Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooO HELMET Ooo viikkoon 34

20.08.2007 |

Heipat.

Ei ollu uutta pinoa, enkä itekkää ehdi ko just aloittaan tän ko töihin on lähdettävä...

(.) Neuvola tänään. Toukan syke löytyi ja näin ollen kaikki kai täällä päässä hyvin.

Mukavaa alkanutta viikkoa HELMET!

Luuk@ 14+2

Kommentit (44)

Vierailija
2/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas uusi viikko pyörähti käyntiin..Näin se aika menee! Ennen kuin huomataankaan alkaa vuoden vaihde lähestyä ja mahat olla täysimittaisia ;)

Eipä kummempia kuulumisia, odottelen itse jo vähän sitä seuraavaa neuvolaa, mutta sinne on vielä yli kaksi viikkoa. Noh, raskauden loppuvaiheessa, kun neuvolassa pitää käydä taas useammin, varmaan manailen, että t-a-a-s-k-o neuvolaan... :)

Oikein mukavaa ja sykysn maustamaa maanantaita,

Saran 14+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi samalla 15. raskausviikko, hurjaa miten äkkiä aika kuluu. Tuntuu, että helmikuukin on ihan pian.

Viime torstaina uskaltauduin kertomaan esimiehelle raskaudesta, vaikutti oikein iloiselta mun puolesta, ja harmitteli ettei minulla ole virkaa mihin palata (olen määräaikaisena).

Tänään kerroin toimistonjohtajallekin, ja hän oli tyytyväinen, että tulee lisää veronmaksajia, jotta hänen eläkepäivänsä ovat turvattuja. :)

Meidän yksikössämme on itseni lisäksi vain 2 työntekijää, jotka nyt molemmat tietävät, päätoimiston juoruakat saavat vielä odottaa. :)

Päätä särkee, muuten olo on ihan hyvä.

täysikuu 14+1

Vierailija
4/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen mukaan la olisi ollut 2-4.3.08, mutta np-ultrassa siirtyi la 26.2.2008 eli olenko helmi- vai maalismamma..?

t.Nia

Vierailija
5/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikun keikun.

Ajattelin minäkin itseni tunkea tällaiselle kanssasisarien listalle, jotta pääsee myötäelämään ja kokemaan iloja sekä suruja.

Minä olen 29 vee etelä-pohojalaanen ja odottelen toista tenavaa. Esikoinen on neljän vanha ja tämän uuden tulokkaan laskettu aika on 1.2 mutta todennäköisesti hän haluaa maailmaan jo tammikuun puolella jos on isoveljeensä tullut.

Tuosta lasketusta mitä Nia kysyi: Kyllä se ultran mukaan yleensä otetaan ainakin jos laittoivat oikein päivämäärän neuvolakorttiin.

Kummasti ne ajat kyllä heittelee. Mulle tehtiin varhaisultra, jossa lasketuksi tuli tämä 1.2 ja taas sitten niskapoimussa olisikin lasketuksi tullut 26.1 mutta kuulemma se varhaisultra on tarkempi ajanmäärittäjä ja niskapoimu-ultraan mennessä alkaa jo sikiöillä olla yksilöllisiä kokoeroja.

Olen kovasti atooppinen ihminen ja minua kiinnostaa onko täällä muita samasta ongelmasta kärsiä? Ensimmäisessä raskaudessa iho suht ok mutta nyt on ollut todella vaikeaa. Iho niin pahana, että lääkäri kyllä sanoi olevan turvallista käyttää ataraxia ja kovaakin kortisoonia mutta jokin suojeluvaisto pistää silti miettimään, että kuinkahan paljon uskaltaa käyttää? Jos on muita niin kertokaa miten selviätte ihonne kanssa.

Mukavaa maanantaita kaikille!

T: Astralis 16+3

Vierailija
6/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@: Hyvä että neuvolassa meni hyvin ja että pienen sykekin löytyi!

Sarandiina: Itsekin odotan seuraavaa neuvolaa, joka on vasta reilun kolmen viikon päästä. Ei millään jaksaisi odottaa että pääsis kuuntelemaan onko masussa vielä kaikki ok.

täysikuu81: Onneksi esimies oli onnellinen sun puolesta, joillekin se on niin vaikeaa. Varmasti olo on nyt helpottunut kun asian vastaanotto oli positiivinen.

nia: Helmimamma sä mun mielestä olet.

astralis: Tervetuloa mukaan!

(.) Mulla on tänään tuntunut tosi omituiselta mahassa koko päivän, sellasta pientä painetta vähän väliä ja vähän kipujakin. No mutta pakko se on vaan uskoa ja luottaa siihen että kaikki on hyvin ja että nuo vaivat johtuvat vaikka vain siitä että kohtu kasvaa. Mietin muuten tänään että verrattuna parin viikon takaiseen aikaan mun mahani on kasvanut aika lailla. Ainakin niin että sen huomaa.

En jaksaisi millään odottaa neuvolaa joka on tosiaan vasta reilun kolmen viikon päästä ja ultraan on sitäkin pidempi aika. Olisi vaan niin ihanaa kuulla pikkuisen syke taas ja olo olisi sitten varmasti paljon helpottuneempi. No pakko vain uskoa ja luottaa. Kunpa nuo liikkeet vahvistuisivat kunnollisiksi pian niin voisi niistäkin seurailla että siellä liikettä on.

Suan

14+5

Vierailija
7/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövuorosta selvittiin hyvin, tosin mutustelin poppareita ja suklaata vuoronperään koko yön.

Astralis: tervetuloa joukkoon. Meitä etelä-pohjalaisia on helmissä mun laskujen mukaan ainakin 6 sun lisäksi. Eli: Minä, Kristall, p02p06, Mrs.Marple, Auris ja ermeli. Jäiköhän joku mainitsematta. Katsotaan kehkeytyykö meille oma mammaryhmä jossain vaiheessa.

Torstaina olis eka lääkärineuvola. Lääkäri on ex-työkaverini joten varmaan tästä kohta tietää koko terveyskeskus, vaikka kuinka vaitiolovelvollisuus onkin. Noh, tyttö oli tänään möläyttänyt hoidossakin että äiti menee hakemaan meille tyttövauvaa. On täytynyt kuunnella meidän keskustelua, koska lapsille ei ole vielä tarkoituksella kerrottu.

Vierailija
8/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelylista on taas päivitetty. :)

VImpulalla on ollut taatustu jännät paikat kun esikko on aloittanut koulunsa! :) Veikkaan että äitiä jännitti taatusti enemmän. ;)

[b]KASSIOPEIA[b/] on ollut huolissaa mahan koosta. Ihan turhaan. Mulla on sama juttu, että tuntu, että alussa oli paaljon isompi maha =turvotusta.

Nyt tuntuu ettei alamaha oo oikeen minkään kokoinen l. paljon pienempi kuin ennen raskautta normaalisti. Ja normaalisi mulla on alamaha aika tuhtia tekoa.

Mutta nyt mulla tuo ylämaha tosi iso ja " kova" ja paljon isompi kuin alamaha. Nyttenkin tuo ylämahan isous peittää vauvamahan ja töissä ei kukaan kait ole vielä edes koko vauvamahaa huomanneet.

Ja kuitenkin viime viikolla syke löytyi ihan normaalisti vaikkei vauva ollutkaan sitä mieltä että haluaa tulla kuunnelluksi ja ui kauheeta vauhtia kokoajan pakoon.

[b] SIIRIKKI [b/] OSanotto miehen isän poismenon johdosta! :(

Ja onnea hyvistä neuvolakuulumisista!

Ja työpaikallekin on ongelmia. :( Toivottavasti luottamusmies saa hoidettua sinulle helpompia töitä. Tai sitten haet saikkua. Oma ja vauvan etu ensisijalle.

tyttötiimi: sun miehelle ei tosiaan kannata siellä synnärilla antaa niitä fiskarsseja käteen ettei tuu mitään vammoja... ;)

[b]täysikuu[/b] oli kertonut töissä raskaudesta ja saanut iloista palautetta. Hienoa!

[b]Nia:[/b] ei täällä olla oltu niin tarkkoja noiden laskettujen aikojen kanssa. Kun ei ne vauvat kuitenkaan synny kalenterin mukaan. Joten omien fillisten mukaan voi liittyä kumpaan haluaa. Me ei ainakaan tässä pinossa olla oltu asian suhteen mitenkään nipoja. Mukaan mahtuu!

Tervetuloa! :)

[b] Astralis[/b] Tervetuloa!

[b]MAuii[/b]lapsilla on tarkat korvat. Vai että tyttövauvaa äiti hakee. :)

OMA NAPA: Kiitos hääpäiväonnitteluista! :)

Rauhallisesti päivää vietettiin, aamulla juotiin alkoholitonta kuohujuomaa ja maistettiin pakastettua hääkakkua, no joo ei se nyt tietty pakastamisesta parane, mutta kuitenkin kun kerta traditio " vaatii" niin tietty sitten. ;)

Illalla käytiin Fransmannissa syömässä ja syötiin huonoin ruoka ikinä Fransmanninssa ja palvelukin oli aika hidasta. :( Jälkkäri sitten syötiinkin jo muualla.

Syötiin sitä Sorsaa jonka piti olla uunissa haudutettua. Sorsa ei maistunut miltään ja kermainen kastike oli lähinnä pippurikastiketta...

Mies sai sorsansa syötyä multa jäi kun en enää kertakaikkiaan kyennyt syömään kaikkea. :( Tarjoilija ei edes kysynyt maistuiko ruoka, ilmeiseti meistä näkyi jo ulospäin että ei tainnut maistua. :(

Palautetta aattelin tänään laittaa netin kautta.

Nyt täytyy lähteä kodinkone kaupoille. :)

mantelipulla ja taapero 16+3

Vierailija
9/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) verenvuoto on viimein loppunu kokonaan :) eikä kipuja ole ollut! Nyt on vaan uskottava et kuopuksella on kaikki hyvin, niin kuin sairaala käynnillä olikin. Liikkeitäkin olen ollut tuntevinani silloin tällöin, joten sekin vahvistaisi asiaa :) Esikoisesta tunsin liikkeet vasta rv 20-21 joten tuntuu uskomattomalta nämä hennot, niin kuin sipaisut jo nyt.

Neuvola on viikon päästä ja sitä odotellessa, pääsee taas kuulemaan pienen sydämen sykkeen :)

Olen sitten tehny ensimmäisen hankinnan vauvalle. Löysin edullisesti 62/68cm toppapuvun, käyttämättömän, jossa alaosan saa vetoketjuilla joko pussiksi tai umpinaisiksi punteiksi ja hihoissakin on tumppu osat kiinteänä. Pakkohan se oli ostaa :) Muuten meillä onkin kaikki tarvittava esikoisen jäljiltä. Seisomalautaa ollaan kyllä aateltu, ku esikoinen vauvan syntyessä 2v7kk, mut se on viel mietinnässä.

Mites muut, onko kukaan tehny vielä hankintoja vauvaa ajatellen?

kaikkea hyvää ja voimia tulevaan viikkoon!

t:sininenkirsikka ja kuopus 16+3

Vierailija
10/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon ostanut yhden huppari takin ja siihen kuului myös puolipotkarit.Ostin ne kirpparilta ku siskon kans käytiin.Onko teillä muilla supistellut?mulla välillä menee alavatsa kovaksi eli hiukan supistelua.Kipeetä ei kuitenkaan käy.Mulla oli edellisessä raskaudessa kans supisteluja tosi aikasten.Saa nähdä kuin pitkään pystyn olemaan töissä,kaupassa ku vielä työskentelen ja joutuu nosteleen lihalaatikoita ja maito laatikoita.Mulla on nyt viiminen lomaviikko menossa...

plääh!

anna_liisa 15+5

Vierailija
11/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostellut kaikenmoisia vauvanvaatteita jo viime syksystä asti aina sillon tällön kun on alennuksessa kaupassa ollut. Ei niitä kuitenkaan vielä kovin paljon ole. Kirppariltakin olen ihan hyvän määrän vaatteita löytänyt ja halvalla. =) Lisäksi meillä on ne vaunut jotka hommattiin joku viikko positiivisen raskaustestin jälkeen (tosin hommattiin vaunut siksi että kaveri oli myymässä omia pari vuotta vanhoja vaunujaan pois ja saatiin ne halvalla) ja sitten pinnasänky on hakemista vaille valmiina, kun mulla on 6-vuotias pikkusisko jonka silloinen uutena ostettu brion pinnasänky on tallessa, niin ei tartte ostaa.

Meillä siis on jo aika paljon valmiina suhteessa siihen että aikaa olisi vielä vaikka kuinka. Musta kyllä tuntuu että meillä on kaikki vauvaa varten valmiina ja tavarat paikoillaan jo jouluna, koska mä en ole mikään kaikista kärsivällisin ihminen maailmassa. Että sellasta..

Suan

14+5

Vierailija
12/44 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi voimia kaikille, joilla oli ollut ongelmia raskauden/perheen/työn suhteen. =( valitettavasti en muista nimimerkkejä...

Ja varsinkin sinulle (huono muisti edelleen) jolla oli edessä vaikea päätös osakeskeytyksestä! =( toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Minäkin olen kerennyt tässä vuosien varrella hankkimaan vähän vaatteita ja vaunut. Tai vaunut ostin jo vuonna 2003, kun kaveri myi ne halvalla. Ja siitä asti ovat olleet käyttämättöminä.. mun piti ne alunperin myydä, mut en ole vielä saanut aikaseksi. Joitain vauvan vaatteita on myös tullut osteltua, yleensä ne on vaan kaapissa " käyneet" , kun sit ne on menneet jollekin kaverille lahjaksi, mutta on sinne jo vähän bodyja kertynyt. Ja yksi tytön sininen juhlamekko! =] se piti antaa serkun tytölle lahjaksi, mutta tyttö on jo niin iso että eipä mene hame edes päälle, ja tonne kaappiin se on jäänyt... pitää toivoa, että kun kaksi kaveriani odottaa samaan aikaan, että jollekin tulis edes se tyttö, jolloin hameelle löytys käyttäjä! =] niin, ja nyt tilasin viikko sitten (kun sydänäänet oli kuultu) ellokselta sellasen starttipaketin vauvalle (oli tarjouksessa).. =] mut mun mielestä se äitiyspakkaus on kans niin hyvä " paketti" , että sillä pääsee pienen vauvan kanssa jo aika pitkälle (jos lisäks löytyy muutamia pieniä bodyjä kaapista). Ja koska sukupuoli selviää toivottavasti vasta synnytyksessä, niin sen jälkeen voi ostella sit enemmän vaatteita... =] ja ehkä noi tulevat mummut kerkeää tässä raskauden edetessä (toivottavasti hyvin ja normaalisti!) ompelemaan lakanoita ja peittoja muutamat... =]

Mun vanha pinnasänky on vielä vanhempieni luona tallella (ei kaipaa kun uuden maalin), joten sitäkään ei tarvitse tulevaisuudessa hankkia. Hoitopöytää ei meillä mielestäni tarvita (kodinhoitohuoneessa on pöytätilaa ja lisäks on tietty lattia ja sängyn päällinen..) joten ehkä eniten rahaa vievä yksittäinen ostos tulee olemaan turvakaukalo autoon...

ja jos nyt kaikki menis hyvin ja vauva syntyis, niin jossain vaihees pitäs sit viel jonkun näkönen matkasänky ostaa (ne ei kyl paljoa maksa) että pääsee mummulaan yökylään (toises mummulas kun käydään niin aika usein ollaan siellä itsekin yötä, kun matkaa on jonkun verran). Aluksi pystyy tietenkin vauva nukkumaan rattaiden kantokopassa.

Mut mä täällä kans odottelen malttamattomana seuraavaa neuvolaa, kuten monet muutkin.. =] se on jo ens viikolla...

Sit olen yrittänyt " kuunnella" mahaa, josko jotain liikkeisiin viittaavaa tms tuntuisi. Yhden kerran tunsin muutama päivä sitten sellasen " hipaisun" , mutta en nyt sit tiedä mitä se oikeesti oli.. =] ilmaa kuitenkin vain.. =]

Mut nyt nukkumaan.. huomenna uus päivä ja uudet kujeet (ja poksahtaa uudet viikot!)!

jonttu rv 15+6

Vierailija
13/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ajattelin ottaa itteä niskasta kiinni ja kirjotella. Lukemassa on tullu käytyä, mutta aina on niin kiire ettei kerkee mitään kirjottaa. Kotona en paljoa jaksa aikaa viettää koneen ääressä, töissä sitten sen minkä päivä antaa myöten.

Täällä on kanssa yks joka odottaa seuraavaa neuvolaa, onneks siihen on vain viikko aikaa. sitten tietää taas missä mennään. mä oon ainakin kärsiny vatsavaivoista sekä kivuista, varmaan osa menee kohdun kasvun piikkiin, mutta kaikki ei. Ilmiselvästi mä reagoin tähän näin.

Hankinnoista oli ollut puhetta. Meille ku on ensimmäinen tulossa niin kaikki täytyy hankkia. Hoitopöydän mä jo ostin, kun löysin käytettynä sellasen minkä haluan. Äiti toi viimekäynnillä huppupyyhkeen ja pussilakanan, ku oli edullisesti löytänyt. yhden bodyn ostin alesta. Oon kyllä miettinyt, että tarttee jossain vaiheessa kierrellä kirppareita yms. koska sieltä varmasti löytynee ihan käyttökelposta tavaraa. Vaunut, turvakaukalot ja pinnis on vielä hommaamatta. Pinnis tulee meille varmasti käytettynä (työkaverilta löytyis).

Esimiehillekkin on jo kerrottu. Kaikilla on tainnut pomo ottaa hyvin tiedon vastaan. Niin täälläkin otti. Helpottaa omaa oloa kun tietää ettei pomo sitä kuule sitten keltään työkaverilta.

Hauskaa viikkoa

-Sara-Maria rv 14+5-

Vierailija
14/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja kuulumisia kaikilla :)

Tervetuloa uudet helmimammat!

Hankinnat: Ei olla tehty. Esikoisesta on säästöön laitettu vaatetta, pinnasänky, tuttipullot, rintapumppu. Vaunut pitää kuitenkin hankkia ja viikonloppunahan minulle iski tunne, että NYT on ostettava ne vaunut (niin, eihän tässä ole nää kuin alle puoli vuotta aikaa, hahaa) mutta mies järkevästi ehdotti, että jos aletaan syksymmällä vasta kiertelemään, eikä hätäpäissään osteta ensimmäisiä vastaan osuvia, kun kiire ei ole. Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa tällä toisella kierroksella, kun vauvalle on paljon vaatteita odottelemassa varastossa. Esikoisen kanssa äitiyspakkaus oli minulle tärkeä jo senkin takia, että sen kotiin saapumisesta tuli niin hyvä fiilis - vanhemmuusfiilis ;)

Supistuksista: on esiintynyt, ihmettelen kyllä kun esikoisen kanssa ei tuntunut ennen kuin synnytyksessä, nyt tuntuu jo selvästi välillä. Työ on minulla pääosin lähinnä " aivoja rasittavaa" , eli toiveena ja uskona on, ettei supistusten takia kuitenkaan joutuisi sairaslomalle ennen ä-lomaa.

Pomoista: Odottelen, että pomo saapuu takaisin työhön (syyskuun alussa) ja kerron sitten heti. Voi olla, että joudun soittamaan asiasta jo aiemmin, jos tämä vatsa alkaa herättämään toimiston tarkkanäköisissä arvailuja. Niin kuin Sara-Maria sanoi, on parempi kertoa itse, kuin että pomo kuulee sen " pikkulintujen" kautta.

Mauii: Kuinka usein sulla on yövuoroja ja voitko jossain vaiheessa alkaa niistä kieltäytymään? Hyvä, että olit varustautunut eväin ;)

Sininenkirsikka: Hyviä uutisia :) Mukava kuulla!

Etelä-pohojalaaset: teitäpä onkin jo aika monta! Mutta älkää nyt vaan karatko omaan pinoon, kyllä teistä täällä kovasti tykätään :) :)

(ja kyllähän paikkakuntakohtaisiakin juttuja täällä saa ja voi hyvin myös jakaa, eikös juu?)

Kyllä mekin miehen kanssa on mietitty muuttoa pois pk-seudulta, vaikka täällä onkin kiva koti pihoineen, kavéreita ja molempien työpaikat.. --- mutta tänäkin aamuna, kun paikallisjunat sekoilivat aikatauluissaan ja tuskastuneet työmatkalaiset seisoivat täysissä junanvaunuissa hikisinä ja tympääntyneinä, alkoi taas miettiä vähän " laveampia lakeuksia" ;)

Mukavaa päivää kaikille

Saran 15+0

Vierailija
15/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut tänne sitten ensi esittelyiden jälkeen. on tainnu olla kaikenlaisia kesä reissuja ym. Olen kyllä lueskellu kuulumisianne. Kiva kuulla että noin yleisesti ottaen on menny hyvin odotus ja voimia niille joilla on harmeja ollut matkassa.

Meillä oli ultra jo tossa pari viikkoa sitten ja siellähän se tyyppi heittti kuperkeikkaa niin että.. Hassua, ku mun mielestä esikoinen oli vielä tossa np:ssä ihan rauhallinen. Ehkä tää onkin sitte vielä vähä vilkkaampi tapaus, jaiks. Eka lääkäriki oli viime viikolla ja seuraava neuvola käynti vasta lokakuun puolvälissä, rakenne ultran jälkeen. Must on jotenki harmi ettei toisen raskauden kohdalla oo niin usein neuvolaa. Onks se vaan mein kunnassa vai mites muilla?

Hankinnoista viäl että meilläki on esikoisen vauva kamat vielä tallella. Ainut mikä pitää ostaa on turvakaukalo. Kävinkii jo toissa päivänä hakemassa vauvan vaatteet varastosta. Hiplailin ja järjestelin ja laitoin takas laatikkoon. Ehkä nyt vielä maltan mieleni ennen kun pesen ja järjestän ne kaappiin:).

Joillakin oli jo vatsa kasvannut. Mulla se näyttää enemmänkin siltä että oon juonnu kesällä litroittain kaljaa.. Odotan että voisin jo käyttää tiukkoja paitoja ylpeästi maha pystyssä. Onneksi tää nykymuoti kätkee alleen paisuneet kaljamahat.

Hyviä mahankasvatus ilmoja kaikille!

nulmu (oisko tasan14)

Vierailija
16/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vihdoin koneelle, kun esikoinen meni päiväunilleen...

Hankinnoista oli puhetta. Meillä on esikoiselta niin paljon kaikkea valmiina, vaatteita, hoitoalusta, tuttipulloja, rintapumppu, sitteri, jne... ettei varmaan tarvitse muuta hommata kuin ne kaksostenrattaat jossain vaiheessa. Ja tietysti jos uusi tulokas on poika, niin jotain poikien väristäkin pitäisi varmaan ostaa, esikoiselta (tytto) kun on melkein kaikki vaatteet jotain vaaleanpunaisia. Tosin emme esikoista odottaessanikaan ostaneet mitään kauheasti varastoon, vaunutkin haettiin n. viikko ennen syntymää vasta. Esikoista odottaessa oltiin miehen kanssa kovin skeptisiä ja taikauskoisia, pelkäsimme että jos kovin aikaisin tavarat hankkii, niin sattuukin jotain kauheaa. Äitiyspakkaus on kyllä hyvä starttipakkaus, tosin vaatteet ovat ensialkuun liian isoja, joten joitain 56 cm vauvanvaatteita kannattaa mielestäni hankkia, jotka menevät sitten ensimmäiset viikot. Ja tietysti valmistajien kokomerkinnöissäkin on eroja, esim. Tutta tekee reilun kokoisia vaatteita ja osa H&M:n vaatteista taas on aika pieniä mitoituksiltaan.

Supistuksista joku kirjoitteli. Minulla oli esikoista odottaessa jo aika alkuvaiheessa harjoitussupistuksia ja supistelujen takia sairaslomalle töistä jouduin rv 28. Toivon kovasti ettei tällä kertaa tulisi niin kovia supisteluita ja liitoskipuja kuin viimeksi. Sellainen tukivyö on kyllä hyvä hankinta, jos on liitoskipuja. Itselläni on Anita-merkkinen, maksoi muistaakseni silloin jotain 36 euroa lastentarvikeliikkeessä.

Tuosta vatsan koon muuttumisesta, tosiaan vatsani pienentyi aika lailla pari viikkoa sitten, kun turvotus katosi, mutta nyt näkyy taas pieni kumpare. Tutut ovat jo kovasti pälyilleet vatsanseutuani ja ne joille olemme kertoneet ovat sanoneetkin huomanneensa jo vatsastani. Aika jännä juttu, miten varhain muutkin sen huomaavat, vaikka olen koittanut kovin vielä piilotella vatsaani. Tietysti toinen raskaus alkaa näkyä aikaisemmin, yleensä.

Kovasti odottelen myös seuraavaa neuvolaa niin kuin moni muukin täällä. Minulla seuraava käynti on vasta parin viikon päästä. Ei millään jaksaisi odottaa!

Aurinkoista tiistaipäivän jatkoa vaan kaikille!

T:Kassiopeia rv 12+1

Vierailija
17/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tosiaan on etelä-pohjalaisia runsaasti! Ei me omaan pinoon karata, mutta jossain vaiheessa vois käydä kahvilla jossain, tai jotain.

En juurikaan ole hankkinut mitään vielä, kaikkea on esikoisen jäljiltä eikä niin vanhojakaan vielä. Pitkän trikoisen kantoliinan varmaan hankin ensimmäisenä, sitä olen tässä pohtinut ja vertaillut vaihtoehtoja. Babu on yksi vaihtoehto (Baby bundler). Ai anteeksi, kylläpäs yhden hankinnan olen tehnyt! Ostin kirpputorilta 50 centillä neuletakin jossa oli Ressun kuva. Oli niin söpö ja edullinen.

Tänään tuli aamulla vessassa käydessä hieman verta. Säikähdin vähän reippaammin... Onneksi huomenna on neuvola, niin voi kuunnella sydänääniä, toivottavasti jo kuuluu! Vuoto ei sitten jatkunut, niin nyt voi jo taas hengittää, mutta en varmasti rauhoitu kokonaan ennenkuin sydänääniä pääsee kuulemaan...

Mrs.Marple rv 12+6

Vierailija
18/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, tiedän että on vähän kökköä mainostaa tälleen keskusteluissa, mutta itse olisin toisaalta toivonut vuosi sitten kun asiaa pähkäilin mitä moni teistä varmasti nyt, että joku olisi sillon minun eteeni vaihtoehtoja tyrkyttänyt.

Nyt siis LA marraskuussa, ja viime vuoden elokuussa sain esikoisen. Silloin hankimme mieluiset vaunut, mutta kun niihin ei kahta lasta mahdu, päätimme myydä pois. Eli jos jollain kiinostusta olisi, ei muuta kun lisäkysymyksiä tänne päin! Vastailen mielelläni!

http://www.aijaa.com/v.php?i=847938.jpg

Mielestäni täysin uuden veroisessa kunnosssa. Mitään vikaa en löydä. Kevyet työntää, ilmakumi renkaat. Ja menevät pieneen tilaaan kasattaessa. Tämä on tosi mukava, koska emme joutuneen vaihtamaan sedania farmariin. Hp. 450e tarvikkeineen.

