Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso lapsi mieluummin osapäivähoitoon kuin kerhoon.

Vierailija
21.08.2007 |

Itse olen tullut tähän lopputulokseen. Meillä isommat lapset ovat olleet töissä ollessani hoidossa todella kivassa yksityisessä päiväkodissa, jossa on ollut pienet ryhmät ja todella kivoja projekteja, vaikkapa oman sanomalehden julkaisu. Nyt olen nuorempien lasten kanssa kotona, ja näitä kerhossa käyviä lapsia seuranneena olen päättänyt, etten voi antaa nuoremmille lapsilleni huonompaa varhaiskasvatusta, vaikka olisinkin kotona.

Eli kerhossa on vain yksi vetäjä, vähemmän resursseja, ja ihan rehellisesti sanottuna vaikeampia lapsia seurana. Se voi kuulostaa teistä väärältä, mutta omalle lapselleen haluaa parasta mitä voi saada.

Ja niille joiden mielestä koti on lapselle paras paikka: on aikuisellekin koti paras paikka, mutta aikuinen joka ei kotoaan poistu, eikä halua muiden ihmisten seuraa, on henkisesti sairas. Lapsillakin on muitakin tarpeita, kuin olla jatkuvasti kotona.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 lasta, kaksi tai kolme hoitajaa.

Kerhossa on 4 - 6 lasta, kaksi ohjaajaa.

Molemmat meidän lapset on käyneet viisivuotiaiksi kerhossa, sitten eskaria.

Vierailija
2/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5h/päivä, kun hän täytti 3v. Nyt hänkin on eskarissa jo, ja en kyllä ole katunut tuota päiväkotiaikaa! Ehdottomasti oli parempi kuin tuo esikoisen kerho, harmittaa, etten häntä silloin aikanaan laittanut päiväkotiin osapäivähoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikan tarvitsevat työnsä takia.

Vierailija
4/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti, joten kunnallista hoitopaikkaa lapseni eivät keneltäkään vie. Ja siellä aikuisia on ollut enemmän lasta kohden kuin kunnallisessa kerhossa, jossa yksi hoitaja meillä vetää koko lapsiryhmää.

Niin itsekäs äiti olen, että oman lapsen etu kyllä ohittaa kunnan edun ajattelemisen.

Vierailija
5/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on ainakin hyväksyttävä se, että osapäivähoitopaikka EI ole lähipäiväkodissa. Näin onneksi on meidän päivähoitoalueella: Ensisijaiset tarvitsijat saavat lähimmät paikat ensin, osa-aikaisille haetaan paikat sieltä, missä on tilaa.

Vierailija
6/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kunnallisia kuin yksityisiäkin päiväkoteja ja kerhoja on monenlaisia. Ajatella.

Vierailija
7/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekerho on kivaa, mutta jos äiti siis haluaa että lapsi on hetken jossain ryhmässä ilman äitiä, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin pkoti ja siellä osapäivähoito. Kun siis kerhoja ei ole saatavilla.

Vierailija
8/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoja todella on erilaisia.

Vierailija
9/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat kriteerit?

Vierailija
10/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias aloitti nyt (kunnallisessa) päiväkodissa, hänen ryhmässään on 5 lasta. Käyvät kolmesti viikossa. Vastaavassa kerhossa olisi ollut lapsia tuplamäärä ja muutenkin mielestäni päiväkodin tilat, muut resussit ja hoitajat ovat parempia.