Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen mutkikas sukulaissuhde (pitkä sepustus)

Vierailija
15.08.2007 |

Kyseessä lähisukulainen, joka suosii vain yhtä lapsistamme. Muista ei paljon piittaa ja sen myös huomaa.

Tälle yhdelle lapselle antaa kaiken, aikansa, huomionsa,lomansa vapaansa. Lapsella ei ole Seijan luona

juurikaan rajoja, lapsen tahtiin mennään, meni niin tai näin.

Nyt muut lapsemme ovat alkaneet protestoimaan kun vain tätä yhtä suositaan ja hän saa kaiken.

Itkevät ja kiukkuilevat minulle, kun ei Seija ota heitä minnekään mukaan.

Kaikki Seijan vapaat on yhtä elämisen juhlaa ja laatuaikaa tälle yhdelle lapsista. Käydään ulkona

syömässä, ostellaan leluja, käydään jätskillä. Joka päivä karkkia, limua, jätskiä. Lähialuereissuja

sinne sun tänne jne.

Kun seija palaa vapaalta töihin on meillä helvetti irti. Lapselle paluu tavalliseen kotiarkeen

on vaikeaa. Kun ei saakaan 100% laatuaikaa ja kaikkea huomiota ja koko ajan jotain spesiaalia.

Itkee ja rutisee kaikesta, ruoka on pahaa, äiti ja isi tyhmiä,Seija on paljon parempi ja rakkaampi jne.

Todella kuluttava tilanne.

Seijalle on koitettu puhua näistä säännöistä mm. syömisen suhteen. Että joka päivä ei voi olla karkkipäivä.

silti lipsuu niistä hetken päästä ja tekee kaiken omilla säännöillään. Yksi lapsi on ikäänkuin erotettu

perheestä. Nostettu muiden yläpuolelle.

Nyt seija on ollut puhelimet kiinni jo kuukauden, hermostui kun sanottiin tuosta syömisasiasta.

Lapsirakkaus on hieman kummallista, se voi lopahtaa ja alkaa ihan noin vain.

Mistään ei voi puhua, ottaa kaiken niin itseen käyvänä kritiikkinä että sitten pistää välit jäihin.

Mitä tuollaisen sukulaisen kanssa pitäisi mielestänne tehdä? Olen TOSI kyllästynyt.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuommoinen nyt tee oikein hyvää suosikkilapsellekaan, saati muille. Onko toiminta aivan tasapainoista, jos aikuinen ihminen pistää välit poikki myös siihen lapseen, jota on hetki sitten palvonut?

Vierailija
2/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi lasta kuin esim. pari kertaa vuodessa " Seijan" luo. Muut tapaamiset omassa kotonamme niin, että koko perhe läsnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä leijuu ohuessa yläpilvessä, toisenna rypee masennuksen syövereissä. Näin on aina ollut. Hän selkeästikin on aina toivonut että tämä lapsi olisi hänen. Se on raastanut minua äitinä koko ajan. Lapselta on helppo saada irtopisteitä kun Seijan luona saa tehdä kaiken kuten haluaa.

Vanhempana tosi raskasta aina saada yhdeltä lapselta p:aa niskaan ja kuulla kuinka joku vieras on parempi kuin äiti ja isä. Kun rakas lapsi hän meille on kuten muutkin. Tänä aikana kun välit on olleet poikki, olemme saaneet ikäänkuin lapsemme takaisin. Hän näyttää tunteita myös meitä vanhempia kohtaan ja on ihan erilainen.

ap

Vierailija:

Eihän tuommoinen nyt tee oikein hyvää suosikkilapsellekaan, saati muille. Onko toiminta aivan tasapainoista, jos aikuinen ihminen pistää välit poikki myös siihen lapseen, jota on hetki sitten palvonut?

Vierailija
4/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän? Pikkuisen on epäterveen oloinen juttu.

Vierailija
5/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki automaattisesti olettavan että lapset ovat Seijan. Hän on kuin kaahottava kanaemo joka haastattelee vastaantulevien lasten vanhemmat tyyliin: ' minkäs ikäsiä nuo teidän lapset on? Meidän Minna on 5v ja Markku on 3v' . Puhuu hyvin kiinnostuneesti ja asiantuntevan oloisena pikkulasten vanhempien kanssa mm. päivähoitojutuista ym. Hirveä tarve jotenkin näyttää että HÄN on tässä ja näiden lasten kanssa. Sitten vaan hymyilee jos joku luulee häntä niiden lasten äidiksi.

Mä en ole sellainen että automatic haastattelisin kaikkien pikkulasten vanhemmat. Jos on tuttuja tai jonkun sanan vaihtaa niin ok, mut en koe mitään suvereenia yhteenkuuluvuuden tunnetta muiden ÄITIEN kanssa.

Eikä mulla toisaalta ole suurta tarvetta äitiyttäni mainostaakaan, mut joskus vaan ottaa aivoon kun hän ikäänkuin virtuaalikyynärpäillä työntää mut sivuun ja on itse framilla ' lapsineen' .

ap.

Vierailija
6/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa yks lapseton tuttu joka puhuu koko ajan sukulaislapsistaan ihan kuin ne olis sen omia.

Vierailija
7/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai edes yksi lapsi. Kun ei niitä sitten toisiltakaan voi varastaa, jos ei itse viitsinyt aikoinaan hankkia.

Vierailija
8/8 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun anopilta, eikä se ihan terve oo.

Pitäkää ny seijan kans taukoo. Kerran vuodessa vaan seijan luo ja jokainen lapsi vuorollaa..

Hyvä että teillä alkaa tilanne rauhottuu..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi