--- TOUKOkuisten tiistai ---
Kommentit (16)
Tulimpa pikaseen vilkaseen kuulumisenne, aikas hiljasta ollut vielä...
emunainen; ihan kamala onnettomuus tapahtunut äidillesi! Paljon parantavia ajatuksia teille ja Laru antoikin jo ihanan vinkin; tehkää myöhemmin jouluruoka äidillenne. Pikaista paranemisia äidillesi!!
Larulla oli ollu taas suppareita; Hus pois ne ainakin 15-20 viikoksi!! Hyvä että neuvola tänään, sun pitäs kyllä päästä saikulle, kerro nyt sitten työtilanteestasi, sekin varmasti stressaa ja aiheuttaa noita suppareita. Tulehan kertomaan kuinka kävi.
Paljon onnea ultrassa käyneille!! Ihania uutisia :)
Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, esikoinen tosin osaa näyttää missä vauva on jos siltä kysyy missä vauva on :) Tänään onkin sitten tulikoe, mennään pojan kanssa katsoon kuukauden ikäistä kääröä ja syliin kun vauvan saan katsotaan kuika poika reakoi :)
Eipä muuta kuin oikein lumista jouluviikkoa kaikille!
Itse laitoin eilen jouluvalot vihdoinkin ikkunaan ja joulumusa soi nyt taustalla, eihän siihen jouluaattoon ole enään kuin 5 päivää, hui!
Joululahjat ostettu ja muutama vielä paketointia vaille valmis, torstai sitten on siivouspäivä...
Onnipapunen, Käpy 20+0, puoliväli! ;) ja " iivari" 1v4kk
Soitin siis eilen neuvolaan terveydenhoitaja kirjoitti neljä päivää saikkua suppareiden takia. Ja perjantaina menen lääkärille, että katsotaan sitten pitemmällä tähtäimellä tätä mun tilannetta.
Eilenkin keittiössä meni pari tuntia ihan mukavasti vaan sitten alkoi supistella ja oli todella vaikea olo. Työ on kuitenkin kiihkeä rytmistä ja aina ei muista varoa nosteluakaan. Puhuin jo opettajalle mahdollisesta pitemmästä saikusta, minkäpä sille voi jos näin käy.
Tänään on kaksi viikkoa lapsivesitutkimuksesta ja tuloksia voisi kuulua; jokainen puhelimen soitto saa sydämen pamppailemaan..
Nyt sitten hissunkissun valmistelen joulua ja koitan lepäillä ja olla stressaamatta.
Mulla muuten lähtee ihan hirveesti hiuksia, mutta kynnet on vahvat, tosin ovat aina olleet. Iho on tavallista huonommassa kunnossa, toisaalta talvikin kuivattaa. Masu on kasvanut silmissä :) Liikkeitä ei vielä tunnu, mutta toivottavasti pian, niin tietää jonkun siellä mönkivän.
AatuEetu rv 17+3
minä täällä kamppailen taas unta vastaan rakkaalla työpaikallani. tuli nukuttua tosi huonosti, kun valvoin keskellä yötä 3 tuntia. ensin heräsin siihen, että nenä oli tukossa. kävin vähän niistämässä. siihen heräsi toinen kissoista, joka sitten halusi ehdottomasti heti helleyttä. sitten hän rupesi kipeämään miehen syliin, kynsi uposi kainaloon ja mies oikein huudahti kivusta. minä vähän säikähdin, siihen heräsi vauva ja rupesi pomppimaan siellä pitkin seiniä. se aktivisuusvaihe kesti pari tuntia, enkä ole saanut koko sen aikana unta. sitten kun nukahdin, näin unta siitä, että minua väsyttää aivan kauheasti ja meillä on hirveä määrä ihan vieraita ihmisiä kotona. rupesin itkemään siinä unessa ja heräsin siihen, että kyynelet valuivat pitkin poskia. mielipuolista, vai mitä? :)))
tunnen liikkeet jo siis tosi hyvin, vaikka istukka on kuulemma edessä. masun päälläkin tuntuu ihan selkeästi. toissapäivänä mieskin tunsi ekan kerran :)))) aika villiltä vesseliltä siis vaikuttaa tämä meidän poika tässä vaiheessa.
suurenmoisimmat onnittelut varjokkaalle! onnittelut kaikille muille rakenneultrassa käyneille sekä uusille poikakerholaisille :))
iho-kynsi-hius asiasta: minulla iho ja hiukset tosi hyvässä kunnossa alusta asti, hiuksia lähteä normaalia vähemmän. kynnet kasvavat hirmuista vauhtia, mutta menevät helposti rikki. ainut asia, joka vähän häiritsee on ikeneiden huomattavasti huonontunut kunto. hampaita ei saa millään konstilla harjattua niin, ettei jostain välistä rupeaisi vuotamaan verta.
Laru: toivottavasti pääset lepäämään muutamaksi päiväksi ja supparit loppuu.
Emunaisen äidille pikaista paranemista.
ja keijo.annikille PALJON tsemppiä ja toivottavasti saat hyvät uutuset mahdollisimman pian.
kaikille muille valoisaa joulumieltä.
kaikkea_uutta rv 19+5 (20+1)
Ihanaa, eilen satoi illalla lunta! Tulee vähän joulutunnelmaa.
Poika oli ihan onnessaan, oltiin ulkona 1,5h.
Ei me oikeen uskalleta täältä Hirvensalosta mihinkään suuntaan lähteä (bussilla), mennään sitten vanhusten kassa yhessä. :)
huuhelilla ja alpukalla oli eilen ultrat. Onnittelut niistä! :) Aina on mukava kuulla ultrakuulumisia.
ki-ra: Minä olen loppukuisia. (la 29.5)..kyselit liikkeistä. Tunsin ekat muistaakseni jo rv 15+2. Välillä on kaksikin päivää, ettei mitään kuulu.
almaeino kyseli kahvinjuonnista.. ennen raskautta join n.2 kuppia päivässä.. nyt en yhtäkään. :) Ei maistu, ei sitten ollenkaan. Teetä juon 1-2 kuppia/pv.
emunainen: Äidillesi pikaista paranemista! :( Voi miten ikävää ja vielä näin joulun alla.
(äitini on kyseisessä sairaalassa laitoshuoltajana töissä)
Minulla myös iltaisin rintsikoiden pois ton yhteydessä kauhea kipu. :/ (vaikkei tuota rintavarustusta niin olekaan)
sämpyläiselle onnittelut liikkeistä! <3 On se vaan niin ihanaa.
Toivottavasti ruokahalusi pian palaa! Itselläni on aikas suppean oloinen ruokavalio nykyään.
onnipapunen: meillä myös poika näyttää oikein reippaasti missä vauva on! :D ja muistaa vauvaa myös iltaisin iltapusulla. <3 söpöä!
Eipä tänne nyt tälläkertaa kummempia... Poika tuola kouluttaa kissoja.
Täytyy mennä laittamaan sapuskaa.
t.tiitiäinen, poika (huomenna 2v!) ja Oiva rv 17
Vai onkohan enää aamu?:) Noh kuitenkin.:)
Onnea kaikille ultrassa kävijöille. Kylläpäs on poikia tulossa paljon toukokuisille.:) yksi tyttökin tais jo kyllä olla? kiva homma.:)
Varjokas oli saanut hyviä uutisia siitä lapsivedestä.:) ihana homma.:)
Aattelin tämmöisen lyhyen ja ytimekkään viestin tehä, kun tämä päivä taitaa valitettavasti mennä urheillen, siivoillen ja pakkaillen.:/
Huomenna ollaan lähössä joulun viettoon pohjoisiin sukulaisiin ja tullaan varmaan tossa ensiviikon lopulla vasta. Siellä voi olla tää netin käyttö aikas hiljasta.
