Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten uhkailette lapsianne, jos asiat menevät siihen pisteeseen, ettei muu auta?

Vierailija
20.08.2007 |

Itse ilmoitan laksevani kolmeen. Vielä en ole kolmeen saakka päässyt, kun homma on jo hanskassa. Minulta on myös kysytty, että mitäs sitten tapahtuu? En tiedä, ei olla vielä kolmeen saakka päästy.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan tiedä mitä mä sitten tekisin, jos joskus kolmeen pääsisin=))

Vierailija
2/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasken useinkin kolmeen asti ilman mitään tehoa. silloin passitan lapsen jäähylle omaan huoneeseensa. Yleensä palaa jäähyltä kilttinä poikana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään uhkailu ei tehoa. Yleensä päädyn ottamaan leluja arestiin.

Vierailija
4/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasatu, karkkipäivä, jälkiruoka, lelujäähy, lapsi jäähylle... yksinkertaisia pieniä asioita, eikä mitään metsään jättämisiä.

Vierailija
5/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kyllä lasketaan, mutta sitä ennen aina kerrotaan ja varoitetaan mitä tapahtuu.

Vierailija
6/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siis karjuminen, kieltäminen, kiristäminen ja uhkailu eivät enää tehoa, meillä tehoaa täydellinen rauhoittuminen (siis äidin) ja lapsenkin paneminen rauhallisesti rauhoittumaan. Tämä on niin tehokasta etten oikein itsekään usko. Sanon lapsille, että tule pois sitten kun osaat käyttäytyä kunnolla / jaksat keskittyä (pukemiseen, syomiseen) /olet rauhoittunut. Eikä vielä ole mennyt minuuttia kauempaa. Mikä parasta, ei tarvitse itse suuttua.

Vierailija
7/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kolme varoitusta. Sitten seuraamus. Muutaman kerran jälkeen riittää 1-2 varoitusta. Jos ei

niin riippuen mikä on tilanne, jäähy vai esim se että ollaan menossa hammaspesulle. Tällöin haen lapsen sinne vessaan kun itse ei mennyt. Tuo on jännä juttu tuo " lasken kolmeen ja sitten...." yleensä se jokin jää tapahtumatta kun homma jo sujuu.

Vierailija
8/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näitä voi uhkauksiksi lukea esim. " Jälkiruokaa saa vain jos syö lautasen tyhjäksi." " Nämä lelut on kasattava ensin ja vasta sen jälkeen voitte saada toisia leluja kaapista." " Jos et ala kävelemään kunnolla, niin minun pinnani palaa. Tiedät sitten, että miksi äiti hermostuu. Olen jo jaksanut katsoa temppuiluasi liian kauan ja kohta en enää jaksa." (Jos hermostun korotan ääntäni ja voin huutaakin.)

Vierailija
9/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tottelu maita

Vierailija
10/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sellaisilla asioilla, jotka myös toteutuu jos käytös ei muutu. Esim. jos puistossa heitetään hiekkaa eikä totella. Jos homma menee siihen pisteeseen, että " joudun" uhkailemaan niin sitten se uhkaus toteutetaankin. " Jos et lopeta hiekanheittoa, menet penkille istumaan." tai " ..., lähdetään kotiin" .

Vierailija
11/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siis 1v9kk lapsesta, ei 16v.

Vierailija
12/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kovempaa uhkausta emme ole vielä toistaiseksi ikinä tarvinneet. Kakasi poikaa 4v. ja 5 v. ja yksi tyttö 2 v.

Vierailija
13/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkaan kuukausirahan tai karkkipäivän jäämisellä väliin, pelien takavarikoinnilla, tv-paastolla jne. Kaikkia on myös joskus toteutettu.

Vierailija
14/14 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saisi varmaan 5-vuotiaan kanssa laskea pariin tuhanteen jos hän ei halua tehdä jotain. Tai kenties pitemmälle. Uhkailut, siis muut kuin fyysisellä väkivallalla uhkailut, lähinnä naurattavat eikä pojalle ole mitenkään vaikeaa istua jäähyllä esim. puolta tuntia. Hihittelee vaan itsekseen ja suunnittelee siellä seuraavaa kolttosta. Meillä on huonoina jaksoina kaikki huvitukset pannassa, eli tietokoneella ei pelata eikä dvdeitä katsota, jälkiruokia eikä iltasatuja tule yms. Ihmettelen aina kun äidit manaa vaikeita lapsiaan, jotka omasta mielestäni käyttäytyvät kuin herran enkelit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi