Miksi kaikki ennakkoluuloiset ihmiset noin ylipäätään ovat aina
rumia, lihavia, alkoholisoituneita, työttömiä taikka/ja kouluttamattomia?
Kyse ei ole mistään ulkomaalaisvihasta, rasismista tms. vaan siis ylipäätään. Mitä tyhmempi sitä enempi antipatiaa muita ihmisiä kohtaan.
Kommentit (11)
kun koulutus puuttuu. Pelkästään baarissa istumisella ei viisaaksi tule.
tunnustaa oma vajavaisuutensa, kun taas kouluttautuneen on helpompi tunnustaa, että on asioita, joita ei tiedä tai osaa -> siispä ottaa selvää.
ihmisiä kohtaan jotka eroavat heistä jollakin tavalla. He eivät vain sano vihaansa ääneen mutta kotioloissa sitten puhutaan senkin edestä. Tukholman seudulla tämä näkyy hyvin mm. Lidingössä ja Danderydissa jotka ovat eräitä maan vauraimpia kuntia. Avoimesti ollaan niin suvaitsevaisia mutta kuitenkin varotaan olemasta missään tekemisissä esim. pakolaisten kanssa, monella on selvä " rotuasteikko" jonka perusteella ihmiset jaotellaan paremmuusjärjestykseen jne. Tämä johtuu luultavasti siitä että on aina kasvettu vain vaurauden keskellä, koskaan ei ole jouduttu tinkimään mistään, elämään muunlaisten ihmisten keskellä jne. Ollaan siellä omalla saarella omanlaisten ihmisten keskuudessa että muut alkaa näyttää ihan kummajaisilta joita saa arvostella minkä haluaa.
nk. koulutetut (mitä tämä nyt sitten ap:n mielestä tarkottaakaan??)tarkoitan yleensäkkin ihmisiä joilla pakkomielle miellyttää kaikkia eli kansanomaisesti sanottuna perseennuolijoita=) ja nimenomaan pelkäävät,että antavat nk. sivistymättömän kuvan itsestään mikäli eivät ymmärrä kaikkia ja kaikkea.
Astetta rasittavampia tuollasetkin ovat,kun sanot mitä vaan niin nää vaan ymmärtää MUKA! Kotona sitten nettiin ja hirvee napina nimimerkillä!=)
Minä en ole alkoholisoitunut,olen myös kouluja käynyt jne.
Mutta olen myös saanut elämänkoulussa oppia yhtä sun toista.
Mieluummin keskustelen vaikka alkoholisoituneen suppeakatseisen ihmisen kanssa,joka sentään sanoo mielipiteensä kuin nk." sivistyneen" perseennuolijan kanssa jonka kanssa keskustelu on kuin oman kaikunsa kanssa juttelisi!
Juuri teikäläiset näkevät koulutetuissa ja varakkaissa uhkaa, vaikka itse olette tosi ennakkoluuloisia ja epäluuloisia heitä kohtaan, vaikka siis ette tunne henkilökohtaisesti ainoatakaan.
Vai ihan Tukholmaan asti pitäisi mennä.. :D
kaikki tarvii jonkun jota sopii paheksua,
jonkun heikomman, köyhemmän tai mutakuonomman
kouluttamattomia, alkoholisoituneita, ennakkoluuloisia ihmisiä. Tätä ei tietenkään tule sanottua ääneen, mutta täällä voin sen tunnustaa.
en jaksanut niitten juttuja pitemmän päälle, ne oli niin noloja. Harva kouluttamaton on myös sydämmeltään sivistynyt, täällä senkin voi sanoa ääneen.
Mieheni on erittäin varakkaasta suvusta ja on kyllä tullut tutustuttua laajan suvun kautta heidän ajatuksiinsa. En minä olisi koskaan kuvitellut että niin suppeakatseisia ovat kun on varaa matkustella ympäri maailmaa jne. Kun on vuosisatoja oltu hieno suku niin monen on aika vaikea suhtautua samanarvoisesti muihin ihmisiin. Minua mm. arvostellaan ihan julkisestikin kun en ole mieheni " arvoinen" kun olen alemmasta luokasta. Puhutaan todella törkeään sävyyn mm. pakolaisista ja julkisesti ollaan kuitenkin niin mielistelijöitä ettei pahaa sanaa sanota kenestäkään. Sitten kotona haukutaan kaikki jos esim. lehdissä maahanmuuttajan tekemästä rikoksesta juttu. Täälläkin ne on varakkaat jotka asuu kaikkein ei-maahanmuuttajavaltaisilla alueilla, ei täällä näe muita maahanmuuttajia kuin " länsimaalaisia" . Kyllä minä uskaltaisin kokemuksieni perusteella väittää että ne monen " juntteina" pitävät ovat paljon ennakkoluulottomampia kuin nämä varakkaat.
Vierailija:
Juuri teikäläiset näkevät koulutetuissa ja varakkaissa uhkaa, vaikka itse olette tosi ennakkoluuloisia ja epäluuloisia heitä kohtaan, vaikka siis ette tunne henkilökohtaisesti ainoatakaan.Vai ihan Tukholmaan asti pitäisi mennä.. :D
tyhmä ihminen pelkää sitä mitä ei tunne.