Lastensuojelu ei enää kuljeta lastani kouluun
Lapsella ahdistusta ja vaikea mennä kouluun aamulla. Lastensuojelu on kuljettanut mutta nyt ei enää suostu. Lapsen koulunkäynti taitaa nyt loppua tähän. Näin yhteiskunta tukee vanhemmuutta.
Kommentit (28)
Pyysin myös lastensuojelusta lastenhoitajaa kesälle kun on lapsilla pitkät lomat ja minulla ei lomaa kun vaihdoin töitä. En pysty yh-äitinä kuljettamaan leireille eikä erityislapset siellä viihtyisikään. Mutta ei myönnetty sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei pakottanut sinua vanhemmaksi.
Ihan itse valitsit levittää jalkas.
Yhteiskunta on oman osuutensa tehnyt ja nyt on sinun korkea aika lakata ruikuttamasta ja ottaa oma osuutesi vastuusta, johon kuuluu myös lapsen koulunkäynti.
Olen yksin kolmen erityislapset kanssa enkä pysty siihen mihin kahden vanhemman perheet. Lastensuojelu ei tue minua missään.
Miten nämä ovat lastensuojelun asioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on oman osuutensa tehnyt ja nyt on sinun korkea aika lakata ruikuttamasta ja ottaa oma osuutesi vastuusta, johon kuuluu myös lapsen koulunkäynti.Olen yksin kolmen erityislapset kanssa enkä pysty siihen mihin kahden vanhemman perheet. Lastensuojelu ei tue minua missään.
Se ei ole yhteiskunnan eikä lastensuojelun vika.
He ovat tehneet, minkä voivat ja sääntönsä sallivat eivätkä enempään pysty.
Älä kysy mitä yhteiskunta antaa erityislapsillesi vaan mitä erityislapsesi antavat yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on oman osuutensa tehnyt ja nyt on sinun korkea aika lakata ruikuttamasta ja ottaa oma osuutesi vastuusta, johon kuuluu myös lapsen koulunkäynti.Olen yksin kolmen erityislapset kanssa enkä pysty siihen mihin kahden vanhemman perheet. Lastensuojelu ei tue minua missään.
Olisi kannattanut miettiä ennen kuin aloitit toista ja kolmatta lasta tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sitten lapsesi huostaan.
Sinä olet äiti ja vastuussa lapsistasi, heidän hoitamisestaan ja kuljettamisesta. Sinä. Ei yhteiskunta. Kanna hyvä nainen vastuusi.
Lastensuojelun tarkoituksena ei ole olla mikään lasten- tai kodinhoitopalvelu. Se on viranomainen joka valvoo, että perheissä kasvatetaan lapsia suositusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä erityislapsia on kolme? Eikö yksi riittänyt?
Kyllähän potilasjärjestöt järjestävät leirejä, esim Autismiliitto. Voisivat hyvinkin viihtyä.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun tarkoituksena ei ole olla mikään lasten- tai kodinhoitopalvelu. Se on viranomainen joka valvoo, että perheissä kasvatetaan lapsia suositusten mukaan.
Kyllä lastensuojelun tehtävä on tukea kasvatuksessa ja kriisitilanteissa.
Onko sukulaisella auto tai kumppanilla. Entä muutto paikkaan jossa ahdistus vähenee ja on bussiin mahdollisuus. Entä voiko itse viedä /hakea lapsen tai kaveri /serkku /kummitäti /luokkakaverin vanhempi (maksaa bensoja). Olisiko joku muu kiva aikuinen jonka kyytiin lapsi uskaltaa mennä. Kotikoulu? Onko sossu traumatisoinut lapsen?
Ei riitä yhteiskunnan resursseja riitä jokaisen koulua vieroksuvan lapsen hyysäämiseen ja kuljettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän potilasjärjestöt järjestävät leirejä, esim Autismiliitto. Voisivat hyvinkin viihtyä.
Ei. Ahdistunut ei halua sellaisiin. Leiri on pahinta lapselle väkisin.
Kylläpä Porvoon lastensuojelussa ovat "ilkeitä" teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukea ja ohjata, ei tehdä puolesta. Jos ei ole kykenevä vanhemmaksi, niin lasten paikka ei sitten ole kotona. Missä niiden lasten isä on? Jos ei ole kuollut, niin osa vastuusta hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukea ja ohjata, ei tehdä puolesta. Jos ei ole kykenevä vanhemmaksi, niin lasten paikka ei sitten ole kotona. Missä niiden lasten isä on? Jos ei ole kuollut, niin osa vastuusta hänelle.
Isä on psyykkisesti sairas eikä voi ottaa vastuuta. Vanhempani asuvat kaukana eivätkä voi päivittäin auttaa. Olen yksin paitsi silloin kun vanhempani käyvät kylässä.
Yhteiskunta on oman osuutensa tehnyt ja nyt on sinun korkea aika lakata ruikuttamasta ja ottaa oma osuutesi vastuusta, johon kuuluu myös lapsen koulunkäynti.