10kk ikäinen lapsi hoitoon?
Kommentit (12)
Ihan kaiken laittaisi vielä suuhunkin.
 Meillä ei rahaa tarvita, mutta psyykkeeni ei kestä vuoden sairaalassa makaamista ja edes sitä kahta vuotta lisäksi kotona oloa vauvan kanssa.
 Vaihtoehtona on se, että lähden kokonaan pois vauvan luota joku kaunis päivä.
Vierailija:
mielestäni pärjää jo päivän ilman minua.
tyttöni aikoinaan hoitoon pph:lle kun tyttö 10kk. Loistavasti on menny, tyttö viihtyy todella hyvin hoitopaikassa. Minun vuorotyöstäni johtuen hoitopäiviä viikossa max 3.Tyttö nyt 2v3kk. Eli vie vain älä välitä muiden kommenteista:)
Se on mun virallinen rehellinen mielipide!
Av:lla kaikillä 10 kk ikäisinä viedyillä on mennyt loistavasti. Miten ne onnistuu saamaan niihin tutkimustuloksiinsa niin vääristynyttä tietoa ettei se muka olisi hyväksi lapselle.
En tiedä onko motiivinani pelkästään raha. Haluan jatkaa kouluttautumistani työnohessa. Lapsi on äitiysloman aikana saanut hyvän perusturvallisuuden ja mielestäni pärjää jo päivän ilman minua. Toki pyrin siihen, ettei päivät meni yli 8 tuntisiksi. Ei ole olemassa tutkimustuloksia, että tämänikäisen hoitoon laitto olisi kehitykselle haitallista. Lapsella on edelleen rakastavat vanhemmat. Minut laitettiin 70-luvulla hoitoon 3 kk iässä ja koen tällä hetkellä olevani onnellinen.
 niin näin päiväkodissa työskentelevänä sanoisin, että pienempi tottuu nopeammin. Puolitoistavuotias protestoi enemmän, mutta toisaalta hänellä on kuitenkin enemmän muistikuvia äidistä ja isästä.
 Kymmenkuinen jää helpommin - tai tottuu, mutta mielestäni on vähän turvattomamman oloinen. Tuollainen nuorempi tarvitsisi ainakin lämpimän ja pysyvän hoitajan ja hoitosuhteen, jotta saisi turvallisuuden tunteen kiintymyssuhteen kautta. Vanhempi lapsi tietää, että täältä tullaan kyllä hakemaan minut takaisin kotiin, nuorempi sitä ei välttämättä muista.
 Päiväkoti hälinöineen on kyllä ihan pienelle (alle 1v) aika rankka paikka. Hoitajilla ei välttämättä ole aikaa antaa sylittelyä jne mitä varsinkin pienet kaipaavat. Pari kuukauttakin lapsen iässä tekee paljon kehityksellisesti.
 Itse vein esikoisen perhepäivähoitajalle 1v3kk, jäi ekan kuukauden aina itkemään. Kun toinen syntyi ja oli töihinpaluunaika, menivät pph:lle kun nuorempi oli 1v 7kk ja ei jäänyt kuin ekan viikon itkeskelemään. Tässä sopeutumisessa kyllä tietysti auttoi sisaruksen olo samassa paikassa, turvallisempi olo jäädä.
Tuntuu niin kovin pieneltä ja avuttomalta, että saa olla kotona vielä ainakin vuoden. Koitamme elää mahdollisimman säästeliäästi. Ymmärrän tietysti, että kaikille se ei ole mahdollista.
 Päiväkodin hälinä ja hulina ei ole pienille hyväksi vaikka muuten mukava paikka olisikin. Kyllä sitä aikuinenkin stressaantuu siinä ympäristössä aika nopeasti.
 - nim. töissä pk:ssa ollut
Ymmärrän jos isä jää hoitamaan jos äiti menee töihin. Mutta pph tai päiväkoti on isompia lapsia varten.