Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko raskauden aikaiseen painnonnousuun MITENKÄÄN itse vaikuttaa?

Vierailija
15.08.2007 |

Jos mielestänne voi niin miten?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oikeasti asioita voi noin mustavalkoisesti ajatella. Ei ne selllaisia ole!

Minulla on paino noussut molemmissa raskauksissa vähän vajaa 20kg. Suolattomalla ruokavaliolla olin molemmissa, koska sitä turvotusta todella tuli reilusti rv 20 alkaen. Söin siis kaikki ruokani suolattomana, piilosuolaa toki sain mm. leivästä ja leikkeleestä. Mutta siis lämpimän ruoan, puurot jne. tein itselleni ilman suolaa. Pizzoja, hampurilaisia tms. en harrasta muutenkaan (paitsi kotitekoisia joskus).

Olen normaalisti hoikka, bmi 19. Raskauksien ajan olen noudattanut ihan normaalia ruokavaliotani, siis terveellistä, kasvispainotteista (lautasmalli), vähärasvaista lihaa, rasvaton maito jne. Herkkuja toki joskus, yleensä perjantaisin meillä on joko jätksiä, karkkia tai popcorneja.

Minä tiedän mikä on terveellinen ruokavalio. Ja minä noudatan sitä. Liikunta on aina ollut osa elämääni, myös raskausaikana. Normaalipainossani olin heti kun nuo turvotukset lopulta laski 2kk synnytyksestä. Imetysaikana olen molemmilla kerroilla laihtunut alipainoiseksi.

t. 20/22

Vierailija:

laatua ja liikkumisen määrää tarkemmin? Ja tutustua oikeasti terveelliseen ruokavalioon.

On kyllä kokemusta turvotuksestakin, jos olen ollut liikkumatta ja syönyt esim. pizzaa tms. suolaista. Neljä raskautta läpikäyneenä

19

Vierailija
22/24 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turvotusta varmaan voi kovin kontrolloida! Eikä kaikilla joilla on raskausmyrkytys, tule turvotusta!!

Minulle tuli ja silti kiloja vain se 6 koko raskausaikana.. näistä 500g loppuraskaudessa!!

Eli ei turvotuksen syynä ole aina raskausmyrkytys tai muu läskiys! Koska minä olen molempia ja silti turvotus pysyi poissa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta sormeni olivat nakit kuukausia vielä synnytyksen jälkeenkin. Paino itsessään tippui parissa kuukaudessa, mutta ilmeisesti laski enemmän jos nestekin painoi. Nyt loppuraskaudessa kauhea turvotus ja kiloja tullut 10 kg (rv38). Normaalipainoinen olen aina ollut.

Vierailija
24/24 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin koko alkuraskauden, enkä pystynyt syömään melkein yhtään mitään (paria kurkkupalaa ja vitamiineja lukuunottamatta) ja lihoin silti!