Tammimammat!!
heips kaikille! on ollut hiljaiseloa meidän ketjussa, joten päätin aloitella uutta, kunt toi entinen oli jo kilometrin pituinen..
nyt on sitten rakenneultra takana ja mieli erittäin helpottunut;kaikki näytti oikein hyvältä.Ja olo on oikein hyvä muutenkin.
Nyt vaan pitää keskittyä masun kasvatteluun, joka ei vielä suuren suuri ole. Entisillä vaatteillakin vielä mennään.
Mitä teille muille kuuluu?
kyselee heetu rv 19 +5
Kommentit (121)
Taas sitä ollaan uudella viikolla; vko 27 tuli täyteen lauantaina.Uskomatonta! Kyllä aika menee vauhdilla.
Tänän olisi tarkoitus lähteä katselemaan (ja ostamaan) jo vaunuja.Vaihtoehtojahan on mielettömästi, toivottavasti löydämme " omamme" ilman suuria tuskia.
Olo on ihan hyvä, selkälihakset on ainoastaan hiukan jumissa;yritän saada hierojan lähipäiviksi.
Ulkona myllertää tosi syysmyrsky, masun sisällä pienet potkut!
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Pitkästä aikaa täällä... Hiljaista on kyllä ollut.
Masu on alkanut kasvaa ja viime viikon alkupuolella piti suunnata kauppaan ostamaan mammafarkut. Lisäksi sain H&M:ltä tilaamani sammarihousut ja muutaman paidan. Ihania pitää, kun ei kiristä ja purista!
Mulla oli neuvola tuossa pari viikkoa takaperin. En muista olenko siitä kirjoittanut. Kaikki tuntui olevan hienosti. Eka kertaa kuunneltiin pikkuisen sydänääniä, 145 oli syke. Miehen kanssa tippa linssissä kuunneltiin. Olihan se kuin olisi höyryveturi puksutellut menemään. Seuraava neuvola on vajaan kahden viikon päästä ja terrorismin vuosipäivänä rakenneultra. Ei siihenkään enää loppujen lopuksi kauaa ole...
Pahoinvointia on jatkunut edelleen. no, nyt vähän on ollut helpompaa, mutta esim. maanantaina oksensin aamulla ja illalla, tiistaina aamulla ennen töihin lähtöä. Että se siitä kommentista, mitä mulle kovasti joka puolelta viljeltiin: " Kyllä se 12. viikon jälkeen hellittää..." . Nyt viedään 18. raskausviikkoa. Oon tullutkin siihen tulokseen, että kuulun siihen pieneen prosenttiin, joka oksentaa vielä synnärilläkin. Se on kuitenkin mukava, että enää ei ole koko ajan sellainen tosi etova olo ja töissäkin on siksi helpompi olla.
Työmotivaatio on välillä ollut vähän hukassa. 10 viikkoa ja sitten tämä määräaikainen sopimus loppuukin. Toisaalta kiva, toisaalta ei... Täytyy vaan toivoa, että sinne lokakuun l9opulle pääsee ilman isompia sairaslomia. Kahteen otteeseen olin heinäkuussa saikulla, kun oli niin mahdotonta se pahoinvointi. Vessan lattialla makoiluksi meni välillä ja olin tosi heikossa kunnossa. Siinä kun vähän vielä piteli flunssaa, niin ei tarvinnut paljon päätä tyynystä nostella!
Juups... Hyvää jatkoa kaikille tammimammoille! kerrotaanpas jatkossa ahkerammin kuulumisia!
Helmiina rv 17+2
Hei vaan minunkin puolesta. Mulla on nyt vähän sellainen olo, että raskaanaolija ei tervettä päivää näe. Olen ollut syystä jos toisesta sairaslomalla heti loman jälkeen melkein suurimman osan ajasta. Töissä tietysti kaikki levällään. Jotenkin nämä hormonit kyllä suojelevat, normaalisti olisin todella stressaantunut, mutta nyt ei juuri kiinnosta.
