PAS elokuussa, onko muita??
Eli meillä ihan eka PAS, tuoresiirrosta kemiallinen raskaus joka ei siis tietenkään jatkunut. Luonnolliseen kiertoon tehdään, eka ultra on ensi viikolla.=)
Onkos muita samoissa hommissa??
Kommentit (182)
joten kyl tää oli nyt tässä. Kait se pitää vaan mennä kohti uutta koitosta, heti ens kuussa. 2 alkiota enää pakkasessa, et toivottavasti niistä jompikumpi selvii siirtoon.
Onnittelut plussanneille!!
Helmis pp11
Älä vielä sinäkään lannistu. Ystäväni otti juuri tässä onnistuneessa hoidossa pp 11 negan herkällä testillä. Niin kauan pidetään toivoa yllä kun menkat saapuvat. Toivottavasti saatte perjantaiaamuna syyn käydä pullakaupassa!
Noora pp 11
Onnentoivotukset plussanneille, Noora ja Inka ja oliko vielä muitakin?! Toivottavasti vedätte ison oukon meitä muitakin perässänne!
Ja pahoittelut neganneille!
Ja kukaan ei sitten lopeta niitä lugeja testaamatta ennen menkkoja! Mulla siitä hoidosta mistä tyttö sai alkunsa ei ollut mitään normaalista poikkeavia oireita, siis vain ne menkkaoireet. Testasin varmuuden vuoksi ennen firman bileisiin lähtöä, että varmasti voin juoda punaviiniä. No, jäi sitten ne punaviinit juomatta ;)
Mulla testipäivä on ensiviikon tiistaina. Ajattelin testata kotona ehkä sunnuntaina tai maanantaina. Tiistaina joudun kuulemaan ne tulokset töissä, enkä halua silloin yllätyksiä.
Noora: mullakin on veritesti ja on kyllä aina ollut ja olen käynyt kahdella eri klinikalla. Onko teillä muuten nyt neljäs tärppi yhdestä ja samasta hoidosta, vai miten se oli?
Mittumaari kyselit noista meidän hoidoista. Joo, ei kamalasti uskalla ajatella, kuinka hienosti on mennyt. Eli silloin ekassa hoidossa mulla kasvoi 40 munasolua, joista 21 saatiin punkteerattua. Hyperi iski tietysti päälle. Niistä tuli 11 alkiota, koska iCSI ei jostain syystä tuottanut tulosta. Toinen kaksosista on se ainoa ICSIllä saatu alkio. Seitsemän säilyi pakastimeen. Niistä on saatu jo Hertta ja tämä aikainen plussa. Koskaanhan ei tiedä mitä tässä sattuu ja pelko hiipii väkisin mieleen.
Saan kyllä olla niin kiitollinen jo näistä kolmesta, mutta rukoilen, että vielä tämä yksi jaksaisi sinnitellä kotiin asti. Hoitojen suhteen meillä on mennyt helposti. Mulla on semmoinen olo, että enempää en olisi jaksanut. Kun tämäkin iloinen tarina on tuntunut raskaalta henkisesti. Kunnioitan teitä hoitojen kanssa takkuilijoita tosi paljon. En voi kun ihmetellä mitä kaikkea ihminen pakon edessä kestää.
Voimia teille kaikille,
Noora
RATKIS - Täällä AIVAN sama fiilis M U T TA en lopeta progeja kuten et sinäkään lugeja. Ok? sovitaan niin? Kun kuitenkin on se pienen pieni mahdollisuus...ei sitten tarvitse myöhemmin miettiä, että JOS olisin jatkanut lääkkeitä jne...Saat itselleni paremman olon kun tiedät tehneesi kaiken. Lupaatko?
ON - Täällä ei mitään..siis EI mitään jos ei lasketa että alavatsassa painon tunne enimmiten aina iltaisin ja selkä kipiä...jotka ovat aina tarkoittaneet että siihen f******tikkuun piirtyy se yksi viiva.Blaah....Olen miettinyt jatkoa...Nyt näyttää siltä , että ei voida heti mennä uuteen PAS_ssiin vaikka niin suunniteltiin kun rahaa ei yksinkertaisesti ole:( Se jää sitten..tulevaisuuteen vaikka ei tässä kauan enään ehdi kun mittari näyttää 2kk:den päästä 37v...:(((
HH pp 11
inka73: Ostin eilen testitikut ja aikomus on testata huomenna aamulla tai jos en matla niin jo tänään illalla. Klinikka kehottaa käymään verikokeessa, mutta en ole käynyt jos menkat ovat alkaneet runsaina. Täytyy nyt seurata ja katsoa miten käy.
