Poikani isä sitten repäisi! Helkutti!!!
Lapsella on ensi la koulupäivä (tekevät sisään yhden päivän).
Lapsen isällä on ilmainen sisäänpääsy 10-13 ensi la lintsille ja ehdotti jos reissuvihkoon laitetaan että on tärkeä meno. EN suostunut.
Sanoin huoltajana (isä on biologinen isä ei olla asuttu yhdessä, ei huoltajuutta), että meillä mikään muu kun HYVÄ syy mene koulutyön edelle joita esim. on sairaus tai läheisen hautajaiset tai muu tärkeä perhejuhla.
Hitsi! Mies ei ole koskaan maksanut elareita, tekee pimeää työtä sen takia ja minulle valittaa aina rahapulaa, esim. nytkin kun ei voi viedä lasta muuten lintsille.
Oli vihainen koska pidin pääni, ja nyt lapsi mököttää minulle.
Että taas äiti on tylsä, iskä on rento (ja cool).
Kommentit (54)
Aikuinen ihminen ymmärtää että velvollisuudet tulevat ensin.
Harmi vain, että lapsi on tietoinen asiasta, ja äiti sai nyt syyt niskoilleen.
Minä olen myös 70-luvun alun lapsia, eikä minulla olisi tullut mieleenkään sanoa lapselle, että senkus menet - ei se koulu nii-in tärkeä ole.
Mutta: ehkä minä olisin yrittänyt jotain vastaan tuloa. Esim. kustantanu rannekkeet isälle ja lapselle, lapsen tietämättä, seuraavalle päivälle. Tai sitten en.
Kuten joku muukin sanoi: ei se miten sitä aikaa vietetään ole tärkeintä, vaan se, että sitä aikaa ylipäätään vietetään. Ei isän suosio voi eikä saa olla kiinni jostain Lintsi-päivästä. Heikoilla on, jos näin on.
Mutta enää en. Viimeksi lapsi sai 2 lippua lahjaksi elokuviin ja ehdotin että ottaa isän mukaan ja onneksi isä silloin lähti.
Eli olen ollut kärsivällinen, mutta nyt päätin VAIN JA AINOASTAAN olla johdonmukainen jonka moni on tällä onneksi ymmärtänyt.
Minulla ei ole katkeruutta mistään.
Inhottaa vaan aikuisen ihmisen ruikuttaminen rahapulasta kun itse tuhlaa rahansa kapakkaan.
ap
Toisekseen aion sanoa tuosta rahapulan ainaisesta valittamisesta lapselle. Ei se lapsen syy ole, ettei isällä ole rahaa.
ap
Kunhan lapsen kuullen et kovin katkerasti / myrkyllisesti / halveksivasti isästä puhu, niin antaa isän hoitaa suhteensa lapseen kuten parhaaksi näkee.
54
Vaikka mitä muuta itsellesi väität, todelliset motiivit kieltämiselle olivat muualla kuin siinä, ettei velvollisuuksista luisteta!
Se teitkö oikein riippuu juurikin niistä motiiveistasi!
Asia on omalta kannaltani vain selvä, kun on koulupäivä ei sieltä olla pois jos ei olla sairaita tai hautajaisia, piste.
Samat periaatteeni oli vanhemmillani. En ole töistäkään koskaan ollut muuten kuin sairauden takia pois.
t. tiukkapipo ap
Haluan tarkentaa siis vielä näille joillekin epäilijöille, kuinka tässä kasvatetaan lapsista vastuun pakoilijoita sun muita jos huvi menee työn edelle.
Halusin osallistua tähän keskusteluun siksi, (en puolustellakseni Isukkia) vaan ajattelin asiaa lapsen ja isänsä kannalta.
Heidän juttunaan, joskus noista miehistä (ja miksei naisistakin) ei ole sitä arkea ja vastuuta kantamaan. Se ei silti vähennä lapsen silmissä heidän arvoaan ainoina vanhempina mitä heillä on.
Minä olen itse elänyt monta vuotta tilanteessa, jossa lapseni isä ei muista synttäreitä jouluja jne. Silti tiedän että lapsi on hänelle tosi tärkeä, ja pitää siis yhteyttä säännöllisen epäsäännöllisesti.
Omasta puolestani teen kaikkeni, jotta voisin tukea HEIDÄN suhdettaan.
Olisin siis hyvin voinut kuvitella päästäväni lapsen koulupäivänä isänsä mukaan, jos hän olisi sellaista ehdottanut.
Olen hyvin tarkka yleisesti näistä asioista, mutta perhe on aina perhe.
Siinäkin ajattelen vain lastani enkä suinkaan tätä Isukkia, joka on mulle tehnyt aika montaa tosi paskaa temppua.
Mutta, sehän ei pitäis vaikuttaa heidän suhteeseen, eihän?
Vierailija:
Minä olisin päästänyt lapsen viettämään isäpäivää, koska isäsuhde on arvokasta. T. opettaja
En tajua, miksi kaikki vauhkoaa isä-suhteesta, kun ap jokaisessa viestissään kertoo, miten isä ei todellakaan ole mukana arjessa, tekee ohareita lapselle, kulkee ja elelee omilla ehdoillaan. Ei ole lähivanhemman velvollisuus hinnalla millä hyvänsä hyysätä etävanhempaa, jolla ei tunnu olevan mitään käsitystä vastuusta ja vanhemmuudesta.
ettei suhdetta koskaan synnykään,ei aina ole liian myöhäistä.
Mutta joskus on kokonaisuuden kannalta hyvä joustaa ja tehdä poikkeus. Näin äkkiseltään tuntuu kuitenkin siltä, että olisin päätynyt a.p.:n kanssa samaan ratkaisuun. Jos isä todella haluaa viedä poikansa Lintsille, hän voisi sen järjestää ajankohtana jolloin ei ole koulua. Poika tietysti kokee tilanteen epäreiluksi, koska ei ymmärrä varmaan tätä ilmaisasiaa.
Näin sivuhuomautuksena: joskus ala-asteella luokallani oli tyttö, jonka perhe lomaili joka syksy viikon Lapissa ruska-aikaan. Silloin ei vielä ollut syyslomia, joten muut ahersivat koulussa. Tämä tyttö joutui muistaakseni pitämään esitelmän tai kirjoittamaan aineen matkasta ikään kuin korvaukseksi siitä, että oli saanut ylimääräistä lomaa.
Vierailija:
tollaisen asenteen omaavat naiset pitävät huolen
ettei suhdetta koskaan synnykään,ei aina ole liian myöhäistä.
Kyllä sitä yritystä pitää olla isälläkin. Ei äiti voi kultalautasella sitä lasta kantaa isälle - ja sitten pettyneenä kantaa taas pois kun isä tekee oharin.
Tiedän, että on naisia, ketkä tekevät kamalia vastuullisille, hyville ex-miehilleen ja lastensa isille. Pyrkivät pilaamaan välit, sotkevat tapaamisia jne. Tässä tilanteessa ei kyse ole siitä.
Nyt ei ollut. Lapselle olisi tullut erikoinen viesti (turnaukseen ei mennä mutta lintsille isän kanssa mennään).
Kuten jo sanoin, minua hän ei ole kiusannut, lapselle ohareita tehnyt kymmeniä ja kymmeniä.
Voi olla että lintsikin olisi vielä peruuntunut, tiedä häntä.
Olen päätökseni tehnyt ja mielestäni ainoan oikean, faktat tiedostaen.
ap
Tai miksi jalkapallojoukkueella turnaus jos koulupäivä?
Taitaa olla informaatiokatkos nyt jossain päin!
En olisi ensinnäkään kieltänyt edes tuota turnausta! Saati sitten päivää lintsillä, isän kanssa, jota ei kerran muuten lapsi kiinnosta, mutta no, edes kerran vuodessa olisi päässyt..
Lapsi toivoi saavansa olla edes päivän rakastettu ja välitetty isän toimesta.. Ja vaikka ap yritätkin suojella lastasi, olisi hyvin tärkeää lapselle edes " ilmaisena päivänä" , mitä pidät erityisen halventavana, lapselle saada isänsä huomiota!
Ei lapsi näe tätä tilannetta sillä, että on koulupäivä, ainoastaan sinä, ettei hän saa olla isänsä kanssa tekemisissä.. Lapsi kokee varmasti tulleensa petetyksi kun kerrankin isä ehdottaa jotain kivaa, eikä se sovi TAASKAAN äidille, vaikka olisi ensimmäinen kerta kun äiti tulee väliin!
Lapsi todennäköisesti kyseenalaistaa kaikki isän " pettämiset" , että olikohan nekin äitin syy.. (been there, done that)
Toivottavasti ap nyt pystyt sitten pitämään tämän tiukan linjan, eikä minkään pienen flunssan vuoksikaan olla koulusta poissa.. Voin sanoa, että hyvin vaikeaa tulee olemaan.. Joskus kun löysää toisesta päästä, saa kiristettyä toisesta päästä..
Eli teit väärin jo kieltäessäsi turnauksen lapseltasi ja kyseessä on kuitenkin jo 11 vuotias! Osaa kyllä ymmärtää tilanteet ja tehdä omia johtopäätöksiä vanhempien suhteesta!!