Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oman puolison kanssa asua saman katon alla " ystävänä" ? Tulisiko siitä mitään?

Vierailija
14.08.2007 |

Meillä on kauhean riitaisaa. Mies on itsekäs. Tekee aina niin kuin itselleen on mukavinta, minua ottamatta huomioon missään. On ostanut aikoinaan talon yms. ilman minun kanssa asiasta keskustelemista. 14 vuotta on yhteiseloa takana. Naimisissa ja lapsia on, pieniä sellaisia. Jatkuvaa riitelyä miehen kanssa, en enää halua olla yhdessä ja antaa lapsien kärsiä. En kuitenkaan haluaisia lapsilta kotia rikkoa ja " riistää" isää.

Ajattelin, että jos molemmat elettäisi omaa elämää saman katon alla. Mies saisi tehdä niin kuin haluaa, aina kun haluaa, eikä tarvitsisi minulle sanoa mitään tai kysyä mitään. Vastaavasti mies jättäisi minut rauhaan, eikä odottaisi mitään passausta enää.

Onnistuuko sellainen elämä vai olisiko vain parasta erota kunnolla? Mies kyllä sanoo, että minä voin lähteä mutta lapset jää. Käytännössä en usko että osaa niistä täyttä vastuuta ottaa, on tottunut sen verran harrastamaan ja kulkemaan, ettei käsitä mikä vastuu lapsissa kuitenkin on.

*huoh*

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte toteuttaa tuon " ei passaamista" jos asutte saman katon alla? Kuka siivoaa, kuka siistii keittiön? Kuka käy kaupassa, onko kaksi jääkaappia vai miten? Miten lasten hoitovuorot?

Miten taloudellinen puoli?

Entäs sitten, kun tapaatte muita ihmisiä seurustelumielessä? Saako kotiin tuoda vieraita?

Vierailija
2/5 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laitettaisiin vaikka vuorolistat. Ja itse kotona lasten kanssa, niin hoidan niitä jo muutenkin aina, myös miehen vapaapäivinä. Mitä eroa siinä olisi, ei mitään. Tietysti miestä pitäisi kysyä lapsenvahdiksi, jos itse haluaisin vapaata, kuten nykyäänkin.

Molemmilla omat varallisuudet, joten rahoista ei tule riitaa. Ja lapsia koskevat kulut puoliksi.

Seurustelut saa hoitaa lasten kodin ulkopuolella. Tarkoitus on nimenomaan se, että lapsilla on " ehjä koti" . Tavalliset vieraan saa käydä kuten ennenkin.

Vierailija:

Miten voitte toteuttaa tuon " ei passaamista" jos asutte saman katon alla? Kuka siivoaa, kuka siistii keittiön? Kuka käy kaupassa, onko kaksi jääkaappia vai miten? Miten lasten hoitovuorot?

Miten taloudellinen puoli?

Entäs sitten, kun tapaatte muita ihmisiä seurustelumielessä? Saako kotiin tuoda vieraita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että lapset saisivat kovin hyvää kuvaa parisuhteesta ainakaan.

Vierailija
4/5 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta laitettaisiin vaikka vuorolistat.

Miksi luulet, että vuorolistat toimisivat, jos ne eivät toimi nykyisinkään?

Vierailija
5/5 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei avioelämää ole. En usko että teillä onnistuisi. Ärsyyntyisit kuitenkin miehesi itsekkyydestä, eikä hän jättäisi sinua rauhaan.

Parempi vaihtoehto olisi hankkia toinen asunto ihan läheltä, jolloin lastenhoito onnistuisi joustavasti molempien kotona tai mies voisi tulla teille lapsia hoitamaan ja tapaamaan. Mutta sekin vaatii joustoa molemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä