Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooO HELMET Ooo viikkoon 34

20.08.2007 |

Heipat.

Ei ollu uutta pinoa, enkä itekkää ehdi ko just aloittaan tän ko töihin on lähdettävä...

(.) Neuvola tänään. Toukan syke löytyi ja näin ollen kaikki kai täällä päässä hyvin.

Mukavaa alkanutta viikkoa HELMET!

Luuk@ 14+2

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli atooppisesta ihottumasta. Minulla myös atooppinen ihottuma, joka kyllä raskausaikoina on ollut aika hyvin aisoissa. Kortisoonivoiteita (lähinnä sibicorttia) olen ihan huoletta käyttänyt. Edellisessä raskaudessa lääkäri määräsi minulle ataraxia kovaan kutinaan, mutta apteekissa eivät sitä minulle suostuneet myymään, kun näkivät mahani. Sanoi, että raskaana ollessa sitä ei saa käyttää.

Meilläkin on ollut aika vaikeat ajat takana. Viikko sitten maanantain vastaisena yönä neljältä heräsin siihen, että vuodan. Nousin ylös ja sängyllä oli nyrkin kokoinen läntti verta. Menin vessaan ja veri valui jalkoja pitkin. Pöntöllä istuessa pönttöön lorahti verta ihan kunnolla. Itkin ja olin varma, että se oli menoa nyt sitten. (Tuttavapariskunnaltamme kuoli kuukausi sitten juuri näillä viikoilla vauva kohtuun.) Odottelin pitkät tunnit aamuun, soitin neuvolaan ja sain iltapäiväksi ajan. Vuoto jatkui menkkamaisena ja miehen kanssa kyllä lähdettiin aika pessimistisinä neuvolaan. Laitettiin lapsetkin naapurille hoitoon, kun ajateltiin, että sairaalaan meidät kuitenkin passitetaan. Ensin sydänääniä ei kuulunut, kunnes sitten " viuh, viuh, viuh" . Itkuhan siinä pääsi. Vuoto jatkui torstaille menkkamaisena. Eilen käytiin neuvolassa uudestaan ja sydänäänet kuului edelleen. Nelivuotias sanoi, että sieltä kuului " pum, pum, pum" ihan kuin ammuttaisiin. Hymy. Kyllä sitä ehti silloin viime viikon maanantaina mennä tuhat asiaa läpi ja miljoona tunnetta. Kun mitään ei itse voi tehdä. Mutta nyt siis kaikki hyvin.

Meillä vanhin aloitti viime viikolla lukion, yksi ekan luokan ja yksi kerhon. Tänään alkoi nuorimmaisen kanssakin yhteinen kerho. Eli aika aloittamista ollut viime ajat. Mutta tuntuu hyvältä saada taas rutiinit toimimaan.

Uusille kovasti tervetuloa!

-possumunkki 16+0

Vierailija
22/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possumunkki:Eikö sua passitettu ultraan ku verta tuli aika runsaasti?Mulla tuli esikoista odottaessa verta 12rv ja menin lääkäriin ja sydänäänet kans kuului,mutta minut passitettiin heti sairaalaan ultraan.Oma lääkäri sanoi et aina ku verta tulee paljon niin pitää mennä ultrassa käymään et nähdään mistä veri tulee,mutta mulla ei oikeen syytä löydetty siihen.Epäili et olisi ollut kaksois raskaus ja toinen tuli pois.

Mulla se pääkipu vain jatkuu...tää on tympiää!

anna_liisa 15+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kerrottua esimiehelle vauvauutiset ja otti sen yllättävän hyvin. Muuta henkilökuntaa valaisen asiasta varmaan huomenna osastotunnilla.

Sarandiina: yövuoroja mulla ei normaalisti ole ollenkaan, esimiehen etuja tämä päivätyö, mutta kun on sairaslomia eikä sijaisia näin hoitoalalla oikein tahdo saada niin silloin kaikki joustavat ja tehdään ylitöitä. Aika huonosti kyllä palautuu kun nukkumispäivän jälkeen piti mennä heti aamuun töihin.

Olisi muuten kiva kuulla mitä muutkin tekevät työkseen.

Hankintoja meidän ei hirveästi tarvitse tehdä kun on tyttö ja poika ennestään. Kaikki vaatteet olen säästänyt, samoin pinnasängyn, hoitopöydän, vaunut ja turvakaukalon. Luulenpa etten ota äitiyspakkaustakaan tällä kertaa.

Vierailija
24/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut monella viime aikoina todellakin vastoinkäymisiä ja murheita. Voimia kaikille!

Hankinnoista oli puhetta. Mellä on esikoisen jäljiltä kaikki tallessa ja tällä tosiaan tarkoitan KAIKKEA! Tosin toppahaalari kyllä täytyy tälle uudelle tulokkaalle ostaa ja kaikki vaatteet menee kyllä uusiksi jos tuleekin eri merkkinen vauva kuin " oletetaan" .

Tästä löyhänä aasinsiltana GALLUP: Olette ajatelleet selvittää sukupuolen etukäteen ja miksi tai miksi ei? Itse painin tämän kysymyksen kanssa jo nyt. Esikoisesta käytiin siinä 4D:ssä mikä oli sikäli mahtava kokemus, mutta toisaalta vähän tuntui että olisi saanut sittenkin tietää ehkä liikaa.. Hmm.. Toisaalta tyyppi mahassa konkretisoitui oikeaks ihmiseksi ja oli mukava ostella ja laitella tavaroita etukäteen.. Kenellekään ei silti etukäteen kerrottu. Nytkin mennään kyllä siihen 4D:hen mutta ehkä jätetään se sukupuoli silti selvittämättä.. Mies haluaisi tietää ja itse vielä mietin..

MAUII on myös joutunut tekemään yövuoroja. Itsekin valvoin nyt (taas) viikonloppuna 2 yötä ja ei kyllä oo raskaana olevan hommaa. Kroppa meni kyllä tavallista enemmän sekasin ja pahoinvointi nostaa päätään. Meillä ei ainakaan saa raskaana olevat armoa yövuoroista, paitsi sitten jos alkaa kovasti supistella öisin.. Katsotaan nyt sitten kuinka käy.. Toivottavasti olis ainakin mahdollisimman vähän , nyt kun osastonhoitajakin asiasta tietää. Ihanasti otti kyllä tiedon vastaan ja onnitteli kovasti, vakka väki taas väheneekin.. Oon siis sairaanhoitajana.

Ja omaa napaa vielä. Viime yönä heräsin tosi kovaan ylävatsakipuun, joka meni ohi vasta aamupäivän aikana.. Heti kyllä tulee kamala pelko, että jos jotain onkin pielessä.. Varmaankaan ei oo, mutta silti.

Myös hiuksia on nyt alkanut lähteä ihan hirveesti. Onko kellään muulla?

Outoa..

Kauhee lörpötys taas. Pitäs kirjotella useemmin, jotta ois viestit vähän lyhkäsempiä ;) Taustaillut olen silti päivittäin, vaikken tekstiä aikaseks saakaan..

-Nojanda ja Pulla 15+0

Vierailija
25/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on nyt tullut oikein päivittäinen rutiini mulle käydä täällä kirjottelemassa, mutta ei kai se mitään haittaa. Eipä ole oikein mitään mikä estäisi ja onhan se mukava käydä lukemassa teidän kirjoituksia ja kuulumisia.

Sara-Maria: Kivut johtuu varmasti kohdun kasvusta ja osittain mieli saattaa tehdä tepposia (ainakin mulla usein mieli liiottelee asioita). Toivottavasti kivut on siis ihan harmittomia!

Sarandiina: Ilmeisesti aika monilla supistuksia on tullut tokassa raskaudessa aikaisemmin kuin ensimmäisessä. Itselläni ei kyllä ole kokemusta asiasta, esikoista kun odottelen. En sitten tiedä. Ja toivottavasti sulle on mukava pomo, ettei sun tarvitse murehtia asiaa.

nulmu: Kiva kun kirjottelet! Toivottavasti kuullaan susta nyt vähän useammin. Eikös vaan? =)

Mrs.Marple: toivottavasti ja luultavasti tuo verenvuoto oli vain jotain ihan harmitonta kun ei sen kummemmin jatkunut. Sehän voi johtua vaikka mistä ihan harmittomasta asiasta. Hyvä että huomenna pääset neuvolaan niin saat helpotuksen oloosi.

Jouluomppu: Toivottavasti kivut helpottavat ikävää jos ei pysty nauttimaan odotuksesta. Ja toivon ettet joudu tuota pahoinvointia kovin kauaa kestämään.

Täysikuu81: Kiva että olet saanut jatkettua harrastustasi normaaliin tapaan.

possumunkki: Mä ihan pelästyin jo kun luin sun kirjotustasi. Onneksi kaikki kuitenkin on hyvin. Teillä on ilmeisesti ollut sitten aikamoista hulinaa, jos noin paljon uusia juttuja on mahtunut viime aikoihin.

anna_liisa: Toivottavasti sun päänsärkysi helpottaisi pikaisesti, etkö ole saanut siihen minkäänlaista helpotusta mistään? Muista juoda tarpeeksi, liian vähäinen veden juonti voi kuulemma aiheuttaa päänsärkyä.

mauii: Kiva että esimies otti asian hyvin.

Ja sitten omaa napaa: Mulla on välillä todella epäuskoinen olo siitä että mahassani olisi kaikki ihan hyvin. Toisaalta uskon että kaikki on juuri niinkuin pitääkin, olenhan ainakin kuvitellut tunteneeni joitain pieniä liikkeitä, mutta kai sitä silti vain pelkää ettei kaikki olekaan hyvin ja sen takia uskokin alkaa horjua. Ainakin mun mahani on kasvanut aikalailla lyhyessä ajassa joten eiköhän kaikki ole ihan ok. Eiköhän tämä epäileväisyys kuulu tähän koko kuvioon eli siis odotukseen.

Nyt ollaan uskallettu kertoa tästä pikkuisesta ihan yleisesti, joten nyt sitten varmaan koko kaupunki tietää siitä. Ja ei se haittaa, jos jotain tulee niin sitten tulee, haluan kuitenkin uskoa että kaikki menee hyvin ja siksi haluan myös nauttia odotuksesta ihan vapaasti. Asiat menee niinkuin niiden on tarkoitus mennä eikä siihen sillon vaikuta se tietääkö siitä kaikki vai onko koko raskaus salattua tietoa. Vaikkakin tiedän, että jos jotain tulee niin on varmasti helpompaa käsitellä sitä asiaa ilman että kaikki on pahoittelemassa.. No mutta, olkoon.

Nyt tuli niin paljon kaikenmoista pohdintaa, etten viitsi enää jatkaa sepustuksia.

Suan

14+6

(huomenna se viikkokin sitten taas vaihtuu, huhhuh. Niin ne viikot lentää)

Vierailija
26/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ihan kiva tietää etukäteen kumpi on tulossa..

MUTTA eihän sekään koskaan ole varmaa että kumpi tulee, vaikka joku uloke ultrassa näkyisikin. Kaverini oli ihan poika ultrassa, mutta tytöksi hän syntyi.

Ja toisaalta on ihanaa jännittää syntymään asti kumpi tulee.

Joten ei me ainakaan varmaan kysytä sukupuolta, vaikkei sitä välttämättä kerrottaisikaan.

Joten en halua tietää.

Vierailija
27/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika menee nopeasti! Tosin taisin viime viestini loppuun kirjata vahingossa itselleni yhden rv:n liikaa. Ekaa odottaessa oli aina tarkat päivät selvillä, mutta nyt pitää välillä oikein pinnistää muistia, että moneskos viikko olikaan meneillään. Oikeastaan eniten viikkoja tulee seurattua neuvolasta saadusta kirjasesta, jossa raskautta esitellään viikko kerrallaan sekä isän että äidin näkökulmasta. Tuo kirjanen lojuu meillä kylppärissä pyykkikoneen päällä, ja näköjään mies muistaa siitä aina vessareissuillaan kääntää oikean viikon esiin.;)

Päätä on taas särkenyt melkein joka päivä. En kyllä yhtään keksi, mikä tähän voisi auttaa. Panadolia en ole viitsinyt edes juuri syödä, kun se ei mulla oikein tehoa ja tuo särky tällaisella migreenipotilaalla tuntuu kuitenkinkin siedettävissä olevalta.

Sarandiinan säryt kuulostivat kyllä aika rajuilta, toivottavasti vaikka neuvolan kautta löytyisi apu!

Jouluompulla(ko?) oli ottanut tanssi vähän koville? Minä kanssa huomasin viime viikolla pilatestunnilla, etten näköjään osaa tehdä sitä hommaa muuten kuin " täysillä" , tai siis liian kunnianhimoisesti, ja kun tuo oman kehon hallinta ei enää olekaan niin hyvä kuin aikaisemmin, niin jäi jotenkin surkea olo. Täytyisi yrittää jatkossa liikkua tätä olotilaa kunnioittaen, eikä vaatia itseltään liikoja.

Joo, ja maha on " kutistunut" täälläkin, kuten oli laita monilla muillakin. Nyt tuntuu taas, että käyttöön otetut äitiyshousutkin on ihan turhia. Välillä iskee jo ihan epäuskoinen olo koko raskauden suhteen. No, vastapainoksi olen kyllä vielä oksentanut ihan viime päivinäkin, joten kaipa kaikki on kunnossa. Pienenpieniä liikkeitäkin olen ollut tuntevinani, mutta en tohdi uskoa niitä todeksi, kun istukka kuitenkin on etupuolella.

Hankinnat: Eipä ole tullut tehtyä mitään hankintoja. Esikoisen jäljiltä meillä tietysti onkin jo melkein kaikkea. Turvakaukalon joudumme ostamaan - ellemme sitten saa ystäväperheeltä vähän käytettyä lainaan. Ja jonkinlainen hoitotasoratkaisu täytyy keksiä, kun esikoinen hoidettiin pyykkikoneen päällä, mutta nykyinen pyykkikone on siihen liian kapoinen. Eniten kiinnostaisi sellainen pinnasängyn päälle laitettava malli. Haluan kuitenkin jonkun ihan virallisen hoitotason, sillä tiedän että selkäni prakaa, jos joudun kumartelemaan epäergonomisissa asennoissa. Tuota toppapukuasiaa olen nyt havahtunut pohtimaan. Esikko syntyi lokakuussa ja talvi oli lauha, joten aika vähillä talvivermeillä pärjättiin. On meillä yksi hihallinen " toppapussi" , jota esikoinen käytti jo ihan pienenä. Jospa se riittäisi tälle tulokkaallekin. Ai niin, paitsi että nyt olemmekin autollisia, joten eipä se pussi taidakaan olla kovin kätevä aina... Sen sijaan noin muuten tulokas saa kyllä kulkea esikoisen vaattehissa aika pitkälle. Vaikka olisikin eri sukupuolta, sillä esikoisenkin vauvavuoden vaatteet olivat aika sukupuolineutraaleja: iloisia perusvärejä ja -malleja.

Supparit: Ihme ja kumma, mutta minäkin olen tainnut tuntea pari kivutonta supistusta just ylös noustessa, kääntyessä tms. Vaarattomiahan nuo taitavat olla, mutta tuntuu kyllä tosi hassulta, kun esikoista odottaessa oli vain muutama hassu harjoitussupistus joskus lasketun ajan jälkeen - ja niitä oikeita vasta sitten pitkälti yliajalla, kun tyttö jo kohta syntyikin.

MrsMarple: Suosittelen lämpimästi Babu-liinaa! Meillä oli sellainen esikoisen kanssa käytössä ja tykkäsin kyllä. Sidontoja piti tietysti opetella, eikä meidän tyttö viihtynyt kehtosidonnassa, mutta heti kun pystyi olemaan pystyasennossa, niin rupesi usein nukahtelemaankin liinaan. Tälle tulokkaalle ajattelin hankkia sitten kesäksi (ja sisäkäyttöön) lisäksi jonkun vähän sukkelamman ja vähemmän kuuman pikaliinan tai ehkä Ergon/Patapumin.

Sukupuolen selvittäminen: Tuskinpa asiaa kysytään. Ei kysytty viimeksikään, mutta mies tavallaan näki asian vahingossa rakenneultrassa. Ei kuitenkaan voitu olla ihan varmoja, kun kyseessä oli sellainen ihan perinteinen rakeinen ultrakuva. Tällä kertaa rakenneultra tulee luultavasti olemaan 3D (olemme mukana yhdessä tutkimuksessa), joten nyt on vielä suurempi mahdollisuus, että sukupuoli selviää vahingossa. Mutta tavallaan olisi ihan kiva saada tietää se vasta, kun lapsi on maailmassa. Jotenkin sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä. Tyttö olis tietty " tutumpi" , kun on jo ennestään yksi kappale sitä plaatua. Jotenkin mulla on kyllä sellainen fiilis, että tämä veijari saattaisi olla poika.

Tulipa pitkä ja sekava kirjoitus. Takana on uuvuttava työpäivä, joten parasta painua petiin.

Aurinkoista viikonjatkoa kaikille!

Lumileopardi rv 15 + 3

Vierailija
28/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suan:oon ottanut panadolia,mut ei se tahdo auttaa.Oon myös yrittänyt juoda paljon vettä.No jospa se kohta menisi ohitse.

Me ei kysytä sukupuolta,halutaan pitää jännityksessä loppuun asti.Minähän saisin tietää 100% kumpi tulee ku lapsivesinäyte on otettu,mut ei kysytä silti.

Mulla on vatsa kasvanut aivan älyttömästi pienessä ajassa,äitiyshousut pitää olla jo.

Parin viikon päästä olisi taas neuvola.Sitä aina oottaa niin innolla et pääsee taas sydänääniä kuuntelemaan.

anna_liisa 15+6

Vierailija
29/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin nyt taas näin, kun en muista edelleenkään nimimerkkejä.. =]

HANKINNAT: Eli eilen taisin tähän ketjuun kirjoittaa hankinnoista, mut unohdin mainita että esikoinen siis meillekin toivottavasti tulossa (taustalla kolme keskenmenoa). Eli ei oo " vanhempien lasten" tavaroita säilössä! =P Niin, ja mies alkoi tänään kitisemään litteää näyttöä tietokoneeseen, totesin vaan että " säästä nekin rahat siihen turvakaukaloon, ettei jouduta vauvan kans jäämään sairaalaan kun et voi ilman kaukaloo tulla hakemaan meitä.." =] Se kyllä totes että " onhan sitä ennenkin vanhaankin ilman kaukaloita kuskattu..." =] Mut mun mielestä me ei tarvita sitä litteää näyttöä, kun toi näyttö sopii tähän pöydälle ihan hyvin ja toimii hyvin, ja se turvakaukalo on kerran suurin yksittäinen rahareikä vauvahankinnoissa... =] En silti oo edes katsellut mitä sellaset kaukalot maksaa, mutta uskoisin että se on suurin yksittäinen menoreikä.. =]

GALLUP: Mä en halua tietää sukupuolta ennen syntymää (ja mielestäni mieskään ei halua). Enkä oikeestaan tiedä teenkö silläkään tiedolla mitään, onko lapsi terve vai ei. Pääasia että vauva syntyisi ja raskaus kestäisi loppuun asti. Tietenkin se, jos lapsi on jotenkin sairas, on hyvä tietää etukäteen että siihen osaa varautua (tietenkin siinä tapauksessa, jos lapselle ei anneta ennustetta elämään kohdun ulkopuolella, niin luultavasti raskauden keskeytys on ainut vaihtoehto, mutta esimerkiksi down-lapsen ottaisin iloisin mielin vastaan). Noi keskenmenot kummittelee tuolla taustalla ja ovat kasvattaneet sen verran, että lapsen sukupuolella ei juuri oo mitään merkitystä.

Olen menossa siis normaaliin äippäpolin ultraan joskus sillon viikolla 22 (muistaakseni) ja mun mielestä se on tollanen normaali ultra.. Ei siis mikään 4D.

TYÖ: Mä olen tällä hetkellä kemian alalla vuorotteluvapaasijaisena vielä reilun kuukauden ajan. Vuorotyötä teen; iltoja aamuja ja öitä. Ja kyl on noi viimeaikaiset yövuorot olleet raskaita! =/ mutta ajattelin tos seuraavissa aamuissa kertoa esimiehelle raskaudesta (reilun viikon päästä, sydänäänten kuulemisen jälkeen..) ja kysyä onko niitä yövuoroja mahdollisuus vaihtaa pois... tai varmaan ois jos vaan löytys tekijä! Nii, eikä ne muutenkaan ihan " turvallisimmat" työolosuhteet ole, epäorgaanisista aineista on kyse, joten niiden ei pitäs aiheuttaa sikiölle haittaa (enemmän haittaa odottajan ja muiden työntekijöiden limakalvoja)... Eli koulutukselta oon kemiaa lukenut, joskin " oman koulutuksen" työtä en vielä oo löytänyt (esimiesasemaan pitäs päästä, mutta tällä seudulla alalla vähän töitä...)....

Yövuoroista vielä sen verran, että mulle lääkäri sanoi, että raskaana oleva voi kieltäytyä tekemästä yövuoroja, jos ne tuntuu liian rankoilta (siis jos vaihtovuoroin ei homma järjesty). Mahtaakos perustuu jonnekin " lakiin" ? Ja mulle se lekuri sanoi, että jos muuten ei homma järjesty, niin hakee sit vaan sairaslomaa... Ootteko muut kysyneet asiaa lääkäriltänne?

Oma olo on tällä hetkellä kohtuullinen. Väsyttää kyllä edelleen, mut ehkä se on vähän jo mennyt ohi. Rautatabuja olen syönyt, kun olen muistanut.. =] tänäänkin on jäänyt väliin, ehkä taas huomenna.. Pahoinvointi on hävinnyt, mitä nyt viime yövuorojen jälkeen teki aamulla nukkumaanmennessä pahaa.. =/ Ja närästys vaivaa joskus.

Tässä kaikki tällä erää!

jonttu rv 16+0

Vierailija
30/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole aktivoitunut kirjoittamaan pitkään aikaan, mutta nyt voisin jotain raapustaa. Töissä ollaan ja välillä tuntuu rankalta tämä työn ja kodin yhteensovittaminen, mutta silti haluan olla töissä. Olen hankkinut yliopistokoulutuksen talouden alalta ja töissä olen puolipäiväisesti. Toimistotyö pääsääntöisesti, tietty paljon koulutusta yms.

Saimme ensimmäisen lapsen juuri minun valmistumiseni jälkeen ja haluan siksi kerryttää työkokemustani, vaikka esikoinen on vielä aika pieni. No kohtahan sitä taas ollaan pitkään kotona. Vaikka tarkoitus on kyllä äitiysloman jälkeen taas palata työelämään. Mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu, joten elän sen suhteen päivä kerrallaan. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla töitä riittää, jos vaan haluaa tehdä. Siitä en ole yhtään huolissani. Ehkä olen vain sen verran hedonisti ja kunnianhimoinen siinä suhteessa, että haluan kehittää itseäni myös kodin ulkopuolella. Vaikka täytyy sanoa, että eniten kehitystä itsessäni on viimeisen puolentoista vuoden aikana tapahtunut kyllä kotioloissa. Sen verran ensimmäisen lapsen saaminen kasvatti.

Hankinnoista oli puhetta. Meillä löytyy kaikki uudelle tulokkaalle, mitään isompaa ei tarvitse ostaa. Jos tulokas on tyttö, niin jossain vaiheessa tulevat vaateostokset kyseeseen, mutta vauvanvaatteet meillä on niin neutraaleja, että menevät kummalle vaan. Ihan mukavaa, kun ei tarvitse laittaa isoa rahasummaa taas likoon. Tuntuu tämä arkielämä vievän muutenkin rahaa aika paljon, vaikka ei mitään kummallista teekään. Ja olen tarkka taloudenpidosta, siltä alalta on myös koulutukseni ja olen nähnyt aika paljon holtitonta rahankäyttöä ja mihin se johtaa, joten on sääli jos omasta kodista ja vanhemmilta ei saa oppia talouden pitoon.

Kaikille ongelmien kanssa painiskeleville lähetän pahoitteluni ja voimia jaksaa tämä odotusaika ja tietenkin toivoa, että kaikki menee hyvin. Aina sykähdyttää esim. jonttu, jolla on paljon keskenmenoja takana ja nyt olet jo näin pitkällä. Vaatii kyllä paljon hermoja ja itsensä kasassa pitämistä, että kestää kaikki vastoinkäymiset ja silti uskoo tulevaisuudessa hyvään. Varmasti kasvattaa ihmisenä, mutta myös kuluttaa.

No niin, nyt palaan töihin. Olen muuten käynyt neuvolassa vasta kerran, enkä ole vielä kuullut edes sydänääniä. Seuraava neuvola on jossain hamassa tulevaisuudessa, kun jouduin sitä siirtämään. Ensimmäinen lääkärikäyntikin on edessä. Sanoivat neuvolasta, että ihan ok mennä näin myöhään, jos tuntuu ettei ole mitään vaivoja. Ultrassa olen toki käynyt ja siellä kaikki ok. Liikkeitä olen alkanut tuntemaan vähän. Sellaisia muljahduksia ja töytäisyjä. Toivottavasti ne siitä voimistuvat.

lehvä 14+ edelleenkään en saanut selkoa tosta päivästä, joten se varmaankin säilyy arvoituksena loppuun asti.

Vierailija
31/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ahkerasti kirjoiteltu. Pitää koittaa käydä ahkerammin lukemassa, ettei tartte aina monta sivua kahlata =). Kiva että helmet on aktiivisia!

Ukkosta meinaa olla täällä suunnalla. Kait mä uskallan pitää konetta auki, kun akun varassa olen.. Poikakin nukkuu partsilla päiväunia, saa nähdä herääkö tohon jyrinään?

Hankinnoista.. Täällä on mamma ostellut itselleen " liikaa" äitiysvaatteita. Esikoisen aikana ei ollut kuin muutamat vaatteet joita sitten pesin ja pidin. Nyt päätin etten joka päivä halua pistää samoja vaatteita päälle..

Meillä on myös esikoiselta kaikki tallessa, joten kaksostenrattaat ja sänky on tartteis vaan hankkia. Sängynkin vois tietty vuokrata (vaavisängyn). Vaatteet on kyllä aikalailla v.sinisiä, että niitä voi sit joutua ostamaan, jos tyttö tulee. Äp ajattelin ottaa myös uudelle tulokkaalle.

Meilläkin on 4D-ultra varattu ja painin ihan saman kysymyksen edessä, että haluanko tietää sukupuolen. Esikoisesta ei tosiaan tiedetty, mutta mulla oli koko raskauden ajan tunne että poika tulee. Joten sinällään sukupuoli ei tullut yllätyksenä. Totesin vaan synnytyssalissa " että mä arvasin" =).

Mut nyt jyrähtelee niin pahasti, että alkaa ihan pelottaa.. Jatkan joskus myöhemmin.

Minni-äinen ja masukki 15+6

Vierailija
32/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo ihan hyvä, kävin eilen ostamassa mammafarkut h&m:ltä, ja pari uutta paitaa/toppia, vähän pidemmän ja löysemmän mallisia. Turvotus on jo laskenut jonkun verran, ja luulenpa että pieni vauvamaha erottuu jo! Hassua.

Vierailija
33/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taustaillut viime päivät ja nytkin ehdin vaan kirjoittaa, joten hyvin omanapaista tekstiä taitaa tulla vaan. Sori, kun en ehdi teitä muita nyt kommentoimaan!

Täällä on kaikki ihan kohdallaan. Turvotus on multakin laskenut ja vauvamaha on jo ihan olemassa. Juuri tänään pistin yhden tiukan H&M:n äitiyspaidan päälle ja puistossa osa porukasta kauhistui: ootko sä raskaana?!?!? Tavallisilla vaatteilla olen ilmeisesti näyttänyt, että olisin vaan hiukan syöpötellyt kesän yli ;-). Päänsärky vaivaa täälläkin aina silloin tällöin ja Panadolia olen surutta syönyt kipuun. Hieronta tekisi varmasti ihmeitä ja ajattelinkin soittaa ajan ensi viikolle.

Kovasti osa harrastaa liikuntaa - hyvä juttu! Itse liikuin esikoisen raskausaikana tosi tiiviisti ihan viimeisiin päiviin asti, mutta kakkosen odotusaikana talonrakennus, työt ja esikoisen hoitaminen iltaisin verottivat liikunnan minimiin. Kävin ainoastaan äitiysjoogassa ja lenkkeilin hieman. Nyt olisi tarkoitus aloittaa parin viikon päästä äitiysjumppa siskoni ja hyvän ystäväni kanssa. Synnytetään kaikki ensi vuoden alussa ;-). Muuten olen ajatellut, että tämä arkiliikunta saa riittää, kun kiidän noiden kahden termiitin perässä niin sisällä kuin ulkonakin 24/7. Ylimääräisen vapaan käytän itseni hemmotteluun tai kavereiden tapaamiseen ;-).

Ai niin, meillä on tänään juhlapäivä: 9-vuotishääpäivä! Sen kunniaksi mun vanhemmat lupasivat tulla lapsia hoitamaan ja lähdetään miehen kanssa syömään kaupungille. Ihanaa! Pitää mennä pistämään itseään ihmisen näköiseksi, etten näytä ihan apaattiselta kotiäidiltä...

t. Jogu (14+6)

Vierailija
34/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet tosi ahkeria kirjoittamaan taasen, hienoahan se on että porukka on aktiivista.

Tervetuloa Astralis ja mukavaa kun meidän Pohojalaasten poppoo senkun kasvaa=D Ei karata minnekkään mutta Mrs. Marplea kyllä peesaan että olisi mukava järjestää jossain vaiheessa tapaaminen kahvittelun merkeissä=)

Hankinnoista oiltte jutustelleet, mä en ole tälle tulevalle vaaville vielä ostanut mitään. Aikaisemmilta lapsukaisilta tosin on kaikki isommat hankinnat vaunuista sänkyyn tietenkin olemassa joten niihin ei tarvi satsata mutta vaatekerran olen ajatellut laittaa uusiksi viemällä kirpparille vanhoja myyntiin. Äitiyspakkauksenkin varmaan siis otan kun kakkoselle sitä ei otettu. Tuplarattaat on koko ajan hakusessa joten siinä taitaakin suurin hankinta olla=)

Sukupuolen kysymisestä myös oli käyty keskustelua ja me ajateltiin että pidetään jännitys loppuun saakka mutta 4d-ultra voi kyllä vahingossa asian paljastaa. Eipä tuo nyt sinänsä mitään haittaa, sen vuoksi emme siis kyseiseen ultraan mene, vaan haluamme vaan varmistaa ettei pikkuisen sydämessä ole mitään vikaa tai jos onkin niin haluamme tietää missä mennään.

Olipas Possumunkilla ollut kamala tilanne mutta onneksi pienellä kuitenkin kaikki vuodosta huolimatta kunnossa.

Jogulle hauskaa iltaa miehesi kanssa ja onnittelut hääpäivän johdosta!!!

Suppareita ei vielä ole ollut vaikka aikaisemmissa raskauksissa kohtuni onkin ollut erittäin herkästi supisteleva. Varmaan tuolta 20-viikoilta taas alkaa sama juttu ja lisääntyy vaan loppua kohden. Viime odotuksessa jouduin kyseisen asian takia lepäämään enemmän kuin laki sallii tuonne 37+ viikoille ja kakkonen syntyikin sitten 37+5.

Liitoskivut ovat alkaneet vaivata etenkin iltaisin päivän päätteeksi, hurajn aikaisin mielestäni tulevat kiusaksi. Mutta eipä auta valittaa, edelleen syy on niin ihana vaikka oma olo ei aina loistelias olisikkaan=)

Dopplerilla sain eilen kuulumaan sykkeen kun taas maanantaina ja tänään en onnistunut. Harmi vaan tää doppleri ei laske sykettä vaan sitä joutuu itse kellon kanssa laskeskelemaan joka ei taas ole niin kovin luotettavaa kun niin lyhyeltä ajalta saa vain laskettua. Mutta antaa sekin edes vähän suuntaa kun 1,5 viikkoa seuraavaan neuvolaan joloin sitten saa taas lisätietoa asiasta.

Nyt täytyy mennä esikolle laittamaan pikkukakkonen näkymään=

p02p06 ja pikkuinen 14+4

Vierailija
35/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis saikulla päänsäryn takia nyt, huominen olisi vielä, mutta jos särkyä ei ole, menen kyllä käymään töissä. Päänsärky tuntuu olevan yleinen vaiva nyt, Panadol ei tunnu oikein auttavan. Tsemppiä siis Anna-liisa, Lumi-Leopardi ja muut " pääpotilaat" :)

Olipas hauska lukea pinoa, kun oli näin moni ehtinyt käydä kuulumisiaan päivittelemässä!

jouluomppu: samantyyppisiä kipuja on ollut myös minulla, jännä miten monella tavalla tämä raskaus poikkeaa ensimmäisestä.

Possumunkin tilanne kuulosti säikäyttävältä, ihana helpotus, että sydänäänet kuuluvat kuitenkin!

Nojanda kyseli sukupuolen selvittämisestä...No niin, esikoisen sukupuolta ei selvitetty, mutta nyt ajateltiin mennä 3D tai 4D ultraan (en ole varannut kylläkään vielä) ja että olisi kiva tietää etukäteen sitten sukupuolikin (miksi, en tiedä, uteliaisuudesta? Tytöt ja pojat on meille yhtä tervetulleita). Mutta eipä aiottaisi kertoa sitä kenellekään muulle, vaan pitää tieto yhteisenä salaisuutena :)

Ammatistakin kyseli Nojanda, olen mediatoimittajan tittelillä (suurehkon organisaation pienessä yksikössä) puuhastellen sähköisen median sisältöjen kanssa (ts. internet, radio). Eli työ ei varsinaisesti rasita raskauden aikana, muuten kun että tuo näyttöpäätetyö taitaa osin pahentaa pääkipua (ja täällä kuitenkin nyt ruudun äärellä, voi pahus..) Lehvä puhui työn ja kodin yhdistämisen vaikeudesta ja olen kyllä samaa mieltä, että se on haasteellista, kun on pieniä lapsia - muttei mahdotonta. Kivaa on se, että yhteiskunta suo meille kaikille mahdollisuuden valita miten haluamme lastenhoitoa järjestää (ainakin jollakin tavalla suo, vaikka eipä tuo kodinhoitotuki valitettavasti kovin iso ole, mutta kuitenkin on olemassa).

Suan: eikö ole aika hauskaa, kun sana kiirii vauvasta ja saa puhua vapaasti kaikesta vauvaan liittyvästä? :)

Saman olen huomannut kuin lumi_leopardi, että nuo raskausviikot ei pysy samalla lailla mielessä kuin ensimmäisen kanssa. Muistanko oikein, olitko Lumi_leopardi vantaalaisia? (vai mistähän olen sen saanut päähäni, hmmm...?)

Jogalle hyvää hääpäivää :)

Lapsi huutelee leikkimään autoilla, joten paras mennä - mukavaa oloa kaikille

Saran

15+1

Vierailija
36/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiksi venyy nämä työpäivät. Pääsin just palaverista ja odottelen miestä ja lasta, jotka ovat tulossa hakemaan mua.

Hankinnoista unohtui yksi tärkeä viimeksi, eli kestovaippoja tulee varmasti hankittua. Kestoiltiin esikoisen kanssa oikeastaan ihan pari vuotiaaksi asti, tosin reissuissa ja öisin käytettiin välillä myös kertavaippoja. Kakkosen kanssa on tarkoitus myös käyttää kestoja, joten niitä voisi ruveta taas haalimaan. Toki nuo esikoisen laadukkaat vaipat ovat vielä ihan hyvässä kunnossa, mutta uusiakin tekee mieli hankkia.

Saran: Tampereelta olen. Ja ollaan muuten osapuilleen samalla alalla.:)

Tänään on ollut sikäli ihana päivä, ettei päätä ole särkenyt ensinkään. Väsymys kuitenkin vaivaa, kun taas viime yönä valvoskelin ihan turhanpäiten yli kaksi tuntia. On se vaan kumma, ettei pysty nukkumaan, vaikka saisi - ja vaikka tarvetta todellakin olisi! No, siinä valvoessani taisin tuntea kyllä myös ekat kunnon liikkeet masussani, mikä sinänsä oli aika ihanaa.:)

Nyt kotio.

Lumileopardi rv 15+5

Vierailija
37/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin toivon todella että kaikki jotka kamppailevat päänsäryn kanssa, saisivat omaa oloaan helpotettua jollain tavalla. Inhottavaa jos päänsärky hankaloittaa olemista päivittäin.

Lumi_Leopardi: Meillä tuo samainen neuvolasta saatu kirja on tietokoneen vieressä, joten esillä se täälläkin on koko ajan. Kiva kuulla että olet tuntenut mahdollisesti ensimmäiset liikkeet jo!

Moni on jo äitiysvaatteita kaivanut esille/ostanut/päälleen pannut. Voi kun itsekin jo tarvitsis niitä ostella ja niihin pukeutua. Toivottavasti voisin pian tarvita niitä. En viitsi vielä ostaa kun ei ole niin suurta tarvetta. Vähän on jotkut housut tiukkoja ja osa paidoista on ahdistavan pienen tuntuisia päällä, mutta kai mä vielä odotan tovin ennen kuin kauppaan ryntään.

Jogu: Kiva että kuitenkin ehdit käydä itsestäs ilmoittelemassa. Onnea muuten hääpäivän johdosta! Toivottavasti oli mukavaa!

p02p06: Toivottavasti noi sun liitoskivut ei tuosta ainakaan kovasti pahene. Ja toisaalta, niinhän se on että kyllä sekin sitten palkitaan kun pienen käärön saa syliinsä.

Tänään on ollut kyllä aika moinen myräkkä. Itse olin ihan paniikissa kun tuo aamupäiväinen ukonilma oli pahimmillaan meillä päin. Mies halusi vielä pitää ikkunoita auki, että kuuluu kunnolla. Se pauke oli aivan kamala ja taivaskin välkkyi koko ajan. Meillä ikkunatkin välillä oikein helisivät kunnolla. Onneksi se meni sitten aika pian ohi. Ja sittenhän se kirkastuikin iltapäiväksi aika hyvin.

Sarandiina: Onhan se ihanaa kun voi nyt ihan avoimesti puhua vauvajuttuja. Ja vielä kun koko lähisuku on ihan innoissaan niin mikäs siinä. Onhan se kiva kun ei enää tarvitse piilotella vauvalehtiä tai poistaa tietokoneelta sivuhistoriasta vauva-lehden sivuja jos joku tulee käymään. :D

Välillä musta tuntuu etten muusta puhukaan kuin vauvoista. Voi olla että ihmisiä jo aikalailla kyllästyttää kun koko ajan höpöttelen. No, mä vaan olen niin innoissani. Tai no en mä nyt ihan koko aikaa kuitenkaan vauvoista puhu. Kai?

Nyt kuitenkin vähän jotain naposteltavaa hakemaan, alkoi maha vähän kurnimaan.

Suan

15+0

Vierailija
38/44 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy nyt ilmoittautua kanssa pohjalaispinoon :) vaikkein siellä tällä hetkellä vaikutakaan...

mantelipulla

Vierailija
39/44 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä mieltä lämmitti, kun tuli hääpäiväonnitteluja - kiitos ;-). Meillä meni ilta ihan hyvin. Shoppailtiin vähän lasten vaatteita (mies oli tosi innoissaan ;-), syötiin pitkän kaavan mukaan ja käytiin terassilla tässä tilanteessa olosuhteiden pakosta kirjaimellisesti " yksillä" . Huvittavaa ajatella, että ollaan oltu jo 9 vuotta naimisissa. Mies aina sanoo, että oot kuule miljoonien joukosta valinnut, kun valitan sen toiminnasta joskus. Mä siihen, että mulla ei ollut niin nuorena (18 v) käsitystä vielä mistään valikoimasta, vaan lähestulkoon ensimmäinen jäi käteen. No, yllättävän hyvin osasin silloin pienessä hiprakassakin valita eli kyllä se tuntuu ihan oikealta sälliltä mulle edelleen ;-).

[b]4D-ultraan[/b] on moni menossa. Mua on ruvennut se kanssa hiukan mietityttäämään, kun täällä Tampereella olis nyt kanssa sellainen mahdollisuus. Mikä olikaan paras raskausviikko, että siellä näkyy mahdollisimman hyvin? Mies haluaisi selvittää sukupuolen, mutta itse voisin jättää sen jopa salaisuudeksi (esikoisesta ei tiedetty, kakkosesta kyllä).

Mulle tulee aina lämmin fiilis, kun olen tekemisissä [b]pohjalaasten[/b] kanssa - hienoa, että teitä on joukossa niin paljon ja lisää tuntuu tulevan koko ajan! Vaikka oon itse paljasjalkainen tamperelainen, on perheen juuret vahvasti Pohjanmaalla. Molemmat vanhempani ovat nimittäin Peräseinäjoelta kotoisin ja edelleen vietetään lomalla aikaa siellä suunnalla.

Oletteko muuten miettineet jo paljon [b]synnytystä[/b]? Mua ei se oikeastaan millään tavalla jännitä, mutta eilen tuli käytännön järjestelyjä pohdittua ihan yötä myöten. Tein asiasta aamulla oikein oman aloituksenkin tänne, sen verran asia rupesi vaivaamaan. Kaverilla oli nimittäin eilen tosi lyhyt synnytys ja koska mullakin on olleet tähän asti melko lyhyet synnytykset (6,5h ja 2,5h), pelkään että nyt vauva saattaisi tulla vielä sitäkin nopeammin. Mihin ihmeessä pistän noi lapset, jos vaikka keskellä päivää tilanne tulee yhtäkkiä päälle? Jos en saa tyyliin vartissa ketään naapuria hoitamaan, lapset on otettava sairaalaan mukaan. Pelkkä ajatus taksimatkasta niiden kanssa siinä kunnossa ahdistaa...

Lumi_leopardi kirjoitti [b]liikkeiden tuntemisesta[/b]. Mä olin kanssa huomaavinani jotain elämää viime yönä mahassa. Viime raskaudessa tunsin liikkeet juuri näihin aikoihin, joten tuskin tässä kauan enää menee, että rupeaa tuntemaan ihan selkeästi. Se on kyllä ihana tunne! Puhumattakaan siitä, kun liikkeet rupeavat tuntumaan/näkymään myös mahan päältä. Meillä tuo 4-vuotias odottaa sitä malttamattomana.

[b]Ammateista[/b] on ollut puhetta. Itse oon ollut lähestulkoon koko työurani ajan IT-alalla kehitystöissä. Kun joskus takaisin palaan, luultavasti jatkan projektien vetoa, sillä siihen lokeroon mut ilmeisesti mieluiten lykätään. Itse pidän työkuvioita tosi kaukaisina tällä hetkellä (oon ollut kuitenkin kohta 2 vuotta kotona), mutta luotan siihen, että kärryyn pystyy hyppäämään takaisin, kun sen aika on. Toisaalta työnkuvan tai jopa alan vaihto ei sekään tunnu mahdottomalta, mutta katsotaan sitten myöhemmin.

Mutta nyt on häivyttävä aamupalan kautta kauppaan. Tulee iltapäivällä vieraita ja jääkaappi ammottaa tyhjyyttään.

t. Jogu (15+0)

Vierailija
40/44 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin haluan onnitella teitä kaikkia! Ja on hienoa lukea,että täällä on aktiivista porukkaa, jotka jaksavat kirjoitella usein :D on hienoa ja jotenkin turvallisempaa odotella kun on suuri " tuki joukko" mukana :D :D

Eli täällä mennään rv 13+5, la 23.2 niskapoimu ulrtan mukaan. Täällä ei tällä hetkellä kauhean kaksisesti mene, tiistaina lääkärissä käydessäni huomattiin poskiontelontulehdus, johon sitten sain lääkekuurin ja viikon sairaslomaa :( Vaikka tämä lääkäri olikin neuvolalääkäri, ja toiminut alalla pitkään, en silti voi ottaa lääkkeitä hyvällä omalla tunnolla! kauheart syyllisyyden puuskat iskee aina päällensä kun olen lääkkeen ottanu :( Jotenkin sitä vain alkaa viikko viikolta enemmän ajattelemaan pikkuista ja sitä mikä on sille parasta...Vaikka enhän toki voi olla ottamattakaan lääketä, sekään ei olisi hyväksi lapselle..

lääkeen nimi on Kefalex 750mg - Kellään tästä kokemuksia?

Mutta toivon, että olen seurassanne onnellisesti loppuun asti teitä tsemppaamassa! :) Onnea teille kaikille vielä!!

Ja saanen udella, onko täällä odottajia riihimäen suunnalta?