Onnipapunen: Joo semmonen turkoosi raitapaita mulla oli päällä. Tultiin ajoissa kun mies haki mut uimasta ja sitten piti autopaikka ettiä ja vessassa juosta vielä muutamaan otteeseen.:)
Pidemmittä puheitta kaikille toukumammoille ja perheille tasapuollisesti oikein lämmintä ja rauhallista joulua!:)
T: Daim ja maha rv 19+1
p.s. unohtukohan jotain? piti kommentoida vielä galluppia, mut muisti takkuilee..hmm..
Ilmoittelenpa minäkin itsestäni vihdoin ja viimein. En ole saanut aikaiseksi kirjoitella, vaikka olen teidän juttujanne lueskellutkin silloin tällöin. Minulla on ennen tätä raskautta pari ikävämpää kokemusta taustalla, joten olen ollut tästä nyt ihan hissukseen vielä toistaiseksi. Meidän perheeseen kuuluu jo ennestään neljä lapsukaista, ja siis viidettä odotellaan syntyväksi toukokuun lopulla (la 28.5.). Nyt siis menossa vk 17+1, joten kai tässä pikkuhiljaa alkaa itsekin uskoa, että vauva tosiaan tällä kertaa tekee tuloaan. Liikkeitä olen tuntenut jo parin viikon ajan, mikä vähän rauhoittaa mieltä.
Meillä on kumma systeemi täällä, ilmeisesti kaupungilla säästölinja, koska täälläpäin saa nykyisin vain yhden ultran, eli np n. rv 12. Ei siis rakenneultraa eikä mitään muutakaan, jos kaikki muuten menee normaalisti. Kuulemma niissä ei ole havaittu mitään, mikä ei olisi selvinnyt jo np ultrassa. Onko missään muualla näin? Pieni pettymys. Omalla kustannuksella sitten vaan yksityiselle, jos sattuu kiinnostamaan. Täällä pikkukaupungissa ei ole ainakaan 4D:tä missään. Onko kellään tietoa, onko Lahdessa tai Jyväskylässä? Menisin sitten samantien sinne.
Ihanaa odotusaikaa kaikille!
T. Indika 17+1
Vastailen joihinki kyselyihin..
Hiukset jne. on pysyny samanlaisena. Korkeintaan muutama finni normaalia enemmän..=/
Mulla ei liikkeet tunnu vieläkään kovin usein sen istukan vuoksi. Mutta ylävatsalta mies jo jotain tunsi muutama päivä sitten! En uskonut, mutta mäkin kokeilin ja kerran tönäisyn tunsin!
Emunaisen äidille paljon paranemisia!
Daimille hyvää reissua! Mekin tässä lähetään ennen joulua pohjoseen päin, tuonne Kuusamon seutuville mennään.. Tullaan sitte joulun jälkeen takasin..
Supistukset pois teiltä, joilla niitä on!
Ja jotka on käyny ultrassa, onnea!
Itse kävin tänä aamuna lääkäris, kun on nuha ja henki ahtaalla. Nyt jo käytän avaavaa astmalääkettä ja määräs suojaavaa. Sekä vähän myöhemmin mittailemaan itse kotona pef-arvoja.
Nyt keskityn tähän kurssiin taas..=)
miitu78 rv 20+2
Keijo.Annikki; Toivotaan,että supistelut loppuvat sinultakin pian!
Sämpyläiselle onnittelut liikkeistä!
Mitähän muuta oli...
Indikalle tervetuloa! Meillä Tampereella saa valita joko np-ultran tai rakenneultran. Molempia ei saa kuin siinätapauksessa, että np:ssä ei näy kaikkia rakenteita selvästi. Nyt tosin Treella oli sellainen tutkimus käynnissä jossa pääsi 3 kertaa ultraan maksutta.
