Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaiset vaihdevuodet?

Vierailija
18.08.2007 |

Onko kellään kokemusta? Mitkä oli oireet?

Itse olen 39 ja ruvennut ihmet6telemään omia kuukautisiani ja muutakin yleisoloa.

Minulla on aina siis siitä, kun kuukautiseni 13v. alkoivat niin säännölliset lähes kellolleen 28 vrk. nyt tämän vuoden aikana lähinnä kesän alusta on kuukautiset ollut epäsäännölliset ja tullut lähinnä kierron 30. 40 vaiheilla... Nytkin mennään kovaa jo 34 kohilla eikä mitään kuulu eikä näy. Ja raskaana en ole. Tosin oireiuta olis, kuin suuremmassakin raskaudessa ja niin on ollut aijemminkin näissä myöhästyneissä kuukautisissa. pääkipua. hikoilua, rintojen aristusta jne..

Voiko kyse olla varhaisista vahdevuosista vai mikä helvetti nyt on?

( joo menen lääkäriin kun saan aikataulut sovitettua)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vaihdevuodet siis kertapamauksella yleensä tule, siinä neljänkympin huippeilla kroppa alkaa ikäänkuin " laskeutumaan" vaihdevuosiin.

Munasarjat alkavat pikkuhiljaa surkastua, ovulaatio ei tapahdu joka kk. ym...

Vierailija
2/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUtullani alkoi varhaiset vaihdevuodet sun iässäsi. Eli kuukautiset loppuivat kokonaan heti hänen toisen synnytyksensä jälkeen. Tutkittiin hormonit ja hänen äidillään sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on hyvinkin todennäköistä, että meneillään on alkavat vaihdevuodet.

No vanhuus ei tule yksin. Kaiketi täytyy varata aikaa gynelle. hohoijaa.. Voi jos äiti eläisi vielä niin saisin tietää miten sillä meni.

-ap-

Vierailija
4/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskokset, joille nuoresta asti sanottiin, että lapset pitää tehdä heti parikymppisenä, tai ei enää onnistu. Toisella sitten alkoikin vaihvevuodet n. 25-v iässä.

Että kovin tämä ilmiö vaihtelee.

Vierailija
5/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä omista kirjoja, mutta kiinnostaisi tietää.....

jos teistä jollakin on tietoa....

Eikö vauvoja voi saada sen jälkeen?

Vierailija
6/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaislla keskimäärin 51 vuotiaana.

Vierailija
7/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin gynellä ja otettinn papat ym. sillon myös ultrattiin kaikki. Ja lääkäri sanoi että kaikki näyttää hyvälle ja normaalille.

Kuinka nopeasti sitten nuo myomat voi ilmaantua? No siihen ei kaiketi ole kellään vastausta.

-ap-

Vierailija
8/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ovat perinnollisiä. Kysy äidiltäsi, milloin hänellä alkoi. TUtullani alkoi varhaiset vaihdevuodet sun iässäsi. Eli kuukautiset loppuivat kokonaan heti hänen toisen synnytyksensä jälkeen. Tutkittiin hormonit ja hänen äidillään sama juttu.

Äiti on ollut kuolleena jo toistakytä vuotta....

Mutta kiitos vastauskista kaikille.

Vierailija
9/11 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun en tajunnutkaan tai en jaksanut kiinnittää siihen huomiota kun oli kaksi pientä lasta. kuumat aallotkin menivät siihen yleisen kurahousurumban piikkiin. Niin se vaan oli. Kävin äskettäin gynellä ja totesin, että kuuk. olivat loppuneet n. pari vuotta sitten.

(Siinä vaiheessa oli ero, muutto sekä vakava sairastuminen. Siksikään ei asia ollut elämässäni päällimmäisenä, varsinkaan niin tärkeänä, että olisin siihen suurempaa huomiota kiinnittänyt).

Lääkäri totesi välittömästi, että vaihdevuodet ovat. t. 44v.

Vierailija
10/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo oli mummojen tasoa. Hormonikorvaushoidolla nivelkivut lakkasivat parissa viikossa. Olin tuolloin 38-v. Kuukautiset olivat koko ajan säännölliset, vaikka estrogeenieritys oli lähes nolla...

Vierailija
11/11 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menkat loppui kun seinään. Siihan asti suht säännölliset ja sit stoppi, ei mitään. Ihan totaalinen menopaussi. Ei ovulaatiota, ei ollenkaan. Olin 31v. Ei paljon naurattanut.

Kuumia aaltoja, rytmihäiriöitä, mielialan heittelyä, hikoilua... huhhuh... sain tietty lääkityksen ja olo helpottui. Siltikin ***uttaa välillä vieläkin, mutta minkäs teet... : ((