Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allergisesta ihottumasta tietävät: AUTTAKAA!

Vierailija
20.07.2007 |

Minulla on 6kk ikäinen poika. Olemme nyt pikkuhiljaa maistelleet kiinteitä. Maissia on mennyt viikon verran, pari päivää sitten sotkin mukaan perunaa. Eli kahtena päivän on saanut myös perunaa. Nyt poika on yltäpäältä punaisten pienten pilkkujen peitossa. Kasvoissa on hiukan punaista laikkua.

Minä en tiedä allergioista mitään. Olen vain joskus nähnyt atooppista, allergian aiheuttamaa ihottumaa. Sellaista tämä ei ole. Voiko allergiasta tulla myös täpliä? Voiko lapsi olla allerginen perunalle?! Tuntuu, että kaikkihan pottua syö...onko sille joku allerginen? Pisteet eivät tulleet heti perunan syömisen jälkeen. Kauanko siinä voi olla viivettä? Yli vuorokausi?

Anteeksi ehkä typerältä tuntuva kysymys, mutta olen siitä onnekas, että en ole itse koskaan ollut millekään allerginen. Myös lähipiirini on allergiatonta sakkia. Pojastako suvun ensimmäinen allergikko?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rokko?

Vierailija
2/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on muuten ihan ok. Ei ole kuumetta. On vain pilkku pilkun perään. Mitäs rokkoa tuo nyt voisi olla? Vesirokon tunnistan kyllä. Vauvarokossa kai pitäisi olla ensin se kuume?

Terveisin epätietoinen ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillisempää on, että iho reagoi heti, suolisto hitaammin). Vauva voi olla allerginen äm kautta altistuneelle aineelle, rasvalle, pesuaineelle eli ei se peruna ole ainut vaihtoehto. Itseasiassa usein ruuat vaativat useamman syöntikerran, ennenkuin sille reagoidaan, siksi uusia ruokia tulis tarjota max. kerran viikossa.

Onko hyttysiä ollut lähistöllä? Onko hiljattain saanut rokotetta?

Vierailija
4/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti vaan pikkasen viiveellä.

Vierailija
5/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia voi oirehtia tosi monin eri tavoin, ja tuo viivekin kuulostaa ihan normaalilta. Jätä peruna muutamaksi päiväksi pois, ja katso häviääkö ihottuma.

Perunalle voi ihan hyvin olla allerginen kuten kaikelle muullekin. Toivotaan kumminkin, että olisi jotain muuta!

Vierailija
6/6 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa pois ja aloitat vasta sitten kun ihottuma on poissa kokonaan, perunan uudelleen maistatuksen. Jos taas sama ihottuma alkaa, se on perunan aiheuttama. Siltikin vaikka jättäisit perunan pois ihottuman takia niin voit koittaa sitä uudestaan vaikka lähellä vuoden ikää. Silloin voi olla että kestää jo perunaa.

Meillä esikoinen alkoi syömään perunaa vasta vuoden ikäisenä ja sen jälkeen, aiemmin ei kestänyt sitä vaan yökki tai oksensi sen pois.