Sain juuri makaroonilaatikon uuniin, laitoin joukkoon hieman porkkanaraastetta, katotaan nyt onnistuuko.
Poika yrittää saada unesta kiinni omassa sängyssään, toivottavasti nukahtaa pian, niin päästään sitten vauvaa katsomaan :)
OP
Taisin tuossa poikaa nukuttaessa itsekin nukhataa. Ei tahdo oikeen jäädä tähän patjalle yksinään pötköttämään. :) Nyt nukkuu tuossa kuin tukki, on ne vaan niin sulosia! <3
keijo.annikille saisi jo pian tulokset tulla. Kamala aika elää epätietoisuudessa. Toivotaan nyt, että niinkuin useammat mainitsikin, että tulokset ovat yleensä hyvät kun ne kestävät. :) *iso rutistus*
Supistukset hus pois sinulta ja Larulta!
Daimille oikein mukavaa reissua! Ja rauhallista joulua.
onnipapuselle ja pojalle ihania vauvantuoksuisia hetkiä! :)
Voi kun sitä tuoksua saisi purkkiin laitettua. ;)
(Me laitetaan aina makaronilaatikkoon porkkanakuutioita, tuo mukavasti makua. )
Nyt farkkupyykille.. Sain sählättyä kakkaa housuilleni pojan vaipan vaihdon yhteydessä.. :D
Mukavaa päivänjatkoa!
t:tiitiäinen, poik ja oiva rv 17
Kaikki on kyllä mulle toitottanut, kun oon siitä hehkuttanut, että jo parissa päivässä sulaa pois.. Täytyy toivoa, että olisivat väärässä!
Vein tänään kummitädille joulukukkasen ja sit käytiin neidin kanssa moikkaamassa mun kaverin 3 kissaa. Neiti tykkää niin kamalasti kissoista! =)
Ja ulkonakin tietty touhotettiin kun reissusta päästiin!
[color=red]Hyvää Joulua[/color] nyt kaikille ketkä on reissuun jo lähdössä, eivätkä ehkä pääse tänne enää kurkistelemaan ennen joulua!
Mä en oo itselläni huomannut mitään muutosta hiuksissa enkä kynsissä. Alkuraskaudessa oli paljon näppyjä, mut nyt iho voi jo " ihan normaalisti" . kaippa just tottunut näihin hormooneihin niinku joku muukin epäili!
Täytyypä itsekkin kokeilla porkkanaa lihamakaronilaatikkoon! En o ikinä siihen laittanu, lasagneen kylläkin.
Piparit sain tänään koristeltua ja miehelle ostin joululahjan! Eipä ole enää montaa yötä jouluun!
-Alpukka rv20+2 &" Pinsku" 1v3kk
Merkkaan tästä ees päin vain toin virallisen, kuukautisista lasketunajan, kun eilisessä ultrassa koko oli paria päivää pienempi viikkoihin nähden vaikka siis ekassa ultrassa oli just päinvastoin.... (Olipa vaikee sepustus...=)
Hiuksista ja kynsistä ollu puhetta. Mulla on hiukset aika kuivat, mutta en tiä onko se raskaudesta vai ihan vaan omaa laiskuutta, kun en ole parturiin raahautunut. Muuten en huomaa mitään eroa.
Mites muuten ne alkuraskaudessa tosi pahoinvoineet, joko teillä helpottaa? Mulla voi olla pari parempaa päivää ja sit taas tällasia kuin nytkin pari päivää, että oksennan 2-4krt/pvä ja huono olo koko ajan. Alkaa olla niin väsyny tähän oloon ja sit on kotonakin kuin hapankaalin nielly. Mies raukka.
Jouluksi pitäs viä miehelle ostaa lahja ja tehdä laatikot. Mennään anoppilaan ja lupasin tehdä peruna- ja porkkanalaatikkoa.
Mukavaa joulunalusviikkoa!
Huuheli 18+3
Yritin lukea eilistäkin pinoa lopusta kun en taas oo ehtinyt koneelle ollenkaan koko päivänä! ei olla kotona oltu ollenkaan,aamusta lähettiin siskonluo ja sitten kkäväsin kaverin luona ja sit vielä lähettiin ostoksille ja pojan 1v kuvien koevedoksia hakemaan. ja pojan räkätauti/yskä senkun jatkuu....toivottavasti nyt ens yö menis paremmin ja paranis pian.
HUUHELI ainakin kertoi elisessä pinossa TYTTÖUUTISIA:) ONNEA! eli on niitä tyttöjäkin luvassa:D
Hius/kynsi asiaan....en oo huomannut ainakaan vielä mitään muutosta.. tai oikeestaan sen et yleensä pesen joka toinen päivä tukan,mut nyt välillä tuntuu et kolmekin päivää menee ennenku edes tuntuu sellaselta et pitäis pestä:) ihan positiivinen asia kylläkin..:) mut kynsiin en oo kiinnittänyt huomioo ja luulen et viimestään imetysaikana alkaa taas tuo hiustenlähtö:) heh viimeks ainakin aina kun harjas hiuksia tai suihkussa pestessä " möyhi" niin kyllä irtos hiuksia!! onneks on aika paksu tukka et on mistä irrota:)
UNIASIAAN....en oo nähnyt vielä unia paitsi yhden synnytysunen! toivottavasti vaan ei vielä tarttis moneen viikkoon synnyttää.
KAHVIA juon edelleen normaalisti ja vaihtelevasti. välillä menee useampi kuppi päivässä välillä taas ei yhtäkään. aamusin juon kahvia tai teetä,riippuu kumpaa tekee enemmän mieli:P
Joku kertoi eilisessä pinossa rintojen arkuudesta! täälä sitä on kans! ai että kun on inhottavan arat ja taas on saanut ottaa suuremmat liivit käyttöön(onneks on viime raskaudesta jäljellä) on niin turvonnu! välillä ajattelen et eikai maitoa oo,mut ei ainakaan oo vuotanu. kasvanu vaan reippaasti:)
unohdin tän pinon asiat jo....lukasen uudelleen.....
mukavaa joulunodotusta jokaiselle:) aatelkaa miten pian JOULU on!!<3
toymama 18+4
Odotan viidettä syntyväksi toukokuun alussa, pieni jännitysmomentti on mukana vuotavan etisen istukan ja supistelujen takia...mutta pikkuhiljaa alan uskoa että raskaana ollaan, keskenmenon jälkeen. Ja nyt kyllä jo vauveli potkii siihen malliin että uskon lisäksi raskaus jo tuntuu! Joulun jälkeen olisi edessä rakenneultra, mikäli nyt ei tule asiaa taas ennen sitä ultraan. Rauhallisesti mennään mutta hiljaa hyvä tulee,kait...
Koko päivä on taas tullut hoidettua kaikenlaisia viime hetken asioita. Kaksi pakettia olisi vielä tulossa postin välityksellä ja niitä nyt jännäilen, että ehtivätkö torstaiksi. Aamulla meillä oli toisen koululaisen jouluesitys, torstaina sitten on toisen. Ihanasti olivat valmistelleet esityksen:)
KEIJO.ANNIKKI toivottavasti ehdit kuulla hyvistä uutisista vielä ennen joulua. Supparit pois, hus.
HUUHELILLE onnea tyttösestä!
Tervetuloa mukaan OOLOVI. Toivottavasti istukka nousee ja vuodotkin sitten loppuvat. Mulla oli viime raskaudessa kanssa etinen istukka ja silloin lääkäri sanoi, että lähes kaikki niistä nousevat ylöspäin raskauden edetessä.
Kahvista oli puhetta. Juon kahvia tooosi harvoin, eikä teetäkään tee mieli, vaikka sitä normaalisti juon enemmän. Muutenkin ruokahalu ei ole mikään ihmeellinen.Herkuteltua tulee vähän liikaakin, mutta usein tulee myös ajateltua, että ennen tämäkin maistui paremmalle. Eli tavallaan tulee herkuteltua siksi kun nyt on mukamas " lupa" herkutella, ei niinkään, että ihan tosissaan jotain tekisi mieli. Olipas sekava selitys.
Kolmeplusyks ja 20+6
Ultrassa käyty ja kaikki oli niin hyvin kuin olla voi! Alan todella uskoa, että hepariinilla voipi olla vaikutusta...vauvelin painoarviokin on reippasti yli viikojen.Tästä alkaa sitten kolmen ja sitten kahden viikon tiukka seuranta,seuraavan kerran painoarviota tehdään jo 8.1. Mies ei ole ollut mukana neuvola/ultra käynneillä ja nytpäs aion pitää hänet jännityksessä jouluaattoon asti, ultrassa näkyi nimittäin pikku-pippelit! Pistän pakettiin poikatavaraa, hauskaa hehkuttaa!!
Täällä paukahti tänään ripulit päälle, ilimeisesti Noro-virus niinkuin kaikilla muillakin- kulukutauti. Toivottavasti rauhottuu pian, mies lähti ostamaan Gefilus-tuotteita...
Joulun kanssa eipä olla paljon stressailtu. Tulee omalla painollaan ja nautitaan siitä. Lahjoja ei juuri hankita muille kuin omille työntekijöille (6 kpl).
Nyt lähden ruoan laittoon!
Iloista Joulumieltä kaikille!
Kevät-tähti ja pupunen 20+3
Luin eilisen loppupäivän pinon ja nyt on pakko vastata joihinkin juttuihin...
Minä myös hengästyn tosi helposti nyt. Ei mulla normaalistikaan ole hyvä kunto, mutta nyt hengästyn kyllä normaaliakin helpommin. Kai jos se veri on normaalimpaa ohuempaa, niin vaikuttaa tähänkin. Siis kun verimäärä lisääntyy ja hemppa on alempana.
Ki-ra kyseli liikkeistä loppukuisilta. No, mä en kyllä voi sanoa tuntevani. Luulin jo yhdessä vaiheessa tuntevani ja välillä tunnen masussa sellasta nopeeta värinää, mutta en tiedä vielä onko se vauva, vai jotain muuta.
Musta tuntuu taas, että hiusten kasvu on pysähtynyt :) Kun siis yritän nyt kasvattaa väriä pois, niin tuntuu ettei tukka kasva ollenkaan. Mutta ei se kyllä normaalia nopeempaa ole nyt kasvanut. Kynnetkin mulla kasvaa aina kesällä tosi nopeesti ja nyt tuntuu, että sekin on taas hidastunut. Että mulla ei kyllä näissä näy muutoksia raskauden myötä. Iho mulla meni aluksi huonompaan kuntoon, mutta nyt se on jo parantunut. Varmaan iho jo tottui tähän hormoonimyrskyyn kehossa :)
Toivoin muuten joulupukilta Body Shopin karpalon tuoksuista vartalovoita masun rasvaukseen. Se on niiden jotain joulu tuoksua. Mulla on ammatin puolesta purkkeja ja purnukoita ihan tarpeeksi, mutta jotain en viitsi käyttää, kun niissä on aromaattisia öljyjä ja toiset taas tuoksuu liian voimakkaasti miehen nenään :) Eli uusia on saatava :D
Emunainen, kauheaa mitä äidillesi on tapahtunut. Toivottavasti hän paranee hyvin ja mahdollisimman nopeasti. Voitte varmaan tehdä hänelle yllätykseksi jouluruokaa sitten, kun hän toipuu.
Tänään on se neuvola ja saa nähdä mitä täti on mieltä näistä suppareista, plääh. Itse olen jo henkisesti ihan kypsä saikulle.
Laru rv 16+6