Minkä pituisia n.5v lapsenne ovat?
Kommentit (27)
Tuo kääpiöitä ihmettelevä taitaa olla jättiläisen äiti.
En mä ainakaan haluaisi, että mun lapseni olisi päätään pitempi muita.
tasan 5v. 109 cm.
Ja normaalipituinen, siis käyrien mukaan. Painoa 17 kg.
eli 114-senttisen 5-vuotiaan äiti kommentoi...
Musta on kurjaa, että kummin tahansa päin nimitellään lapsia, kääpiöiksi tai jättiläisiksi. Vaikka oma poikani onkin melko pitkä ikäisekseen, ei minulla ole mitään tarvetta päivitellä esim. 103-senttisen 5-vuotiaan pituutta. Tosin toinen omista lapsistani on juuri tuota vähän lyhyempää sorttia, eli meiltä löytyy kotoa molemmat, sekä "kääpiö" että "jättiläinen". En silti ymmärrä, miksi asiasta pitää tehdä joku kilpailu suuntaan tai toiseen. Vertailu on tietysti ihan mielenkiintoista, mutta halventavaan sävyyn puhuminen satuttaa niin pitkää kuin lyhyttäkin lasta (ja lapsen vanhempia).
Minkä painoisia teidän lapset, meillä mielestäni hoikka poika.
Hoikkeliini, ei edes vatsaa, mutta paino kuulemma nousussa käyrällä...
No onpa teillä kääpiöitä! Meillä poika oli 4-v neuvolassa 110cm ja 18kg..
meillä on saman pituinen 4-vuotias tyttö ja on selvästi pitempi ikäisiään, 5-vuotiatten kanssa samoja mittoja.
äiti on moukka, jolla ei ole edes sisälukutaitoa. Kysytään viisivuotiaan pituutta ja hän kertoo neljävuotiaan pituuden. No meitä on moneen junaan ja osa siellä asemalla.
ei todellakaan ole hoikkeliini,. pidemminkin lihava mörssäri.
on 122cm, 21kg. Taitaa olla aika pitkä ja hoikka.
NO meillä just mitattu 125cm eikä ees piilo korkokenkiä jalas.
5-v neuvolassa mitat
Poika 102,5cm ja 16kg
Tyttö 101cm, 15,7kg
Tyttö 102,5cm ja 17,4kg
Poika 105,5cm ja 15,6kg
Tyttö 118cm 18kg
Poika 121cm 19kg
Poika 120cm 19.5kg
Poika 121cm 20kg
Aika tasanen käyrä sisaruksilla.
taasen hirveä rotisko! Oikea mörssäri, siitä tulee varmaan joku sikaniska kuulantyöntäjä tai jotain.
5-vuotiaana 114 cm pitkä ja painoi 19 kg.
Meidän 2v3kk on nyt 96cm pitkä ja metri menee varmasti rikki ennen 3v. synttäreitä.
poika 115,5cm ja 20,5kg
tyttö 116,5cm ja 22,5kg
Aina ollut pitkähkö.