Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei halua antaa vauvalle ollenkaan tuttia?

Vierailija
14.08.2007 |

Ihmetyttää vaan kun huudatetaan vauvoja vaikka tutti lohduttaisi joissain tilanteissa

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vanhemmat vain synnärillä luulevat, ettei heidän ulpukkansa " syö" tuttia. Siellä me vauvalassa sitten tutilla hiljennetään ne rakkauden hedelmät yön pimeinä tunteina.. Eikö olekin jännää.. :)

Sitten kun päivä koittaa, ei vauva-muruska osaa enää imeä tuttia. Varsinkin, jos äidillä se ajatus, että vauva pitää opettaa tutille ja sitten kun hän on oppinut tutille, ei rinnalla imemisestä tule yhtään mitään.

Nooh. Asiakas on oikeassa. Tuttia ei sitten imetä.

Nimim. se kätilö, joka menee virran mukana..

Missä ihmeen välissä ehdit katsomaan imeekö ne vauvat sitä tuttia oikeasti. Minä kävin yhtenä yönä kansliassa, jossa vauvat on yötä hoitajan kanssa (maidonhakureissulla olin). En ollut mitenkään ilahtunut näkemästäni enkä sen jälkeen antanut omaa vauvaani sinne. Yksi hoitaja huolehti 15 vauvasta. Yhtä vauvaa hän piti sylissä, syötti tuttipullosta ja täytti samalla tyynen rauhallisena ristikkoa. Muista vauvoista osa nukkui tutti suussa ja osa ilman, osa huusi pää punaisena tutti pään vieressä, joillekin oli tuettu tyynyillä tuttipullo suuhun (kaikilla ei pullo pysynyt suussa ja ne vauvat itkivät lohduttomasti), jotkut huusivat ilman tuttia tai pulloa.

Ärsyttää tuommoiset " ammattilaiset" jotka päästää suustaan tuommoisia tyhmyyksiä. Yritä nyt sinäkin ymmärtää että kaikki vauvat ei ala imemään tuttia vaikka vanhemmat tahtoisivat ja kaikkensa yrittäisivät.

Meillä esikoinen imi ihan mitä vaan sai suuhunsa. Kuopus ei huolinut tuttia eikä tuttipulloa vaikka ihan kaikki merkit ja laadut kokeiltiin. Vain rinta kelpasi tälle veijarille.

Olisi varmaan pitänyt pyytää kätilö laittamaan tutti vauvalle suuhun, jos hän sen tempun niin taitavasti osaa tehdä että kuka tahansa vauva alkaa tuttia imemään ;p

Vierailija
22/24 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas tämä teidän teilaama kätilö täältä vauvan kanssa heränneenä koettaa kirjuuttaa.

Täällä taisi kiehahtaa vaikka kuinka paljon vain ja ainoastaan sen takia, että kerroin yhden ammateistani. Kuulkaas mussukat. Ihminen olen minäkin. Lapsia on. Oma terveydenhoitajani puhui kimittämällä vauvan " pienestä pyllyn pympykästä" , eikä se MINUSTA ollut ivallista. Mutta jos tänne olisi kirjoittanut, olisi varmasti teilattu.

Meillä mummoni käytti teidän mielestä kamalaa kieltä (ulpukka, rakkauden hedelmä jne.), joka myös minun puhekieleeni on tarttunut.

Ja jos olen täällä v-mäinen muka, niin siviilissä olen kyllä pidetty työssäni. Uskokaa tai älkää. Toki en kaikkia voi miellyttää, mutta eiväthän kaikki miellytä minuakaan. Minä en työelämässä anna sen näkyä. Täällä annan. Se minulle suotakoon.

Nyt pikku-ukolle (varmaan teistä niiiiiiiiiiiin ivallista) mentävä antamaan maitoa.

:)

Menkää itse itseenne.

Ihanaa loppukesän jatkoa kaikille ärmäteille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastasyntynyt vauva tutin perään itke eikä tiedä tutin olemassaolosta mitään ellei sitä hänelle esitellä.

Meidän lapset syö tuttia, koska sen käyttö helpottaa arkea, mutta naurettavaa ajatella että tutti olisi joku perusoikeus, jota lapsi osaa kaivata syntymästään asti.

Vierailija
24/24 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit sen niin hyvin, että haluan allekirjoittaa sanomasi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan