Meidän 12 v tyttö on vain 140 cm pitkä ja muodoiltaan täysi lapsi
muut luokan tytöt ovat suurin osa jo naisia (siis 12 v, ei kyllä minun lapsuudessani). Aletaankohan häntä kiusaamaan laudaksi jne
Kommentit (18)
Itselläni alkoi rinnat kasvaa vasta 13-vuotiaana ja oli aika kriisinpaikka elämässäni, häpesin ennen sitä yli kaiken liikuntatunneilla, uimahallissa jne.. Suurin pelkoni oli, ettei mulle kasva rintoja ollenkaan, että olen jonkinlainen luonnonoikku. No alkoi ne lopulta kasvaa ja lukiossa olikin jo c-kuppi. (Kuukautiset tulivat myös myöhään, vasta 9. luokalla, mutta se ei muistaakseni ollut niin vaikea paikka, niiden puuttumista kun ulkopuoliset ei näe). Myöhemmin olen saanut tietää, että äitini murrosikä on alkanut myös myöhään, olisi auttanut, jos olisi kertonut sen tuolloin...
minullakin kasvoi rinnat tooosi myöhään. Muistaakseni vasta joskus 13-14 vuotiaana. Kuukautiset tulivat ehkä 16 vuotiaana. Oma tyttöni on nyt 11 v ja näyttää että hänelle käy samoin...
No, myöhäisestä kehityksestä johtuen varmaan vaihdevuodetkin tulevat aikoinaan muita myöhemmin ;-)
Mutta mä en ymmärrä tota sun kommenttia että ei ennen 12-vuotiaat olleet kehittyneitä?!???
Taatusti on aina ollut niin että väh. 90 % 12-vuotiaista on murrosikä alkanut.
Parempi noin päin kuin että menkat jo 9-vuotiaana.
(70-luvulla) sen iköiset olleet todellakaan täysiä naisia kuten nyt. Katsoin oikein vanhoista luokkakuvista.
Vierailija:
Parempi noin päin kuin että menkat jo 9-vuotiaana.
Mutta pelkään että pojat alkavat kiusaamaan häntä laudaksi jne
alkoi kehitys aikaisin, rinnat kasvoi yms. Mua sitten kiusattiin sen vuoksi. Jos lapset haluavat kiusata löytävät kyllä syyn.
Olin silloin 12-vuotias ja ihan lauta ja samanlaisia näytti olevan melkein kaikki muutkin. Yksi tyttö oli naisen mallinen, mutta hän taisi olla meitä muita vuoden vanhempi. Itselläni alkoi menkat vasta 15-vuotiaana, rinnat alkoivat kasvaa 14-vuotiaana. Omat tyttöni ovat kehittyneet paljon aikaisemmin kuin minä. Yhdellä tytöllä alkoi menkatkin jo 11-vuotiaana, vaikka oli silloin ihan hirveän laiha ja tyttömäinen. Naisen muotoja on meidän työillä alkanut tulla n. 12 vuoden iässä.
Ja ehkä sun aikanas tyyli oli sellainen ettei naiseus korostunut.
Kun mä oli 12 v (vuonna 1989) niin kaikilla tytöillä oli jonkinkokoiset tissit, karvoitusta jne. Mutta silloin ei pukeuduttu tiukkiin legginsseihin, pieniin toppeihin eikä minihameisiin vaan ei-niin-tiukkiin farkkuihin ja pitkiin löysiin paitoihin (ei kovin naiseutta korostavaa siis).
Mutta harva 12 v siis täysi nainen on. Kyllähän sitä kehitystä jatkuu vielä pari kolme vuotta.
Pahin haukkuja oli yllättäen poika, jolla itselläänkään ei ollut murrosikä alkanut. Kaverini kerran pamautti hänelle: " ole kaljukulli hiljaa" . Siihen loppui huutelut...
Toisaalta ulkonäköä haukutaan tuossa iässä ihan mistä tahansa syystä: joku on liian lyhyt, toinen liian pitkä, liian laiha, liian lihava, jollain on silmälasit, toisella ruma laukku...
Uimahallissa nähtyä...
Itse en ainakaan kärsinyt tästä myöhäisestä kehityksestä. Monilla on kuitenkin niin pienet tissit, vaikka olisikin alkanut kasvaa ettei ne oikein näytä miltän tai niitä edes huomaa.
meidän tytön koulussa melkein kaikilla 6-luokkalaisilla on... eikä siihen vaatteet vaikuta....
kyllä minun nuoruudessa 6- luokkalaiset olivat vielä melkein lapsia - pienet rinnanalut korkeintaan..
kaikki kuudesluokkalaiset oli kyllä ihan pikkutyttöjä. Isorintaisia oli tosi vähän, ehkä suunnilleen yksi luokassa jos sitäkään ja ihan kakarannäköisiä. Toisaalta tuolla irc-galleriassa tulee aina satunnaisesti jonkun 1994 tai 1995 syntyneen kuvat vastaan niin kyllä nekin ihan lapsilta näyttää, ei lähelläkään aikuisen näköä.
niin ap osaa kai lohduttaa tyttöä, kaikki kehittyy aikanaan, ei kukaan ole tiettävästi jäänyt kehittymättä. Ja tissittömyys on nyt in, ainakin vaatteiden perusteella.. pillit pukee paremmin anorektisen laihoja kuin muotoja omaavia..
nimim. piilottelin itse muotojani piiiiitkään vaikken ollut ensimmäisten joukossa kehityksessä, halusin vain olla poika..
Vierailija:
meidän tytön koulussa melkein kaikilla 6-luokkalaisilla on... eikä siihen vaatteet vaikuta....
kyllä minun nuoruudessa 6- luokkalaiset olivat vielä melkein lapsia - pienet rinnanalut korkeintaan..
Mutta toisaalta onhan joillakin aikuisillakin naisilla pienet, että mitkä on sun mielestä isot?
Ja sun nuoruudessa pienet rinnanalut KORKEINTAAN? Oikeestiko?
Siskonsa kehittyi myös hitaasti. Hänen ollessa 14v kävimme tuskallisia keskusteluja pienistä rinnoista. Nyt sisko 21v ja ollut jo monta vuotta kaunotar :)
kun olin niin kehittynyt. Rinnat kasvoi, inhosin niitä. Kuukautiset alkoi, muut oli vielä ihan lapsia... Olen syntynyt v 1984.
Itse kokee välillä huonona kun mitään kehitystä ei ole tapahtunut... Nyt oli löytänyt 2kpl kainalokarvoja, voi sitä riemua =D