Eilen oli alavatsassa paljon tuntemuksia, nipisteli ja paineen tunnetta. Tänään ei mitään ? Muistan edellisestä raskaudesta että oli usean päivän ajan sellainen tunne että kuukautiset alkaa ihan just, mutta ei ne sitten alkaneetkaan. Toinen juttu oli se että kohdunkaulansuu tuntui jotenkin kiinteemmältä ja " suljetulta" .
Negaa testanneille tosi paljon tsemppiä ja voimahaleja !
Plussanneille onnen toivotukset suoraan sydämmestä !
Piinaajille toivottelen mielen rauhaa :)
hyvää päivän jatkoa
mammasnälla: paljon onnea testailuun!!
Ja te jotka meinaatte luopua leikistä kesken kaiken, yrittäkää nyt vaan pinnistellä loppuun asti, vielä ei saa luopua toivosta!! Ei saa!
Oma: tänään verikokeessa, plussa on totta, arvo hyvä ja ilmeisesti yksi vatsa-asukki, koska jos kaksi, arvo olisi ollut paljon isompi. Nyt odotellaan loppukuun ultraa ja toivotaan, että loppuun asti mennään onnellisesti!!
Hurjasti plussia toivottelen kaikille!! Ja hermoja ; )
Seurailen kyllä miten teille kaikille kuuluu, saanhan vielä roikkua mukana?!
Joko siellä Mammasnälla tai kenteis joku toinenkin on tarttunut testiin? Toivottavasti testeissänne komeilee kaksi viivaa!
Ihme juttu tuo verikoeasia. Nyt tuli semmoinen fiilis, että pitääkö siihen sitten mennä. En ole kyllä aiemminkaan käynyt.
Eilen yrjötti aamulla, mutta nyt ei taas mitään oireita. Siihen ultraan on vielä niin tosi pitkä aika.
Minäkin haluaisin Inkan tavoin roikkua mukana loppuun asti. Paljon jaksamisia viimeisiin piinallisiin päiviin,
Noora
Ei tässä oikein voi ymmärtää että testi todellakin näytti plussaa. Vähän välillä täytyy vilkaista testipuikkoa uudelleen. Vapisen ja heikottaa mutta päälimmäisenä on suuri onnen tunne. Minullehan on myös tehty useampi PAS aiemmin mutta tulos on aina ollut negatiivinen. Joten en uskonut että nyt voisi onnistua.
Soitin heti klinikalle miten menetellään verikokeen kanssa. Siellä sanoivat että olisi hyvä käydä tarkastamassa että arvot on oikealla tasolla. Ajattelin yrittää äitiysneuvolan kautta ensin jos saiai lähetteen testiin, kun klinikalla on pitkä matka. Oletteko käyneet verikokeessa muualla kuin klinikalla?
Saa nähdä miten tämä päivä menee töissä kun ei pysty keskittymään, siis ollenkaan.
aurinkoista päivää kaikille
Olen kyllä oikean pinon valinnut kun näin plussia satelee!=D
Sen arvon varmasti voi mittauttaa montaa kautta, mennä ihan vaik yksityiselle labraan tai sitten terveyskeskukseen. Onko sinulla työterveyslääkäriä? Hänhän voi kirjoittaa lähetteen!
Ja Noora kyseli tuosta verikokeesta... minulle sanottiin naikkarilla, että se otetaan siksi, kun joillain alkaa kuukautiset vaikka onkin raskaana.
Mites te muut survotte noita lugesteroneja? Minulle sanottiin siirrossa, että laita vain iltaisin, se riittää. Mites te muut?
Täällä ei ihmeitä, mutta alussa vasta mennään. Siirron jälkeen oli mahakipua tai oikeastaan kohtukipua, mutta onneksi nyt loppui.
Viikonloppuna mennään häihin ja pääsee sukuloimaan, kivaa kun on muuta ajateltavaa. Mutta onnea vielä kaikille plussanneille ja voimahalus teille, jolla oli tällä kertaa huonompi onni. Mutta ei saa luovuttaa ennen varmaa negaa eli kuin on olot ratkakapu, HH ja helmivenla??
baby pp2 (jee...)
PLUSSA aalto..Hienoa ! mutta mutta...te kaikki joilla plussa on tullut on jo aiemmin lapsia niin se tärppi on mun kokemuksen mukaan tulee helpommin kuin meille jotka vain tahkoo ja tahkoo eikä mitään:(( Olen toki iloinen teidän puolesta..tottakai:) mutta..samalla hirmuisen surullinen..kun meille ei edes sitä yhtä pientä suoda.
RATKIS - Mikä olo?
ON - ei mitään...mieli maassa ja odotan lauantaina jotta saan tämän odotuksen pois ja saan taas kerran katsella sitä negaa...kuten tuossa aiemmin kerroin niin uutta PAS ei tehdä tähän perään..Ehkä vuoden lopulla..ehkä ei...
Näillä mietteillä HH pp12
Miksi et tekisi testiä jo kun sinulla on pp 12? Pääset piinasta. Ehkä se olo hiukan helpottaisi, vaikka negaa olisi? Ei tarvitsisi asiaa enempää miettiä kun olisi sitten selvä...
Voimia ja halauksia babykeijulta!!
Mihis kaikki on kadonnut?=)
Täällä työpäivää aloittelen, vähän on mahakipua ja selkäsäryä... ikävää. Tuntuu niinkuin menkat alkais kohta. Hitto jos alkaakin!
Eilen illalla paha olo, ei tehny mieli edes karkkia!=) Samoin aamulla, mutta liekö jotain muuta kun raskaus, tänään vasta pp 3.
Mitäs muille, piinailijat missä mennään? Ja mikä on olo raskautuneilla?
Olet kyllä aivan oikeassa, että plussia tuntuu tulevan helpommin, jos niitä on ennenkin tullut. On ainakin todistettavasti mahdollista tulla raskaaksi.
Minäkin olin jo lähes luopumassa toivosta, kun siirtoja oli tehty kymmenkunta ja lähes aina vielä kahdella solulla. Sieltä se + kuitenkin lopulta tuli. Syy oli selittämätön ja soluja tuli aina hienosti ja kaikki näytti hyvältä, kiinnittymistä ei vain tapahtunut. Jotenkin tuntuu, että jos syy on selvillä ja solut saadaan hedelmöittymään, niin sitten se kiinnittyminen on enää pikku juttu. Kuten Nooralla, joka saa neljättä plussaansa yhdellä hoidolla. (Noora, en halua vähätellä sinun vaikeuksiasi.)
Itse en suuresti usko plussaan, koska yrityksiä on tähänkin mennessä tarvittu niin tuhottomasti. Mutta tiedän kuitenkin, että minulla on mahdollisuuksia. Lisäksi kaikki tunteet - toivo, epätoivo, piinailu, jännitys, ovat huomattavasti pienemmässä mittakaavassa, kuin silloin kun tuntui, ettei meille sitä ensimmäistääkään suoda. Olemme päättäneet, että tämän kierroksen katsomme loppuun (vielä 2x2 pakkasessa) ja sitten tyydymme siihen yhteen ihanaan lapseen, jonka olemme lahjaksi saaneet. Ei siihenkään päädytä ilman kyyneliä.
En tiedä oliko tästä mitään lohtua sinulle, mutta ainakin toivon että tiedät meidän kaikkien ymmärtävän sinun tuskasi.
ON: ei mitään oireita, paitsi mielialan vaihteluita. Ja eilen palelsi. (Kuinka monen muun ihmisen uskotte miettivän: ' Hm, minulla on kylmä, olen varmasti raskaana!' ) Vatsassa ei tunnu yhtään mitään.
Mittumaari pp9
Mittumaari2: Kiitos, lohduttavista sanoistasi*halaa* Tuli todella tarpeeseen ja itkua pukkaa täällä..
Niinhän sitä ajattelee, että se kiinnittyminen olisi vain pieni juttu mutta juuri se on se vaikein kohta ja kun siihen ei voi itse mitenkään vaikuttaa...Sun sanat sai mulle paremman olon , kiitos siitä
Enpä usko, että moni miettii kun paleltaa että Ahaa, olen raskaana:))
babykeiju - En ole edelleenkään testannut kun pitää jaksaa duunissa vielä 2 päivää ja tiedän , että negan jälkeen en kykene menemään minnekään vain olemaan kotona.
Sinne piinispinnaa ja kiinnittymissäteitä^^^^^^^^^^^^^
ON - Kovasti on PMS-oireet ilmassa..kiukkua, alavatsaa vihloo sellaista säteilykipua, vatsa sekaisin jne..jne..Niin tuttua ,niin tuttua..Sanoinkin eilen miehelle, että jos itseäni yhtään tunnen niin ei onnistunut..mutta eihän tälle mitään voi, elämäähän kaikki on iloinen ja suruineen ja jos nämä on meidän kohtalon kortit ettei me tulla lasta samaan niin siihen pitää tyytyvä vaikka kovin vaikeaa se on.
Nyt iltavuoroon
HH pp 13
.
