Minkä pituisia n.5v lapsenne ovat?
Kommentit (27)
- poika 107.3cm ja 17.3kg
- poika 106.1cm ja 18.7kg
- poika 103cm ja 17.5kg
Nuorimmainen oli juuri 2v.neuvolassa 86.5cm 11.6kg, ja on tähän asti meidän pienikokoisin 2-vuotias eli voisi olettaa, että on myös lyhyin ja hentoisin myös 5-vuotiaana.
Itse olen 165cm ja mies 183cm.
ei tarkoita että laspi olisi aikuisena pitkä.
Tyttäreni oli 10-vuotiaaksi aina luokkansa lyhimpiä, nyt on sieltä pisimmästä päästä kun kasvoi kauemmin kuin nämä nopeasti aikuispituuden saavuttaneet ja 5-vuotiaana 120cm pitkiä olleet.
Molemmat lapseni ovat menneet keskikäyrällä, niin pituuden kuin painon suhteen. Äiti lyhyt, isä pitkä, ja lapsi jotain siltä väliltä.
Totta, että 23 kg 118 senttisellä kuulostaa isolta, mutta eipä vaan näytä eikä tunnu. En ole lapseni painolle sokeakaan, sillä olen aina ollut itse laiha ja kevyt. Pitänee punnita kotona ja tarkistaa paino itse. -14
...lihas painaa enemmän kuin läski. Meidän poika noin 100cm ja painoa 19kg. Täyttää joulukuussa 3 vuotta ja rasvaa ei ole lähes tulkoon grammaakaan. Vauvasta asti lihakset on erottunut. Noita kiloja on ihan turha tuijottaa, koska ihmiset on eri rakenteisia. Me ollaan mieheni kanssa molemmat lihaksikkaita ilman isompaa treeniä ja treenin kanssa vielä huomattavasti lihaksikkaampia... Toisille taas ei kerry lihasta vaikka kuinka treenais ja niillä se lisääntynyt paino SAATTAA tarkoittaa läskiä. Meillä poika on myös erittäin liikunnallinen ja energinen, eli ei todellakaan mikään pullamössö painostaan huolimatta!!!
Toivottavasti tyhmä vastauksesi selittyy edes nuorella iällä....
T. eräs 118 cm 5-vuotiaan tytön äiti, joka yrittää opettaa tytölleen, että pituus voi olla myös kaunista ja siitä voi olla ylpeä (silti polkematta maahan lyhyitä ihmisiä...)