Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laiska. Voinko tehdä mitään muuttuakseni vähemmän laiskaksi?

Vierailija
12.07.2012 |

Lihon, olen aina väsynyt, sluibaan töissä minkä ehdin, useimmiten en jaksa laittaa kunnollista ruokaakaan vaikka kyllä pidän siitä, en jaksa harrastaa mitään, enkä tavata ihmisiä. Olen siis laiska. Haluaisin tulla vähemmän laiskaksi. Onko se mahdollista ja jos, niin miten?

Neuvokaa minua!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki te, jotka ette esim jaksa siivota! Itse olen ihan kamala laiskuri ja koti aina ollut siivoton. Olen huomannut asiaan kuitenkin auttavan sen, että katsoo kelloa ja päättää, että nyt yritän 10 minuttin ajan siivota niin paljon kuin kerkeän. Enempää ei tarvitse. Tuossa ajassa saa yllättävän paljon aikaan, siis ihan hämmästyttävää. 

Vierailija
42/44 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Itselläkin ollut samaa ongelmaa elämässä. Haluaisin kuitenkin kertoa eräästä asiasta, joka saattaisi auttaa.

Yritä olla saamatta liikaa dopamiinia. Nykymaailmassa voi helposti lähteä into kaikkeen, kun saa niin paljon dopamiinia television katsomisesta, roskaruoan syömisestä ja internetin selailusta. Työnteostakin sitä saa, mutta ei yhtä paljon. Mieli haluaa siis automaattisesti tehdä enemmän asioita, joista saa enemmän dopamiinia.

Kokeilkaa siis vaikka yksi päivä ilman puhelinta, internettiä, televisiota, roskaruokaa ym. Kokeilin tätä itse, ja se on todella auttanut! (Nykyään se on osa arkipäivää). Suomenkielellä sanottuna idea on se, että sulla on niin tylsää, että sun mieli haluaa tehdä mitä tahansa, mikä antaa sinulle edes hieman dopamiinia (tavoitteiden tavoittelu, työnteko, siivoaminen, kävely etc). Dopamiini siis motivoi ihmistä tekemään asioita. Ongelma on se, että kun "emme tee mitään", oikeasti yleensä teemme; Katsomme tv:tä, tietokonetta ym. Silloin kun emme tee mitään, meidän ei oikeasti pitäisi tehdä mitään.

Lisää aiheesta esim tällä videolla: https://www.youtube.com/watch?v=9QiE-M1LrZk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää tehdä töitä niin että verta tulee perseestä. Minun äidin veljet tappoi vat itsensä työllä, 50-60 vuotiaina. He olivat Pohjanmaalta. Isän veljet kuolivat yhtä vanhoina viinaan, he olivat savolaisia. Lääkäriin ei kannata mennä pikku vaivojen takia, esim jos tulee verinen pieru. Pitäisi kuolla saappaat jalassa 

Vierailija
44/44 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuen hakeminen laiskuutesi keskustelupalstalta. Zemppaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän