Vituttaa noi virikehoitoilijat
Oma juuri 3-v täyttänyt lapseni tarvitsisi hoitopaikan alueemme päiväkodista, koska olen aloittamassa työt. Päiväkoti on kuitenkin täynnä, ja joudun ilmeisesti kuljettamaan lapseni 20 km päinvastaiseen suuntaan kuin työmatkani.
Erityisen paljon tämä suututtaa siksi, että tiedän, että lähipäiväkodissamme on ainakin muutama juuri näitä virikehoidossa olevia lapsia, joiden äidit (ilman mitään masennuksia tms) ovat kotona vauvojen kanssa ja vanhemmat lapset virikkeitä saamassa. Lisäksi yksi tupperitäti (joka siis tekee työnsä iltaisin), vie lapsensa päiväkotiin päiväksi, että saa vähän omaakin aikaa... Argghhhhhhh
Kommentit (27)
Vierailija:
töihin kuin viedä siksi, että äiti voi lusmuilla kotona.
Vierailija:
Oma juuri 3-v täyttänyt lapseni tarvitsisi hoitopaikan alueemme päiväkodista, koska olen aloittamassa työt. Päiväkoti on kuitenkin täynnä, ja joudun ilmeisesti kuljettamaan lapseni 20 km päinvastaiseen suuntaan kuin työmatkani.
Erityisen paljon tämä suututtaa siksi, että tiedän, että lähipäiväkodissamme on ainakin muutama juuri näitä virikehoidossa olevia lapsia, joiden äidit (ilman mitään masennuksia tms) ovat kotona vauvojen kanssa ja vanhemmat lapset virikkeitä saamassa. Lisäksi yksi tupperitäti (joka siis tekee työnsä iltaisin), vie lapsensa päiväkotiin päiväksi, että saa vähän omaakin aikaa... Argghhhhhhh
Jos lapsi on sopeutunut päiväkotiinsa ja siinä ei vanhempien mielestä ole mitään moitittavaa, totta kai nykysysteemillä siitä paikasta pidetään kiinni! Tarhassa käynti jatkuu kuitenkin, kun pienempi varttuu tarhaikään, ja sittenkö pitäisi etsiä uusi paikka jostain hornan tuutista?
Ongelma on kuulkaa se, että päiväkotiryhmät pakataan turhan täyteen taloudellisista syistä (= kunnan päivähoidolla ei tarpeeksi resursseja) ja sen takia on ihan tuurissaan, mistä sen paikan milloinkin sattuu saamaan.
Vaikka asia ei niin ole. Vaikka minä olen kotona pienemmän kanssa, esikoinen on hoidossa, erityispäivähoitolausunnolla dysfasiansa vuoksi.
on nykyään sellainen systeemi, että jos suunnitellusti katkaisee hoitosuhteen esim äitiysloman takia, niin paikka pysyy lapsella, eli samaan paikkaan saa palata. tämä siis Helsingissä. muuallako ei toimi?
sinänsä en tuomitse virikelapsia, vaan olen sitä mieltä, että kunta noudattakoon lakia ja järjestäköön paikkoja tarpeeksi
Vierailija:
onko auto käytössä vai ei ja se vaikuttaa paikan sijaintiin. Ei siis kannata kertoa omistavansa auton, jos haluaa lähelle...Itse kuskaan päivittäin isomman 13 kilsan päähän, koska halusin parhaaseen mahdolliseen paikkaan. Ei haittaa matka minua. Helsingissä tottuu ajelemaan ja pitkiin työmatkoihin.
Minä olisin halunnut päiväkotiin, joka oli noin 13 km:n päässä ja asumme Helsingissä. Pakottivat tuohon lähipäiväkotiin. Meillä ei ole autoa, mutta kuljen niin paljon julkisilla päivän mittaan, että tuo matka ei tunnu missään.
töihin kuin viedä siksi, että äiti voi lusmuilla kotona.