ooO HELMET Ooo viikkoon 34
Heipat.
Ei ollu uutta pinoa, enkä itekkää ehdi ko just aloittaan tän ko töihin on lähdettävä...
(.) Neuvola tänään. Toukan syke löytyi ja näin ollen kaikki kai täällä päässä hyvin.
Mukavaa alkanutta viikkoa HELMET!
Luuk@ 14+2
Kommentit (44)
MrsMarple: Meillä oli tytöllä pääasiassa harsot käytössä, eikä me miehen kanssa kumpikaan pidetty niitä tippaakaan vaivalloisina. Ovat mainettaan parempia, toimivat lisäimujen kanssa loistavasti (öisin oli yleensä muotoonommeltu froteevaippa tms. jämäkämpi), ipanan iho tykkäsi ja kuivuivatkin tosi sukkelasti pesun jälkeen. Näppäriä Kushies-sisävaippoja ostettiin siinä vaiheessa, kun likka oli 1,5-vuotias ja lähti hoitoon (hoidossa siis myös kestovaipoissa).
Tälläkin kertaa mennään varmaan pääasiassa harsoilla niin kauan kuin tulokas ei kävele. Noita erilaisia sisä- ja taskuvaippoja voisi kyllä hankkia lisääkin. Esikolla käytettiin jonkin verran hahtuvahousuja, mutta pääasiassa Bumpyn kuorivaippoja. Jälkimmäiset onkin hyvässä kunnossa ja niitä on paljon, joten ei varmaan tarvii juuri uusia ostella. Hahtuvapöksyjä ajattelin tilata muutamat lisää mummoilta, jotka ovat käteviä käsistään. Itselläni ei oikein kudin kädessä pysy...;)
Ja tervetuloa uusi mamma joukkoon :)
Kylläpä minua nauratti kovasti Jogu: " Mies aina sanoo, että oot kuule miljoonien joukosta valinnut, kun valitan sen toiminnasta joskus. Mä siihen, että mulla ei ollut niin nuorena (18 v) käsitystä vielä mistään valikoimasta, vaan lähestulkoon ensimmäinen jäi käteen. "
Hyvän olet näköjään valinnut, kuten itsekin totesit :)
Synnytystä o-l-e-n miettinyt, vaikka en haluaisi..Noh, se tulee kuitenkin taas eteen ja katsotaan asiaa tarkemmin lähempänä, hmm..
Kestoista olen kiinnostunut, mutta hieman epäilevä vielä - oli kiva kuulla, ettei ne nyt niin hankalia ole käyttää (tästä voi lukea minun annakkoasenteeni, jotenkin ajattelen sen olevan hankalaa - vaikka en ole koskaan edes kokeillut..) Pitäisi tutustua hommaan tarkemmin ennen helmikuuta :)
Omanapa: sitä samaa, päänsärky tuntuu tänään hävinneen ensimmäistä kertaa varmaan viikkoihin (noh, ainakin puoleentoista viikkoon..) JOten mukavan kevyt olo vaihteeksi :)
Iloista mieltä,
Saran 15+3
Pitkästä aikaa kirjoittelen tai taisinhan käydä teitä viime viikolla kiusaamassa:) Haskaa, kun kirjoittelu on aktivoitunut. Pinoja vois kyllä tehdä ainakin sen pari per viikko, jotta luettavuus paranisi. Ei aina tarvis kahlata koko pitkää pinoa, kun eihän sitä muista mille sivulle viimeksi jäi:) Eli toivottavasti joku aloittaa huomenna uuden pinon...
Ostoksista joku kyseli ja vauvan sukupuolesta. En osaa ostaa mitään, jos en tiedä sukupuolta. Aion kyllä kysyä seuraavassa ultrassa, mikäli kertovat sen. Tokalta kertoi selvästi, et poika ja sehän sieltä tulikin. Ekasta olin itse aivan varma, että tyttö tulee ja tyttöhän se oli:) Pakkausta olen kovasti miettinyt, että koska en oikeasti tarvitse siitä kuin sen makuupussin vauvalle muistoksi ja sen pienemmän talvipuvun, niin kantsiiko ottaa... Toisaalta ois kiva, mutta toisaalta vaatteita ja peittoja tursuaa joka paikasta. Kaikki tarvittava meillä onkin, mutta ajattelin uusia turvakaukalon ja ostaa jotain ihania, laadukkaita vaatteita ihan vain tämän vauvan omaksi:)
Olen ollut sairaana. Eilen tuntui, että kuolen tuonne sängyn pohjaan. Mulla oli yhtäaikaa hartioista johtuva pääkipu ja huimaus sekä vatsatauti. Ja minä onneton kun en osaa oksentaa. Siellä petissä sitten nieleskelin oksennusta, joka pyrki väkisin ulos. Lapsetkin oli sairastaneet vatsataudin, joten eihän niitä hoitoon voinut viedä. Pakotin sitten mieheni jäämään lasten kanssa kotiin ja se pelasti ainakin lasten päivän:) No nyt on oksutaudit ohi ja jäljellä enää kamala hartiajumi. Eteenpäin ei voi kumartaa, kun maailma alkaa keinumaan. Oisko kenelläkään vinkkiä, miten saisin niskat kuntoon? Huomenna pitäis mennä töihin ja saapa nähdä mitäs siitäkin tulee. Työskentelen hoitoalalla...
Minä päätin, että alan laittamaan ruokavaliota remonttiin jo nyt. Kunnonkohotusohjelma on jo käynnissä... Mullahan tuppaa ne sokerit loppuvaiheessa nousemaan, joten niitä vastaan ajattelin alkaa taistelemaan jo nyt. Vinkkinä kaikille uudeleensynnyttäjille, että pitääkää loppuajan kunto mahdollisimman hyvänä. Kun itse jaksaa, niin muut lapsetkin voi hyvin. Mulla meni pikkukakkosen lopussa kunto niin pohjalukemiin, että harmitti ihan kamalasti itteeni.
No nyt nukkumaan. Tylsää, kun ukkonen hajotti kaapelin ja telkusta ei ole näkynyt mitään pariin iltaan. Kaipaan uutisia:) ja salkkareitakin:))
t. Amanda ja touhu 13+5
sj85: Ottaisin huoletta kuurin loppuun, ei lääkäri määräisi jos ei olisi turvallista, varsinkin kun kyseessä oli lääkäri joka tietää raskauksista ja sikiöistäkin jotain. Löysin seuraavaa Lääkelaitoksen sivuilta kyseisen lääkkeen kohdalta:
" Kefaleksiinin raskaudenaikaisesta käytöstä ei ole voitu osoittaa olevan riskiä sikiölle"
Tuo löytyi:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/101499.shtml
Eilen oli mullakin neuvolalääkäri, kaikki oli ok ja sykekin löytyi. Paino oli tipahtanut kilon, niin vähän epäilinkin, ruoka on maistunut niin huonosti. Seuraava sitten kuukauden päästä.
Sukupuolta en halua etukäteen tietää, arvailen kyllä minkä kerkeän, nyt on sellainen poikafiilis ;).
Täällä oli muutama muukin kestoilija? Meillä on esikoisen täyskestoilun jäljiltä (vielä siis toki käyttää, 1 v 2 kk, vain pissa tai pari toistaiseksi tulee pottaan/päivä) hyvä vaippa-arsenaali. Muutamat hahtuvat täytyy kutoa kun ensimmäiset virityksen jo myin pois. Niin ja muotoonommeltuja sisävaippoja joko ompelen tai ostan lisää, isi-vaippoja. Minä tykkään kääriä harsoja.