Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen hinku ihmisillä on noihin muumimukeihin

Vierailija
14.08.2007 |

ja muumiastioihin yleensä? Melkein joka kylässä saa teen tai kahvin ko kupposesta..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ne sisustusliikketkin omistaa. Ja tyyli on kyllä jotain ihan muuta kun muumit ja marimekko, eli asiakkaani eivät ilmeisesti ole av-mammoja:)



ap

Vierailija
2/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä olevat kuvat ovat (ainakin osaksi) vanhoista Janssonin muumeista. Olen bongannut ainakin osan " kuinkas sitten kävikään kirjasta" .



Siksi toisekseen, meillä meinataan kerätä kaikkia kaksi kappaletta, jotta voimme antaa ne tyttärillemme, kun he lentävät pois pesästä jonain päivänä.



Ai niin, ja niistä on hyvä juoda :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten astioina kivoja, aikuisten kahvikuppeina ei.

Vierailija
4/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pysyvät vaan lapsen käytössä.

Vierailija
5/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näytän niitä silti ostelevan ;) ehkä se on jokin must-juttu

Vierailija
6/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, ja kukaan ei oikein ole innostunut muumeista, joten myös on astiat jäänyt hankkimatta. Nuorimman kummitäti vaan kysyi haluaisiko Hilda alkaa kerätä noita, ostaisi kuulemma lahjaksi..



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten käyttöön sopii enemmänkin ne pienet muumi-mukit (joita meilläkin on).



Minusta muumi-mukit kertovat ihmisestä jotain, ainakin itse olen huumorintajuinen ja persoonallinen ihminen ja tykkään kovasti muumeista ylipäätään.



Ja aina (melkein) olen kahvin tai teen niistä tarjonnut ja jos jollekin teettää vaikeuksia juoda niistä tai kahvi meinaa mennä väärään kurkkuun, niin kaitpa he siitä mainitsevat. Näin ei tosin ole koskaan käynyt :)



2

Vierailija
8/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on kerännyt kaikki mahdolliset muumiastiat mitä on käsiinsä saanut, ei ole siis jäänyt pelkkiin mukeihin edes. Mun mielestä ne mukit ei enää kovin persoonallisia ole, niitä on joka paikassa. Kömpelön tuntuisiakin.

Meidän lapset eivät ole koskaan muumeista innostuneet, vaikka ostettiin videoita ja kirjoja yms.

P.S. Siinä vaiheessa kun kaveri alkoi hinkumaan Kalevalan Muumi-koruja (on yli 35-v.), piti jo vähän toppuutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalan muumikoruja?

Vierailija
10/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moisia ja lahjoitin eteenpäin. Jotenkin vain ovat mauttomia, tosin hyvälaatuisiakin. Voisin ehkä lapsille laittaa kupiksi, en aikuisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ne kuitenkin merkitsevät niin paljon muutakin, juuri sen vuoksi, että meillä tykätään muumeista hahmoina.

Niiden filosofointiin voisi tutustua jokainen aikuinenkin välillä.

2

Vierailija:


moisia ja lahjoitin eteenpäin. Jotenkin vain ovat mauttomia, tosin hyvälaatuisiakin. Voisin ehkä lapsille laittaa kupiksi, en aikuisille.

Vierailija
12/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä johonkin talouteen muumiastiat jopa sopivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. nämä uudemmat eivät ole niin kivasti piirretty kuin ne vanhemmat. Toinen mikä ärsyttää on se, että myös kaikista vähemmän tunnetuista hahmoista on omat mukinsa. Itse haluaisin, että olisi useampia malleja niistä perushahmoista. Ja väreissä on mielestäni liikaa sinistä, liilaa, harmaata yms. tylsiä värejä. Hattivattimuki on vaihteeksi kiva poikkeus, kun on pirteän oranssi.



Meillä on n. 10 muumimukia, kun ovat mielestäni niin hyvän mallisia käteen.

Vierailija
14/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


ts. nämä uudemmat eivät ole niin kivasti piirretty kuin ne vanhemmat.

Uusista esim. Tiuhti ja Viuhti ja nämä sukellusmukit on tosi rumat. 80-luvun muumimukit oli paljon tyylikkäämpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä tarjoaisi muille näistä kun lapsille, ja ihmettelisin että onpa keräilyharrastusta taas äidillä kerrakseen jos joku tarjoaisi minulle kahvit kylässä sellaisesta setistä.

Vierailija
16/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on hyvän kokoisia, sopivia lapsen annokseen tai välipalalautasiksi. Harmi kun tuotanto lopetetaan. Mukeista en niin välitä. Kulhot voisivat olla ok, mutta meillä on jo yksiväriset Teema-murokulhot.

Vierailija
17/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähänse perheen perustaminen on ihan perusvietti.

Vierailija
18/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa kun sain kahvit muumimukista missä oli muumilusikka, en oikein tiennyt miten suhtautua. lastenkutsuilleko olin joutunut?

vasta sen jälkeen olen oppinut täältä av:lta, että jotkut aikuiset ihmiset keräävät muumiastioita.

Vierailija
19/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein muumilusikoita!

Vierailija
20/23 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain muuta laadukasta sarjaa, jossa olisi erikuvioisia vaihtoehtoja? Jotkut tylsät teemat erivärisinä näyttäisivät vähän hoopoilta, eikä niitä värejäkään taida kovin montaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän