Onko teillä perussiistiä jos tulee yllätysvieraita (ov)
Vai täysi kaaos? Miltä sinusta tuntuu jos vieraat paukkaa kylään, häpeätkö kaaosta vai eikö se haittaa itseäsi? Entä jos tiedät vieraiden tulosta etukäteen, siivoatko heitä varten
Kommentit (17)
Siis lattiat ja nurkat kiiltävät puhtaina pölyistä ja tahroista, pölyjä ei ole pöytätasoilla, ikkunat aina kirkkaat, keittiö siisti ja wessat samoin. Mutta sekaista saattaa olla eli lasten leluja lainehtii lattioilla mutta ne on helppo kerätä ohikulkiessa tai kun kuulee summerin soivan (8:een kerrokseen tulo kestää hissilläkin pari minuuttia)
En voisi elää sekasorron keskellä tai pölyarmeijan armoilla
Joskun on lasten leluja ympäriinsä, mutta ne kerää yleensä muutamassa minuutissa.
Joskun on tiskejä yhdeltä ruokailulta tiskipöydällä odottamassa esim tiskikoneen tyhjennystä ensin.
Mutta saa meille tulla yllättäenkin, ihan kivaa se on.
Mutta jotenkin meillä tämä kaaos levähtää käsiin hetkessä eikä millään onnistu pitämään jatkuvasti täysin siistinä.
Mutta jos puolikin tuntia saa varoitusaikaa niin on siivottu ja jotain tarjottavaa uunissa tulossa.
inhoan yllätysvieraita
Lapsia 3 alle 3-vuotiasta
Muutenkin iskulauseeni on, että sekaista saa olla, mutta ei likaista.
Jos tiedän, että vieraita on tulossa, saatan puunata vielä vähän lisää, sillä tilapäisesti sotkua saattaa toki olla esim. keittiön lattialla lasten (1 v. opettelee syömään itse..) jäljiltä, mutta noin yleisesti ottaen likaista ei meillä ole koskaan.
Olisin varmasti masentunut ja kauhtunut mamma jos en pitäisi kiinni päivärutiineista, joihin mm. siivous, pyykkäys ja kävelylenkit kuuluvat. Lisäksi aloitan joka päivän laittamalla itseni kuntoon (suihku, hiukset ja kevyt meikki). Mutta nämä siis mun selviytymiskeinoja. Mä en esim. nuku päiväunia koska huomasin niiden vain väsyttävän mua enemmän.
Ihan vapaasti meille voi tulla vaikka ihan yllättäen. En häpeile yhtään.. ja kun tuttavatkin melkein kaikki lapsiperheitä niin tiedän että kukaan ei kauhistu jos leluja lattialla yms. Oon ite nähnyt yllätysvieraillulla paljon sotkusempiakin koteja. Tiskit meillä laitan aina heti koneeseen, ja pyykkejä ei loju missään ympäriinsä. Eteisessä nyt saattaa olla lasten kengät huiskin haiskin ja hiekkaa lattialla.. =)
Jos on vartti aikaa niin saan kodin " juhlakuntoon" ...
mutta kaverit ja tuttavat on eri asia. Niitä varten jynssään kyllä.
kaksi taaperoa saa melkoisen sotkun aikaan puolessa tunnissa. No vähän tietty häpeän mutta en jaksa enää hävetä liikoja. Jos ei joku ymmärrä et on pienet lapset niin olkoon tulematta kylään jos sotku häiritsee.
Meillä on vasta vuoden vanha omakotitalo ja niin kamala kaaos ettei voi tajuta=( 4 lasta, itse kotona, koitan koko ajan parantaa tapojani
En haluaisi yllätysvieraita. Ystävät tietävät tilanteen, joten päästän tietty sisään, mutta joitain sukulaisia en ottais vastaan :-)
Kaaos on jos tulee yllätysvierailulle, tunti menee, että saan ruokottua edes suht järkeväksi.
V*tuttaa vaan se siivoaminen, kun on 2 koiraa joista lähtee karvaa ja muksut juoksee sisään-ulos-sisään-ulos kengät jalassa joten lattiat on aina täynnä hiekkaa, koirankarvoja, kuolaa ymym. joskus imuroinkin, mutta kun viiden minsan jälkeen näytti samalta, päätin, etten viitsi aikaani siihen tuhlata.
Lakasen lattiat kerran päivässä (mitä ei kyllä mistään huomaa) ja imuroin max. kerran viikossa :p
Vaatteet lojuvat pitkin taloa, likaiset siis, puhtaat on pinossa makkarin pöydällä, sänkyä ei ole pedattu, ikkunat paskaiset ja keittiössä hyvin harvoin jaksan laittaa astioita koneeseen, ennenkun on pakko, kun astiat loppuu kesken.
Saunan ja pesuhuoneen lattialla on kasa karvoja jotka on juuttuneet sinne kosteuden takia ja vessan lavuaari on törkyinen.
Että tervetuloa kylään :p
Ja mä siis tein täyssiivouksen lattiasta kattoon vajaa 2viikkoa sitten ja nyt jälki on tollasta.
Eli siivoan silloin kun vieraita on tulossa. Muuten meillä ei siivota. Ja todellakaan en halua yllätysvieraita! Oma tukkakin on niin likainen ja likaisissa ryysyissä kuljen kotona, etten haluaisi niitä kellekään näyttää.
(uunin takaa siivous, tavaroiden lajittelu, kaappien siivous jne.) joita on tähän mennessä ollut parin vuoden välein. Näin siinä käy kun kaksi (minä ja mieheni) sottapyttyä menee yhteen ja tekee vielä yhden sottapytyn lisää ;)
7. Vieraita käy joka päivä/ilta, eikä heidän tarvitse tulostaan ilmoitella. Ainoa ongelma joskus on kun kaikki autot ei meinaa mahtua pihaan ;)