Onko teillä tullut jo selkäkipuja? Mulla on sekä ristiselkä että edestä kylkiluiden seutu kipeää. Kävin siitä(kin) lääkärissä ja tämä on nyt sitä lonkkien löystymistä ja lantion leviämistä. Säteilee sitten vain kaikkialle. Komennus fysioterapeutille ja pitää alkaa töissä käyttämään jotain raskausvyötä, kuulemma saan siltä fysioterapeutilta. Jos siis töihin asti pääsen. Istuminen on kaikista hankalinta.
Vauva voi kuitenkin hyvin. Meillä oli ultra alkuviikosta ja siellä se lapsi liikkui oikein mukavasti. Kaikki oli hyvin. Liikkeet minulla tuntuvatkin, ei vielä tietenkään kaikki liikkeet, mutta kyllä siellä vatsassa aika paljon elämää tuntuu olevan. Anoppi varoitti jo futisjoukkueesta.
Mitä hankintoja olette tehneet? Me ei olla tehty mitään. Mies viikot paljon työmatkoilla ja minä täällä kotona levossa. Tällä viikolla olen netissä surffannut ja yrittänyt ymmärtää mitä pitää hommata.
Tuli luottokorttilaskukin ja tällä kertaa positiivinen yllätys. Mä olin maksanut meidän kesälomareissun lennot kahteen kertaan. Ostettiin netistä lennot vain pari viikkoa ennen reissua ja maksoin ne ilmeisesti luottokortilta heti pois että onpa sitten alta pois. Reissussa tuli mieleen, että laskua ei ollut tullut ja laitoin vähän randomina ison summan luottokorttiyhtiölle, että ei vaan käy niin että kortti lakkaa toimimasta maailmalla. Nyt tuli lasku ja siinä näkyi, että mä olin melkein tonnin plussalla. Mun lyhennys oli maksanut myös kaikki reissun menot ja vielä siis melkein tuhat euroa käyttämättä. Mä olen loman ja näiden sairaslomien jälkeen niin poissa ritiineista, että en edes huomannut. Vaikka valtava summa rahaa. Hormonit ovat sekoittaneet mun pään ainakin ihan täysin.
No, tuolla rahalla ostetaan sitten vauvahuoneeseen huonekalut, kunhan pääsen kauppaan asti.
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!
Ihmettelinkin jo, että mihin kaikki katosivat ja uusi ketjuhan täältä löytyi:)
Joku kyseli tuosta selkäkivusta ja minä voin nostaa käden ylös! Kuukauden verran olen jo pitänyt tukivyötä epäsäännöllisesti, mutta nyt pari viikkoa jo ihan koko ajan töissä. Eilen lähdin lenkille ja onneksi huomasin laittaa vyön, koska loppumatka oli jo melkoista tuskaa. Hiljaaa hipsutellen siis eteenpäin. Saa nähdä kuinka työ rintamalla käy, kuinka pitkään voi töitä tehdä...
Masu alkaa näkyä jo kivasti ja joka päivä sitä huomaa peilaavansa esim. näyteikkuinoihin:) Jotenkin kamalan ylpeä olen siitä, minun masuni, enpä olisi kaiken tämän jälkeen uskonut että masu kasvaa ihan oikeasti! Ehkä se vielä se jutun pääpointti, eli se, että minusta tulee äiti on vielä vähän hakusessa. Joku päivä sitä ajattelee, että minusta tule ihan oikeasti äiti ja joku päivä huomaa miettivänsä, että minustako?:) Kuitenkin vieläkin vähän varausta mukana hommassa, vaikka kaikki koko ajan ollut hyvin.
Tulokkaalle ollaan hommattu jo tarvittavia juttuja, mutta loppuja sitten lähemmin kunhan ensin saadaan rakennettua tuo talo loppuun. Uutta kun rakentaa niin on ollut aivan ihana kun on saanut sisustaa tulokkaallekin oman huoneen. Ennen kun tiedettiin rusinasta niin tämä lastenhuone meinattiin maalata ja tapetoida ihan joksikin muuksi kuin lastenhuoneeksi, ettei tule suru puseroon, mutta nyt siellä yhdellä seinällä seikkailee pikku pupuset ja aivan ihana se on:) Joku muukin taisi olla rakennuspuuhissa?
Vielä tähän loppuun kyssäri, että joko joku tuntee pikkaraisen liikkeitä? Itse kuvittelen, että rusina ilmoittelee jo " aktiivisesti" itsestään kylläkin hyvin epäsäännöllisesti ja hennoin liikkein:) Iltaisin on mukava köllötellö ja " kuunnella" asukkia!
Voimia toivottelee,
Tähtisumu+ masurusina rv 17+6
Onko teillä paino noussut miten? Mä olen hiukan huolissani, koska mulla ei paino ole noussut yhtään. Sehän tarkoittaa sitä, että olen laihtunut, koska tietenkin lapsikin ja kaikki oheiset painavat jo tässä vaiheessa jotain. Ainakin rinnat tuntuvat painavan jo tonneja...
Mulla oli alkuraskaudessa sitä etomista sen verran, että oli hiukan tuskaa saada syödyksi. Nyt sitten viime viikot olen taas ollut sairas milloin mistäkin syystä ja paino ei ole päässyt nousemaan.
Neuvola on viikon kuluttua. Mitä teille on sanottu painosta? Mulla on painoindeksi 20, joten ei tässä varaa olisi laihtua.
wannabemummy
Hei vaan kaikille, arki on alkanut täälläkin... Mies tänään ekaa päivää loman jälkeen töissä ja minä pojan ja koiran kanssa kotosalla.
Vatsa on tällä mammalla jo aika valtava, paljon suurempi kuin näihin aikoihin esikoisen kanssa. Ei kai nuo vatsalihakset sitten ole olleet ihan kunnossa... :/ Äitiysvaatteita olen pitänyt jo monta viikkoa. Liikkeitäkin on tuntunut jo aika pitkään, tosin välillä voi mennä muutama päivä, ettei mitään tunnu - tai en ehdi niitä jäädä kuulostelemaan. Nyt on taas ollut pari oikein aktiivista päivää niiden suhteen.
Hankintoja ei taideta juuri tehdä, kaikki tarpeellinen taitaa olla esikoiselta jäljellä. Tosin ratas/vaunuratkaisua pitänee vähän miettiä. Me kun asutaa paikassa, jossa joutuu aluksi jonkun verran kävelemään autotien laitaa, ennen kuin pääsee kävelytielle tai sitten kunnon metsälenkille. Ja metsälenkkejä me päivisin harrastetaankin paljon, pääsee koira juoksemaan kunnolla ja poika samoin könyämään metsässä. Mutta mites sitten kahden kanssa ja koiran...? Poikaa pidin pienenä aika paljon kantoliinassa, joten se tuo pinikin menisi aluksi siinä, jos metsässä mennään. Tosin talvella se liinassa kuskaaminenkin on eri asia kuin syksyllä, kuten pojan kanssa. Pohtiiko joku samaa asiaa? Meille tulisi lasten ikäeroksi 2½vuotta. Ihan kävellenkään ei poikaa voi autotiellä pitää mukana, kun koirakin vie yhden käden... No jaa, enpä sitä edes tiedä, miten hyvin me sit vaan hautaudutaan tänne kotiin...
Sitten pohdiskelin myös sellaista, että mitä jo tämä uusi vauva on samanlainen 4kk koliikkitapaus kuin esikoinen? Poika yleensä aloitti järkyttävän huutokonsertin klo 20.30 illalla ja sitä kesti 02/03 asti... Jos tulokas on samanlainen, ja poika edelleen herkkäuninen, niin miten vanhemmat selviää täysjärkisinä? Mutta turhahan näitä on pohtia, kyllähän tilanteista sitten jotenkin selvitään. Ja turha murehtia etukäteen asioita, mistä ei vielä edes tiedä.
Tulipa tästä tekstistä ihan omaan napaan tuijottelua... :)
Ajatelkaas, me ollaan kohta raskauden puolessa välissä!! Ihan uskomattomalta tuntuu. Toivottavasti kaikki selkäkipuiset saavat tukivöistä ja levosta apua!
T: Nanna rv 17+4
Hello! Sitä on jo menossa vko 21, uskomatonta!
Olo on oikein hyvä;ruoka maistuu,ei kipuja,ei turvotuksia.
Entisillä vaatteillakin vielä töissä käyn;ehkä nyt viimeisen viikon aikana on tapahtunut jonkinasteista " leviämistä" .Farkut alkavat jo hiukan kiristellä.
Nautin olostani ja raskaudestani!
Mukavaa oloa muillekin!
onnellinen heetu rv 20+ 2
Taas on perjantai...ihanaa, viikonloppu tulossa.
keskiviikkona kävimme 4D-ultrassa, oli ihan mieletön kokemus.Nyt on meidän vaavi sitten tallennettu dvd-nauhalle. Vauvan syntymäpainoksi ennakoitiin 3,600 kg.
Vaunut on varattu,sänky + hoitopöytä tilattu. Nyt alkaa tämä raskaus todellakin konkretisoitua kaikin tavoin.
Olo edelleen fantastinen,mukavaa viikonloppu kaikille!
Kertoilkaahan muutkin tammimammat missä mennään?
heetu
Ihanaa lukea Heetun kuulumisia, kun kaikki kuulostaa niin ihanalta - tulee itsekin oikein hyvälle mielelle :)
Täällä kaikki ihan ok, paitsi väsymys on edelleen tolkutonta, ja nukahtelen päivällä kesken esikoisen leikkien.. Päiväunet nukun kun poikakin nukkuu, joten kaikki hommat mitä " pitäisi" tehdä, jää tekemättä.. No, mitäpä tuosta. Mutta kun väsyttää, niin oma pinnakin on tosi kireellä, ja ihan pienestä tulee " lievää kireyttä" ääneen.. Voi poikaa, miestä ja koiraa, kun mua joutuvat kärsimään. Ja taitaapa tuo masuvauvakin saada valmiiksi tosi hyvän käsityksen äidin kärsivällisyydestä :/
Poika mahassa melskaa kyllä oikein tosissaan, ja se on aivan ihanaa. Ihan uskomatonta vauhtia aika menee! Eipä ole enää montaa kuukautta jäljellä :)
Sokerirasitustestissä olin alkuviikosta, ja kaikki oli kunnossa, jee!! Herkuttelu jatkuu... Testiin jouduin, kun esikoista odottaessa oli viitteitä raskausdiabeteksesta, ts kerran oli pissa ei-puhdas, ja sitten sokerirasituksessa arvot korkealla ja vielä sairaalassa makoilin vuorokauden arvoja tutkittamassa. Eivät ne paljoa yli " sallittujen" olleet, mutta nyt onneksi ainakin tällä hetkellä arvot kunnossa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T:Nanna rv 25+1
Pitkästä aikaa täällä, kiva kun uusi ketjukin on jo luotu =o)
Täällä voidaan oikein hyvin! Aamuisin vaan vätystää ihan kamalasti, niin ettei meinaa sängystä ylös päästä! Töihin selviän päivittäin aikaisintaan klo9. Onneksi on tuo 1-vuotias labbis joka kyllä hoitaa sen homman, että on pakko nousta. (Vinkumista sängyn vieressä, selällään makoilua sängyn alla, niin että kynnet rapisevat sängyn pohjaan, sormien nuolemista ja muuta sähellystä... Jos siihen ei heräisi niin jo olisi kumma.)
Painoa on tullut pari kiloa ja maha on jo niin selvä, ettei vanhoihin farkkuihin ole ollut asiaa aikoihin. Tosin suorat housut menevät vielä helposti niin, ettei ylin nappi ole kiinni. Monia housuja ja shortseja olen pitänyt vielä niin.
Mulla ei ole ollut mitään kipuja, ei selässä eikä muualla. Tunnenkin olevani loistovireessä ja onnekas(, paitsi aamuisin). Mutta kun vastapainona pääasiassa istumatyölle on koira, niin varmaan se säästää monilta vaivoilta?
Maanantaina on ultra... Vähän jännittää mitä siellä tulee vastaan! Toivottavasti kaikki on hyvin! Ainakin liikkeitä olen tuntenut jo jonkin aikaa, pari kertaa oikein kunnon potkujakin! Mutta heti jos jonain päivänä liikkeitä ei tunne (eli niitä ei huomaa) niin huolestuttaa. Tunnetteko jo muut potkuja?
Mitään hankintoja ei olla vielä tehty. Ei olla jotenkin uskallettu... kun on niin monta keskenmenoa takana, mielessä kummittelee se, miten kaikki menee. Toisaalta tänään alkoi 21 viikko, ollaan raskauden puolessa välissä ja kaikki on hyvin. Pitäisi nyt vaan uskaltaa nauttia täysin rinnoin (heh, todellakin, liivikokokin on jo niin muuttunut!) tästä raskaudesta! Pikkuhiljaa olemme kertoneet ystäville ja sukulaisille kun olemme heitä tavanneet. Raskaus kuitenkin näkyy jo niin selvästi.
Oletteko jo kertoneet työnantajalle uutisesta? Minä en ole kertonut pomolle (näen häntä niin harvoin kun olemme eri toimipisteissä), mutta pikkuhiljaa työkaverit alkavat tietää.
Nyt on alkanut tulla sellainen olo, että TODELLAKIN, tämä on todellista, mun maha on todellinen, siellä on todella pieni ihminen kasvamassa... Luulin jo melkein, etten tätä tilaa saa ikinä kokea ja nyt se on TÄSSÄ. Kyyneleet silmissä mietin pari päivää sitten, että meille todella tulee vauva. Vieläkin se on ihan uskomatonta. Mikä tuuri, mikä onni, mikä siunaus!
Näissä mietteissä,
Humaus ja ekavekara
miten voitte mammat?
Itse voin edelleen hyvin. Lihakset ovat olleet hiukan tukossa, mutta siihen olen saanut apua hieronnasta, joka myöskin rentouttaa ihanasti.
Niin; eilen illalla tuli rinnoista hiukan maitoa..kylläpä oli tosi vahva tuoksu.Mutta toivottavasti se oli hyvä merkki siitä, että maitoa tulee myös vaavin synnyttyäkin.
Lauantaina tulee rv 29 täyteen; kohta on 3/4 raskaudesta takana.uskottava se on!
hyvää ja iloista vointia kaikille!! toivottelee heetu
Heippa!
Meinasi mennä aamukahvi väärään kurkkuun, kun aamulla tuntui pientä kuplintaa masussa. Ja iltapäivällä myös! Olisivatko ne nyt sitten ne paljon odotetut ensimmäiset liikkeet, joita olen odottanut :)
Töissä olen ollut kesäloman jälkeen nyt reilun viikon. Uutinen raskaudestani on otettu hyvin vastaan ja pomokin ilmoitti olevansa raskaana, tosin hän on vasta ihan alussa. Hauskaa. Aiheuttaa aika paljon muutoksia meidän tiimiin.
Koko päivän istuminen aiheuttaa mulle sellaista painon tunnetta alavatsaan ja kohdun sivulle. Illalla on pakko mennä pitkäkseen. Lisäksi alaselkäni on oireillut parin viikon ajan. Mulla ei ole vielä mitään tukivyötä, mutta ehkä sellaisen käyttöön tarvitsee pian siirtyä. Pientä vaivaa on siis ilmaantunut, sillä minähän voin koko alkuraskauden tosi hyvin. Mutta tämän kyllä kestää miten päin vain, kun tietää mitä odottaa :)
Masu on kasvanut jo aika lailla, mutta viikko sitten neuvolassa painoa oli tullut vain 3,5 kg. Taitaa olla ihan normaali lukema. Painoindeksi on 20 paikkeilla.
En ole hankkinut kuin muutamia vaatteita, mutta eiköhän pian voisi alkaa jo tekemään loppusyksyä varten ostoslistaa. Ja voihan sitä joulupukiltakin toivoa kaikkea hyödyllistä. Ihanaa päästä sisustamaan vauvalle omaa huonetta...
Mulla on rakenneultra perjantaina ja menen sinne positiivisin mielin.
daami76 rv 18+5
Hei vain kaikille,
Taas oli neuvolakäynti. Sydänäänet tarkistettiin ja lapsi liikkui ja potki koko ajan aika kiivaasti, dopplerista kuului aika monta potkua ja muljahdusta. Muita huomioita oli, että nyt ekaa kertaa mitattu kohdunpohjan korkeus oli 21 cm, joka on ilmeisesti hivenen iso luku. lapsiveden määrä kuitenkin oli normaali. Ilmeisesti mun maha on nyt vaan iso sen takia, että ylävatsan lihakset työntävät kohtua esiin ja kun ne antavat periksi, niin kohtu saattaa kuulemma solahtaa hiukan taaemmaksikin. Mullahan on ollut äitiyshousut jo juhannuksen jälkeen käytössä. Sen lisäksi vatsa on nimenomaan kasvanut suoraan eteenpäin. Leveyttä ei ole tullut yhtään.
Ei siis syytä huoleen vauvan osalta.
Verenpaine ja hemoglobiini mulla ovat jatkaneet laskuaan. Verenpaine oli 114/60 ja hemoglobiini 96. Rauta-annostusta lisättiin, mutta muuten tarkkaillaan tilannetta. Ei ihme siis, että väsyttää.
Hyvä uutinen oli myös se, että mulla oli paino noussut hiukan. Olen 1.5 kg yli lähtöpainon ja olin vähän huolissanikin tuosta painosta, kun olin enemmänkin laihtumassa.
Seuraavalla neuvolakäynnillä saankin sitten jo äitiysraha- ja pakkaushakemukset. Olisi saanut kai jo tänäänkin, mutta eipä tässä vielä kiirettä niiden suhteen ole. Mulla on bonuspalkka, ja mä luulen, että tulot ovat nousseet tänä vuonna niin, että yritän ainakin saada äitiysrahan tämän vuoden tulojen mukaan eikä edellisen valmistuneen verotuksen. Pitää vielä odottaa kesäkauden bonuslaskelma, niin tiedän sitten loppuvuoden tulotkin.
Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja ja eikä varmaan tehdäkään ennen lokakuun puoltaväliä. Joudutaan tekemään remonttia hiukan tulevassa lastenhuoneessa ja ennen kuin se saadaan alta pois ja huoneeseen peruskalustus, niin ei paljoa kannata alkaa ostelemaan mitään vaatteita tai tarvikkeita. Ehtiihän niitä sitten.
Yli puolivälin ollaan! Mulla on RV 21+0.
Toivottavasti muillakin syksy on hyvässä alussa, tämänhän pitäisi olla nyt parasta raskauden aikaa :-)
wannabemummy
Niin se on taas uusi viikko pyörähtänyt hyvään vauhtiin. Vähän meinaa olla työmotivaatio kuitenkin hukassa, eikä kyllä kiinnosta yhtään...
Masumussukan kanssa käytiin viime viikolla neuvolassa. Kaikki oli kunnossa. Jopa pelästykseni, että tihkun lapsivettä, oli turha. Onkin vaan valkovuoto muuttunut niin vetiseksi, mutta onneksi ei ollut lapsivettä! Vauva oli pää alaspäin, minkä olenkin huomannut, kun potkut tuntuu aikalailla oikealla kylkiluissa. Välilä melko kipeitä potkuja tulee. Sf-mitta otettiin eka kertaa ja se meni ihan keskikäyrien tuntumassa, 23cm rv 25+6. Verenpaine oli 100/55, hemoglobiini 120. painoa tullut joku seitsemisen kiloa koko raskauden aikana.
Vointini on ollut nyt melko energinen, mutta sitten, kun touhuaa oikein paljon, niin väsähtää kyllä tosissaan. Eilenkin piti ottaa päiväunet töiden jälkeen. Lauantaina touhusin raksalla ja kyllä illalla selkä jumitti ja olin väsynyt. Kaverilta sain lainaan sellaisen tukivyön, niin se on kyllä auttanut selkävaivoihin.
Puolen tunnin päästä saan tietää pissakokeen tulokset. Piti viedä kontrollinäyte, kun oli tässä taannoin se antibioottikuurikin päällä. Toivottavasti koe olisi puhdas.
Helmiina ja Piiperöinen rv27+0
Nyt on muutto takana ja vihdoinkin saatiin netti toimimaan. Mukava päästä lukemaan toisten kuulumisia!
Meillä täällä masu-asukin kanssa ei menekkään ihan oppikirjojen mukaan, nyt on päällä jo 1,5 viikon sairasloma supistelujen takia. Mitään en saa tehdä, joten tämä nettikin on ihana kun saa vain istua, muuten tullut vain katseltua kaikki maailman dvd:t läpi...
Huomenna sitten neuvolalääkäri, joka katsoo menenkö töihin vai en. Sen verran tuo työ kuitenkin raskasta, että uskoisin saikun jatkuvan. Eilenkin tuli supustuksia ihan pelkässä levossa 5 tunnissa, hui. Kerran kävin synnytysvastaanotolla tarkistamassa supistukset, mutta kaikki paikat vielä kunnossa, joten mitään ei olla asialle tehty. Ultrassa pieni sitten sukelsi ja papereissa lukeekin, että erittäin liikkuva kaveri:) Viikonloppuna kuitenkin vallan huolestuin, koska liikeitä ei tuntunut juuri ollenkaan. Sunnuntaina aamuyöstä onneksi samba alkoi:) Pitääkin huomenna kysyä, että milloin noita liikkeitä " kannattaa" alkaa laskemaan säännöllisesti eli onko viikot vielä liian aikaisia siihen? Miten teillä muilla, onko ohjeita annettu jo?
Nyt masua kuitenkin kivistää taas, joten siirryn sohvalle jatkamaan. Voimia kaikille!
Tähtisumu ja masu-rusina rv 27+1
Hei vaan kaikille!
Miten teillä " kulkee" ?Mulla on hyvä olo ja nyt on alkanut masukin kasvaa;pitänee kohtapuolin lähteä ostamaan jotain mammavaatetta...
Mitään hankintoja vauvalle en ole vielä tehnyt,olen vain hulluna lukenut paljon lääketiet/kasvatustiet/psykol kirjallisuutta.
Nautin paljon raskaudestani ja olen syyllistynyt viimeviikot vain nautiskelemaan (lue;syömään suklaata ja hampurilaisia..)
Mukavaa vkonloppua kaikille.Voikaa tekin hyvin!
-heetu
Hei vaan,
mä olen taas kerran tosi väsyneenä. Viimeinen hemoglobiini oli 85 ja se vie kyllä voimat. Neuvolasta vaan sanottiin, että käy juttelemassa työterveydessä, että kantsisiko jäädä taas sairaslomalle. Olenkin varmaan tänään menossa ja katsotaan mitä sanovat. Mulla on jotain ongelmaa raudan imeytymisessä, se ei tunnu imeytyvän kunnolla ja siksi toi hemoglobiini ei lähde nousuun.
Mä olen kyllä tänään siinä hengessä, että voisin jäädä pois jo kokonaan. Ei tässä ole kuin reilu kuukausi jäljellä muutenkaan.
Lapsi on ihana, se muistuttaa olemassaolostaan koko ajan. Mä harrastan yksinpuhelua vauvalle, täytyy vaan pitää joku roti, että ei kovin julkisesti höpötä itsekseen.
Valmistelut taas jäissä. Työpäivän jälkeen menen vain nukkumaan. Sitten syön ja taas yöunille.
Mutta viikkoja kertyy. Mulla on kai nyt jo 28+5
Mäkin jätin viikonloppuna äitiysrahahakemuksen. Työnantajan siis pitää vielä täyttää se. Yritin laskea mikä se rahasumma tulee olemaan, mutta en mä nyt kovin hyvää selvyyttä siihen pitkän matikan kympilläkään :-( No, tulee mitä tulee. Mullahan on työsuhde-etuna se, että kolme kuukautta saa vielä ihan tavallista palkkaa.
Lapsi voi ja liikkuu hyvin. Viimeksi se kohdunpohjan korkeusmitta oli 23 cm raskausviikolla 24+0. Tuntuu, että on kasvanut siitä taas reilussa viikossa paljon. Painoa mulle on alkanut kanssa tulemaan, nyt ollaan jo 4 kg plussan puolella. Hyvä niin, mähän laihduin akuraskaudessa ja kun lähtöpainokaan ei niin kovin suuri ollut.
wannabemummy rv 25+5 (?)