perhepäivähoitaja vastaailee jos kysyttävää?
Kommentit (45)
joka hoidossa niin pitkään että tarvitsisi 2 ruokaa, ei ole pph vaan pvkodissa. Tietysti jos saan korvauksen niin annan vaikka 5 kertaa ruokaa. Omalla kustannuksella en.
jotka ovat esim. 18.30 asti hoidossa. Lapsi joka haetaan viimestään 18.00 ei saa kello 17.00 ruokaa.
Vierailija:
joka hoidossa niin pitkään että tarvitsisi 2 ruokaa, ei ole pph vaan pvkodissa. Tietysti jos saan korvauksen niin annan vaikka 5 kertaa ruokaa. Omalla kustannuksella en.
Lyönkö minä sitten hynkyt käteen pph:lle, että lapseni saa ruokaa normaaliin ruoka-aikaan siinä viiden maissa vai kuinka toimin? Ja paljonko pitää maksaa? Vai vienkö lapselle omat eväät iltaruuaksi (tätäkin olen harkinnut)?
T. se jota tämä ruokahommeli alunperin ärsytti/ärsyttää
Vierailija:
Etkö sitten saa korvausta ylimääräisistä ateroista?
Lyönkö minä sitten hynkyt käteen pph:lle, että lapseni saa ruokaa normaaliin ruoka-aikaan siinä viiden maissa vai kuinka toimin? Ja paljonko pitää maksaa? Vai vienkö lapselle omat eväät iltaruuaksi (tätäkin olen harkinnut)?
T. se jota tämä ruokahommeli alunperin ärsytti/ärsyttää
[/quote]
Meillä on ylimääräinen ateriakorvaus 3e/pv.
Ei hyväksy ylimääräisiä aterioita. Lapsen hoitopäivä ei saa tulla liian pitkäksi.
Vierailija:
Ei hyväksy ylimääräisiä aterioita. Lapsen hoitopäivä ei saa tulla liian pitkäksi.
vanhemmat eivät saa syyllistää hoitajaa vaan on otettava yhteyttä esimieheen joka nämä säännöt määrää.
kun pph tekee miehelleen ruuan ja kattaa sen pöytään noin puoli viideksi - viideksi, kun mies tulee kotiin töistä. Lapsi sitten on siinä vieressä läsnä, mutta hänelle ei anneta ruokaa. Kerran poikamme oli suuttunut nälissään, kun hoitaja oli antanut pöydästä hänelle kurkun ja heitti sen seinään. Ja tietysti minä sain sanomiset, kun kävin hänet hakemassa kotiin. Täytyy ehkä noita myöhäisiltoja varten laittaa mukaan joku makaronilaatikko tms. ettei tartte pojan olla nälissään.
t. se alkuperäinen ruokaärsytysmuija
Vierailija:
Meillä ei hoitopäivä ole liian pitkä vaan 8-8,5 tuntia. Eli tietääkseni ihan normaali. Pitäähän sitä kait töissä olla se lähes 8 tuntia?
Ulkoilen hoitolasten kanssa siihen aikaan. Poikkeuksena päivät jolloin puuttuu sadevaatteet ja ulkona sataa.
näitä pph juttuja niin jään miettimään, olenko aivan liian kiltti hoitaja..(omasta mielestäni en) Pitäisikö minulla olla ammattimaisempi ote työhön jne.
Minun periaatteeni on aina ollut, että lapset hoidan kuin he olisivat omia, vanhempia kohtelen kuin he olisivat ystäviäni. Toiveeni on, että voisimme keskustella kaikista asioista ja näin meillä tehdäänkin. Joskus iltapäivällä kun väsyneet vanhemmat saapuvat, pyydän heitä kahville ja mustikkapiirakalle, toisinaan annetaan lasten leikkiä pihalla ja huilataan porukalla hetki vaihtaen kuulumisia.
Meillä joustetaan puolin ja toisin, vanhemmilta saan apua jos tarvitsen ja minä taas hoidan lapsia joskus myöhemminkin kuin tarve. Tärkeimpänä asiana pidän kaikkien osapuolten viihtyvyyttä.
Toisinaan tuntuu nololta, etä tästä vielä palkkaakin maksetaan ;-)
Vierailija:
kun pph tekee miehelleen ruuan ja kattaa sen pöytään noin puoli viideksi - viideksi, kun mies tulee kotiin töistä. Lapsi sitten on siinä vieressä läsnä, mutta hänelle ei anneta ruokaa. Kerran poikamme oli suuttunut nälissään, kun hoitaja oli antanut pöydästä hänelle kurkun ja heitti sen seinään. Ja tietysti minä sain sanomiset, kun kävin hänet hakemassa kotiin. Täytyy ehkä noita myöhäisiltoja varten laittaa mukaan joku makaronilaatikko tms. ettei tartte pojan olla nälissään.t. se alkuperäinen ruokaärsytysmuija
Voi kamalaa, poikaparka. Eihän tuossa enää ole mitään tolkkua, että ukko syö, mutta lapsi on ilman. Sydämetön hoitaja, sanoo yksi pph, joka taatusti ruokkisi myös lapsen!
tarjota rahakorvausta suoraan hoitajalle, vaikka 2e/pv tai jotain, että lapsesi saisi myös päivällisen.
Vierailija:
kun pph tekee miehelleen ruuan ja kattaa sen pöytään noin puoli viideksi - viideksi, kun mies tulee kotiin töistä. Lapsi sitten on siinä vieressä läsnä, mutta hänelle ei anneta ruokaa. Kerran poikamme oli suuttunut nälissään, kun hoitaja oli antanut pöydästä hänelle kurkun ja heitti sen seinään. Ja tietysti minä sain sanomiset, kun kävin hänet hakemassa kotiin. Täytyy ehkä noita myöhäisiltoja varten laittaa mukaan joku makaronilaatikko tms. ettei tartte pojan olla nälissään.t. se alkuperäinen ruokaärsytysmuija
ettei ruoki naapurin lapsia jos ovat ruoka aikana paikalla. Hulluuden huippu, että hoitolapsia ruokittaisiin ilmaiseksi! Pph joka ei tarvitse palkkaa työstään niin voisi oikeasti tehdä työtään ilmaiseksi. Älä vedä " mattoa alta" niiltä hoitajilta jotka tekevät tätä työnä. Ei pvkodissakaan toimita mitentahansa.
hoitajana tilanteessa, jossa muu perheesi söisi päivällistä, mutta ateria ei hoitolapselle kuulu? Antaisit katsoa vierestä vai?
Vierailija:
ettei ruoki naapurin lapsia jos ovat ruoka aikana paikalla. Hulluuden huippu, että hoitolapsia ruokittaisiin ilmaiseksi! Pph joka ei tarvitse palkkaa työstään niin voisi oikeasti tehdä työtään ilmaiseksi. Älä vedä " mattoa alta" niiltä hoitajilta jotka tekevät tätä työnä. Ei pvkodissakaan toimita mitentahansa.
hänellä on asianmukainen vaatetus.
ei ole tai jos ilma on niin huono, että joudutte olemaan sisällä?
Vierailija:
hänellä on asianmukainen vaatetus.
voisi mennä kotiin syömään, mutta hoidossani oleva lapsi ei, vaan joutuisi olosuhteiden pakosta olemaan meillä katsomassa toisten ruokailua.
Vierailija:
joskus käydä lukemassa näitäkin viestejä kuin myös kokoontua muiden perhepäivähoitajien kanssa saman pöydän ääreen, vain huomatakseen kuinka eritavalla tätä samaa työtä teemmekään. Ei ole ihme, että vanhemmat ovat ihmeissään meidän hoitajien kanssa, että miten se itselleen sopiva hoitopaikka löytyy!
leipä, jugurtti, jäätelö, hedelmää tms kevyttä. Itse olen joskus myös sopinut vanhempien kanssa " runsaammasta" välipalasta jos eivät halua/ehdi päivällistä meillä syödä.
" se toinen pph"