Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako saikkupäivää / vuosi?

Vierailija
18.08.2007 |

Tuli tuosta " kehtaanko olla pois töistä" avauksesta mieleen, että kuinka paljon olette suurin piirtein sairaslomalla per vuosi? Jos joku oikeasti kehtaa olla, vaikka ei edes ole kuumetta, ripulia, oksennustautia tai vastaavaa, kuinka paljon niitä saikkupäiviä oikein kertyy. Useinkos sitä pienten lasten äideillä varsinkin on voimat pois...

Itse olen ollut viimeisen vuoden aikana yhden oman sairaspäivän (kuumetta 39,3) ja jokaisen kolmen lapsen vesirokosta 2 pv per lapsi (työnantaja " tykkäsi" )

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin silloin kyllä kaksi viikkoa.

Mutta kyllä mä uskon että voi olla sairasloman tarpeessa ilman kuumettakin. Kaikki sairaudet ei nosta kuumetta, mutta tekevät silti työkyvyttömiksi. Näitä on esim allergiat ja migreenit.

Vierailija
2/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli paljon (lukuvuonna 2006-07, olen ope). Johtui aikas paljon siitä, että hoitovapaan jälkeen menin uuteen kouluun, sairastuin kaikkeen koko ajan, oli stressiä lapsista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämää toki takana vasta 6v.

Vierailija
4/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sietää noita " mulla tuli aamulla aivastus ja hain kolme päivää saikkua" - tyyppejä!

Vierailija
5/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en sairastellut juuri koskaan ja olin töistä poissa ehkä 5 päivää vuodessa. Nyt olen kai niin univelkainen, että kaikki pöpöt tainnuttavat heti. Aivan hävettää ilmoitella pomolle, että sairastan taas. Mutta töihinkään ei pysty, kun kuume huitelee 39:ää. Nyt sain vielä riesaksi äänihuulten tulehduksen ja olen sairastanut sitä kaksi viikkoa. Maanantaina pitäisi palata töihin, vaikka puhuminen ei oikein suju vieläkään. En vain kehtaa enää hakea sairauslomaa.

Vierailija
6/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksen jälkeen toipuminen kesti ja kuntoutus.

Oli kovat kivut. Mielummin olisin ollut terve ja käynnyt töissä.

Onneksi nyt olen kunnossa ja työkykyinen.

Vesirokko rokotin päiväkoti-ikäiset lapseni, rokotteet piti ostaa reseptillä apteekista, mutta terveyskeskuksessa pistettiin ne. Ettei tulisi lisää sairaspäiviä tälle vuodelle. Lapseni eivät ole sairastaneet vesirokkoa......

Vierailija
7/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa 1-2 päivää saikulla. Yleensä flunssan takia. Pikkuköhästä en kyllä jää, vaan olen sitten tosiaan sairas.

Vierailija
8/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume mulle ei yleensä nouse korkeaksi, mutta nyt oli lähes 39, niin tajusin, että oon oikeasti kipeä.

Sitä ennen meni kaksi lukuvuotta ilman sairaslomapäiviä. Olen koulussamme harvinaisuus! Kivasti kertyy lisäpalkkaa, jos ja kun joutuu pitämään muiden tunteja.

Vierailija
9/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 1½pv, kesken työpäivän iski oksutauti.

Vierailija
10/10 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..molemmat ihan lusmuilua. Lasten vuoksi en kertaakaan, kun mies on hoitanut koti-isänä heitä. Että kuule, ei me lusmutkaan ihan rottia olla jos päivän per vuosi sluibaillaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä