Onko mitään järkeä lähteä opiskelemaan uutta ammattia 30-vuotiaana?!
Hölmö luulee, että yhdellä (tai vielä kahdellakaan) tutkinnolla pärjäisi. Fiksu opiskelee. Kouluun vaan, arkikuviot ja muut kyllä järjestyy, kun on pakko!
Kommentit (26)
Tyypit nostaa aloituksia vuodelta 2008?
mutta ne saman alan opiskelijat, jotka opiskelee 20-vuotiaana, pääsee pitemmälle.
Äitini aloitti uransa toimistoapulaisena ja opiskeli iltalukion 4-kymppisenä ja yliopisto 5-kymppisenä ja jäi eläkkeelle tiedotuspäällikön virasta...eli kyllä se opiskelu vanhana kannatti.
Itselläni tilanne, että olen vuosien takainen maisteri, mutta mitään alan kokemusta ei ole kertynyt, koska lähdin heti valmistuttuani miehen ja lapsen kanssa ulkomaille, ja jäin kotiäidiksi. Nyt ensi vuonna olemme palaamassa Suomeen, ja ajattelin aloittaa ihan uuden alan opiskelut.
Miksipä ei, jos siihen on taloudellinen mahdollisuus?
Luulen että jos koko tämän ajan olisin ollut töissä, ja toisaalta miehellä olisi ollut "Suomi-palkka", en raaskisi enää jättäytyä opiskelijaksi.
mutta ne saman alan opiskelijat, jotka opiskelee 20-vuotiaana, pääsee pitemmälle.
Äitini aloitti uransa toimistoapulaisena ja opiskeli iltalukion 4-kymppisenä ja yliopisto 5-kymppisenä ja jäi eläkkeelle tiedotuspäällikön virasta...eli kyllä se opiskelu vanhana kannatti.
Tai sitten eivät, vaan kouluttautuvat uudelleen kolmekymppisinä, ja taas uudelleen viisikymppisinä, ja sitten viimeistelevät väitöskirjansa eläkepäivillään.
Miten voi olla mahdollista, että yllättävän monella nuorella on se käsitys, että 20-vuotiaana suoritetulla tutkinnolla tehdään pitkä työura, ja jäädään eläkkeelle samasta ammatista?
kuin kaupankassatyöt
Miten voi olla mahdollista, että yllättävän monella nuorella on se käsitys, että 20-vuotiaana suoritetulla tutkinnolla tehdään pitkä työura, ja jäädään eläkkeelle samasta ammatista?
Joo opiskelemaan vaan! Mulla on sh(amk) + yliopistotutkinto ja virka. 2 lasta ja suuri halu olis opiskella vielä korkeakoulussa paremmin tienaamaan.. Ei vaan ole taloudellisesti nyt mahdollista. Kannattaa todellakin opiskella jos puitteet ok.