ON: ei mitään oireita, paitsi mielialan vaihteluita. Ja eilen palelsi. (Kuinka monen muun ihmisen uskotte miettivän: ' Hm, minulla on kylmä, olen varmasti raskaana!' ) Vatsassa ei tunnu yhtään mitään.
Mittumaari pp9
[/quote]
Olinko oikeesti niin helvetin tyhmä, että kuvittelin meille onnea annettavan.
Eli ei, raskaana ei olla ja tuskin koskaan ollaankaan. Tässä turtumuksessa on yksi selvä tunne; okei, ymmärrän, meille ei ole lasta tarkoitus suoda.
Vika on miehessä, siittiöiden vasta-aineita kai enemmän kun itse siittiöitä, minussa ei ole mitään vikaa löydetty. Miksei ne sitten kiinnity?
Ei minusta ole tähän. Ei yrittämiseen, ei palstailuun (toisten onni kirpaisee, tahtoi tai ei), ei avioliittoon. Olen alkanut katsella omaa asuntoa, on pakko vaan päästä pois. En halua olla lapseton pari, ja sitäpaitsi suhdekin on niin heikoissa kantimissa tän kaiken surun ja hermoilun takia, ettei näin kannata jatkaa. Hermostuneena ja peloissaan on kumpikin sanonut asioita, joita ei toinen voi unohtaa eikä enää kunnioittaa, vaikka kuinka ymmärtäisikin, mistä toisen pahat sanat kumpuaa.
On niin paha olla että oikein huimaa; tälläkin hetkellä miljoonat naiset tekee positiivisen raskaustestin, on ostamassa vauvanvaatteita, kuiskaa suuren salaisuuden ystävälleen, synnyttää...
En tiedä mitä pahaa olen tehnyt, toivottavasti jotain todella pahaa, sillä ihan turhan takia ei tällaista välittäisi kärsiä.
Poistun palstalta, mitä ihmettä m i n ä millään vauva-aiheisella.
Point taken, God.
Toivottavasti asianne järjestyvät parhain päin. Ei ole sanoja, millä osaisin lohduttaa. Odottamisen odottaminen ja aina toistuvat pettymykset on tosi kuluttavaa. Oletteko harkinneet miehesi kanssa adoptiota tai sijaisvanhemmuutta? Tiedän, että se ei ole sama asia, mutta toisille ne ovet avautuvat siinä vaiheessa kun hoidot on koluttu loppuun. Voimia, mihin tahansa päätökseen suhteenne kanssa tulettekin.
HH: Voimia loppupiinaan. Yhä toivon tikkuusi kahta viivaa.
Mammasnälla: Onnea matkaan!
Tuntuu niin epäreilulta miksi vauvojen saaminen on toisille niin vaikeaa. Ettehän te toivo kuuta taivaalta vaan lasta. Aina ei tarkoitusta ymmärrä.
Noora
Olen pahoillani puolestasi. Toivon, että aurinko paistaa sinulle taas jossain vaiheessa.
ON: Tyttö 2v. sanoi tänään aamulla, että hänelle on tulossa pikkusisko! Kysyin mistä sellaista on kuullut, niin kuulemma radiosta, vauva kuulemma itki siellä! En usko enteisiin, mutta täytyy sanoa, että tällä kertaa tekisi mieli uskoa. Ei olla puhuttu mitään pikkusisaruksista (tietenkään), eikä tyttökään ole koskaan ennen itselleen sellaista kysellyt.
Oireita ei edelleenkään ole, yöllä tunsin selvästi vatsassani pulssin (mikä ei tietenkään ole mahdollista). Piina kasvaa, testaan varmaan suunnuntaina tai maanantaina.
Mittumaari pp10
HH: Miten jaksat? Voimia huomiseen!
Mittumaari: Mullakin on tuntunut se sykkiminen alamahassa. Se luultavasti johtuu vilkastuneesta verenkierrosta. Sehän on hyvä merkki! Meillä Helmi lauleskeli ennen hoitoja että: " Rakas Enkeli, siunaa vauvaa masuun asti. Jos hänellä on kylmä niin ota suojaan siipien alle." Eikä hänkään tiennyt mitään pakkasessa odottavista sisaruksistaan. Toivottavasti testiisi tärähtää ne kaksi kuuluisaa.
Oireita on aikas vähän. Eilen vihloi aika lujaa alamahaa, mutta onneksi se loppui. Välillä on huono olo, mutta syömällä menee ohi.
Voimia ja valoa,
Noora jolla tänään se virallinen testipäivä
Et kyllä lopeta niitä lugeja itse ennen testiä! Ihmeitä voi tapahtua. Toivon sydämestäni, että yllätyt positiivisesti parin päivän päästä.
Noora