskovaine´n ahukkua että " kaikki mustalaiset ovat tälläsiä ja tälläsi" negatiivisessa mielessä.

Minusta sellainen ihminen asettaa itsensä toisten yläpuolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Sehän olisi aivan järjenvastaista. Aivan kuin haluaisi tulla huijatuksi.

Vierailija
4/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvusta niitä löytyy paljon ja pienestä lähtien niihin olen tottunut ja kulttuuriin tutustumaan.

Vierailija
5/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ole keskiarvoja. Se että jotain tapahtuu keskimäärin enemmän jossain ihmisryhmässä ei oikeuta kohtelemaan muita niin kuin se väistämättömästi tapahtuisi heidän kanssaan.



Esim. tilastollisesti suurin osa parikymppisinä naimisiin menneistä tulee kokemaan avioeron, mutta ei se silti oikeuta menemään toitottamaan heille että " kohta te eroatte, on tosi epätodennäköistä ettette eroaisi" . Se vain ruokkii stereotyyppiä.

Vierailija
6/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä miten ihmiset jaksaa käyttää aikaansa kaiken maailman vähemmistöjen tekemisten kyttäämiseen ja paheksumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen joka päivä töissä, kun ne varastaa yhdessä kolmessa sukupolvessa kaiken minkä irti saavat, ei siihen ennakkoluuloja tarvita. Tänään viimeksi, kaupan ovelle tulee romaani-isä huutelemaan, että onko teillä Marimekon kippoja. Kun käännän päätä hänen suuntaansa ja vastaan, rouvansa varastaa nipun MUOVIKASSEJA ja perhe lapsen kanssa säntää ulos. Asiakas seisoi kassien edessä, ja sanoi, että mun vastatessa isälle rouva repäisi muovikassipinon mukaansa. Näin parkkipaikalle, jossa perhe meni meidän kassipino kädessä. Vittu jos pitää varastamisen ilosta viedä 20 sentin pusseja mitään ostamatta, niin vieköön. Eikä niille mitään voi, minkä tietävät hyvin. Tai mummo rikkoo jonkun lasin hyllystä kiinnittääkseen huomiomme, kun menen katsomaansiivoamaan, äiti ja lapsenlapsi vievät jotain pöytäliinoja kilokaupalla sillävälin. Tai teini-ikäiset tytöt linnottautuvat eteeni, ja alkavat kysellä sekavia, pääseekö teille työharjotteluun ja ootko sie ihan yksi täällä, ja äiti työntää sillävälin tekoruusuja hameen alle...Ei täällä mitään ostettavaa oo, lähetääs tytöt Etolaan, sanoo äiti, ja kaikki poistuvat rintamana tietäen, etten voi tehdä mitään. Kerran yksi myyjä yritti sanoa, että annatko ne mukit takaisin, ja sai litsarin naamaan ja tappouhkaukset perään.

Eivät edes välitä, vaikka muut asiakkaat näkevät, eivätkä siitä, että me näemme. Yhteistoiminta pelaa...



Siinä ei ennakkoluuloja tarvita, ainakaan meillä Helsingissä.

Vierailija
8/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös MONTA kertaa nähnyt omin silmin tätä räikeää toimintaa! Ja väkisinhän se asenteisiin vaikuttaa, jessus sentään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasimme kyllä, perustellen.



Olimme kuulemma ensimmäiset adoptionhakijat tämän työntekijän uralla, jotka vastasimme kysymykseen myöntävästi.

Vierailija
10/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi sydämellä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti:(



Eli porukalla tullaan, ja yksi/muutama heistä kiinnittää (yksinäisen) myyjän huomion, juuri edellä kuvatulla tavoilla;

tipautetaan tavaroita hyllystä/ kysytään työharjoittelupaikkaa/ halutaan kovasti tietää jonkun tavaran ominaisuuksia jne. )



Jokainen voi miettiä, miten " helppoa" on vahtia esim. viittä ihmistä kaupassa, jos on yksin töissä sillä hetkellä. Käytännössä kävelemään lähtee tasan niin paljon tavaraa kun nämä ihmiset vain jaksavat kantaa...!

Toki voi koittaa mennä väliin jne. mutta siitä ei ole mitään hyötyä... Ellei sitten satu olemaan joku " Karate Kid" joka tarvittaessa saa porukan maahan parilla huitaisulla (...Minkä jälkeen saaneekin sitten pelätä kostoa...)



Mutta tämä on paras;

Olen aina pitänyt jonkin sortin vitsinä sitä että mustalaiset ovat kaikki " eläkeläisiä" (=nuoretkin sairaseläkkeellä jne.) Tuttu oli töissä joku aika sitten pari vuotta eräässä vuokra-asuntoja välittävässä toimistossa. Myös mustalaisia oli asiakkaina, ja asuntoa hakiessahan pitää toimittaa palkkakuitit/verokortit ymv. tiedot...

Ko. ihmisryhmän edustajista " joka toinen" sai eläkettä, vaikka olivat tuttuni mukaan näyttäneet ihan terveiltä! Eli ovatko he todella sairaampia kun suurin osa " valkolaisista" , vai yhteiskunnan tukien väärin käyttäjiä...?

Vierailija
12/24 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta tämä on paras;

Olen aina pitänyt jonkin sortin vitsinä sitä että mustalaiset ovat kaikki " eläkeläisiä" (=nuoretkin sairaseläkkeellä jne.) Tuttu oli töissä joku aika sitten pari vuotta eräässä vuokra-asuntoja välittävässä toimistossa. Myös mustalaisia oli asiakkaina, ja asuntoa hakiessahan pitää toimittaa palkkakuitit/verokortit ymv. tiedot...

Ko. ihmisryhmän edustajista " joka toinen" sai eläkettä, vaikka olivat tuttuni mukaan näyttäneet ihan terveiltä! Eli ovatko he todella sairaampia kun suurin osa " valkolaisista" , vai yhteiskunnan tukien väärin käyttäjiä...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti eräässä kesätyöpaikassa (kaupassa) jouduin toistuvasti puuttumaan häikäilemättömään varasteluun jota romanit harjoittivat oikein suunnitellusti.



Aloittaessani sen työn ajattelin työkavereistani että ovatpa rasistisia kun neuvoivat mitä romanien kanssa tulee toimia (heitä piti vahtia koko ajan), kunnes ekan viikon jälkeen ymmärsin miksi niin piti toimia.



Romanit tulivat kauppaan suurella metelillä, lapset yrittivät herättää kaupan toisessa päässä huomiota kun äidit kahmivat hameisiinsa tavaraa kaupan hyllyiltä. Kun jäivät kiinni niin tilanne oli aina pelottava. He huusivat kuinka heitä aina sorretaan ja uhkailivat ja riehuivat.



Ahdistun vieläkin kun näen kaupungilla romaneja, valitettavasti.

Vierailija
14/24 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että löytyy siitä kulttuurista hyviäkin ihmisiä, ja kaikki sympatia heille, joutuvat kärsimään valtaosan pilaamasta maineesta. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minun kokemukseni mukaan.

Vierailija
16/24 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ne sitte tummia tai vaaleita. Ja huom olen allemsta sosiaali luokasta lähtöisin ja siihen myös jumittunut. Ei pidä yleistää.

Vierailija
17/24 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

25.

Vierailija
18/24 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta työni vuoksi olen niin paljon joutunut kyseisten ihmisten kanssa takkuamaan että on vaikeaa olla suhtautumatta nuivatsi...

Vierailija
19/24 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähnyt monen monta kertaa näitä mustalaisten tekemiä " kauppakäyntejä" , kaksi tuttavaa saanut puukosta (toiselta kaulavaltimo aukesi, toiselta keuhko tyhjeni) kun ei rahaa tai tupakkaa löytynyt, muutama ystävä tullut väkivaltaisesti ryöstetyksi, muutama vähemmän väkivaltaisesti ja itsekin joutunut mustalaisen käpälöinnin kohteeksi, niin ei enää löydy kauhean paljoa positiivista sanottavaa ko. ihmisryhmästä.

Vierailija
20/24 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki pitäisi minua varkaana jokatapauksessa, niin miksi siis vaivautua olemaan rehellinen?