Kuka on niin hullu, että alistuu velkaorjuuteen?
Kun korot nousee ja lamaa lähestyy Suomea. Asunotlainoja ottaneet ovat kohta todella isoissa vaikeuksissa kun korot nousevat edelleen, asuntojen hinnat laskevat ja yt-neuvottelut lähestyvät.
Kommentit (14)
Kun ei ole perijätär eikä muutenkaan niin hyväosainen, että ilmaiseksi jotain olisi saanut, niin kyllä sitä vaan asuntolainaa on maksettava.
Tunnut ap vähän yksinkertaiselta?
No tosiet ovat maksukykyisiä, joillakin on tuloihinsa nähden liikaa velkaa. Ei kaikilla. Älä yleistä.
t. ei-velkainen
No, kyllä se siitä. Yritä nyt hoitaa asiasi kuntoon niin ehkä sinäkin saat sen omistusasunnon joskus tulevaisuudessa.
Meillä 50000 ja säästöjä yli 10000. Asunnon arvo noin tuplasti velkamäärän. Voi olla että meille käy huonosti, mutta en nyt hirveän huolissani ole. Tai koe olevani velkavankeudessa.
Ei ole velkaa mahottomasti, jonnin verran kuitenkin. Jos menee kaikki perseelleen niin sitten menee, minkäs teet. Ei elämää voi elää niinkään, että miettii kokoajan, että ei voi tehdä sitä tätä ja tuota, kun kuitenkin tulee lama ja jään työttömäksi...
Kun otat velkaa, päätät itse mitä laitat asumiseen. Meillä esim pitempi laina ja lyhennyserä 300 euroa kuussa. Joten kysymykseesi, kuka asuu velaksi ap, vastaan että sellaiset jotka haluavat ITSE määrätä asumiseen käyttämänsä kuukausierän!
Vuokralla maksettaisiin tästä noin 800 kuussa, ei kyllä käy kateeksi vuokralla asuvia!
ja joutuu myymään niin voi käydä niin, että loppujen lopuksi siitä tulee tappiota ja paljon. Silloinhan olisi ollut sama ollako vuokralla vai ei. Siis jos asunnon myymisen jälkeen jää lainaa silti jäljelle...
lyhennys 560 (lyhennys ja korot), tällä hetkellä lyhennykseen menee enää n. 40 euroa kuussa ja kun korot vielä nousevat hieman, niin sitäkään ei mene enää.
Laskeskeltiin tuossa eilen, että jos ottanut n. 100 000 (maksuaika n. 20 vuotta) lainaa pari vuotta sitten ja maksaa n. 500 euroa pankille kuukausittain, niin maksuaika on pidentynyt jo yli 40 vuoden ja lyhennys alkaa olla muutaman kympin luokkaa..
Eli jos ei ole korkojen mukaan varaa nostaa lyhennystä tai maksimi laina-aika jo, niin huonosti voi käydä-
Mua ei kiinnosta paljonko sulla tai naapurilla on lainaa tai onko ollenkaan. Jokainen lienee asuu parhaaksi katsomallaan tavalla.
Meillä ei vielä ole mitään hätää korkojen kanssa. Lainalaskelmat tehtiin tarkkaan pankin kanssa ja laskettiin raamit. Vuokra-asunnossa vuokra nousi säännöllisesti ja siitäkin joutuisimme maksamaan lisääntyvästi.
Sieltä löydät useita pitkiä keskusteluja ihan tästä samasta aiheesta. Joka päivä tällä aloitetaan samasta asiasta uusi ketju.
kun asuttava kuitenkin jossain on (Suomen talvi on aika ikävä telttamajoituksessa), niin mielummin kartutan omaa omaisuuttani kuin jonkun sijoittajan ja kaupungin...
Me vähennetään tietty summa lainaa joka kuukausi. Vuokralla asuja maksaa vuokraa. Eli molemmat joutuu pulittamaan kuukausittain jollekin taholle rahaa.
Miksi lainan maksaja on muka orja, mutta vuokranmaksaja ei ole?
Mun käsittääksen saa häädön, jos ei maksa vuokraansa kuukausittain?