*** Ellit vk 33 ***
Kommentit (17)
viimeinen lomapäivä menossa tänään. huomenna on ensimmäiset luennot. tosin tällä viikolla vielä vain kahtena iltana luennot, muuten vapaata. tosin ensiviikolla on sitten jo tentti, eli ei tämä ihan vapaasta taida mennä.
jouduin soittelemaan pojan kerhon perään kun jostain syystä yhdelle viralliselle kerhopäivälle ei suostuta antamaan kerhopaikkoja, kyselin miksi...ja ilmeisesti nyt sitten soitin sellaiselle henkilölle että tämäkin päivä " avautuu" . nyt vähän jännittää saanko kaikki kiukut niskaani tai pojan niskaan ohjaajilta, kun he eivät olisi tälle kyseiselle päivälle kerhoa halunneet...
eilen illalla kotona keskusteltiin ja päätös oli myönteinen, pillerit jäävät ainakin joksikin aikaa pois, syynä nyt minun takkuileva edestakaisin seilaava painonpudotukseni, kokeillaan putoisiko helpommin ilman pillereitä, kun vaikka eihän itse pilleri lihota niin gyne kyllä sanoi niiden lisäävän ruokahalua. esikoisen jälkeen oltiin ilman hormonaalista ehkäisyä ja painoa putosi rytisten....nyt kokeillaan onnistuuko taas vähän paremmin ilman noita pillereitä.
tässä vaiheessa siis kuitenkin jatketaan ehkäisyä, mies lupasi hoitaa sen puolen. ja hän saa sitten itse ilmaista milloin on vauvaan valmis jättämällä ehkäisyn pois...
edistystä tämäkin, saanpa ainakin luomukierrot kohdilleen ja toivon mukaan painoakin alaspäin tässä miehen vielä lämmetessä....
mitäs muille kuuluu??
hapsu *keskiviikosta kiertopäiviä laskemaan =)*
hellettä tuntuu piisaavan....
Tuitu: ihanaa että loma oli hyvä ja pääsitte kaikki turvallisesti kotia! ymmärrän että sinulla pahamieli omasta " omituisuudestasi" , mutta uskon että miehesi ymmärtää:)
Paaru: mihinkäs reissuun olet/olette menossa? voi olla että olet sanonut mutta kun en muista:/ ainiin, hei oliko se se työpaikka juttu risteily vai mikä? vai sekoitanko taas johonkin muuhun... onhan sekin positiivista että se tuhru jäi pieneksi, joskos se loppuisi seuraavaksi kokonaan. häntä pystyyn paaru kulta luota miehesi vaistoon! :D
Hapsu: huomaatko, pikkuhiljaa mies pehmenee:) se voi nopemmin kuin arvaatkaan " unohtaa" huolehtia ehkäisystä....
juu, alan jo kyllästyä koko tikutukseen. olen saanut niillä rfsu:n testeillä haaleaa viivaa aluksi ja sitten ei mitään. sitten taas haaleaa ja nyt taas ei mitään?! omituista! sitten kun tilasin sieltä kotitestistä niitä tikkuja niin niillä sain yhden suht samanvahvuisen viiva. ja haaleaa ja ei mitään :(
en tiedä mitä tämä on,mutta myös minua ärsyttää pikku asiat miehessäni. tuntuu että kaikki on niin tasapaksua ja tylsää. en tiedä mitä edes haluaisin. jotain leffa romantiikkaa?! tuntuu että kaikki on vain arkea. ei mitään järkevää keskustelua, jatkuvasti pientä kinaa joka asiasta. turhauttavaa. ja tällainen olo yhtäkkiä saa miettimään että mitäs sitten jos on vauva? paheneeko tämä ihme tilanne? miten saisi edes pienen palan sitä rakkauden huumaa takaisin? vai onko vain nyt niin että kolmen vuoden jälkeen pelkkä kahdestaan olo alkaa käydä molempien hermoille? että se lapsi toisi tullessaan myös uutta erilaista sisältöä ja syventäisi meidänkin välejä. kun ei nyt mistään maata mullistavista asioista ole kyse. tällaisia olen täällä pähkäillyt viikonlopun aikana.
Hellettä on piisannut! Oliskohan nyt vähän viileämpi aamu, että jokohan pystyisi sämpylöitä leipomaan? Jauhopussit on lojunu pöydällä ties kuinka monta päivää, kun on ollut niin kuuma, että pelkkä uunin päälle laitto on tuntunut aivan mahdottomalta ajatukselta...
Laihari ei oo oikeen edennyt suuntaan ei toiseen, kiire tulee, jos meinasi tosissaan, että syyskuun loppuun paino olis pudonnut sinne 77kiloon... No, nyt herkut taas pois! Ei auta kuin TAAS ryhdistäytyä...
Ens viikolla alkaa taas " arki" kun alkaa kerhot ja perhekahvila, päästään taas normaali rytmiin ja äitikin saa sitä kaipaamaansa seuraa! Kesä on aina vähän yksinäistä...
No joo, ei auta kun ryhtyä aamutoimiin, ei nää hommat itsestään tule tehdyksi...
-Nanne kp ei mitään aavistustakaan, täytynee vilkuilla kalenteria tänään, mutta yk 4
Fillaroin pojan kanssa ensin neuvolaan, sieltä kotiin ja suoraan töihin, melkein 10kilsaa siinä suttaantuikin, kun neuvola olisi ollut työmatkan varrella, mutta poika tilasi pyöräkyydin.. :) Ensin oli tarkotus, että isi olisi tullut rattailla mukaan. No, hyvä näin, eilen en liikkunut ollenkaan.. :( Miten se onkaan niiiin vaikeaa kieltäytyä, kun joku tarjoaa kyydin.. 8/ Tulee jotenkin nolo-olo, " en mä, kun yritän laihduttaa ja siksi harrastaa hyötyliikuntaa" , mielummin siis hyppää kyytiin.. Miksihän ylipäätään painonpudotus on jotenkin noloa? Eikös oikeastaan pitäisi vain ylpeänä kertoa, että yritän tässä parantaa elämän laatuani ja laihtua siinä samalla..?! *avautuu aamusta*
SUSA, tuo mieliala kuulostaa minusta ihan ovikselle.. :D Itselläni hermot on aina tiukilla oviksen aikaan, pikku asiat ottaa päähän jne.. kai sekin viittaa hormooneihin.. :) :) :)
Mihin aikaa tikuttelit? Onnistuitko panttaamaan sen 4h? Joitko paljon ennen testiä? Oliko kontrolliviiva aina yhtä tumma? Itse huomasin, että tuo 4h panttaaminen oli välillä ihan tuskaa, samoin kuin tuo juomisen säästely.. tikutuksen jälkeen sitten litkinkin vettä enemmän kuin laki sallii.. :D
Mikä kp sait sen lähes yhtä tumman? Ja sen jälkeen siis haalean? Uskoisin, että tuossa välissä se ovis olisi tapahtunut.. tikutitko kerran päivässä vai kahdesti? Itselleni kun kävi niin, että kp 15 klo12 oli vahva viiva ja klo20 oli ihan haalea, eli nopeasti se hormoonipiikki laski. Noiden tikkujen kanssa on kyllä välillä vähän pelleilyä, mutta toivotaan, että silti tärppi tulisi.. :)
Äläkä sure parisuhteen tilaan, eiköhän jokainen suhde ota välillä tuota " arkea" , jotta olisi taas juhlaa. :D Kyllä se suhde siitä nousee taas. Ja jos liikaa miettisi asiaa, niin yhteenkään suhteeseen ei vauvaa tulisi, ei mikään suhde ole niin täydellinen. :)
NANNE, kuulostaapa hurjalta tuo hoito! En ookkaan tajunnut, ettei niitä lääkkeitä voi kauaa putkeen syödä.. aikamoisia valintoja sulla sitten joskus edessä..
Täällä kanssa laihari on ihan jäissä, en tajua, miten saisin itseäni taas niskasta kiinni.. mä vaan oon ja paisun.. :(
PAARU, älä suotta ole kateellinen mun työpäivistä, jos uskaltaisin, niin kertoisin, mitä päivään sisältyi, oli siis ihan älyttömän leppoisaa tekemistä.. mutta en viitsi, etten suotta tule tunnistetuksi, täällä kun varmasti liikkuu tuttuja..
Voi miten suloisesti sun mies noita päiviä jo laskee! Ihana!!! Koitahan löytää vielä jostain se usko plussaan, vaikka ymmärrän kyllä, että se on välillä vaikeaa. Itselleni juuri nuo kierrot oli ne vaikeimmat.. *halaa lujasti*
Mukavaa reissua, tuliaisia odotellessa.. :D
TUITU, oma mieheni on kerran eläessään joutunut väistämään jotain heittämääni esinettä ja tapahtui juurikin raskaana, joten siihen tuo kaikki liittyy, usko pois. :)
Kiva, että reissu meni mukavasti, meillä mies on sitä mieltä, että hiihtolomalla lähdettäisiin jonnekin, mutta itse vähän vielä jarruttelen..
HAPSU, niin se miehen mieli vain on kääntyväinen, hyvä tyttö, hienosti koulittu! :D Tuohan on tosi hyvä juttu, että pillerit sait jo jättää pois, on sitten vakiintuneempi kierto, kun lupa heruu!!
( . ) AJO (aikaa jälkeen oviksen) tässä siis mennään. Tajusin, että se lääkäri on sitten juuri sinä päivänä, kun testi voisi näyttää plussaa. Ja nyt en tiiä, mitä tehdä. Jossain syvällä haluaisin uskoa, että tää on se meiän kierto ja haluaisin siis siirtää aikaa, mutta samaan aikaan järki huutelee, että onkohan noin. Johan tässä on ollut 12 teidän kiertoa ilman tulosta.
Mutta entä sitten, jos olenkin raskaana, niin maksetaan 150¿ turhaa.. jos siirtäisi sitä vaikka viikolla, voisi nähdä jopa sykkeen, jos hyvin menisi.. mutta jos en olekaan, niin sitten vuorostaan päästäisiin jo heti mun kierron kartoitukseen, kun ne ekat kokeet tehdään silloin kierron alussa.. täytyy ehkä soitella ja kysyä, että onko ajan siirto edes mahdollista..
Ai niin, neuvolan täti oli ihana, kysyi, että onko poika vielä pitkään kotihoidossa ja selitin sitten tilanteen, niin totesi sitten lopuksi, että " pojan seuraava neuvola onkin sitten vasta 3½v, mutta toivottavasti me tavataan kuitenkin jo ennen sitä" . En edes tajua miksi, mutta tuntui ihan älyttömän hyvältä.. :' )
Tjaa, nyt kohti työsarkaa, pitäisi kai sitäkin vähän tehdä..
Naanuli *hei, ei mitään hajua mitä, jippii!!*
Jo eilen kävin kurkkimassa, että eikö kukaan ole linjoilla..? Ai niin, PAARU oli reissussa ja NANNE taisi päästä leipomaan sämpylöitä, täällä ainakin oli vähän viileämpää, osittain.. :D Mutta SUSAN, HAPSUN, TUITUN tai ANESSAN selityksiä en nyt muista, joten kipin kapin selittelemään!
( . ) sen verran, että ei tarvitse miettiä ajansiirtoa, eilen sitten alkoikin jomotukset.. :( Miten ärsyttävää, että jomotus alkaa taas jo viikkoa ennen menkkoja, silloin asiaa ei vain voi unohtaa.. kun en turhaan halua särkylääkkeitä syödä, kun ei kipu niin kova ole. Välillä tosin olen ottanutkin, ihan vain henkisen syyn vuoksi.
Silti niiin tyhmästi mielessä pyörii, että entäs jos sittenkin.. valkovuotoa on minusta " vähän runsaammin" , masuun sattuu " tylpästi, aivan kuten viime raskaudessa" , lisäksi sunnuntaina, viitisen päivää oviksesta, oli ihan uudenlaista kipua, " hmm.. oisko sittenkin kiinnitymiskipua..?" . Se kipu oli aika kovaa ja tuntui lähinnä vain liikkellä ollessa, seisomaan nouseminen oli tosi kivuliasta..
Ja plaah, miksi, miksi, miksi pitää aina kuukausi toisen jälkeen yrittää huijata itseään??
Jaa, nyt työkuntoon. Iltapäivällä suuntaan Ikeaan, mitähän kaikkea tarpeellista sieltä taas tarttuukaan mukaan..? :D
Naanuli *työpöydän ääreen palannut*
päivä on taas pitkällä vauhdissa. poika meni ekaa päivää kerhoon näin kesän jälkeen. oli todella innoissaan!
ihana katsoa kuinka viihtyi kun viime keväänä meni puoli kevättä sopeutuessa.
eilen alkoi koulu, ja mahoja oli paljon näkyvissä, saas nähdä miten tän oman kuumeen kanssa jaksaa, vaikka välillä omakin järki vähän jarruttelee....
nyt kuitenkin tenttimateriaalinakin n.200 sivua aineistoa HEDELMÖITYKSESTÄ!!! että koita nyt olla kuumeilematta kun pitää asiaa kokoajan käsitellä...heh...
mies täydensi eilen kondomivaraston, että kyllä täällä ainakin ehkäisyllä jatketaan. ja vaikka en haluakaan vielä seuraavaan kiertoon yrittää niin silti se malttamaton osa minua haluaisi että mieskin olisi valmis parin kierron päästä aloittamaan tositoimet... että olisi sitä vertaistukea tässä odottaessa...
eipä tänne ihmeitä kuulu, koitanpa pudota vaihteeksi haaveista ja vähän opiskella...osaanpa sitten kaiken kun oikeasti on ajankohtaista=P
palaillaan -hapsu-
Huh, tänään käytiin taas leikkikentällä 4km päässä, että ihan mukava aamulenkki =) Nyt kun ei ollut ees ihan niin tuskasen kuumakaan!
Joskohan sitä laittais kohta sen sämpylätaikinan kohoamaan, sisälämpömittari näytää " enää" vaan 24 astetta, niin eiköhän tässä kärsi uunin jo päälle laittaa! Etelärinteessä kun asutaan, niin useasti sisällä tuppaa olemaan sen 27 astetta, kateellisina kattelen, kun joillain naapureilla on se ilmalämpöpumppu... Viilentää varmasti ihan mukavasti!!
Naanuli: ikävää, että se menkkajuilinta on siellä jo alkanut, no viikon päästähän teillä oli se aika sinne klinikalle, eiköhän se siitä sitten lähde homma etenemään! Itse oon täällä pohtinut, että kuinkahan kauan sitä tällä kertaa luomusti yrittäis... No, tämän vuoden varmaan nyt kuitenkin. Kun ne kilpirauhasarvotkin oli kerran nyt normaalit.
Hapsumuru: Juu, voipi olla aika kuumetta nostattava aihe tuo hedelmöittyminen =) Mukava kuitenkin, että sait jättää pillerit pois, niin pääsee kierto nyt ainakin tasaantumaan kunnolla!
Missäs muut on??!!
Niin ja mites muilla tuo syyskuun lopun tavoitteen saavuttaminen on edennyt? Täällä irtokarkit on nyt taas jäänyt kauppaan, ja vähän on taas enemmän tullut liikuttuakin... Viime viikon menkkaturvotus alkaa olla poissa, joten eiköhän tämä taas tästä... Kyllä ois älyttömän hienoa jos saavuttais ton tavoitteen!
Nanne kp 8/30 yk 4
Jälleen maakrapuna. Laivan keinutukset takana.
Ihan eka pitää Naanulille kommentoida tuota laiharin häpeämistä. Mä olen miettinyt sitä kanssa paljon. Hitto, kun mä luikin nurkkia pitkin aina sinne Painonvartijoihin, kun siellä kävin. Aina käveli muina naisina eteenpäin ja viime tingassa kurvasi ovelle olan taakse vilkaistuaan ettei tuttuja näe. MIKSI IHMEESSÄ???!
Ei saa tunnustaa, että on läski.
Pitää olla, kuin vain haluaisi olla juuri tällainen ja että enhän minä mikään pyylevä ole. Norja ja nätti sen sijaan. Pitää olla naistenlehtien sanoin tyytyväinen omassa kehossaan. Se, että yrittää pudottaa painoaan on samalla tunnustus: Olen ylipainoinen, enkä siihen tyytyväinen. Ja kuka nyt virheitään haluaisi julkisesti kaivella. Varsinkin tähän maailmanaikaan, kun itsevarmuus, kauneus, urheilullisuus ja ulkonäkö liitetään suoraan ihmisen hyvyyteen, menestykseen ja varallisuuteen. Läskikapinaa lehdessäkin julistavat. Ja verolle meinaavat meidät panna. Mutta ei huolta, lehdet ovat myös kertoneet, että me kuolemme sydän- ja verisuonitauteihin hirveän nopeasti, ellei diabetes tai liikunta- ja tukielintaudit korjaa ennen sitä.
Lihava ihminen on vähän toisen luokan kansalainen. Vaatteitakaan ei normikaupasta saa.
Laihduttajalle ilkeämieliset pääsevät myös sanomaan ainakin omassa ilkeässä mielessään, että minähän sanoin, se on läski eikä itsekään pidä siitä. Tyytymätön elämäänsä moinen pullero. En tiedä ajatteleeko kukaan normipainoinen noin, vai onko tämä vain pyylevän pienessä itsetunnossa.
Lihavuuteen liittyy niin paljon mielikuvia ja uskomuksia. Että liiallinen liha on todella heikko, ei pysty vastustamaan kiusauksia. Ja sitähän me laihduttajatkin pelkäämme, että oma pikku projekti kaatuu suklaavuoren edessä. Sitten jos on kuuluttanut koko maailmalle että nyt alkoi meikätytön hoikka ja nätti elämä, niin kyllä pääsevät taas sanomaan, että eihän se pystynyt edes laiduttamaan. Eihän sitä kenenkään itsetunto kestä. Parempi pitää laihdutusinnot oman pään sisällä tai anonyymisti nettipalstalla, niin ei tule sanomista jos makkara maistuukin paremmin kuin piti.
Jopas tuli vuodatus.
Kohta mua tullaan jo hakemaan töistä ja sitten jää muut asiat kirjoittamatta.
Naanuli - ikävää, että jomotus alkoi. Toivotaan kuitenkin, että se olisi jomotusta siitä toisesta syystä. Vaikka tiedän kyllä tismalleen, ettei toivoa halua herätellä yhtään. Blaah, p**a tilanne tosiaan. :/ Tsemppihalit sulle!
Nanne - Syyskuun tavoitteet on lähinnä siinä, että saisi ostettua uuden vaa' an. Hajotin entisen. Ei, en astumalla sen päälle vaan paristoja vaihtaessa. Mites kauan te sitä esikkoa yrititte luomusti? Toiv tärppäis......
Hapsu - Hauskaa, että pillerit jäi. Ei se mies kauaa jaksa kortsuja rullailla.. :)) Hyvää opiskeluintoa! Kerrohan meille sitten kaikki mitä me ei vielä hedelmöittymisestä tiedetä. :)
Susa - Onkohan teillä nyt se rakastumisvaihe muuttumassa rakkausvaiheeksi. Eikös se tutkijoiden mukaan tule tuossa 2-3v paikkeilla. Ensimmäinen parisuhteen kriisinpaikka.. Tai sitten sun tikutusstressi vaikuttaa kaikkeen. Tsemppiä.
Tuitu - haloo!!!???
Oma napa jää nyt kirjoittamatta, koska kyyti tuli. Ei uutta. Vuoto loppumaisillaan.
- Paaru kp jotain alkupäiviä, 4tms.
olen ollut aika huono palstailija tällä viikolla.... anteeksi siitä.
Naanuli: ajattele myös sen lääkärin positiivisia puolia, asioiden selviämistä ja tunteiden jakamista. ja siitä seuravaa mahdollista uutta innostusta. ja kuka ties sinun jomotukset eivät olekaan menkkoihin liittyvää :) ikea....siellä on aina kaikkea ihanaa ja höydyllistä:) mitäs löysit?
Hapsu: todella sopivasti tuli tuo hedelmöitys :) se on se karmanlaki:) toisaalta ajattele miten ihanaa on omalla tavalla pelkkä kuumeilu, ei stressiä tikutuksesta, oviksista, menkoista ja taas uudelle kierolle siirtymisestä:) ja olen ihan varma että miehesi heltyy pian niin hyvin olet jo nyt onnistunut;)
Nanne: Anteeksi, en muista yhtään mitä kirjoitit *hävettää* ai niin ainakin olit niitä sämpylöitä leipomassa, tuliko hyviä? :) itse tehdyt on kyllä parhaita!
Paaru: tuo sinun lihavuus vuodatus oli kyllä toisaalta ihan asiaa. en jaksa uskoa että kukaan lihava on oikeasti tyytyväinen olotilaansa. ja kyllä mulla on ainakin koko ajan sellainen tunne että mua tuijotetaan, arvostellaan ja naureskellaan. tosin mulla on kyllä muutenkin aika heikko itsetuntó. joka on peräisin niinkin kaukaa kuin koulukiusaamisesta:( (ja sillä ei ollut mitään tekemistä lihavuuden kanssa)
täällä ei juuri mitään ihmeellistä. sain sen lähes yhtä vahvan viivan perjantaina eli kiertopäivällä 15. meillä ei hirveesti ole sänky natissut. tai sanoisin että aika viikonloppu painoisesti. mies ei oikein ymmärrä ovista jne. tavallaan tuntuu kurjalta että joutuu vähänkuin ruinaamaan seksiä ja vieläpä aika usein tuloksetta:( mutta tulihan sitä vähän perjantaina ja sunnuntaina reenattua...jos se ovis nyt sattui sinne osumaan. ainiin se syyskuun haaste... ruoka ei ole juuri maittanut mutta jäätelö kylläkin, pelkään siis pahinta sen suhteen :) katsotaan nyt.
unohtui sanoa että nyt on menossa kiertopäivä 21/ 28-31
Huomenia!
Vaa' alle muistin aamusta pompata, 80,5kg tuo näytti, menkkaturvotukset siis jo poissa, mutta muuten ei kyllä juurikaan muutosta suuntaan ei toiseen... Tuleepi vielä kiirus, jos meinaa syyskuun lopussa painaa 77kg... Syyskuun alusta mennään mun vanhempien luo vielä viikoksi ja heillä on tapana kokata taivaallisen hyvää ruokaa... Arg... No, ei auta kuin yrittää!! Olisihan tuo 77kg aivan ihana lukema, vois varmasti kaivaa varastosta pahvilaatikosta vaatteita, jotka ei oo hetkeen mahtunut, niin takaisin kaappiin...
Yläkerran sain vihdoin ja viimein eilen pohjamaalattua loppuun! Jipii! Seuraavaks, pitäis kait ryhtyä siellä tapetointi hommiin... Ensin täytyy varmaan tehdä tuo autotallin yhteyteen tuleva työhuone valmiiksi, jos tässä vaikka jotain pientä sivubisnestä kehittelis tän huiman kotihoidontuen rinnalle =) Eli luvassa taas kittausta ja maalausta...
Tylsää kun ulkona näyttäs satavan vettä, mutta kaippa sinne pitää silti lähteä... Neiti sai viikko sitten mpr-rokotteen ja on kiukkunen kuin ampiainen, sitä kuumetta odotellaan, pitäis nousta noin viikko rokotuksesta, luvassa siis todennäköisesti mukava viikonloppu... =(
Missäs muut, eilen ei tainnut kukaan kirjotella, itsekin kävin kyllä kattomassa, et onko joku käyny jotain kirjottelees, mutta kun ei, niin en itsekään saanut sitä aikaiseksi...
Hmmm... Paarukos se kyseli kauanko me esikoista yritettiin kotikonstein, no, tais siinä liki 2 vuotta hurahtaa, kunnes väestöliiton asiakkaiks ryhdyttiin, sitä ennen kyllä olin jo yksityisellä gynellä käynyt 2 kertaa... Niin ja Paaru uuden vaa' an hankintaan!! Hophop!! =D
Ei kait se auta kun ulos suunnistaa, lenkille nyt ainaskin!
Palailen iltapäivällä!
Nanne kp 10/30 yk 4
Puntaripäivä ja mitä vaaka näyttikään.. olisi kannattunut tänäkin aamuna vain unohtaa nousta siihen kapineeseen, sen verran pahaa lukemaa näytti.. miten ihmeessä olen antanut itselleni luvan lihoa NÄIN paljon, NÄIN vähässä ajassa.. *ruoskii itseään* NO, ei auta kuin ottaa niskaote ja alkaa tekemään töitä...
Eli vaaka näyttä *punastuu* kröhöm.. *yrittää kuluttaa aikaa, ettei tarvitse mainita* 96.6!!! Siis melkein kolme kiloa tullut lisää juhannuksesta... miksi, miksi, miksi?! Olisi siis kuusi viikkoa ja kuusi kiloa ennen syyskuun loppua, ei tainnut onnistua... No, yritän parhaani.
HAPSU, saanko udella, mitä opiskelitkaan? Todennäköisesti jotain lapsensaantiin liittyvää, kun aihe on tuollainen. Nythän meillä on siis kirjanero, jonka ohjeilla kaikki raskaudutaan pian, ihanaa! :) :) Paarun tavoin epäilen vahvasti, ettei mies pitkään jaksa kortsuilla pelleillä, ainakin meillä ne on aina olleet epäsuosiossa..
NANNE, tuo on varmaan hankala miettiä, miten kauan yrittää luomusti. Jostain luin, että puolisen vuotta suositellaan, mutta jostain taas, että kannattaa vaikka heti mennä " suunnittelukäynnille" , jossa sitten lääkärin kanssa asiaa pohditaan.Ajattelitko olla kotona siihen asti, että esikko on kolme?
PAARU, millähän alalla sä oot? Sulla on tuo kirjoittaminen niiiiin hyvin hallussa. Oli pakko lukea eilen koottuja osia työkaverille, kun niin laittoi naurattamaan tuo sinun juttu. Mutta kaikessa sarkastisuudessaan se oli niiiiiiin totta!! Juuri noin itsekin ajattelen. Yleensä vielä ajattelen, että julkisesti syöminen on lihavalta aivan kiellettyä. No, salaatin voi ostaa, mutta pikaruoka, jäätelöt, kahviherkut ovat täysin pannassa. Kaikkihan katsovat kauhulla, jos tällainen ihrakasa vielä tuollaista rasvaa tunkee kurkkuunsa..
Samaan aikaan, kun ajattelen olevani ihrakasa, kuulen usein, miten " kauniisti" kannan kiloni. Ts. en kuulemma näytä ollenkaan niin ihraiselta, kuin voisin ajatella.
Tuosta olen itsekin herännyt miettimään, että miksi omaanki silmään tietyn tyyppiset lihavat osuvat tarkemmin, kuin toiset. Paljolti olen nyt ajatellut sen johtuvan vaatetuksesta. Itse pyrin ostamaan vaatteita, jotka OIKEASTI mahtuvat minulle. En lainkaan koe itseäni edustavaksi, jos housujen vyötärön päälle nousee pelastusrengas, vaikka samalla huomaan sen tulevan suurimmalle osalle normaalipainoisista. Samoin paitojen pitää olla sopivan löysiä, muttei silti säkkejä.. no, tästä johtuen, ei minulla kohta olekaan yhtään vaatetta kaapissa.. ;D
SUSA, kyllähän sieltä Ikeasta jotain löytyi.. :) Esikon huoneeseen ostin sellaisia viidakoneläin aiheisia tauluja, koko huone on nyt viidakko.. :) Oon oikeesti tosi ylpeä pojan nykyisestä sisustuksesta, tulen aina hyvälle tuulelle, kun sinne huoneeseen menen. Sitten muutama eväsrasia (miehestä niitä on liikaa, minusta ei lainkaan tarpeeksi..) ja muovimukeja pojalle.
Tuo teidän sängynnatisuttamisajankohta kuulostaa oikein hyvältä, toivottavasti tärppää!! bd bd bd
( . ) on tällä kutkuttava.. jomotukset eivät ole jatkuneet, eilen oli ihan uudenlaista vihlovaa kipua, joten taaaas ne toiveet nousi ylös päin.. olen myös mielestäni väsyneempi (alkanut työkausi + helle ei varmaankaan vaikuta mitenkään??) ja sellainen paine/paha olo tuntuu ylävatsassa.. pieni paha olo vaivaa ja se helpottaa vain syömällä.. tissit tuntuvat suuremmilta ja ovat koko ajan tiellä.. eli kyllä näitä löytyy.. :D
Illalla tulin siihen tulokseen, että tavallaan tästä kierrosta molempi tulos on " hyvä" , toinen toki toivotumpi. En ole siirtänyt sitä aikaa, joten jos testi on nega, niin päästään sitten kuitenkin askel pidemmälle.
Varattiin mekin sitten eilen matka, lähdetään joulun alla Madeiralle viikoksi. Laskin, että siihen mennessä pitäisi saada helposti painoa pois 8kg, joten siitä löytyy uusi tavoite sitten syyskuun lopun.
Nyt moikka moi! Kirjuutelkaahan nyt!!
Naanuli
Naanuli: Toi on just niin epäreilua, et kuinka työn ja tuskan takana tuo laihduttaminen on, mutta sitten ihan hupsista vaan sitä saa noita kiloja keräiltyä ihan helpolla lisää... Aika tiukille voipi syyskuunloppuun ottaa, jos meinasit 6 kiloa pois =) Itsekin epäilen tuota omaa 3,5 kilon pudotusta mahdottomaksi, mutta yritetään, ei lannistuta vielä näin elokuun puolella!!! Niin, siitä hoitovapaasta, mulla ei tällä hetkellä ole voimassa olevaa virkaa, joten elättelen toiveita kovasti, että toinen mukula syntyisi ennen kuin esikoinen täyttää 3, silloin saisin saman äitiyspäivärahan kuin esikoisesta, kun silloin olin töissä, eikä tässä välissä tarttisi " oikeisiin töihin" lähteä... Toiminimellähän teen pientä lisätienestiä silloin tällöin, nyt olis ehkä (huom ehkä =)) tarkoitus ryhdistäytyä ja koettaa tienata hieman enemmän... On vaan nää päivät kulunut ihan hyvin ilman työntekoakin=)!
Mitäs muiden vaa' at näytti??!!
Nanne
oh ja hoh...lukemat olivat 90.8...eli puoli kiloa tuli ylöspäin viime viikolla, kävi kyllä menkkoja odotellessa vielä kilon korkeammallakin mutta sen sentään laski pois. eli tässä taas esimerkkiä siitä minun sahaavasta painostani...ei taida tavoite 85kg täyttyä jos en oikein hullua kuntoiluintoa saa aikaiseksi...tai toivon vielä että tuo pillereiden poisjättö jouduttaisi tätä projektia hieman...katsotaan...!
Paaru: tuo sinun vuodatus oli kyllä ihana, ei voinut kun nauraa! se oli niin totta. jouduin miehellekin lukemaan...se onkin muuten ainoa mitä tämän palstan sisällöstä ole herralle paljastanut....
Susa: itse muistan kakkosen yrityksessä olleen usein tuo sama tunne että joutuu pyytämään seksiä ilman että pyyntöön edes vastataan, nykyään meillä tosin aika hyvässä tasapainossa tuo asia. itse olen havainnut että miehiäkin on hyvä lämmittää jo aamusta (etenkin ovulaatio päivänä) niin ei varmasti jää illalla kylmäksi kun on vihjeitä sadellut pitkin päivää...
Nanne: minkä ikäinen teidän esikko nyt onkaan? ja ilmeisesti on vain yksi lapsi? *pihalla kun lumiukko* minä olen ihaillut monena päivänä tuota tarmoa lenkkeillä. itselläni niin harvoin sitä löytyy, ja tästä kyllä syytän täysin sitä että aika omalle lenkkeilylle löytyy aikasintaan klo.20 illalla... ilman lenkkiseuraa olen tullut laiskaksi, täytynee ottaa niskasta kiinni....
Naanuli: kyllähän sitä saa udella, opiskelen tosiaan unelma-alalleni kätilöksi. tosin opinnot alkoivat vasta tammikuussa joten kätilöitymiseen menee vielä neljä vuotta. koitan antaa vinkkejä mitä selviää, vielä ei ole hirveästi uutta jäänyt haaviin. tietenkin mielenkiinto alalle on ollut jo pidempään ja siksi kalastelin kaikkea mahdollista tietoa aiheesta jo omien vauvojen yrityksen aikoihin...
Meillä: ei uusia tuulia puhalla. omat menkat kestivät jopa päivän! pientä tuhrua ja puoleen päivää hieman kirkasta vuotoa. vähän hämmästyttää mistäs nyt tuulee mutta aikapa sen näyttää. onko oma mieliala tehnyt hormoneillekin tepposet, vai oliko ehkäsyssä noinkin isoa puutetta, omien laskujeni mukaan se pieni lipsahdus mikä pillereiden kanssa kävi ei olisi pitänyt vaikuttaa enää ehkäsytehoon.
eilen oli keskustelua juuri noista pillereiden pois jäännistä yms. vähän riitaakin aiemmista jo selvitetyistä parisuhde ongelmista. siinä sivussa sitten viitteitä siihen että vauva on miehen mielestä edelleen siellä noin vuoden päässä, tällä kertaa oma mieliala sellainen että toivo karisi rytisten ja enemmänkin tuli vain surullinen olo. koitan siis keskittyä laihikseen ja opintoihin, meidän mies ainakin vielä vaikuttaa poikkeukselta kumien käyttö motivaationsa kanssa.. hyvin meinasi että voin olla ilman pilleriä niin pitkään kun siihen on hyvä syy...eli esim. 6kk laihis ja sitten vaan hormonitasapainon takia taukoa ennen vauvaa...mutta ei halaistua sanaakaan siitä että se vauva olisi ajankohtaisempi aikasemmin...
-hapsu- kp 4/?? (elikkäs eka kierto ilman pilleriä...aiemmin ollut kyllä erittäinkin säännöllinen n.28-29pv)
Levitin just pyykit narulle. Alkoi välittömästi sen jälkeen sataa kaatamalla. Kesti n. 5min, just sen, että kastuivat aivan läpensä tippuvan märiksi ja nyt paistaaa aurinko. Miksi, oi miksi en levittänyt niitä 10 min myöhemmin??!!
No, ei voi mittää.
Naanuli - Sinä olet sentään käynyt vaa' alla katsomassa kesän kauhulukemat. Mulla se on vielä edessä. Housunkauluksesta päättelen, ettei kaunista katsottavaa ole tulossa. Kyllä me tästä suosta vielä noustaan. Mua alkaa nimittäin oikeasti huolettaa se, että tämä vauvan saamattomuus on painostani kiinni. Vaikka tiedän kyllä useita minuakin pyylevämpiä :) äitejä. On sulla siellä jännät paikat ennen lääkäriä. Olispa mieletöntä, jos lääkäri olisikin turha! :) Mistä sä löydät sopivia vaatteita?? Kun mun kropalle mitkään ei tunnu sopivilta. On vain telttoja ja nakinkuoria. Mä haluaisin pukeutua sopivasti, mutta en taida osata. :( Enkä löydä hyviä vaatteita mistään ikinä. Tämä on ihan oikea ongelma. Vihaan shoppailua, koska en löydä ikinä mitään sopivaa, istuvaa, kivaa ja kaunista. Niin ja alastani, en taida paljastaa julkisesti mitään. :)
Niin ja arvaa olenko kateellinen kun KAIKKI MUUT REISSAAVAT PAITSI MINÄ!! Minäkin haluan Madeiralle ja Kreikkaan ja missä täällä nyt jengi olikaan käynyt!!
Nanne - Vau, yläkerta pohjamaalattu! Meillä täällä on EDELLEEN menossa tapettien poisto. Nyt olkkarin kimpussa. Olen asettanut tavoitteeksi jouluksi kuntoon. Saas nähdä päästäänkö edes siihen. Ja kyllä, päivät täyttyvät hienosti ilman töitäkin. Mitäköhän sinäkin puuhaat, jos toiminimellä kotonasi töitä teet... Jännää kuvitella kaikkea keskustelukumppaneistaan. :)
Susa - Toivottavasti ajoitus osui kohdalleen. Mulle joku lääkäri sanoi, että monesti tärppää heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Että hormonitoiminta toimisi sähäkämmin heti silloin. Mullahan ei todistetusti niin käynyt, mutta siihen vaikuttaa varmasti se, etten saanut miestä petipuuhiin silloin parilla ekalla kierrolla oikeaan aikaan. :/ Mutta sen huomasin kyllä, että hormonit hyrräs sillon eri malliin kuin edes nyt. Limat oli valtavia jne.. :)
Tuitu - Edelleen huhuuu!!!?? Missä oot??? Asuntokaupoilla? :)
Anessa kanssa sais tulla kertomaan siitä masukistaan! :)
Hapsu - Vai puolen kilon plussa. Pahoitteluni. Kyllä se siitä vielä. Ja mä lupaan, että mun plussat on vielä isommat! :) Kunhan nyt san sen vaa' an ostettua. Jumppa olis kyllä erittäin aiheellinen täälläkin. Ja kun vain löytäisi kivan paikan, niin se olisi jopa mukavaa. Ainakin edellisessä kotikaupungissani nautin jumpassa käymisestä kun oli kivoja ohjaajia ja hauskoja tunteja. Kävin jopa 3 kertaa viikossa! Sillon tippuikin 14kg. Olen kyllä kerännyt ne bonusten kera takaisin.. :/ Ja tuosta vauva-asiasta. Kyllä se mies siitä vielä tokenee. Ainakin meillä on sellainen tapaus, ettei painostamisella tai vihjailuilla saa mitään aikaan. Hetkeks kun jätti rauhaan, niin sekin alkoi laskea ovispäiviä. Ihmeellinen on miehen mieli.. :)
Josko sitä omaa navanalustaan vielä kaivelisi. Vaikka sinne ei mitään uutta kuulukaan. Eli alkukierto, harjoitellaan. :) Pitäs tuota remonttia saada vielä eteenpäin. Laiskottaa, mutta tänään taas nytkähtää projekti piirun verran eteenpäin. Mutta ei kai mun ansiosta, kun istun vain täällä koneella.. :) Pitää vissiin mennä puuhailemaan jotain hyödyllisempää.
Moro taas, käykäähän kertomassa kuulumisia!
- Paaru, kp 7
Anteeksi hiljaisuuteni, olen ollut niin huonovointinen etten ole pystynyt olemaan juurikaan koneella työpäivän jälkeen ja töissä en pysty tänne kirjoittelemaan kun työpisteeni sijaitsee keskellä työsalia :) Mutta olen kyllä käynyt lukemassa teidän kuulumisia täällä aina pikaisesti!
Naanulillahan on piinailut päällä, voi että mä soisin tän pahanolon teille kaikille ;D!! Ja mulla kans nyt kriisiä tästä painosta, kun vauvamaha vielä kasvaa niin mähän olen VALTAVA :( Onneks toistaseksi lukemat menevät alaspäin.. Ja yhdyn joukkoon joka tuntee huonoa omaatuntoa kahvilassa leivosta syödessä, Hesessä hampurilaisella tai noutopitsan jonossa.. No, viime aikoina ei kauheasti ole tarvinnut em. paikoissa olla, ja jos menenkin niin esim Hesessä jaksan maks 1 hampurilaisen :).
Hapsumuru opiskelee kätilöksi, se oli yksi minunkin haaveammateista, mutta sitten toinen ala vei.. Aika vastuullista puuhaa mutta varmasti antoisaa :) Onnea opiskeluihin ja mä sitten sulta alan kyselemään ;) (vaikka eikö sulla ole alkuun vaan sairaanhoitajan juttuja ja " erikoistuminen" sitten myöhemmin?)
Paaru ystäväiseni, vai et vieläkään paljasta ammattiasi, höh ;D Pitääkö meidän perustaa suljettu yhteisö vai järjestää tapaaminen että saadaan se udeltua :D? Kyllä oli tosiaan loistava kirjoitus!! Mä oon täällä peukut ja varpaat pystyssä että tärppi tulisi nyt tällä kierrolla!!! bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd!!
Susa on tikutellut, oliko tämä nyt eka kierto ilman pillereitä? Anteeksi etten muista.. Mullahan ei ekassa kierrossa tullu lainkaan tasavahvoja viivoja, mutta sitten seuraavassa sain aivan selvän ovisplussan, joten kyllä se siitä! Ja puoli kiloa plussaa ei ole juuri mitään :)
Nanne ollut taas ahkera.. :) Ja mä vaan nukkuisin, oikein hävettää kuinka väsynyt on eikä mitään jaksais.. Toivottavasti tää olo kohenee kohta, kun on se muuttokin ens kuussa.. Huh, kauhistuttaa jo valmiiksi jos on näin väsynyt :(
Ja sitten omaa napaa: Vaalla käyty ja näytti 95,6 että mukavasti tultu vähän alaspäin siitä edellisestä luvusta.. En yhtään pistäisi pahakseni, vaikka saisin tuon painon tuonne 90 ennenkuin alkaa taas nousta raskauden loppua kohti.. Jospa siinä olisi mulle tavoite? En siis varsinaisesti laihduttaisi vaan yrittäisin syödä vain mahdollisimman terveellisesti.. No, yrittänyttä ei laiteta :)
Paha olo siis edelleen, töissä kerroin oh:lle raskaudesta keskiviikkona, ja hyvin otti sen onneksi vastaan :) Tietysti joutuvat taas etsimään uutta työntekijää sit äippäloman ajaksi mutta sanoi että se kuuluu asiaan (siis tuo lisääntyminen ;)). Ensi viikolla paljon ohjelmaa kun torstaina lääkärineuvola ja perjantaina se nt-ultra. Vähän jo rauhallisemmin mielin olen, koska olen huomannut että kohtu on alkanut olla jo niin iso että pystyn sen juuri ja juuri tuntemaan tuolla alavatsassa :)
Mutta eiköhän tässä nyt juttua hetkeksi, yritän olla ahkerampi taas jatkossa :)
Tuitu rv 10-11
Pistin uutta pinoa pystyyn, kun en huomannut sellaista vielä olevan.
Pikaisesti vain täällä käymässä, huominen jääkin väliin pienen reissun takia. :)
Tuitu oli palannut ehjänä reissusta kotiin. Tai ehjänä ja ehjänä, hormonihirmuna. ;) Eiköhän se siitä tasoitu viimestään parin vuoden kuluttua, kun hormonit jälleen laantuu. :) Kiva, että oli hyvä matka ja päästitte turvallisesti takaisin.
Mites Hapsun pillereiden kanssa käy? Saitko luvan jättää ne pois? Jättäkää vaan, ei sitä tiedä kuitenkaan millon tärppää vaiks ei mitään käyttäisikään. nimim. puoli vuotta pettymyksiä täynnä
Onko Susa jo löytänyt testiin kaksi viivaa? Pitkään se ovis sua kiusaakin, kun ei näyttäydy kunnolla! :/
Nannelle ja Naanulille iloiset tervehdykset! Jokos Nanne on päässyt vuodosta eroon? :)
Anessaaaa! Huhuuuuu!!!
ON: Yllättävän vähän eilen v****i kun kunnon vuoto alkoi. Sitä oli jo muutaman päivän tiennyt, ettei tässäkään kuussa tärpännyt. Tuhru jäi kyllä tässä kierrossa ihan pariin pieneen paperiin osuneeseen viivaan. Mutta ei kuitenkaan enää jaksanut eilen stressata. Oli tarpeeksi kestämistä olossa. Ihmeellisen kivuliasta oli, oikein lievää pahoinvointia vatsakipujen lomassa. :/ Mies oli niin mahtava perjantaina, kun se jo laskeskeli mihin mahdollisesti osuu seuraava ovis. :) Sattuisi kuulemma hänen suunnitelmiin tuo elokuun lopussa raskautuminen. Tiedä sitten mitkä hänen suunnitelmat ovat... :D Minä en enää jaksa uskoa raskautumiseen, mutta ehkä se riittää, kun mies uskoo.
No niin, nyt pitää taas mennä. Keskiviikkoon siis, arvon leidit!
- Paaru kp2/29, yk7 (ihan älytöntä, seitsemän! Ei tän näin pitäny mennä!)
(Mä sinnikkäästi päätökseni mukaisesti tuota kaksysiä käytän, vaikka nyt sitten kierto oli sen 28pv. On tää vaikeeta. :)