Hintaan mukaan pehmeä kantokoppa (jonka saa myös jalkapussiksi), siihen irroitettava karvavuori, sadesuoja, hyttyssuoja, lisä jatkopala joka tekee vaunuista tod. kätevät jotta niitä voi käyttää ilman ratas kaarta vähän suojaisimpina vaunuina pitkään, jalkasuoja (tai siis se sellanen peitto) päälle.

Itse olen vaunuihin kovin tyytyväinen, mutta 2 lasta niihin ei mahdu :)

Lisää kuvia sähköpostiin, tai vaunuja saa toki tulla katsomaankin ilman että niitä tarvitsee ostaa. Vaunut Turussa. Voin lähettääkkin matkahuollon kuluja vastaan

Susanne Wiik

0456708701

wiiksu @ hotmail.com

Turku

Vierailija
19/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt jo olisi kaipuu takaisin vähän vapaammalle... tosin luulen, että kun tästä joutuu sairaslomalle jäämään rv 25 paikkeilla, niin töihin olisi kaipuuta.

Sain siis viimein myös kerrottua pomoille töissä. Oma tiiminvetäjä oli oikein innoissaan ja iloinen. Iso Pomo oli myös myönteisellä mielellä, käski vaan tulla kertomaan aina väliaikatietoja, jos tuo saikku lähenee. Niin kuin sen nyt etukäteen jotenkin tietäisi.

Seuraava neuvola meilläkin on vasta ensi viikolla, ultra-aika vasta viikolla 39. Tuntuu jotenkin hassulta, kun silloin on jo raskauviikkoja 22 ja varmaan meidät on ohjattu jo äippäpolillekin seurantaan.

Mulla on ollut viime aikoina aika kovia kipuja tuolla alapäässä, nivusissa ja ihan tuntuu että häpyluussakin. Tiedä sitten miten tämän kaksoisraskauden pitäisi erota normaalista, että ovatko ihan normaaleja.

Kävin eilen tanssimassa sellaista Latinos-tanssia, tuntuu hurjalta huomata, ettei oma kroppa enään pysty sellaiseen mihin aikaisemmin, ei keinu eikä pyöri. Ja taisin muutenkin tulla aina pari askelta muita perässä. Itku ja paha mielihän siitä tuli kotona, niin ja oksennus.Ajattelin kuitenkin käydä tuolla niin kauan kuin jaksan, neuvolastakin suosittelivat sitä tanssia jatkettavaksi.

Mulla on muuten nyt vasta alkanut tulla oksennusta, ensimmäisten 13 viikon aikana en oksentanut kertaakaan.

Jouluomppu 15+6

Vierailija
20/44 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Jouluompun oksentelu menee ohi! Itse olen siltä säästynyt paria aamua lukuunottamatta, toivottavasti ei nyt alakaan...

Hankinnoista... Mulle on tulossa esikoinen, joten kaikki pitää hankkia. Vauvanvaatteita olen ostellut jo pitkin vuotta, kun olen lapsesta haaveillut. Onneksi en joutunut pettymään! *koputtaa puuta*. Äitiyspakkaus mukaan luettuna 56-70cm vaatteita alkaa olla jo tarpeeksi, pari potkupukua ajattelin vielä hankkia.

Vaunut tuli ostettua reilu viikko sitten, kun löysin myydään-palstalta tosi edulliset ceroxit (joihin olin jo päätynyt aiemmin) ja olivat vielä Turussa, joten ei tarvinnut hakea kauempaa/postitella. Siellä ne nyt könöttävät makkarin nurkassa. Ajattelin viedä vanhempien luokse säilöön, kunhan olen tarpeeksi niillä leikkinyt... =)

Olo on ollut jo sen verran parempi, että olen päässyt liikkumaankin. Sunnuntaina olin pilateksessa ja eilen Latin-tanssissa. Ennen raskautta kävin 2-4krt/vk jumppa- tanssi- tai pilatestunneilla, mutta sitten paha olo ja väsymys veivät voiton. Onneksi nyt jo jaksaa!

Päätä särkee.