Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miksei sinulla ole tukiverkkoa?

Vierailija
13.08.2007 |

Moni sanoo, että ei ole paikkaa minne lasta viedä yöksi. Miten se tapahtui?

nimim. yh, jolla liiankin iso tukiverkko, aina olisi lapsia tulossa, omaani en niin usein edes halua yökylään, että vastapalvelukset menisivät päittäin

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sisaruksia, ei serkkuja ei sellaisia ystäviä joilla lapsia ja jotka edes joskus hoitaisivat lapsiamme. Eli emme pääse kahden edes kävelylle.

Vierailija
2/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat on vanhoja tai sairaita.

Meillä on kolme lasta ja kaikilla ystäväperheillä on myös useita lapsia, eli koko porukkaa ei yhtä aikaa saa mihinkään. Toki yhden lapsen kerrallaan saa esim. yöhoitoon, muttei se vanhempien jaksamista kauheasti auta, kun ne kaksi muuta on kuitenkin hoidettavana.

Lisäksi suurin osa ystävistäkin asuu kaukana. Uusiin ystäviin ei ole aikaa eikä jaksamista tutustua.

Onhan meillä tukiverkko, mutta aika vuotava sellainen...

Vierailija
4/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä senkin näsäviisas ap!

Vierailija
5/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isä häipyi kun tulin raskaaksi -> ei isovanhempia siltä puolelta. Oma isäni ei kykene lasta hoitamaan, äiti kiinni isässä. Siskolla ja veljellä " oma elämä" , ei ilmeisesti kiinnosta auttaa, syrjäydyin " ystävistäni" kun sain lapsen ja muut vain ryyppäävät ja juoksevat baareissa, työpaikalta en ole saanut uusia ystäviä.

Vierailija
6/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*****ntaa taaperoiden suuntaan. EIvät takuulla ota hoitoon. Sitten ystäväpiiri osa 2 on hankkinut lapset kaikki samaan aikaan, ei olla vielä vaihdeltu näitä vaippahousuja keskenään :) Ja isovanhemmat kaukana.

Vierailija
7/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yh toisen yh:n tunnistaa puistossa ja tarhassa aika nopeasti. Sitten vaan juttelemaan ja kun lapset ja aikuiset ystävystyy, ensin leikkikylää lääkärin ajaksi ja pikkuhiljaa yökylää... Jos ilmoittaa, että ottaa mielellään - tulijoita on vaikka kuinka!

ap

Vierailija
8/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten toivottavasti sieltä löytyisi samassa tilanteessa olevaa yh:ta. Meidän seuduilla puistossa ei ikinä ole muita kuin me! Tiedä sitten missä kaikki lapset ovat...-6-

Vierailija
9/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen on samalla paikkakunnalla, mutta en viitsi häntä, vanhaa ihmistä rasittaa. Kyllä hän lasta hoitaa, jos lapsi vaikka sairastuu tms. Mutta en mä viitsi sitä omien hömpötyksieni takia tänne pyytää tai viedä lasta sinne.

Nytkin olen itse täällä kotona puoliksi toimintakyvyttömänä, lapsi kipeänä. En voi tiskata tai siivota, tai jaksa leikkiä tai nostaa lasta. Se onkin eri juttu, mitä ideaa mun on täällä yhdellä sormella konetta näpytellä. Tää koti kaatuu kohta tähän sotkuun, mutta apua en pyydä. Itse olen elämäni sotkenut, joten sen mä hoidan itse.

Vierailija
10/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ensin, jääräpäisyys toisena.

Vierailija
11/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän mä mielelläni antaisin ton kakaran minne tahansa tunniksi pariksi, mutta olen niin paskana itse, että en jaksaisi ottaa(eikä kukaan varmaan uskaltaisi antaakaan) lapsia mun hoitoon. Sitä paitsi, niin outoa kuin se onkin, mä en tunne ketään muita yh:ita, vaikka lapsikin on jo 2.

10

Vierailija
12/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä heivaisin mun lapsen jollekin vanhukselle taakaksi? Sekö ois sit parempi vai? Eiköhän se niin ole, et jos ite mokaa niin sit elää sen mukaan.

10

Vierailija
13/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee kun omalla lapsella on leikkikaveri. Voi ottaa löysin rantein kun lapset leikkii keskenään hiekkiksella. Lukea vaikka lehteä...

Ja yökyläläiset on hauskoja, kun niiden kanssa voi tehdä kaikkea rentoa! katsoa videoita, syödä popparia, höpötellä, piirrellä ...

Jos haluaa saada, on pakko antaa?

ap

Vierailija
14/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. me tunnetaan kaikki meidän rapun lapsiperheet. Ja kun sitä tukiverkkoa alkaa luomaan, niin tarjotaan vaikka ensin itse sitä apua jos joku joskus tarvitsee ja siitä se lähtee.

Jos etsii sitä tukiverkkoa vain itselleen, eikä ole valmis olemaan osa jonkun toisen tukiverkkoa, niin silloin sitä ei aivan varmasti löydä.

Vierailija
15/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä äiti!

Vierailija:

Yksi sukulainen on samalla paikkakunnalla, mutta en viitsi häntä, vanhaa ihmistä rasittaa. Kyllä hän lasta hoitaa, jos lapsi vaikka sairastuu tms. Mutta en mä viitsi sitä omien hömpötyksieni takia tänne pyytää tai viedä lasta sinne.

Nytkin olen itse täällä kotona puoliksi toimintakyvyttömänä, lapsi kipeänä. En voi tiskata tai siivota, tai jaksa leikkiä tai nostaa lasta. Se onkin eri juttu, mitä ideaa mun on täällä yhdellä sormella konetta näpytellä. Tää koti kaatuu kohta tähän sotkuun, mutta apua en pyydä. Itse olen elämäni sotkenut, joten sen mä hoidan itse.

Vierailija
16/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi just sulla ei sitä tukiverkkoa olekaan. Se kun on nimenomaan sitä vastavuoroista toimintaa.

JA usko pois, kun itse olet lapsen kanssa vaikka aamupäiviällä puistossa, ei ole mitään väliä katsotko siinä samalla 2-3 tuntia jonkun toisen lapsen/lasten perään. Mutta sitten kun on sun vuoro pitää se 2-3 tuntia vapaata, niin ai että se onkin ihanaa.

Vierailija:

Siis kyllähän mä mielelläni antaisin ton kakaran minne tahansa tunniksi pariksi, mutta olen niin paskana itse, että en jaksaisi ottaa(eikä kukaan varmaan uskaltaisi antaakaan) lapsia mun hoitoon. Sitä paitsi, niin outoa kuin se onkin, mä en tunne ketään muita yh:ita, vaikka lapsikin on jo 2.

10

Vierailija
17/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat eivät jaksa ottaa kahta lastayöksi, omat vanhemmat eivät ota edes nuorempaa. Omilla ystävillä on jo lapsia, eivät hekään ota yökylään. Kummit asuvat 200km päässä.

Vierailija
18/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisihan sitä laittaa alepan ilmoitustaululle: Haetaan yh-perheitä lastenvaihtoon -ilmoituksen

Vierailija
19/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis omat vanhempani eivät jaksa edes meidän 4-vuotiasta ottaa yökylään

Vierailija
20/38 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAikki on vaan susta kiinni ja koskettaa vain sinua. Jos sä olet mokannut (=ilmeisesti saanut yh:na lapsen), niin sekin on vaan sun asia, ei ollenkaan kosketa lastasi, jota et ilmeisesti oikein osaa hoitaa ja rakastaa?

Ehkä voisit luoda lapsellesi muunlaisia aikuiskontakteja? Ehkä voisit pitää omasta jaksamisestasi paremmin huolta, niin voisit olla lapsellesi parempi äiti? Vai onko sillä lapsella sulle mitään muuta väliä oikeasti, kunhan vaan selviydyt mokastasi?

Vierailija:

Miksi mä heivaisin mun lapsen jollekin vanhukselle taakaksi? Sekö ois sit parempi vai? Eiköhän se niin ole, et jos ite mokaa niin sit elää sen mukaan.

10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän