Eihän kiusaaminen siihen lopu, että koulu loppuu
Sitten alkaa työpaikkakiusaaminen ja sukulaisten taholta tuleva kiusaaminen. Se kiusattuhan on jotenkin erilainen. Esim ujo, tyhmä, lihava tai vaikka näitä kaikkia. Ei perusihminen.
Kommentit (17)
Ainakin tyhmä AP on kirjoituksen perusteella
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Senkö takia saa kiusata?
Niin, eikä kiusaus ole vain siellä koulussa tapahtuvaa kiusaamista. Kiusaajat jatkat toimintaansa verkossa/somessa, joten se on 24/7/365 toimintaa. Kuten varmasti on kiusaamistapausten uhrien kärsimyksetkin. Yhteiskuntamme hehkuttaa näkyvyyttä ja työntää somea joka laitteeseen ja toimintaan, että kiusanteot saavat siellä vielä suuremmat mittasuhteet kuin pelkästään koululla tapahtuva kiusaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestistäsi saa sen käsityksen että se on ok ja oma vika jos kiusataan jos on esim. tyhmä. Miksi tyhmä,lihava tai/ja ujo ihminen ei olisi perusihminen?
Kiusaaja on päästään sekaisin. Oksentaa muiden niskaan pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viestistäsi saa sen käsityksen että se on ok ja oma vika jos kiusataan jos on esim. tyhmä. Miksi tyhmä,lihava tai/ja ujo ihminen ei olisi perusihminen?
Saa sellaisen tyhmiä ,ujoja ja lihavia solvaavan käsityksen ap:n viestistä. Ainakin mulle tuli heti sellainen käsitys.
Se jota kiusataan työpaikalla yleensä ansaitsee sen. Se on vain tapa savustaa huonoja ihmisiä ulos tässä maassa missä ei saa antaa potkuja huonoille.
Mua kiusattiin rikkaiden asuinalueella koska olin köyhä ja se näkyi vaatteista ja asunnosta.
Siitä se kiusaaminen vasta alkaa kun siirtyy työelämään.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää: normaali ihminen ei kiusaa. Ei kävisi mielessäkään. Kiusaaja on aina epävarma ja siirtää sen sitten siihen kiusattuun. Itsellä on paha olo niin tehdään toiselle vielä pahempi. Haetaan valtaa kun sitä ei muuten voi saada. Hyvin yksinkertaista. Ei ole koskaan kiusatun syytä.
Oman lapsen kohdalla loppui siihen että aloitti lukiossa johon ei alle ysin keskiarvolla ole mitään asiaa. Idiootit pysyy poissa elämästä.
Joka paikassa on kiusaamista eikä pelkästään kouluissa. Avatkaa silmät ja korvat. Kaikenlaista arvottmista yms. Eikä puututa asioihin koska ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa sellaisen tyhmiä ,ujoja ja lihavia solvaavan käsityksen ap:n viestistä. Ainakin mulle tuli heti sellainen käsitys.
Sitten käsitit aivan väärin. Olen itse tuollainen ihminen ja viimeksi kiusattiin suvun taholta. Halusin vain sanoa, että meissä kiusatuissa on aina jotain ,jonka takia kiusaaminen jatkuu.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten käsitit aivan väärin. Olen itse tuollainen ihminen ja viimeksi kiusattiin suvun taholta. Halusin vain sanoa, että meissä kiusatuissa on aina jotain ,jonka takia kiusaaminen jatkuu.ap
Välit poikki, sillä se loppuu.
Onko mahdollista, että se myöhemmin elämässä tapahtuva kiusaaminen voikin olla joissakin tapauksissa vain traumareaktio aiemmasta kiusaamisesta johtuen, eli kiusattu herkistyy kiusaamiselle niin, että hän näkee jatkossa kiusaamista sielläkin, missä sitä ei ole? Eräs kirjoittaja avasi siitä keskustelun aiemmin. Hän kertoi, että jos töissä toiset juttelevat ja nauravat, hänelle tulee tunne, että nauru kohdistuu häneen, Samanlaisia esimerkkejä hänellä oli muitakin. Hän tiedosti, että työkaverit ovat mukavia ja häntä ei kiusata, mutta kiusaamistunne aktivoitui silti vähän väliä. Entä jos joku ei tiedosta, että kyseessä on trauma, vaan kokee jatkuvasti, että häntä kiusataan aina uudestaan ja uudestaan? Enkä nyt yritä syyllistää uhria enkä kiellä mahdollisuutta, että ihmistä kiusataan elämässä useissa paikoissa. Tarkoitan vain, onko mahdolista, että joskus voi näinkin käydä, että trauma aktivoituu koko ajan ja estää kiusattua nauttimasta tavallisista ihmissuhteista esim. työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin tyhmä kuin kiusaaja kuten sinä!
Mua aikoinaan yksi poika kiusasi ylä-asteella ja kiusaaminen loppui siihen hänen osaltaan kun potkaisin häntä lujaa mahaan. Joutui sairaalakäynnille.
Ala-asteella yksi poika kiusasi mua ja kiusaaminen loppui siihen kun teroitin lyijykynän ja löin sillä kiusaaja käteen. Kiusaaja alkoi itkemään mutta kiusaaminen loppui. Noiden kahden tapauksen jälkeen mua ei ole kiusattu missään eikä tulla kiusaamaan koska ei tule onnistumaan vaikka joku yrittäisi.